Analiza Rentabilitate GPL 2012

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Adica ar fi trebuit sa ramana....
    Interfete instalatii GPL

    Comment


    • #32
      e....ar fi trebuit..............

      Comment


      • #33
        Originally posted by moog View Post
        GPL s-a scumpit oarecum artificial sa tina pasul cu scumpirea benzinei...dar nu vorbim de preturi acum...ci de rapoarte...
        Au avut derapaje la pretul GPL cind se apropiase bine de pretul benzinei...dar nu tin minte sa fi fost cel putin in zona mea raport 2 intre ele...asta e vis erotic )
        Daca se apropoie prea mult de limita de rentabilitate nu vor mai avea vinzari...cum a fost deja acum vreo 2-3 ani si lumea inclusiv eu am trecut la benzina...dar nu a tinut decit vreo 2 luni parca decembrie si ianuarie parca...
        de acord, cand s-a scumpit gazul atunci am circulat pe benzina, ideea este ca eu am amortizat instalatia in primul an.fac in medie 24-25k km , si daca creste gazul bag benzina si instalatia asteapta.... media la mine a fost in 4 ani tinand cont de km parcursi si de calcule plin la plin de 8-9 l benzina sau 10-11 gpl urban, si extraurban gpl 6,9-7,3 . benzina nu am facut ca nu m-am indurat sa fac plin. si totul depinde de viteza cu care conduci, ex. am facut a1 bucuresti pitesti cu 145km/h 4 persoane si bagaj si la consum am scos cam 14l gpl/100km. deci o calci sari de 3000 ture papa,nu sari te incadrezi in consumuri rezon.
        AG-73-BAR garib1973@yahoo.com

        Comment


        • #34
          este un mit ca nu renteaza inca benzina. caz concret: 300km etraurban cu 62 lei gaz (20.3 litri). cu un consum de 5,5% pe benzina, tot faci 16,5L*5.6=92.4 lei. daca asta este o economie neinsemnata (aproape 30%)....consumul in bani al unui vehicul gpl este aproape identic cu al unui vehicul motorina. consumul x/100 este dublu pe gpl, adica 8% pe gpl inseamna ca bani 4% pe motorina. asta pana crapa primul injector, sau o turbina, sau se topeste un piston. se poate spune deci, fara a ezita, ca un logan gpl (chiar si de 1.6 L) este cea mai economica masina posibil (consum mic de bani+un motor aproape indestructibil. set motor complet+chiuloasa nici nu se apropie de pretul unui set de injectoare, care rareori tine 100.000km. un motor benzinar+gpl atinge 500.000km lejer, fara nici o interventie, alta decat reglaj culbutori din cand in cand.)

          Comment


          • #35
            Ar mai fi o chestie ... vorbesc de mine ...

            Daca as avea GPL as fi tentat sa merg mai tare decat pe benzina.... astfel daca merg 90-100 km/h extraurban pe benzina, pe GPL as merge 120-130km.h, practic diferenta benzina gaz in bani vorbind tinde sa nu mai fie in cazul in care se merge mai tare dar pe gaz.

            Asadar pentru :
            -spatiul ocupat in portbagaj ( cand ai un bebe loganul berlina tinde sa fie mic)
            -costul instalatiei + RAR + mentenanta ulterioara
            -eventualele/posibile probleme de pornire si dereglari de parametri ECU benzina
            -reglaje periodice culbutori
            -risc de arderea masinii

            EU, repet eu, prefer sa merg calm si economic pe benzina( avand si preponderent drumuri extraurbane) si sa las gazul pentru motoare mari de 2000-2500-3000 cmc pentru cei cu rulaj mare de km/an si pentru taximetristi unde se renteaza .

            Comment


            • #36
              Fiecare isi calculeaza cum crede, dar gpl vs benzina va fi mai avantajos in orice stil de mers, singurul minus fiind amortizarea instalatiei.

              Comment


              • #37
                @Drogas, daca observi, am afisat 7% pe gaz (medie de viteza 80km/h, dar cu cateva varfuri de 150, unele sustinut 10km), si 5,5 % pentru benzina (media 60-70km/h, rareori trecut de 100km/h). daca as merge identic, castigul ar fi cam 40% in loc de 30%. cat despre mersul "la consum", uneori timpul este mai pretios decat cei 6-7 lei economisiti, perntru a pierde 30minute.

                Comment


                • #38
                  Hai sa-ti spun eu parerea mea despre GPL. Daca ar ajunge prea sus pretul la GPL, oamenii vor merge pe benzina, nu va mai cumpara nimeni GPL. Daca nu cumpara nimeni, cei care vand GPL vor trebui sa reduca preturile sau sa intre in faliment. De-asta cred eu ca o sa fie rentabil pe GPL pe termen lung.

                  Calculul tau e amuzant. Compari cea mai ieftina benzina cu un pret GPL care nici macar nu exista. Nu stiu unde ai vazut tu GPL la 3.3 dar eu am bagat cu 3.05 si am vazut maxim 3.15

                  La consum din ce am inteles e cam cu 1 litru la suta in plus fatza de benzina desi nu pot confirma inca asta.
                  Nu inteleg de unde ai scos 12% respectiv 13.5%+1 litru in "calcul consum urban iarna". Vrei sa zici ca loganul tau consuma 12% pe benzina si 14.5% pe GPL iarna?

                  Intr-adevar se pare ca raportul e din ce in ce mai nefavorabil pentru GPL, si dezavantaje sunt. La mine trage vizibil mai prost, nu arata consumul instant corect, cari butelia dupa tine.
                  Last edited by alex.sotir; 19 March 2012, 14:41.

                  Comment


                  • #39
                    cui i-ai raspuns acolo? Gpl-ul costa, in Romania, intre 3.03 lei si 3.34 (undeva prin moldova). consumul gpl este, de regula, consumul de benzina+1%. 12% benzina e normal pentru bucuresti, idem 14% pe gpl. am avut si eu . comparativ, un diesel condus in aceleasi conditii sare de 8%( echivalent cu 16%gpl ca bani, sau 8,5% la benzina)

                    Comment


                    • #40
                      In Moldova a ajuns 3.3 deja la unele statii...ultima data am pus cu 3.28 la Luk...
                      Daca trage vizibil mai prost, ai 2 variante: ori GPL de proasta calitate (daca trage naspa din cind in cind) ori reglaj prost daca e permanenta chestia...
                      Cel mai mare consum asta iarna a fost de ~14% dar si gazul prost si trafic TOTAL de cacao...viteza medie de 10-12km/h scazind de la 25 pina atunci...
                      Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
                      Contact pe site-ul din Profil- infotehnic

                      Comment


                      • #41
                        In romania cel mai bun gaz este cel de la petrom.
                        Sa nu credeti ca cel de la butan eate mai bun pt ca ei doar asta comercializeaza.
                        Cel mai bun gaz si cu un pret bun este petrom
                        Si cel mai prost la lukoil si mol

                        Comment


                        • #42
                          Am gpl pus pe masina de vreo 10k si sunt foarte multumit ,iar faza cu locul in portbagaj s a rezolvat mi am pus butelie in locul rotii de rezerva si mi am luat o roata de w golf 4 de aia subtire

                          Comment


                          • #43
                            @Nytro

                            Nu ca vreau sa critic insa eu dupa ce bag gaz de la Mol masina parca prinde aripi. Insa au putine statii. Am gasit gaz la fel de bun ca la Mol asta iarna la Lukoil cand se termina repede si nu aveau timp sa faca manevre si la o statie no name.

                            Comment


                            • #44
                              Nytro si Bodanelo, reveniti cu picioarele pe Pamant
                              OMV, MOL, Petrom si Lukoil au gaz de la Petrom LPG (fostul Shell Gas) care defapt face parte din grupul OMV-Petrom. So.... ia ghiciti ?probabil difera pompele, desi nu prea cred.

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by razvanamza View Post
                                cui i-ai raspuns acolo? Gpl-ul costa, in Romania, intre 3.03 lei si 3.34 (undeva prin moldova). consumul gpl este, de regula, consumul de benzina+1%. 12% benzina e normal pentru bucuresti, idem 14% pe gpl. am avut si eu . comparativ, un diesel condus in aceleasi conditii sare de 8%( echivalent cu 16%gpl ca bani, sau 8,5% la benzina)
                                Nu stiu cum conduceti voi masina, dar eu in Bucuresti scot 8% pe benzina. Intr-adevar nu in trafic, hai poate ajung la 10% cand e trafic, dar nu 12. Poate vorbim de alte motorizari, eu am 1.4

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google