Multumim pentru lamurire dr_p, pana in vara vreau sa montez si eu o instalatie stag 200 pe golanul 1.4 din septembrie 2005, deci nu tre sa-mi bat capul cu emulatorul, la punerea contactului imi va arata corect nivelul de benzina din rezervor.
Emulator Nivel Benzina
Collapse
X
-
dispozitiv resetare nivel benzina logan 2
La Logan 2 cu GPL aftermarket atunci cand mergi pe gaz, scad liniutele de benzina. Este nevoie de un "dispozitiv" care sa reseteze nivelul de benzina. Se gasesc pe piata de la 100 ron in sus.
Dupa ceva documentari am reusit sa resetez nivelul cu 5.6 RON:
Necesar:
1. rezistenta 33ohm 0.2 RON
2. 2 m cablu 2x0.5 1.4 RON
3. buton push fara retinere. 4 RON
4. optional - 15 cm fir litat izolat (din cablu utp eventual)
Teorie: La logan joja de carburant are o rezistenta care variaza astfel:
Rezervor plin = 33 Ω ± 10 Ω (rezervor 50 l)
Rezervor pe trei sferturi = 110 Ω ± 10 Ω
Rezervor pe jumătate = 166 Ω ± 10 Ω
Rezervor pe un sfert = 232 Ω ± 10 Ω
Rezervor gol = 313 Ω ± 10 Ω
Asadar, daca punem o rezistenta de 33ohm in paralel, rezistenta echivalenta va fi intre 16.5ohm si 30 ohm, ceea ce este echivalent cu plin. Se poate alege si o valoare mai mare a rezistentei, dar este OK aceasta (cand e sub 4 ohm da eroare, noi o sa avem minim 16.5). Rezistenta de 33ohm nu va fi tot timpul conectata, ci doar atunci cand butonul push este apasat (cand vreau sa fac reset la nivel benzina). Butonul se apasa cca 3-5 secunde, pe ecran apar cele 8 liniute (plin) apoi se da drumul butonului. In urmatoarele 3-5 secunde va aparea nivelul real citit de joja.
Montaj: desfaceti bancheta spate, apoi desfaceti cu grija masca de plastic a gurii de vizitare (cca 10-12 cm diametru). In interior veti gasi o mufa cu 4 fire: 2 groase - alimentare pompa benzina si 2 subtiri ( joja de carburant). Eu am desfacut mufa si m-am legat in ea folosind 2 fire dintr-un utp (asta pentru a nu dezizola firele). Firele UTP le-am prelungit apoi cu cablu 2x0.5 pana sub scaunul soferului unde am montat butonul. Rezistenta se inseriaza oriunde pe unul din fire. (atentie! e inseriata, pentru ca prin buton se inchide circuitul si devine in paralel cu rezistenta jojei)
Evident, se poate pune un releu cu intarziere sau un releu realizat cu mos-uri care sa reseteze la fiecare pornire si sa nu mai fie nevoie de buton. Dar pentru mine este ok asa: o rezistenta costa 0.2 ron, 2 m cablu 1.5 lei iar buton gasiti si cu 1 leu. nu ma deranjeaza sa apas eu butonul cand vreau reset. Functioneaza si cu motorul pornit, dar nu in miscare.
Comment
-
Inca n-am probat varianta lui meme10. Insa se intampla o chestie interesanta: saptamana trecuta i-am facut plinul la benzina ca sa ma conving ca nu consuma benzina. Duminica i-am facut iar plinul dupa doua zile de lucru, la aceeasi pompa, in aceeasi pozitie. M-a costat pana in zece lei. Nesemnificativ.
In fine, ideea e ca de atunci am facut peste 600 km pe GPL, in regim de taxi, fara sa alimentez cu benzina. Nu mi-a scazut nivelul din bord cu nici o liniuta. Desi trebuia sa-mi indice gol rezervorul.
Stie cineva care-i explicatia?
Comment
-
Originally posted by ddnjolly View PostInca n-am probat varianta lui meme10. Insa se intampla o chestie interesanta: saptamana trecuta i-am facut plinul la benzina ca sa ma conving ca nu consuma benzina. Duminica i-am facut iar plinul dupa doua zile de lucru, la aceeasi pompa, in aceeasi pozitie. M-a costat pana in zece lei. Nesemnificativ.
In fine, ideea e ca de atunci am facut peste 600 km pe GPL, in regim de taxi, fara sa alimentez cu benzina. Nu mi-a scazut nivelul din bord cu nici o liniuta. Desi trebuia sa-mi indice gol rezervorul.
Stie cineva care-i explicatia?
A mai incercat cineva varinata cu "resetarea cu butonul si rezistenta legata" functioneaza?
chiar e o solutie buna si foarte simpla.. ma gandesc sa o incerc si eu..
Comment
-
Originally posted by meme10 View PostLa Logan 2 cu GPL aftermarket atunci cand mergi pe gaz, scad liniutele de benzina. Este nevoie de un "dispozitiv" care sa reseteze nivelul de benzina. Se gasesc pe piata de la 100 ron in sus.
Dupa ceva documentari am reusit sa resetez nivelul cu 5.6 RON:
Necesar:
1. rezistenta 33ohm 0.2 RON
2. 2 m cablu 2x0.5 1.4 RON
3. buton push fara retinere. 4 RON
4. optional - 15 cm fir litat izolat (din cablu utp eventual)
Teorie: La logan joja de carburant are o rezistenta care variaza astfel:
Rezervor plin = 33 Ω ± 10 Ω (rezervor 50 l)
Rezervor pe trei sferturi = 110 Ω ± 10 Ω
Rezervor pe jumătate = 166 Ω ± 10 Ω
Rezervor pe un sfert = 232 Ω ± 10 Ω
Rezervor gol = 313 Ω ± 10 Ω
Asadar, daca punem o rezistenta de 33ohm in paralel, rezistenta echivalenta va fi intre 16.5ohm si 30 ohm, ceea ce este echivalent cu plin. Se poate alege si o valoare mai mare a rezistentei, dar este OK aceasta (cand e sub 4 ohm da eroare, noi o sa avem minim 16.5). Rezistenta de 33ohm nu va fi tot timpul conectata, ci doar atunci cand butonul push este apasat (cand vreau sa fac reset la nivel benzina). Butonul se apasa cca 3-5 secunde, pe ecran apar cele 8 liniute (plin) apoi se da drumul butonului. In urmatoarele 3-5 secunde va aparea nivelul real citit de joja.
Montaj: desfaceti bancheta spate, apoi desfaceti cu grija masca de plastic a gurii de vizitare (cca 10-12 cm diametru). In interior veti gasi o mufa cu 4 fire: 2 groase - alimentare pompa benzina si 2 subtiri ( joja de carburant). Eu am desfacut mufa si m-am legat in ea folosind 2 fire dintr-un utp (asta pentru a nu dezizola firele). Firele UTP le-am prelungit apoi cu cablu 2x0.5 pana sub scaunul soferului unde am montat butonul. Rezistenta se inseriaza oriunde pe unul din fire. (atentie! e inseriata, pentru ca prin buton se inchide circuitul si devine in paralel cu rezistenta jojei)
Evident, se poate pune un releu cu intarziere sau un releu realizat cu mos-uri care sa reseteze la fiecare pornire si sa nu mai fie nevoie de buton. Dar pentru mine este ok asa: o rezistenta costa 0.2 ron, 2 m cablu 1.5 lei iar buton gasiti si cu 1 leu. nu ma deranjeaza sa apas eu butonul cand vreau reset. Functioneaza si cu motorul pornit, dar nu in miscare.
A mai incercat cineva aceasta varianta?
Comment
-
Originally posted by meme10 View PostLa Logan 2 cu GPL aftermarket atunci cand mergi pe gaz, scad liniutele de benzina. Este nevoie de un "dispozitiv" care sa reseteze nivelul de benzina. Se gasesc pe piata de la 100 ron in sus.
Dupa ceva documentari am reusit sa resetez nivelul cu 5.6 RON:
Necesar:
1. rezistenta 33ohm 0.2 RON
2. 2 m cablu 2x0.5 1.4 RON
3. buton push fara retinere. 4 RON
4. optional - 15 cm fir litat izolat (din cablu utp eventual)
Teorie: La logan joja de carburant are o rezistenta care variaza astfel:
Rezervor plin = 33 Ω ± 10 Ω (rezervor 50 l)
Rezervor pe trei sferturi = 110 Ω ± 10 Ω
Rezervor pe jumătate = 166 Ω ± 10 Ω
Rezervor pe un sfert = 232 Ω ± 10 Ω
Rezervor gol = 313 Ω ± 10 Ω
Asadar, daca punem o rezistenta de 33ohm in paralel, rezistenta echivalenta va fi intre 16.5ohm si 30 ohm, ceea ce este echivalent cu plin. Se poate alege si o valoare mai mare a rezistentei, dar este OK aceasta (cand e sub 4 ohm da eroare, noi o sa avem minim 16.5). Rezistenta de 33ohm nu va fi tot timpul conectata, ci doar atunci cand butonul push este apasat (cand vreau sa fac reset la nivel benzina). Butonul se apasa cca 3-5 secunde, pe ecran apar cele 8 liniute (plin) apoi se da drumul butonului. In urmatoarele 3-5 secunde va aparea nivelul real citit de joja.
Montaj: desfaceti bancheta spate, apoi desfaceti cu grija masca de plastic a gurii de vizitare (cca 10-12 cm diametru). In interior veti gasi o mufa cu 4 fire: 2 groase - alimentare pompa benzina si 2 subtiri ( joja de carburant). Eu am desfacut mufa si m-am legat in ea folosind 2 fire dintr-un utp (asta pentru a nu dezizola firele). Firele UTP le-am prelungit apoi cu cablu 2x0.5 pana sub scaunul soferului unde am montat butonul. Rezistenta se inseriaza oriunde pe unul din fire. (atentie! e inseriata, pentru ca prin buton se inchide circuitul si devine in paralel cu rezistenta jojei)
Evident, se poate pune un releu cu intarziere sau un releu realizat cu mos-uri care sa reseteze la fiecare pornire si sa nu mai fie nevoie de buton. Dar pentru mine este ok asa: o rezistenta costa 0.2 ron, 2 m cablu 1.5 lei iar buton gasiti si cu 1 leu. nu ma deranjeaza sa apas eu butonul cand vreau reset. Functioneaza si cu motorul pornit, dar nu in miscare.
Am prins curaj si am montat si eu "buton cu rezistenta pt resetare nivel benzina" pe Dacia Lodgy si functioneaza foarte bine!!!
Multumesc meme10 pt prezentarea acestei solutii!!!
Comment
Comment