Emulator Nivel Benzina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Original a fost postat de meme10 Vezi Post
    La Logan 2 cu GPL aftermarket atunci cand mergi pe gaz, scad liniutele de benzina. Este nevoie de un "dispozitiv" care sa reseteze nivelul de benzina. Se gasesc pe piata de la 100 ron in sus.
    Dupa ceva documentari am reusit sa resetez nivelul cu 5.6 RON:
    Necesar:
    1. rezistenta 33ohm 0.2 RON
    2. 2 m cablu 2x0.5 1.4 RON
    3. buton push fara retinere. 4 RON
    4. optional - 15 cm fir litat izolat (din cablu utp eventual)

    Teorie: La logan joja de carburant are o rezistenta care variaza astfel:

    Rezervor plin = 33 Ω ± 10 Ω (rezervor 50 l)
    Rezervor pe trei sferturi = 110 Ω ± 10 Ω
    Rezervor pe jumătate = 166 Ω ± 10 Ω
    Rezervor pe un sfert = 232 Ω ± 10 Ω
    Rezervor gol = 313 Ω ± 10 Ω

    Asadar, daca punem o rezistenta de 33ohm in paralel, rezistenta echivalenta va fi intre 16.5ohm si 30 ohm, ceea ce este echivalent cu plin. Se poate alege si o valoare mai mare a rezistentei, dar este OK aceasta (cand e sub 4 ohm da eroare, noi o sa avem minim 16.5). Rezistenta de 33ohm nu va fi tot timpul conectata, ci doar atunci cand butonul push este apasat (cand vreau sa fac reset la nivel benzina). Butonul se apasa cca 3-5 secunde, pe ecran apar cele 8 liniute (plin) apoi se da drumul butonului. In urmatoarele 3-5 secunde va aparea nivelul real citit de joja.

    Montaj: desfaceti bancheta spate, apoi desfaceti cu grija masca de plastic a gurii de vizitare (cca 10-12 cm diametru). In interior veti gasi o mufa cu 4 fire: 2 groase - alimentare pompa benzina si 2 subtiri ( joja de carburant). Eu am desfacut mufa si m-am legat in ea folosind 2 fire dintr-un utp (asta pentru a nu dezizola firele). Firele UTP le-am prelungit apoi cu cablu 2x0.5 pana sub scaunul soferului unde am montat butonul. Rezistenta se inseriaza oriunde pe unul din fire. (atentie! e inseriata, pentru ca prin buton se inchide circuitul si devine in paralel cu rezistenta jojei)

    Evident, se poate pune un releu cu intarziere sau un releu realizat cu mos-uri care sa reseteze la fiecare pornire si sa nu mai fie nevoie de buton. Dar pentru mine este ok asa: o rezistenta costa 0.2 ron, 2 m cablu 1.5 lei iar buton gasiti si cu 1 leu. nu ma deranjeaza sa apas eu butonul cand vreau reset. Functioneaza si cu motorul pornit, dar nu in miscare.


    Repostez mesajul de mai sus si pot spune cu foarte mare incredere ca functioneaza. Eu am logan II din anul 2016 - septembrie, in luna februarie 2017 am instalat GPL la Vernesti - Buzau, iar cei de acolo mi-au spus ca ar fi nevoie si de acel emulator pentru resetarea nivelului de benzina si ca ma costa in jur de 200 lei, dar ca este posibil sa il si monteze degeaba, asa ca nu l-au instalat. Ulterior am constatat ca desi mergeam pe GPL, indicatorul nivelului de benzina scadea.
    M-am hotarat sa imi montez acel circuit simplu oferit de (meme10), OCAZIE CU CARE II MULTUMESC FOARTE MULT PENTRU POSTARE, si ce sa vezi, functioneaza foarte bine.
    Ca mod de instalare va pot preciza ca nu am tras fir lung sub scaun, ci am montat un fir de aprox 40-50 cm pe care l-am scos in portbagaj pe care l-am prins pe spatele banchetei (nu pe sezutul banchetei), mascat usor. Rezistenta am lipit-o pe unul din picioarele butonului dupa care am lipit de celalalt picior al rezistentei cablul. Cele doua capete ale cablului le-am lipit pe cele doua fire subtiri (dupa ce au fost desizolate in prealabil) sub bancheta spate. Le-am izolat bine si cam asta a fost. Am tinut (motorul fiind pornit) butonul apasat 5 sec, dupa care a indicat in bord nivelul real al benzinei.
    Este o operatie de 20 minute, simpla si foarte ieftina. Atentie insa, izolati forate bine zona unde se fac lipiturile inclusif la buton si de asemenea cablul sa fie unul dublu izolat (ca cel de la un prelungitor de 220v). Costurile sunt cele mentionate de meme, chiar mai mici. In cazul in care nu aveti habar despre putine electrica sau electronica rugati un prieten. Spor la treba.

    Comment


    • #47
      Salutare, am facut montajul pe un Logan 1.2 2017 si functioneaza perfect.
      Merci meme10

      Comment


      • #48
        Salutare,
        am inteles ca meme10 a dat solutia cu rezistenta de 33ohm, multumim.
        Eu am mers un pic mai departe si am pus rezistenta pe un circuit de releu intarziat .
        Functioneaza perfect , cand pui contactul iti arata plin iar cand pornesti masina nivelul revine la real(exact cat ai in rezervor)
        Modul releu NE555, (zacea prin casa ) 1.88 euro .
        Rezistenta 33 ohm 0.2 lei (Maica Domnului)
        Conductor litat 0.5 x 4 buc (rosu, negru, albastru, albastru) 2 lei .

        Modulul se poate gasi si in Romania la vreo 25-30 lei

        Totul se leaga pe firele de la pompa si sonda de combustibil.
        Attached Files
        Last edited by 77sky; 12 February 2019, 09:10.

        Comment


        • #49
          Originally posted by rds7799 View Post
          Salutare, am facut montajul pe un Logan 1.2 2017 si functioneaza perfect.
          Merci meme10
          De asemenea, GPL instalat ulterior putea perfect,
          doar mic schimbarea software-ului

          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


          • #50
            aceasi problema am și eu pe o Honda.
            cei la care am montat instalația mi-au spus ca îmi pot monta un emulator dar ca nu e garantata functionarea corecta.
            m-am uitat în manual și am găsit valorile din foto.
            acum eu nu-s foarte priceput la electrica dar ma descurc. am măsurat rezistenta când aveam sub jumătate de rezervor cu benzina și am obținut 330ohm. ca sa ma verific am ridicat pe cric masina din partea spate. am auzit ca sunt taximetriști care pentru a reseta nevelul urca roata de pe partea cu busonul de alimentare pe bordura. valoarea s-a schimbat la 270ohm deci teoretic ar trebui sa arate mai mult.

            la full rezistenta conform manualului trebuie sa fie 20ohm.
            întrebarea mea către voi e, ce rezistenta ar trebui sa folosesc sa obțin un nivel de 80-90% din rezervor?

            nu vreau 100% pentru ca în momentul în care sesizează ca e full îmi resetează automat tripul in bord, iar acesta îmi este folositor.
            multimesc anticipat.
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


            • #51
              Pentru Honda (banuiesc ca ai rezolvat deja, postez totusi raspunsul)
              Rezistenta echivalenta= R1*R2/(R1+R2) (produs impartit la suma)
              Eu as incerca cu 33ohm prima data. Rezistanta echivalenta ar fi 30 ohm. (iar la 20 ohm ai plin) Daca tot plin vede, cresti rezistenta pana la 39, 47, 51,56, etc. te opresti unde ai rezultatul dorit.

              Comment


              • #52
                Rezistenta de 33ohm de cati wati trebuie sa fie? Un 0,5W este suficient?

                Comment


                • #53
                  Originally posted by negreasorin View Post
                  Salutare,
                  am inteles ca meme10 a dat solutia cu rezistenta de 33ohm, multumim.
                  Eu am mers un pic mai departe si am pus rezistenta pe un circuit de releu intarziat .
                  Functioneaza perfect , cand pui contactul iti arata plin iar cand pornesti masina nivelul revine la real(exact cat ai in rezervor)
                  Modul releu NE555, (zacea prin casa ) 1.88 euro .
                  Rezistenta 33 ohm 0.2 lei (Maica Domnului)
                  Conductor litat 0.5 x 4 buc (rosu, negru, albastru, albastru) 2 lei .

                  Modulul se poate gasi si in Romania la vreo 25-30 lei

                  Totul se leaga pe firele de la pompa si sonda de combustibil.
                  Salut poți să-mi trimiți te rog frumos o schema cum ai legat modulul

                  Comment


                  • #54
                    La loganul 2, 0.9 TCe,SL Plus,noiembrie 2018, am montat instalatie gpl aftermarket care a inclus emulatorul si releul oprire pompa benzina cand merge pe gpl. Numai ca emulatorul nu-si face treaba in regimul meu dorit, adica eu alimentez cu 25 litri benzina pentru porniri si ce raman din ei, dupa 3-4 luni, ii consum intr-o singura zi pana raman 5-6 litri benzina veche in rezervor,dupa care alimentez cu benzina proaspata. Ideea este sa pun benzina proaspata peste o cantitate mica de benzina veche de 3-4 luni.La mine emulatorul arata nivelul corect de benzina doar cand butonul gpl/benzina este pe benzina si este pus contactul key, fara a porni motorul. Daca merg pe benzina cu emulatorul actual pana se termina aceasta, fara sa opresc motorul, becul nivel scazut (5-6 litri) nu se aprinde, in felul acesta arzi pompa de benzina. Pentru mine solutia lui meme10 cu push buton si rezistenta este cea mai buna pentru ca pot vedea nivelul real benzina cu motorul pornit (dar nu in miscare), de exemplu la semafor, nemaifiind obligat sa opresc motorul de mai multe ori sa pot vedea nivelul real de benzina cu emulatorul actual.
                    Last edited by mike-5; 2 May 2023, 12:16.

                    Comment


                    • #55
                      Ca să nu fac vreo prostie ... mufa de la pompa de alimentare Logan 0.9 2020 are 6 fire: 2 groase- negru și gri (alimentarea cred), și încă 4 mai subțiri - alb și albastru sunt cele mai subțiri, iar verde și maro sunt puțin mai groase.

                      Dacă s-a mai lovit cineva: de care fire să leg cele două fire ale dispozitivului lui meme10 ?

                      Mulțumiri !!


                      Originally posted by meme10 View Post
                      dispozitiv resetare nivel benzina logan 2

                      La Logan 2 cu GPL aftermarket atunci cand mergi pe gaz, scad liniutele de benzina. Este nevoie de un "dispozitiv" care sa reseteze nivelul de benzina. Se gasesc pe piata de la 100 ron in sus.
                      Dupa ceva documentari am reusit sa resetez nivelul cu 5.6 RON:
                      Necesar:
                      1. rezistenta 33ohm 0.2 RON
                      2. 2 m cablu 2x0.5 1.4 RON
                      3. buton push fara retinere. 4 RON
                      4. optional - 15 cm fir litat izolat (din cablu utp eventual)

                      Teorie: La logan joja de carburant are o rezistenta care variaza astfel:

                      Rezervor plin = 33 Ω ± 10 Ω (rezervor 50 l)
                      Rezervor pe trei sferturi = 110 Ω ± 10 Ω
                      Rezervor pe jumătate = 166 Ω ± 10 Ω
                      Rezervor pe un sfert = 232 Ω ± 10 Ω
                      Rezervor gol = 313 Ω ± 10 Ω

                      Asadar, daca punem o rezistenta de 33ohm in paralel, rezistenta echivalenta va fi intre 16.5ohm si 30 ohm, ceea ce este echivalent cu plin. Se poate alege si o valoare mai mare a rezistentei, dar este OK aceasta (cand e sub 4 ohm da eroare, noi o sa avem minim 16.5). Rezistenta de 33ohm nu va fi tot timpul conectata, ci doar atunci cand butonul push este apasat (cand vreau sa fac reset la nivel benzina). Butonul se apasa cca 3-5 secunde, pe ecran apar cele 8 liniute (plin) apoi se da drumul butonului. In urmatoarele 3-5 secunde va aparea nivelul real citit de joja.

                      Montaj: desfaceti bancheta spate, apoi desfaceti cu grija masca de plastic a gurii de vizitare (cca 10-12 cm diametru). In interior veti gasi o mufa cu 4 fire: 2 groase - alimentare pompa benzina si 2 subtiri ( joja de carburant). Eu am desfacut mufa si m-am legat in ea folosind 2 fire dintr-un utp (asta pentru a nu dezizola firele). Firele UTP le-am prelungit apoi cu cablu 2x0.5 pana sub scaunul soferului unde am montat butonul. Rezistenta se inseriaza oriunde pe unul din fire. (atentie! e inseriata, pentru ca prin buton se inchide circuitul si devine in paralel cu rezistenta jojei)

                      Evident, se poate pune un releu cu intarziere sau un releu realizat cu mos-uri care sa reseteze la fiecare pornire si sa nu mai fie nevoie de buton. Dar pentru mine este ok asa: o rezistenta costa 0.2 ron, 2 m cablu 1.5 lei iar buton gasiti si cu 1 leu. nu ma deranjeaza sa apas eu butonul cand vreau reset. Functioneaza si cu motorul pornit, dar nu in miscare.

                      Comment


                      • #56
                        Despre acest “montaj” \emulator nivel nu stiu, atasez totusi pentru un 0.9 TCe (motor H4B400\408) schema electrica a pompei \sondei de nivel cu descrierea componentelor si culorile firelor (acestea pot sa difere), locatia si mufa cu descrierea pinilor (si sectiunea firelor de 2 respectiv 0.35 mm2) plus un extras din diagnosticare si cu valorile rezistentei sondei functie de nivelul de carburant (cu mentiunea ca acestea se pot modifica via diagnoza, sunt useri care au facut asta, eu nu am modificat la masina din semnatura pentru ca nu a fost nevoie, stiu exact nivelul iar acesta este conform, as spune “la zecimala”), poate sunt de folos si altora.
                        Attached Files

                        Comment


                        • #57
                          H4B-G4 zice că ar fi tipul de motor.

                          Și cu iertare ca am uitat efectiv să pun și o poză cu mufa.

                          Poate știe cineva de care fire sa leg cele două fire de la dispozitivul lui meme10.

                          Multumiri.
                          You do not have permission to view this gallery.
                          This gallery has 2 photos.

                          Comment


                          • #58
                            Nu s-a mai lovit nimeni de acest fel de mufă ? ... are 6 fire și nu știu care două din ele sunt de la jojă.

                            Comment


                            • #59
                              La un 0.9 TCE din 2019 are tot 4 pini. Ce as face eu: as lega cate un fir UTP in fiecare din cele 4 subtiri (e clar ca cele groase sunt alimentarea pompei) si as vedea (masura cu un multimetru) pe care am impedanta corespunzatoare nivelului de benzina.
                              Rezervor plin = 33 Ω ± 10 Ω (rezervor 50 l)
                              Rezervor pe trei sferturi = 110 Ω ± 10 Ω
                              Rezervor pe jumătate = 166 Ω ± 10 Ω
                              Rezervor pe un sfert = 232 Ω ± 10 Ω
                              Rezervor gol = 313 Ω ± 10 Ω​
                              You do not have permission to view this gallery.
                              This gallery has 1 photos.

                              Comment


                              • #60
                                am mai pus o poza pentru cei care tot intreaba cum se pune rezistenta, cati watt sa aiba, etc.
                                You do not have permission to view this gallery.
                                This gallery has 1 photos.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google