Avantajele Si Dezavantajele Motoarelor Pe GPL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Fratilor,sincer, nu am vazut o diferenta, si am mers cu masina si pe benzina si pe gaz.Eu am motorizare 1.6;poate la cele cu 1.4 sa apara ceva in minus.
    De asemenea, nu am avut probleme cand era la relanti, asa cum am vazut ca au patit unii dintre forumisti.
    Cat priveste costul, avand in vedere faptul ca benzina este tot peste 3 lei litrul, imi convine sa merg tot pe GPL, care este acum 2,33 lei/litru, mai ales ca in afara consumul este de aproximativ 7%.

    Comment


    • #47
      Bai SCI_FI cum e GPL 2.33 litru ? Eu am alimentat acum 2 zile cu 1.81 CRIMBO ? Tu ce bagi de la TAROM )
      Diferenta este de la 4000 rpm unde probabil nu ai prea mers tu - daca alergi masina o sa vezi (simti) diferenta , in schimb verificat si pe tester curba de cuplu pe GPL este mai buna (in sensul ca are valori mai mari pe turatie mai mica), dar valorile de putere maxima sunt 87cp / benzina 85/gpl.
      Avantaj = GPL 75ROn / plin 40-42 litrii / 450km
      Dezavantaj = Costurile la revizii (care inca nu stiu cum sunt dar am inteles ca sunt mai mari cu vreo 200 lei)
      Consumul relativ ridicat odata cu cresterea turelor. Peste 3500 S-a terminat zici ca e sugativa
      1.6 MPi Icy White

      Comment


      • #48
        cat sa ia ma si peste 3500, mie imi ia 10 hai sa zicem un 11maximm.
        sigpic

        Comment


        • #49
          Aplic la @Ingerulol :
          am facut plin la campulung muscel apoi -pitesti- auto banda bucuresti-centura spre A2 -buc spital sf ioan -retur. Autostrada am facut-o in aprox 50-55 min, constant 130km/h si peste (doar la intoarcere) si la iesirea din autostrada spre campulung am realimentat la Pitesti.aproape plinul 40 l pentru 370 km....deci peste 11l/100km, dar sigur cred ca la intoarcere mi-a luat 12-13....
          Spun asta ca de ex daca am mers constant 3000 ture/110 km/h drum campulung pitesti autobanda bucuresti centura a2 constanta costinesti,434 km -34 l gpl(consum plin /plin) ,deci 7,8% consum....gpl...Am 1.6 motor.. deci dai dupa ea papa, nu dai....nu consumi...bafta!
          AG-73-BAR garib1973@yahoo.com

          Comment


          • #50
            Originally posted by garib1973 View Post
            Aplic la @Ingerulol :
            am facut plin la campulung muscel apoi -pitesti- auto banda bucuresti-centura spre A2 -buc spital sf ioan -retur. Autostrada am facut-o in aprox 50-55 min, constant 130km/h si peste (doar la intoarcere) si la iesirea din autostrada spre campulung am realimentat la Pitesti.aproape plinul 40 l pentru 370 km....deci peste 11l/100km, dar sigur cred ca la intoarcere mi-a luat 12-13....
            Spun asta ca de ex daca am mers constant 3000 ture/110 km/h drum campulung pitesti autobanda bucuresti centura a2 constanta costinesti,434 km -34 l gpl(consum plin /plin) ,deci 7,8% consum....gpl...Am 1.6 motor.. deci dai dupa ea papa, nu dai....nu consumi...bafta!
            Corect in tot ce ai scris.Si eu am un 1.6 si am constatat acelasi lucru.

            Comment


            • #51
              daca facem un calcul la pret instalatie gpl,revizii gpl ,consum mai mare gpl + consum benzina la pornire ajungem la acelas pret cu benzinarul
              sigpic

              Comment


              • #52
                Sa stii ionutz ca castigul il vezi la drumuri mai lungi, si vara cand e mai cald si motorul schimba mai repede pe gaz... si banii la revizie asta e, si la diferenta de pret e in rate...ce sa mai....tot inainte...
                AG-73-BAR garib1973@yahoo.com

                Comment


                • #53
                  ai dreptate garib1973 dar trebuie sa facem cel putin 150.000km sa amortizam costul instalatiei de gpl (la taximetristi se merita)
                  sigpic

                  Comment


                  • #54
                    Eu nu cred ca trebuie sa faci 150000 km ca sa amortizezi costul instalatiei . Masina a costat cu 1000E mai mult decat 1.6 Laureate din care 450E au fost ABS + EBD + AFU , Aparatorile noroi + CD MP3 si restul a fost costul instalatiei GPL + omologare.
                    La un consum de 2 litrii (cu toate ca e cam mult pus) in plus fata de benzina , dar un cost exact pe jumatate , nu prea stiu daca se mai amortizeaza la 150k km
                    Calculam pe 15k km/ an - cons mediu 8.5 benzina = 1275 litrii / an = 4335 RON
                    cons mediu 10.5 GPL = 1575 litrii / an = 2835 RON
                    Deci dati-mi voie sa spun ca ies mai bine pe GPL decat un dizel HAHA
                    Mentionez ca am pus pretul benzinei la 3.4 ROn / litru si GPL la 1.8 ron / litru cu toate ca in PItesti este cam 1.7 in momentul de fata
                    Deci si daca dau cu 200 lei mai mult la revizie tot ies mai bine ? voi ce ziceti
                    1.6 MPi Icy White

                    Comment


                    • #55
                      Sunt de acord Ingerulol...cam asa am facut si eu costurile de fiabilitate, tinand cont ca am avut o dacie break injectie din 2001(fabricatie) achizitionata in 2006. Dupa un an am montat gpl si am fost foarte multumit,de aceea am ales acum tot un GPL doar ca am marit motorul la 1.6. Dupa o perioada de mers cu Loganul am constatat ca am acelasi consum de benzina(respectiv GPL) ca si la dacia anterioara,respectiv urban aprox. 8l/100km benzina sau 9.5-10 Gpl. Tinand cont ca am masina mai mare sau mai puternica sunt foarte multumit de consum. De obicei la un plin de gpl 42,5 l mers urban si extra normal fac intre 410km si 450km garantat, in functie de conditiile de drum.
                      O parte din costul instalatiei gpl la noi a fost acoperit prin oferta Dacia de gratuitate a sistemului ABS care este cotat la 450 Euro. Acum au toate la serie ABS, dar atunci la achizitie a insemnat ceva, si tinand cont ca este(era) in oferta si un an Casco gratuit inseamna ca la noi instalatia a fost gratis...Deci spor la drum si fara evenimente...
                      AG-73-BAR garib1973@yahoo.com

                      Comment


                      • #56
                        garib1973 si ingerulol aveti dreptate. si eu am luat masina cu abs gratuit si cand pretul benzinei era 42-43 de mii L GPL era cel mult 2.5 lei L si acum cu un plin de gaz care costa circa 82lei ( la 43L GPL CU 1.9 LEI GPL) si cu 43l mergi cel putin 420km pe cand un litru de benzina e acum 3,4 lei si la 43L benzina vine undeva pe la 1,462 lei. concluzie alta e cand dai 82 lei din buzunar si alta e cand scoti aproximativ 150de lei. Diferenta aproape de 70lei. eu zic ca la 15mii km la revizie si tot asa 30 45 ai timp sa amortizezi filtrele de gpl. eu asa am calculat. astept sa vad si alte calcule sau sa ma contrazica cineva unde am gresit.

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by Cristi_Xp View Post
                          Ma da-o incolo...Pe gaz trage mai bine decat pe benzina,asta chiar ca n-am mai auzit...
                          Nu se tine cont de un lucru :calitatea gazului ce are o catalogare ca si benzina cu octanele aferente.
                          Din pacate GPL-ul de la noi este de calitate inferioara,insa cel european (probat in DE,Elvetia si Italia) are 110-115 octane.
                          Datorita acestui lucru,motoarele sunt mai puternice decat alimentate cu benzina,lucru probat si pe circuit .
                          Un lucru foarte important este tipul instalatiei ,cele mai eficiente fiind cele secventiale cu injector pe fiecare cilindru.
                          Daca facem un calcul cu cheluielile de intretinere intre benzina+GPL si diesel,prima varianta este castigatoare.
                          Datorita combustibilului mai uscat , injectoarele (nefiind utilizate) , bujiile ,catalizatoarele si sondele lambda,au o viata mai lunga.
                          Un alt lucru foarte important:poluarea cu GPL este mult mai mica,o motorizare noneuro fiind trecuta in grupa motorizarilor euroIV (nu si la noi din pacate).
                          Last edited by turbojack; 5 March 2009, 19:49.

                          Comment


                          • #58
                            Eu tocmai la asta ma uitam: valoarea cheltuielilor unor revizii dci_gaz; mi se par mai scumpe cele pe gaz (ajung unii pe la 600-700) pe cand la dci aia de 20000 ajunge pe la 500 (chiar si sub, depinde de unde cumperi consumabilele).
                            Tinand cont si de numarul de litri de carburant...
                            Eu ma gandesc acum nu ca "beneficiar" al dci-ului ci ca si cum as avea de ales intre cele doua; interesant!
                            Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                            Comment


                            • #59
                              da tine cont cat e motorina???????? 3,4-3,5 lei L pai si la la un plin de gpl de 40de L vine cu 1.9 lei L pe la 80de lei si motorina pe la 150 de lei. da o sa zici ca dci consuma mai putin dar si asa pana la revizie ai timp sa amortizezi cheltuiala.

                              Comment


                              • #60
                                nu am optat ptr dci ptr ca am auzit ca se strica destul de repede(sau des) pompa de injectie....si ca este foarte scumpa. asa am auzit.
                                AG-73-BAR garib1973@yahoo.com

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google