Originally posted by Rac
View Post
Recomandare Instalatie GPL
Collapse
X
-
sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
-
intradevar asa este, nu m-am gandit la treaba asta pana acum si se pare ca temperatura se mai pierde pe furtun pana la senzor, deci e de luat in seama
iarna conteaza enorm treaba asta, mai ales daca mergi in oras cu porniri si opriri deseDaca prostii ar zbura, ar fi intuneric.
Comment
-
Hai mai lasati-o incolo de judecata logica, e ca in bancul cu puricele si savantul. Dupa aceiasi logica in sufragerie e mai frig fiindca am 6 metri de teava in plus? Apa circula cu o viteza destul de mare si in mod sigur mai mult de 1 grad nu iese diferenta. Marea problema cu trecerea este generata de cat de adanc este ingropat senzorul de temperatura in apa. La Tomassetto, daca e un senzor lung si prost montat, va afisa in mers maxim 60 grd. C, iar cu cat mergi mai cu viteza si e mai rece aerul, temperatura afisata poate sa scada. La BRC, senzorul e cel mai bine inglobat in apa si are si varianta de citire prin Obd la cea scumpa. La L.R. senzorul original e pe un corp de alama pus pe furtunul de apa, sau se leaga pe cel al masinii si se calibreaza. De aceea se practica trecerea la 40 grd la cele care citesc corect temperatura si de 30 grd la cele mai putin precise. Cel mai corect este sa se porneasca de la rece si sa se compare tempera afisata la gpl cu cea a motorului. Spre exemplu cand montez lovato pe logan, in functie de cele 3 modele de senzor, am 3 temperaturi de trecere, 40, 30 si 25. Daca vrea sa se fac trecerea la temperaturi mai mici, activez incalzirea injectoarelor, insa sub 0 grd C trebuie monitorizat si refacut tabelul de corectie in functie de temperaturi.
O trecere prea rapida, necorectata te poate face sa crezi ca e ok, dar in realitate sa cheltui pe gpl mai mult decat daca mai ramanea pe benzina, plus ca intotdeauna micsoreaza viata membranelor reductorului daca acesta lucreaza sub 0 grd.Din 13.09.2014 cea mai puternica masina cu sistem GPL BRC (571CP) din Ro este Bentley Continental GT. Asteptam replica concurentei...
Comment
-
Practic nu e chiar asa.Daca in sufragerie ai avea senzor de temperatura ti-ar opri centrala cand apa de 40 grade ajunge acolo.Daca senzorul este pus la 1 metru de centrala,apa de 40 grade ajunge mai repede la 1 metru decat in sufragerie.
Senzorul de temperatura la Dokker este pus pe furtun la 20 cm de chiulasa.Evident ca apa iese din chiulasa la 40 grade si "da" in el direct !
La Tomasetto este pe regulator.Pana apa transfera caldura regulatorului,furtunelor,pana ajunge acolo prin furtune de 2 metri(1 metru tur+1metru retur),ne dam seama ca in realitate temperatura lichidului la iesire din chiulasa este cu cateva grade mai mare decat citeste senzorul pus la distanta !In timp temperatura se uniformizeaza,dar imediat dupa pornire.....
Apropo:
Azi am masurat rezistenta interna a noilor injectoare AEB.Au 2,75 ohmi.Probabil se pot pune valtek,daca se distrug !Last edited by Rac; 8 November 2013, 19:49.
Comment
-
Alexys si Rac ...vorbiti impreuna si va intelegeti separat
Amandoi spuneti aproape acelasi lucru dar diferita exprimarea...
Problema este senzorul de temperatura. Depinde unde este pus...depinde unde sant furtunele, cat de lungi, unde e vaporizatorul in raport cu motorul, daca il bate vantul etc...
Varianta cea mai "slaba" sa zicem e la Tomasetto...pe vaporizator...latenta mare si diferenta marisoara de temp fata de real...aici se poate cobora linistit la 30 grade...
Eu mi-am pus unul pe T pe furtun...si bate destul de bine cu cel de pe motor...
La fel si cel de GPL ...l-am pus in rampa...dar asta deja e moft...
RAC de ce ai vrea sa pui Valtek in loc de AEB ? Calitatea, precizia vs pret nu cred ca se pune
Depinde de cat de rezistente la mizeria din GPL sant
Teoretic ar trebui sa fie cica mai rezistente decat Lovato de pe vechea LR...Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
Contact pe site-ul din Profil- infotehnic
Comment
-
Evident ca trecerea benzina/gpl este conditionata de distanta senzorului fata de motor.
Exact la problema asta ma gandeam.AEB-urile sunt zgomotoase la rece.Ciudat ! La cald nu se aud.Se zice ca exista kit-uri de reparatie,insa nu am gasit.
Valtek-urile (la mine ) au fost foarte fiabile.180.000 km......fara comentarii !
Sa vad AEB-urile cum stau la fiabilitate,desi dupa 10.000 km se simte o mica intrerupere in relanti....
Probabil unul o va lua "la vale".
Comment
-
Originally posted by steauaiulian View PostGata baieti, de azi sunt mandrul posesor al instalatiei gpl Tomaseto stag 4,injectoare Valtec, rezervor cilindric 40 l. M-a costat 2400 lei si masina se comporta f bine pt primi 50-60 km, nu am simtit diferente in mers fata de benzina. Acu seara cand am iesit de la munca mi s-a parut ca a comutat cam greu pe gaz, ce e drept e si racoare afara, dar totusi merge umblat cumva la instalatie si setata sa comute mai repede ?
Sunt multumit si de felul cum s-au descurcat baietii de la montaj. Au lucrat curat, ingrijit, totul la locul lui. Montajul l-am efectuat la Chiriac's Land in Ploiesti,desi la inceput am avut ceva reticenta in ceea ce priveste montajul acolo, acum sunt f multumit de ceea ce a iesit.
Originally posted by steauaiulian View PostIn timp a comutat cam la 5 min de mers, ca distanta cam in 4km din locul de unde am plecat. Asta era intrebarea mea, e mai bine asa sa comute asa cum scrie in carte (la 40 grade) sau putem modifica setarile si asta dauneaza masinii ?
O sa fac poza rezervorului si o sa o postez
Comment
-
@moog, nu-mi spune mie! Inainte de deschiderea termostatului, indiferent de montaj cu t sau fara, apa are o viteza suficienta incat sa nu existe diferente de temperatura nici macar intre intrarea si iesirea din reductor (masurata cu infrarosu). Cei cativa litri ai motorului sunt recirculati rapid, sa presupunem ca furtunul este un superconductor termic, prin absurd apa transfera caldura direct aerului, problema e ca suprafata asta de contact cu aerul e foarte mica in raport cu debitul. Am vazut de multe ori senzori prinsi cu bride de plastic pe furtun, le ia ani buni sa se incalzeasca. Cel mai important lucru e sa nu ai traseul infundat, asta intr-adevar se cunoaste in sarcina, lungimea furtunelor chiar nu conteaza in limita unui compartiment motor.
Desi toti intreaba cat are apa cand comuta, ar trebui sa ne intrebam ce temperatura are gazul dupa trecere, e mai important.Din 13.09.2014 cea mai puternica masina cu sistem GPL BRC (571CP) din Ro este Bentley Continental GT. Asteptam replica concurentei...
Comment
-
Originally posted by alexys View Post@moog, nu-mi spune mie! Inainte de deschiderea termostatului, indiferent de montaj cu t sau fara, apa are o viteza suficienta incat sa nu existe diferente de temperatura nici macar intre intrarea si iesirea din reductor (masurata cu infrarosu). ...
Problema nu e apa/antigelul, ca e multa sau putina...ci senzorul care se incalzeste greu fiind pe corpul vaporizatorului...iar daca pe acolo mai bate si vantul cand te misti de pe loc , si mai ales iarna, se "incalzeste" la paste...
El arata 30grd dar real antigelul poate sa aiba si 45-50 linistit...
Temperatura GPL stiu ca e luata in consideratie de ECU GPL...si da corectie...cat de buna hmmm...la Valtek cel putin se pare ca mai trebuie...ca e de la rampa la temperatura joasa ca e de la comportamentul GPL functie de temp dreacu stie...eu banui mai mult cauza 2
La 20grd e cam putin...dar depinde si unde ia vaporizatorul...uita-te si la temp GPL...daca e peste 10 s-ar putea sa mearga...acum...la iarna o sa fie mai aiurea...te intorci la 30Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
Contact pe site-ul din Profil- infotehnic
Comment
-
Cu privire la trecerea la temperaturi mai mici, desi am zis-o de mai multe ori, nici de data asta nu va fi altfel. Se poate, daca ai posibilitatea efectuarii de corectii pe temperatura de apa. De obicei corectia "by default" nu se potriveste cu realitatea, lucru mult mai pronuntat la temperaturi joase. E necesara o astfel de corectie deoarece la motorul rece amestecul de benzina este mai bogat (unii ii spun soc automat ) ). Insa aceasta imbogatire pronuntata nu este ok si pentru gpl, trebuie redusa. Alt aspect este solicitarea pieselor in contact cu gpl lichid.Din 13.09.2014 cea mai puternica masina cu sistem GPL BRC (571CP) din Ro este Bentley Continental GT. Asteptam replica concurentei...
Comment
Comment