imi permit sa te contrazic fiindca alaltaieri mi-a facut moog un reglaj pe gpl,iar azi a pornit masina la prima cheie la sfert.senzorii aia daca sunt defecti iti aprind martorul acela antipoluare si-ti merge aiurea masina.ala negru cel putin daca ii scoti mufa cand e pornita masina iti scoate pe toba un fum alb dens si ti se aprinde instantaneu martorul in bord.am incercat eu acum vreo doi ani si mi s-a stins becul dupa ce am pus-o pe tester si am mers vreo cativa zeci de km pe benzina.despre celalat senzor(cel gri) nu stiu prea multe.
Probleme Cu Pornirea Dimineata Pe GPL
Collapse
X
-
Cei 2 sensori de pe motor sint temp aer admisie si temp apa/antigel...nu au treaba (numai) cu pornirea pe GPL...daca aia sint dusi merge motorul de cacao tot timpul...creste si consumul destul...
Imi pare bine ca ti-a pornit ok...vezi si in zilele urmatoare...Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
Contact pe site-ul din Profil- infotehnic
Comment
-
Vad ca o duceti mai bine ).
@moog, daca zice ca-s pe admisie si sunt aia din foto, avem: cel gri cu 2 pini este senzorul de temperatura a aerului din admisie si evident celalal cu 3 pini si negru, este pentru presiunea aerului din aceiasi admisie. In mod normal si daca sunt defecti, motorul ar trebui sa porneasca, ar raspunde prost la accelerari, consum mare, etc. si in plus martorul OBD se aprinde. Nu am auzit/intalnit senzor temperatura aer defect si am intalnit doar unul MAP-descentrat cu 300 mbar.
Referitor la pornirea pe GPL iarna, amestecul este in general bogat deoarece gpl-ul este lichid si distribuit cu injectoare pentru faza de vapori. Daca are ceva propan in el si e definita o corectie buna pe temperaturi, garantez ca merge OK si la -25 grd, dar sa nu ne imaginam ca putem alerga cu 100km/h din start, nu este cazul.
Oricum motorul se incalzeste repede, dar temperatura GPL-ului poate trece sub 0 grade in sarcina mare - Logan MCV -rezervor toroidal, 1,6 -16valve -25grd C afara, motor cald forjat in 6000 rpm gazul a cazut de la 19 grd la -7 in 3 minute.
Despre ce spune Plus88, nu e chiar minune, dar daca spune ca la fel face si anul viitor voi propune instalatia respectiva (nu stiu modelul dar astept info) ca fiind cea mai fiabila. Ma intreb insa cum trece de senzorul de temperatura al apei, ca toate au asa ceva, o fi "tunata" sau ii da start fortat?Din 13.09.2014 cea mai puternica masina cu sistem GPL BRC (571CP) din Ro este Bentley Continental GT. Asteptam replica concurentei...
Comment
-
Eu ziceam generic ce senzori de temp are motorul...oricum aia de pe motor nu au treaba (numai) cu gazul...merge prost la foarte prost si pe benzina...cum spuneam si mai sus...
Dupa cite mai tin minte amestecul teoretic GPL vaporizeaza de pe la -15 parca...dar ala ideal...pe linga asta presiunea slaba din cauza amestecului de iarna de cacao ...
Dupa cite stiu STAG 200 care e clasic pe Logan nu are corectie de temp...de asta nici nu stiu cum lucreaza Valtek-urile fct de temp...
DAR pe linga densitatea/presiunea GPL mai intra in schema si cum lucreaza injectoarele la temp scazute...
Matrix-ul si Majic Jet-ul de ex are corectie de ~+20% sub 15grade... adica se merge cu amestec sarac nu bogat la temp joase...cel putin asa zicea sonda lambda...
Initial am incercat la mine -STAG ISA2- asta iarna si apoi pe o alta cu STAG 4 PLUS...
Curios dar adevarat...
Sper sa prind zilele astea o masina in toate mintile cu Valtek pe ea si sa fac un test...Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
Contact pe site-ul din Profil- infotehnic
Comment
-
Daca nu ai acces sa modifici corectia amestecului in functie de densitatea GPL-ului la STAG 200, asta nu inseamna ca nu are respectiva corectie. STAG 4 spre exemplu iti ofera acces la corectie si ti se da impresia ca este nula pe default. De fapt ce introduci tu se suprapune peste default, de aia e bine sa le lasi in pace. Dovada la STAG 200 este simpla, daca cresti sau scazi presiunea in reductor fata de presiunea inregistrata la autocalibrare (unde este afisata si temperatura GPL de autocalibrare), atunci isi face corectie - nu este necesar sa modifici calibrarea. Ca experiment se poate folosi un alt senzor de temperatura la GPL si incalzi/raci fata de senzorul montat--- se va observa devierea calibrarii in acest caz, deoarece corectia aparuta nu ar fi necesara in realitate.
Corectiile aparute iarna au fost din cauza temperaturii (grafic de corectie eronat, probabil temperatura reala a gpl era mult mai mare decat cea inregistrata de senzor la momentul respectiv, centrala scazand automat timpul de injectie), rampele au corectii doar in functie de presiunea diferentiala si de voltajul de actionare.
Iar despre 20 % corectie, daca e sa dezvoltam ideea, la 800 rpm sa zicem si un timp de deschidere a injectorului de gpl de 5 msec -rezulta 1 msec intraziere pe ciclu. Teoretic, daca ai fi accelerat la 4000 rpm - probabil timpul de injectie ar fi scazut la 4 msec, dar pierzand de fiecare data 1 msec, lipsa ar fi crescut proportional la 25%. In realitate cand injectoarele sunt "lipite" si pierd 2 msec pe mers in gol, motorul nu se mai poate accelera, influenta unei astfel de intarzieri fiind mult mai mare pe turatie.Din 13.09.2014 cea mai puternica masina cu sistem GPL BRC (571CP) din Ro este Bentley Continental GT. Asteptam replica concurentei...
Comment
-
Are corectie functie de temp gazului automat...cum au multe instalatii mai noi...dar nu ai acces la asa ceva...cum bine ai zis corectie functie de presiune etc...
Dar alea sint calculate functie de un amestec teoretic...iar compozitia de la noi e cu totul alta...
Apropo de diferenta de temp...senzorul e pe rampa, si la Matrix si la MJ tocmai pt a avea temp cit mai apropiata de realitate...
Problema care se pune la diferente mari de temp este de modul de raspuns al rampei...
De exemplu Matrixul e laudat apropo de timpi de raspuns, stabilitate in timp, fiabilitate dar are probleme la temperaturi joase...
Cu toate ca este cunoscut lucrul asta de catre AC si ar putea sa introbage si asemenea corectie in soft se pare ca nu nimerit-o exact...
La mine de ex s-a cunoscut...deorece merg majoritar drumuri scurte si cu motorul rece...
Nu inteleg despre ce intirziere vorbesti...poate marirea timpului de injectie...intradevar o corectie de 20% peste un multiplicator peste 1-1.2 ducere la marirea timpilor iar la turatii mari poate duce la injectoare "full open"...Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
Contact pe site-ul din Profil- infotehnic
Comment
-
Diferenta intre comportarea unui gaz oarecare si gazul ala ideal pomenit la fizica, este infima, crede-ma ca nu trebuie alta lege speciala pentru GPL-ul din Romania, altfel nu mai generalizau, defineau pentru fiecare gaz in parte cate o lege de variatie a densitatii in functie de temperatura si/sau presiune.
Faptul ca senzorul este pe rampa (adica exista metal intre traductorul propriuzis si GPL) face exact ceea ce ai observat, poti avea gazul la 50 grd C instantaneu, ca tot dureaza ceva timp pana ajunge la aceiasi temperatura si termistorul, mai ales daca rampa e in aer rece si oricum niciodata reala si asta tot din cauza fizicii, ai gaz fierbinte, metal, senzor(ce-i drept incastrat in metal), aer rece si o lege de distribuire a temperaturilor Cel mai rapid raspuns si probabil si cel mai corect este cel de la rampele BRC cu senzor integrat, gazul "spala" senzorul dupa ce intra in rampa.
Ma refeream la accelerare in gol, timpul de injectie scade cand accelerezi usor.
Iar despre intarzieri provocate de temperaturi joase, ma repet -nu se fac corectii in functie de temperatura la injectoare - exista harti de corectie in anumite programe de dezvoltare si ce am vazut eu - nu aveau. Logica este simpla, aria de trecere ramane aceiasi dupa ce injectorul s-a deschis. Iar ca sa intarzie permanent la deschidere cu x procente din timpul de injectie este imposibil, pentru simplul fapt ca injectorul nu poate afla dinainte de a se deschide cat timp va fi tinut deschis. Ar fi aiurea sa intarzie 4 msec la timp de injectie de 20 msec si doar 0,6 msec la timp de injectie de 3 msec. Si asta doar pe motiv ca ii este frig...
Din cate stiu eu, puterea mai mare in bobina va deschide mai rapid injectorul. La acelasi voltaj un injector rece are amperaj mai mare cand bobina este mai rece, deoarece rezistivitatea acesteia este mai mica.Din 13.09.2014 cea mai puternica masina cu sistem GPL BRC (571CP) din Ro este Bentley Continental GT. Asteptam replica concurentei...
Comment
-
Este vorba de un amestec de gaze...trecind pe linga faptul ca si gazele de baza propan, butan etc difera calitativ, compozitia si aditivii se pare ca difera...
Multi au remarcat ca le scade consumul cind se plimba prin Europa, plus ca masina "trage" mai bine...
Aceeasi chestie ca si la benzina, motorina etc...
Apropo de senzor in rampa am observat ca cel putin la ce am probat percuteaza destul de repede...nu au latenta...
Cel mai corect e senzor BOSCH ca la LR sau BRC direct pe rampa cu contact direct...
Apropo de functionarea la rece ...STAG-ul a bagat preincalzirea injectoarelor sub 10grd parca...si parca si LR ultimile versiuni au asa ceva...
Dar deja ajungem la fineturi...Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
Contact pe site-ul din Profil- infotehnic
Comment
-
la mine s-a rezolvat problema cu pornirea atat la rece cat si la cald.am curatat motorasul pas cu pas,am pus diuze de gpl de 1.75 noi,am marit presiunea la 1.25 si am facut autocalibrare,dupa care am obtinut aceasta minunata harta si deflectie.cine vrea sa obtina o astfel de harta i-o ofer cu cea mai mare placere fiindca am salvat-o.se obtine printr-un anumit procedeu pe care o sa il explic numai daca e cineva interesat de asta.multumesc baietilor care m-au ajutat si imi cer mii de scuze pentru ca i-am sacait la tel.Last edited by leopardu; 21 May 2012, 16:53.
Comment
-
a pornit si astazi la sfert,fara nici o problema,deci consider problema rezolvata.intre timp am mai modificat temperatura de trecere de la 30 la 35 de grade si turatia de la 600 rpm la 1600 rpm.harta,deflectia si setarile arata cam asa.
Comment
-
moog are dreptate.am reinitializat setarile cu ddt-ul la ECU benzina,am facut reglaje pe gpl,le-am salvat si daca vrei sa nu te mai chinui iti dau hartile mele si cred ca or sa arate la fel.de-aia te-am sunat zilele astea ca sa-ti dau astea.mie mi-a pornit bine zilele astea fara probleme.pe langa setari si harti eu am mai curatat si motorasul pas cu pas,asa ca pana la urma nu stiu din ce a fost problema cu pornirea,insa parerea mea este ca atat reglajele pe gpl cat si curatarea mpp-ului au avut o influenta asupra pornirii.azi a pornit intr-o fractiune de secunda de am ramas si eu surprins.procedeul prin care am obtinut hartile alea e relativ simplu,dar trebuie explicat la telefon pe indelete ca sa nu incurcam borcanele.Last edited by leopardu; 22 May 2012, 22:53.
Comment
Comment