garib " referitor la dci ,se strica pompa de injectie sau injectoarele numai daca se foloseste motorina de la tiristi ,din bidoane ,etc sau nu se schimba filtrul de motorina la timp .
Avantajele Si Dezavantajele Motoarelor Pe GPL
Collapse
X
-
Originally posted by irinell24 View Postda tine cont cat e motorina???????? 3,4-3,5 lei L pai si la la un plin de gpl de 40de L vine cu 1.9 lei L pe la 80de lei si motorina pe la 150 de lei. da o sa zici ca dci consuma mai putin dar si asa pana la revizie ai timp sa amortizezi cheltuiala.(punand in balanta atat consumul/pretul litrului cat si costul reviziilor), iar "extern" se schimba putin datele problemei.
A...sa nu uit: defectiunile sistemului de injectie. Eu v-as sfatui sa va documentatiCauzele predominante sunt motorina dubioasa, problematica si mersul subturat. Mai rar au fost cazuri de "vicii ascunse", adica intr-adevar pompa de inalta sa fi produs pilitura, iar atunci se intampla intr-un nr de km (20000-30000) si s-au schimbat in garantie
Last edited by 77sky; 6 March 2009, 09:55.Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie
Comment
-
Nu vreau sa te contrazic dar o fac. Daca vrei masina pentru rulaj in oras toata lumea-ti va recomanda Benzina - dizelu` se preteaza pentru drumuri lungi .
Consum dizel in Buc este cam de 6-7% si nu poti nega sau contrazice, iar GPL nu o sa-ti ia nici daca mergi stilul Schumacher mai mult de 12%.
Facand o analogie - cei 7 litrii x 3.6 ron = 25.2 RON
sunt mai scumpi
decat cei 12 litrii x 1.8 ron = 21.6 RON.
Si avand in vedere si costurile reviziilor mai mari la dizel , tot GPL iesi mai bineCred ca am explicat corect .
P.S. Urmatoarea masina va fi tot pe benzina TURBO1.6 MPi Icy White
Comment
-
Costul reviziilor mai mari la diesel?
Pai...550-700 este mai mic (matematic) decat 450-500? ( ca sa vorbesc de revizia de 20000, nu de aia mica, unde mai tai 100-130 din socoteala)Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie
Comment
-
am un prieten care a avut logan motorina taxi si la rupt ...a schimbat pompa aia de 3 ori intr-un an....ce acastigat pe mere a dat pe pere.
acum are o skoda pe benzina de 1.2 ca l-a rupt loganul...
eu sunt multumit...sincer cand am cautat masina am vrut GPL, sa loganul a fost singura cu inst de fabrica...mai era cielo dar nu mai gasesti noi.se putea adapta ulterior ,dar masina este cu credit si nu aveam lichizi 1000 e sa montez dupa. asa a fost sa fie
aAG-73-BAR garib1973@yahoo.com
Comment
-
Pai la 20.000 la GPL e 545 RON cu tot cu manopera - raportat la 60000 km Vei plati sa zicem 1500 RON
La dizel in 60000 faci 4 revizii x 450 sa zicem cum zici tusi tot va iesi cam 1800 ROn
Deci spune-mi tu ca eu mi-am facut calculele foarte bine inainte sa-mi iau GPL-ista pentru ca am vrut DCi 85 calutzi care m-a impresionat (cel de 70 e pur si simplu un motor normal) .
Avantaje GPL - cost cu 600E mai ieftin decat DCi-ul (acum ca atunci cand l-am luat era mai ieftin)
- revizii mai putine (si mai ieftine) implicit mai putini bani
- cost rulaj pe 60000 km , cam cu 25% mai ieftin decat DIZEL .
Dezavantaje - daca nu iei gaz bun merge la aceeasi calitate si consuma de rupe
- in unele service-uri se cam uita chioras service-maniisi isi cam prind urechile
- la GPL dupa 4500 rpm nu mai trage motorul ca atunci isi face puterea din cate am vazut eu pe harta, si cel putin asa se simte
- nu ai cuplul unui dizel
SIMILARITATI - ZGOMOTUL motorului ca la dizel - clantanitul injectoarelor piezoelectrice1.6 MPi Icy White
Comment
-
-
Originally posted by ingerulol View PostPai la 20.000 la GPL e 545 RON cu tot cu manopera - raportat la 60000 km Vei plati sa zicem 1500 RON
La dizel in 60000 faci 4 revizii x 450 sa zicem cum zici tusi tot va iesi cam 1800 ROn
Deci spune-mi tu ca eu mi-am facut calculele foarte bine inainte sa-mi iau GPL-ista pentru ca am vrut DCi 85 calutzi care m-a impresionat (cel de 70 e pur si simplu un motor normal) .
Avantaje GPL - cost cu 600E mai ieftin decat DCi-ul (acum ca atunci cand l-am luat era mai ieftin)
- revizii mai putine (si mai ieftine) implicit mai putini bani
- cost rulaj pe 60000 km , cam cu 25% mai ieftin decat DIZEL .
Dezavantaje - daca nu iei gaz bun merge la aceeasi calitate si consuma de rupe
- in unele service-uri se cam uita chioras service-maniisi isi cam prind urechile
- la GPL dupa 4500 rpm nu mai trage motorul ca atunci isi face puterea din cate am vazut eu pe harta, si cel putin asa se simte
- nu ai cuplul unui dizel
SIMILARITATI - ZGOMOTUL motorului ca la dizel - clantanitul injectoarelor piezoelectrice
Multumesc !
Comment
-
pun si eu gaz pe foc
Salutare,
Sunt posesor de Logan 1.4 GPL(instalatie din fabrica) de 1 an si 20 000 de km.
Dupa un an pot sa spun urmatoarele:
- consumul pe timp de iarna in oras trafic aglomerat este 8 litri de gaz si 2 litri de benzina la 100 de km.
- consumul extraurban este de 8 litri de gaz la 100 de km.
- si eu am avut pierderi de antigel. La revizie mecanicul a spus ca pierde pe la o garnitura a "vaporizatorului" de gaz sau cum s-o numi corect. Din cate vad pe forum mai toate masinile pe gpl din fabrica au aceasta problema. Mecanicul a spus ca masina a stat mult pe stoc si garnitura s-a imbatranit.
In mare anul acesta am economisit 200 de EUR din pretul mai mic al gazului fata de benzina.
Pe de alta parte revizia a fost cu 50 de EUR mai scumpa decat la benzina ceea ce inseamna o economie reala de 150 de EUR.
Eu am avut o reducere de 500 de EUR la cumpararea masinii pentru ca era promotie.
Recomandarea mea:
- pentru un utilizator normal (20 000 de km pe an) nu se merita GPL. Economia e mica(150 de EUR pe an) si apar probleme tehnice suplimentare (vezi pierderi antigel).
- daca stai prost cu banii cumpara un Logan 1.4 simplu.
- daca vrei si iti permiti un motor mai sprinten cel de 1.6 cu 16 valve pare cel mai fiabil. Dieselurile au problemele lor binecunoscute.
- daca vrei economie adevarata la bani si nu gogosi de marketing motorul de 1.4 simplu pe benzina e alegerea. (economia la diesel si gpl e foarte mica cand pui cap la cap toate costurile - intretinere, reparatii, cost de achizitie a masinii).Logan GPL 1.4
Comment
-
Originally posted by stolniceanulucian View PostSalutare,
Sunt posesor de Logan 1.4 GPL(instalatie din fabrica) de 1 an si 20 000 de km.
Dupa un an pot sa spun urmatoarele:
- consumul pe timp de iarna in oras trafic aglomerat este 8 litri de gaz si 2 litri de benzina la 100 de km.
- consumul extraurban este de 8 litri de gaz la 100 de km.
- si eu am avut pierderi de antigel. La revizie mecanicul a spus ca pierde pe la o garnitura a "vaporizatorului" de gaz sau cum s-o numi corect. Din cate vad pe forum mai toate masinile pe gpl din fabrica au aceasta problema. Mecanicul a spus ca masina a stat mult pe stoc si garnitura s-a imbatranit.
In mare anul acesta am economisit 200 de EUR din pretul mai mic al gazului fata de benzina.
Pe de alta parte revizia a fost cu 50 de EUR mai scumpa decat la benzina ceea ce inseamna o economie reala de 150 de EUR.
Eu am avut o reducere de 500 de EUR la cumpararea masinii pentru ca era promotie.
Recomandarea mea:
- pentru un utilizator normal (20 000 de km pe an) nu se merita GPL. Economia e mica(150 de EUR pe an) si apar probleme tehnice suplimentare (vezi pierderi antigel).
- daca stai prost cu banii cumpara un Logan 1.4 simplu.
- daca vrei si iti permiti un motor mai sprinten cel de 1.6 cu 16 valve pare cel mai fiabil. Dieselurile au problemele lor binecunoscute.
- daca vrei economie adevarata la bani si nu gogosi de marketing motorul de 1.4 simplu pe benzina e alegerea. (economia la diesel si gpl e foarte mica cand pui cap la cap toate costurile - intretinere, reparatii, cost de achizitie a masinii).
Comment
-
Daca as fi avut bani , as fi cumparat un MINI COOPER S (dar nu am avut iar la banii actuali tot LOGAN mi-as lua pentru ca e o masina ca oricare alta - doar ca , costa mai putin - cine-si ia noua stie despre ce vorbesc)
Diferenta la mine a fost de 530E fata de 1.6 normal , pentru ca 550E au fost ABS + AFU + EBD si CD MP3 + ca am mai primit niste bonsuri :P (presuri vara tex/ iarna rubber) suport ochelari plafon , aparatori noroi, spuma antipana (pe care nu mai am habar nu am ce am facut cu ea)
530E iti spun repede cum se amortizeaza (2279Ron)
Poti cumpara:
- 1273 litrii GPL (1.79/litru cu toate ca am luat si mai ieftin mai ales in aceasta perioada) la un consum de 12(e enorm de mult la mine consuma cam 9-10 dar vreau sa arat cifre) faci cel putin 10600km
- 680 litrii benzina 95(3.35/litru este si mai scumpa dupa cate am vazut) la un consum de 8-9 = ~8500km (am calculat pe 8) deja la 9 era pamflet
- 619 litrii benzina 99+ (3.65/litru) consumul este de 8.5 = ~7200km
La 20.000 / an in 2 ani maxim este amortizata instalatia GPL lejer
Nu vreau sa ridic in slavi , dar nu am vrut dizel - iesi mai bine pe GPL decat pe alti combustibili - astept sa scoata motorizari electrice sau pe APA :P si atunci o sa trec pe alea . Eu cu 65 RON fac 400 km in conditii in care nu menajez masina (130 autostrada / 70 in oras) . Pe benzina cu aceasi suma fac cam 200-220 km . Daca am gresit astept RE1.6 MPi Icy White
Comment
Comment