Cateva Intrebari Legate De GPL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cateva Intrebari Legate De GPL

    Va salut, am un Logan 1.4 MPI din 11.2007 (deci are fix 5 ani) in care am facut 60.000 km, deci o medie de 12.000 pe an.

    Masina se afla intr-o stare buna, deci as mai putea sa o tin vreo 3 ani (nu prea merita sa o vand acum, pretul pe care l-as obtine este mic).

    Ca si consum - in Bucuresti am intre 7,5 si 10%, de regula undeva in jurul valorii de 8% (evit orele de aglomeratie maxima, zonele unde se creeaza blocaje) iar extraurban cam 5,5% (70-80 in localitati si 100-110 in afara)

    Doresc sa montez instalatie Landi Renzo 58 litri in locul rotii de rezerva (2500 lei).

    Drumurile pe care le fac:
    - zilnic la serviciu (aprox 6 km) pe care ii fac in 15-20 minute in sezonul cald, la iarna o sa creasca timpul la 25-30 minute pentru ca se aglomereaza. Se face trecerea pe gaz in acest timp sau merg tot numai pe benzina?
    - alte drumuri prin oras: 1500 pe an (estimativ);
    - odata la 2-3 saptamani mai fac 220 - 300 km in afara localitatii;
    - concedii, delegatii etc - sa zicem un 2500 pe an cu tendinta de crestere, insa anul asta am avut ceva mai multe delegatii - vreo 3000 km;

    Am cateva intrebari legate de comportamentul masinii dupa montajul instalatiei:
    - dupa cat timp se face trecerea automata de pe benzina pe gaz (in sezonul rece, respectiv cel cald - aproximativ desigur)
    - se simte vreo diferenta de putere la trecerea pe gaz, totusi nu as vrea sa fie masina atat de lenesa incat sa nu mai pot face o depasire si asa destul de puturoasa.
    Last edited by kissfm; 1 November 2012, 13:59.

  • #2
    Cam asa sunt si eu si am ajuns la concluzia ca nu se merita decat daca faci mai mult de 20.000 de km pe an. Economia overall e 100 de lei la 1000 de km.
    Daca iei o instalatie cu rezervor toroidal de la BRC + omologare RAR ajungi la 2600-2700 de lei. Deci iti recuperezi banii dupa 2 ani si 2-3 luni daca respecti media asta anuala pe care o faci.

    Plus de asta ai multe drumuri scurte cu motorul rece, si va merge pe benzina in tot acest timp - cel putin iarna... deci e posibil ca economia sa fie chiar mai mica de 100 de lei la 1000 km.

    Daca zici ca mergi in delegatii cu masina ta acolo cred ca nu platesti carburantul ba chiar iti si ramane deci ajungem la o medie de rulaj anual din banii exclusiv ai tai mult mai mica.

    Ori pui gaz si blochezi 600 EUR in masina si o tii pana cad tablele, ori pastrezi banii pentru diferenta la o alta masina mai noua.

    Plus de asta la revanzare nu prea poti sa tii de pret chit ca ai GPL pe ea, practic pierzi banii de instalatie nu ii recuperezi.

    DA chiar daca pare ca sunt impotriva GPL urmatoarea masina va fi pe GPL mai noua, probabil o sa o achizitionez de la cineva care a luat-o cu GPL de fabrica, adica exact ce ziceam mai sus, o iau de la cineva care pierde banii la revanzare si pierde banii si din instalatie.
    Last edited by Drogas; 1 November 2012, 14:32.

    Comment


    • #3
      eu mi-am montat un landi renzo acum putin timp dar nu in bucuresti ci la vernesti
      o sa iti raspund scurt la cele 2 intrebari ale tale:
      -imi trece in gaz atunci cand apa are 50 de grade dar aceasta temperatura poate fi data si mai jos mi-au spus baietii de la service
      -nu am simtit nici o diferenta de putere intre gaz si benzina
      restul tu hotarasti

      Comment


      • #4
        Multumesc Cosmine, la consum cu stai? Si eu tot la Vernesti vreau sa ma duc

        Comment


        • #5
          Eu am pus BRC P&D la alexys in Pitesti, am consum afara 7,2%, iar in oras 8,4% si sunt extrem de multumit.
          Respect.
          Zona geografica dauneaza GRAV sanatatii!
          Pentru sanatatea dv., evitati sarea, zaharul si Romania!

          Comment


          • #6
            Te salut kissfm,
            Eu ti-am luat-o inainte cu 2 saptamani sa zic asa ...
            Am citit mesajul tau si pot spune ca ma aseman ca si timp acasa - serviciu si inapoi cu tine, cu singura diferenta ca eu sunt din Braila si nu asa de aglomerat ca Bucurestiul.
            Am montat la baietii din Vernesti, Buzau, instalatie GPL BRC - la pret 2600 RON cu acelasi rezervor de 58 de litri.
            Despre acest service, nu pot sa aduc decat cuvinte de lauda, pentru modul extrem de profesionist in care sau comportat cat am stat la ei, si va spun ca am stat ceva timp (am fost a 3 masina intr-o zi de sambata - prima Ford, coleg cu mine a 2 a Chevrolet, si eu Logan 1.4 din 2008 - timp de lucru per aprox. masina 4 ore). Pentru omologare la RAR am dat 165 Ron si nu am avut nici o problema.

            Referitor la intrebarile tale :
            Am cateva intrebari legate de comportamentul masinii dupa montajul instalatiei:
            - dupa cat timp se face trecerea automata de pe benzina pe gaz (in sezonul rece, respectiv cel cald - aproximativ desigur)

            Eu am prins si temperaturi mai calde dar nu excesive si trecerea se face undeva la 2,3 minute iar acum de cand sa racorit timpul a ajuns undeva la 5 minute sa zic (am observat ca se micsoreaza timpul daca pornesti motorul si il lasi la relanti cat mai stergi un geam de apa / roua)

            - se simte vreo diferenta de putere la trecerea pe gaz, totusi nu as vrea sa fie masina atat de lenesa incat sa nu mai pot face o depasire si asa destul de puturoasa.

            Referitor la putorosenie ...din punctul meu de vedere am observat ca al meu motoras se misca si se infinge parca mult mai bine acum decat inainte...dar poate e doar senzatia de nou.


            Oricum, eu deja am fost la revizia de 1000 de Km la baieti, pentru ca deja ii facusem cu un drum Braila - Bucuresti / Braila - CampuLung si a fost totul OK.

            Consumul este undeva ce am observat 7-8% la mine, si cand ma gandesc ca de 35 ron bagam 5 litri de benzina si acum bag 12 de gaz eu cred ca merita.

            Numai bine
            Butea Aurel Laurentiu
            fara linkuri externe in semnatura
            BR - 21 - CNB

            Comment


            • #7
              Ar mai fi un necaz legat de faptul ca am folie, iar pe fata nu e omologata... alta distractie cu RAR-ul. Altfel, nu prea stiu ce sa zic, avand in vedere ca fac vreo 12.000 pe an si masina are deja 5 ani... daca ii pun gaz sunt obligat sa o mai tin inca 3, ceea ce nu ar fi o problema... Grea decizie...

              Comment


              • #8
                pai dupa cum ti-am spus dupa 2 ani si 2 luni ajungi tanda pe manda si pana la 3 ani cat zicic a tii masina faci o economie undeva la 800 de ron dupa care daca vinzi masina pierzi restul de bani pe instalatie...

                Pune banii de GPL si inca ceva cumpara un logan mai nou 1.2 si ai deja consum mai mic decat 1.4.
                Last edited by Drogas; 2 November 2012, 10:18.

                Comment


                • #9
                  @kissfm
                  asa cum spuneam si mai devrme am undeva la 9-9.5 in oras si 7-7.5 in exterior
                  ce tip de instalatie ai dori sa iti pui?

                  Comment


                  • #10
                    Landi Renzo la baietii de la buzau/vernesti, 2500 lei, in locul rezervei

                    Comment


                    • #11
                      tu parca ai un logan nu?
                      mie pentru un duster tot cu landi renzo mi-au cerut 2600
                      poate din aceasta cauza ti-au cerut 2500
                      oricum sa sti ca merita toti banii(atat baietii cat si instalatia)

                      Comment


                      • #12
                        probabil ca o sa apelez la ei... probabil

                        Comment


                        • #13
                          Am cateva intrebari legate de comportamentul masinii dupa montajul instalatiei:
                          - dupa cat timp se face trecerea automata de pe benzina pe gaz (in sezonul rece, respectiv cel cald - aproximativ desigur)
                          - se simte vreo diferenta de putere la trecerea pe gaz, totusi nu as vrea sa fie masina atat de lenesa incat sa nu mai pot face o depasire si asa destul de puturoasa.
                          [/QUOTE]

                          Trecerea pe gaz se poate face in functie de doi parametrii: turatiile motorului si temperatura antigelului.
                          Si eu am 1.4 Kiss Fm din 2007, 60300 km. De 20.000 km am montata instalatie Tomasetto Stag 300. Istalatia este reglata sa treaca pe gaz la 40 grade si 1500 rpm. Pe timp de vara in max 1 minut trece pe gaz (cand accelerez) iar pe timp de iarna in 2-3 km in functie de cat de frig este afara.
                          Diferente intre benzina si gaz nu simt deoarece este reglata sa mearga normal, nu pe economic. Consuma 7,5-8% mixt.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by kissfm View Post
                            Ar mai fi un necaz legat de faptul ca am folie, iar pe fata nu e omologata... alta distractie cu RAR-ul. Altfel, nu prea stiu ce sa zic, avand in vedere ca fac vreo 12.000 pe an si masina are deja 5 ani... daca ii pun gaz sunt obligat sa o mai tin inca 3, ceea ce nu ar fi o problema... Grea decizie...
                            Iar intervin sa iti spun un lucru si anume :
                            Identic ca si tine m-am temut si eu ...la mine insa nu era vb de folie pe fata ci dedecupajul stopului de pe frana luneta, pe care nu il am si la ITP mi-a atras atentia ca ar fi trebuit sa fie ...in schimb am avut marea surpriza sa nu zica nimeni nimic de asta ...
                            de ce ...pentru ca eu ma dusesem pentru gpl si nu ptr folie....nici macar nu m-au intrebat...

                            In schimb aveam si un as in maneca ...chiar in parcarea de la Braila am vz un logan inscriptionat RAR cu exact aceiasi problema ...

                            Numai bine
                            Butea Aurel Laurentiu
                            fara linkuri externe in semnatura
                            BR - 21 - CNB

                            Comment


                            • #15
                              va salut . La indentificare/omologare instalatie GPL se indetifica strict necesarul adik seriile sepe blocul motor si cea de pe butelie .nu are nimeni nimic sa caute alt motiv cind tu platesti acei 165 roni pentru omologare GPL .mult noroc in alegere si drumuri bune

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google