Oprire Motor în Funcționare Pe GPL La Frână Bruscă

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Oprire Motor în Funcționare Pe GPL La Frână Bruscă

    Am montată pe 1.6 16V o instalație de gaz Tomaseto Omegas 3. De ceva vreme, cu instalația de GPL în funcțiune, am observat un soi de defecțiune deranjantă : la frânare bruscă, cu ambreiaj călcat, se oprește motorul. Oprirea motorului duce la o înțepenire a direcției ( electric nealimentate ) ceea ce acum nu mă mai surprinde că știu, dar nici de bine nu e. Care ar putea fi cauza ?

  • #2
    am mai auzit de comportamentul asta si la modelele 1.4mpi, fara nici o legatura cu gpl-ul. personal am incercat pe 1.4mpi al sotiei si pe 16v al meu (dar e4) si nu fac asa. pot sa prespun asadar ca s-ar putea sa fie de la instalatia de vacuum de la servofrana. ori se blocheaza supapa de retinere, ori trage aer fals, desi in ultimul caz ar trebui sa se tureze singur motorul, primind mai mult aer decat ii permite clapeta de acceleratie. s-ar mai putea, din cauza vacuumului foarte mare la franarea brusca, sa nu mai ajunga gazul in motor, deoarece injectoarele de gaz sunt in amonte fata de cele de benzina si motorul sa ramana astfel fara combustibil. de ce face doar uneori si doar dupa un anumit timp, asta n-as mai putea sa spun...
    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

    Comment


    • #3
      La 8v (1.4&1.6mpi) pe langa treaba cu "vacuum" se mai opreste si din cauza culbutorilor nereglati(recte evacuare ff stransa)....

      Nu as fi crezut in veci ca de la gpl ajung asa, am discutat cu Moog pe tema asta si a avut dreptate...dupa reglaj, sia revenit...

      La 16v (hidraulici) insa....

      Comment


      • #4
        culbutorii nereglati n-ar trebui sa opreasca motorul indiferent de combustibil si indiferent de folosirea franei? ma gandesc ca in ralanti ar trebui sa moara motorul oricum daca nu merg bine supapele. e ciudat ca doar la franare brusca se intampla...
        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

        Comment


        • #5
          Exact asa ziceam si eu....pana se incingea bine motorul, se oprea si la relanti dar si la frane bruste....cum facea 4linii era ok

          Miam zis ca gpl dereglat...oricum era dereglat si cum mai foloseam si alt combustibil...

          Insa Moog a insistat sai reglez...am vorbit cu el si iam reglat...
          A disparut simptomatologia...complet, oricat as frana de brusc

          La 8v gpl arde scaunele supapelor...si se strang in special evac am obs; miar trebui chiulasa de gpl dar...e doar fun car...

          Dealtfel recunosc cand trebuie reglaj dupa chestia asta...incepe sa se balbaie la frane si la relanti....si sami creasca presiunea in colector

          Comment


          • #6
            pai omul n-a specificat ca doar la rece ii face. daca la cald nu se mai balbaie, atunci da, distributia (sarita sau culbutori dereglati) e una din primele variante de "puricat".
            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

            Comment


            • #7
              Am resimtit si eu problemele astea la rece si pe supernova si pe logan, e din softul de gpl care inca nu a "invatat toti parametrii" din benzina.
              Nu-i nicio problema mecanica, dupa ceva timp nu va mai face asa.
              Cand reduci din turele alea e chiar bine sa nu o scoti din viteza cand calci frana, pui mai putin stres pe frane.
              Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

              Comment


              • #8
                GPL nu arde nimic, cel mult efectul unor defecțiuni sunt mai vizibile.
                Culbutorii se reglează și dacă ai fi mers numai pe benzină. Citiți manualul...
                Ca pe GPL se sumeaza efectele de la un reglaj mai puțin bun, ca GPL n-are calitate constantă, ca unii uită să schimbe filtrele, ca alții vor prețul cat mai mic și montatorul acceptă dar lucrează și el după preț...
                Vorbesc din experiența... Mulți se întorc după luni de zile de la montaj, prin alte părți, și plătesc mai mult decât diferența pt refacerea montajului și un reglaj ok...
                Revenind, oprirea motorului poate fi cauzata de GPL.
                Probarea e simplă... Mergi câteva zile numai pe benzină.... Dacă își revine....
                Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
                Contact pe site-ul din Profil- infotehnic

                Comment


                • #9
                  Mulțumesc tuturor pentru sugestii. Voi face și proba cu mersul pe benzină. Chestiunea e că nu apare cu o anumită constanță acest fel de defect .... pe timp de iarnă nu am pățit cred nici măcar o dată, dar odată ce a dat căldura a apărut iar. Acest defect apare brusc .... după o lună, după o săptămână, dar am mai observat că pare a se manifesta mai des când indicațorul de GPL e deja pe afișaj roșu, nu înseamnă că nu apare și când e plin cu 4 linii verzi.... și asta e cea mai ciudată chestie. O fi și din calitatea GLP ... numai că nu prea am de unde alimenta decât de la Lukoil în zona mea. În curând se va deschide și o stație MOL cu GPL. Defectul a fost atenuat printr-un reglaj al celor ce mi-au montat instalația cam la 6 luni după montare... dar nu a dispărut după cum văd. Mi-au spus atunci că nu au văzut in log defectul cu parametriii de la acea eroare.... așa o fi ? Încă o dată mulțumesc tuturor ! ....
                  Last edited by mp74; 4 June 2016, 10:43. Reason: corecție

                  Comment


                  • #10
                    Am mai observat că simptomul apare când deja e scoasă din viteză înainte de a frâna. Am observat și că indicatorul de baterie din bord se aprinde uneori pe scurtă durată la frânarea cu motor deja pe GPL ... apoi se stinge .... și totul reintră în normal... adică nu mai apucă să se oprească motorul.
                    Cel mai nasol e când ești cu mașina în curbă și ai frânat iînainte de a intra în curbă că nu ”te prinzi” întotdeauna că nu mai ai motor pornit, atent fiind la drum... și se oprește motorul !!! ... tragi ca berbecul de volan să ții mașina pe drum.

                    Comment


                    • #11
                      Pai, atentie..... regula spune ca niciodata masina nu se scoate din viteza sa ruleze ca un carucior. In acest fel motorul nu se va opri, va fi in frana de motor si vei avea directie, frana, etc...

                      Comment


                      • #12
                        Păi exact cum spuneam, la FRÂNARE BRUSCĂ, calc instantaneu ambreiajul... poate și din reflex scot și din viteză pentru că după frânare ... mașina trebuie scoasă din viteza curentă și pusă într-o treaptă inferioară... deci nu ai cum să nu scoți din viteză....

                        Comment


                        • #13
                          treapta de viteza cu care iesi din curba se selectioneaza inainte de viraj, virajul il iei cu masina in viteza. franarea n-o faci in nici un caz in viraj, ci pe portiunea dreapta de dinainte de viraj, acolo unde deja dai inferioara, daca e cazul.
                          dar asa-s unii instructori, te invata sa-ti iei examenul, nu te invata sa conduci corect. in oras, la 20km/h, fazele astea n-au importanta. la 100km/h treaba se schimba dramatic. energia creste cu patratul vitezei. eforturile in anvelope, frane, sunt mult mai mari. la 100km/h efortul e de 25 de ori mai mare decat la 20km/h, nu de 5 ori. 5^2=25.
                          dar oricum, nu schimbarea stilului de condus trebuie sa fie rezolvarea la problema opririi motorului aiurea. chiar daca unele manevre pot fi considerate, sa nu zicem "gresite", ci altfel decat "ca la carte", motorul n-are voie sa "moara".
                          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                          Comment


                          • #14
                            la mine la 1.2 16V se intampla la franare brusca sau curba la 90 grade murea motorul, mai des pe gpl si f rar pe benzina...in linie dreapta scoasa pe liber, la fel murea motorul, cald, rece nu conta...dupa reglaj culbutori a fost dezastru...nici pe benzina nu mai statea la relanti si pronire f grea...a 2 a zi dimineata au zis ca a pronit si a mers pefect; dupa ce au curatat corpul clapeta (asa au zis ei) merge bine, dar au zis ca e si canistra de carbon infundata si de aceea face asa. dar inainte de reglare culbutori, in nici un caz nu facea sa nu stea pe benizna la relanti si sa moara in mers si pornire f grea. s-a "infundat" dupa interventia lor. totul intr-o repr Dacia

                            Comment

                            Working...
                            X
                            Anulare DPF
                            Politica de Securitate Google