If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Reglarea este ori predefinita, adica sint setari specifice unui anumit motor, asupra ei nu se intervine mult sau o harta generica ce se modifica de montator sa se "muleze" pe motorizarea ta...
In primul caz daca exista setari predefinite montatorul nu trebuie sa aibe prea multi neuroni...in al 2 lea caz e naspa de multe ori...
In amindoua cazurile conteaza montajul...sint reguli simple care unii nici pe alea nu le pot urma... sint mai prosti decit permite legea...nu toti...mai sint exceptii...
Sa vezi furtunase de la injecotare spre galerie de la 10cm la 30cm...regula e simpla , trebuie sa aiba lungimi egale printre altele...
Omul se dadea de ceasul mortii de ce merge motorul din 2 in 2
Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
Contact pe site-ul din Profil- infotehnic
Timpi de injectie de pe injectoare benzina, turatie de pe bobina, temperatura gaz /antigel...
Unele au senzor MAP, folosesc legarea la sonda lambda, legare la OBD si cam atit...
Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
Contact pe site-ul din Profil- infotehnic
Firele spre injectoare benzina vor trece prin ECU GPL care va emula injectoarele cind mergi pe GPL.
ECU benzina va crede ca merge normal, dar real injectoarele vor sta degeaba.
Pompa va merge...ea oricum e facuta sa mearga atita timp cit se inverte motorul...
Singura chestie sa ai benzina in rezervor 15-20l sa aiba unde sa se raceasca...altfel se pirleste...
Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
Contact pe site-ul din Profil- infotehnic
1,2 Flashlube sau orice alt "valve & valveseat saver" nu renteaza pe Logan, deoarece, desi evacuarile "migreaza" (chiar si la renumitele chiulase "ranforsate" de pe GPL OEM), costul reglajului jocului termic este mai mic, de fapt e recomandat sa reglezi din 30 000 in 30 000 km fata de 60 000 km la rularea pe benzina. Iar marja de reglaj este destul de mare incat sa renunti la masina inainte de a nu mai avea ce regla. - Partea cu temperatura de ardere nu prea conteaza, spre exemplu la un amestec sarac (poate fi el si de benzina) - gazele de evacuare vor avea o temperatura mult mai mare, deci un amestec sarac de benzina poate provoca probleme mai mari decat un amestec corect pe GPL. Durerea e ca un reglaj la GPL dupa ureche va fi spre amestec sarac in sarcina mare in ideea ca probabil asa se va realiza un consum mai mic - idee gresita, fiindca daca mergi vreodata in sarcina maxima, probabil nu te va interesa consumul.
3. Personal nu am sisteme GPL montate care sa fie reglate sa comute pe benzina la turatii mari. La Tomassetto, deoarece are valoarea de 6000 presetata, am grija sa o ridic mai sus la motoarele de turatie. Insa am activat-o la reglarea unor sisteme alese de altii gresit sau care din anumite motive nu furnizau gaz suficient peste o anumita putere. Pai daca te iei dupa unii si pui o rampa Valtek sau Landi J la peste 30 CP/cilindru risti sa parlesti supapele, iar la Euro5 chiar catalizatorul (mi-a venit o Toyota RAV4 cu catalizator prajit - montat cu L.R. la un atelier superconcurent si un Ford Mondeo de 2000 cc tot cu L.R. la acelasi atelier, un Ford Mondeo de 1800 cc montat cu duze de 1,5 mm cu Tomassetto la alt atelier) etc. La Toyota era deranjant ca eroarea bloca toate sistemele de stabilitate, control tractiune, etc si catalizatorul chiar era scump. Un alt exemplu Opel Astra, client grabit, reductor limitat-probabil infundat - avea presiune buna doar pana in 4500 rpm.
4 BRC-ul respectiv nu invata nimic si nici nu trebuie, singurul moment in care trebuie sa mergi pe benzina este atunci cand se verifica/corecteaza calibrarea initiala si partea frumoasa e ca toate componentele sunt stabile, daca se respecta reviziile si peste 100 000 km tot reglajul ala ramane (poate si daca nu se respecta, dar la alea nu am de unde sa stiu - nu le-am vazut).
5 Nu e bine, pana la urma se strica swich-ul, daca ai o problema e mai bine sa o rezolvi.
6 Nu cred ca in mod inevitabil vor aparea probleme daca nu rulezi si pe benzina la un interval de timp. Oricum motorul porneste si merge pe benzina pana e incalzeste. Raportul in timpi este de 1/10. In km este mult mai putin deoarece pleci de pe loc pe benzina, schimbi treptele , etc si de obicei esti pe GPL inainte de a ajunge la viteza de croaziera.
7 In momentul de fata nu e corect sa mai ne ghidam dupa cat tin injectoarele la alegerea instalatiei GPL, in principiu, indiferent cat vor tine poti folosi o rampa de injectoare ieftina gen Valtek sau Rail la toate sistemele pomenite.
In primul rand injectoarele INO3 de BRC chiar nu am schimbat, nici in garantie, nici in afara ei, desi am avut ocazia - Taxi, montat la concurenta, probleme la pornire/mers neregulat pe GPL, iesit din garantie - propunerea lor a fost schimbarea partii fata cu Landi Renzo ca aia e mai buna fiindca oricum injectoarele BRC sunt scumpe, etc, din nefericire pentru ei, clientul a avut 3 comentarii:
- Cand mi-ati montat-o ati spus ca asta e cea mai buna, am dat 33 mil. pe ea, in rate m-a dus real cam pe la 60 mil.
- Am facut reviziile la voi, gratuite ce-i drept, ca am bagat GPL tot de la voi, ca e mai curat si aveti si filtru special de impuritati.
- Cand am intrebat daca ar trebui sa imi iau alta masina fiindca asta e destul de "purtata", ati zis ca nu are nici o problema, mai tine.
I-am schimbat furtunul de vacuum si am refacut reglajul, plus reglaj culbutori si nu am profitat desi venise hotarat sa cumpere injectoarele, oricum aveau cam 180 000 km in conditii de taxi.
Rampele de Landi Renzo actuale "NU SE STRICA NICODATA" -alminteri e de rau, doar se lipesc, le cureti, iar se lipesc, le mai cureti odata - iarna si sunt produse de Lovato, nu au treaba cu injectoarele MED de pe Logan GPL OEM, astea MED se strica cu precizie de ceas elvetian, nu trec de 100 000 km indiferent ce ai face, in realitate cred ca o iau razna dinainte de a fi fabricate, asa ca le-am acordat 100 000 km cu marja dubla de eroare ). Tot pe Landi Renzo se mai gasesc injectoarele Rail de 1 Ohm, care ajuta la scaderea pretului initial la montaj, dar le repari la maxim 30 000 km - nu recomand - probabil la astea se refera moog in postul sau.
Rampele Valtek sau Rail de 3 ohmi - Tomassetto sau BRC Valle - tin in conditii de revizii corecte cel putin 100 000 km. E destul de bine as zice, important e sa nu te joci la reglajul lor.
Si ultimul raspuns, ca stabilitate e logic ca daca ai senzorii stabili, injectoarele fara deviatii de debit, reductorul suficient de fiabil, nu ai de ce sa umbli la reglaje. Nu am schimbat injectoare BRC, nu am schimbat injectoare Keihin, nu am reparat reductoare PRINS VSI dar nici BRC Genius Max - deci PRINS si BRC au castig de cauza. Ar trebui sa tinem cont ca PRINS este destul de rara si probabil posesorul apeleaza direct la importator, ia ca pret e undeva cam foarte sus...
Din 13.09.2014 cea mai puternica masina cu sistem GPL BRC (571CP) din Ro este Bentley Continental GT. Asteptam replica concurentei...
din punctul meu de vedere nu pot decat sa iti multumesc si sa fac o plecaciune in fata unoar oameni ca tine care la 2 noaptea stau si ne impartasesc din experienta lor acumulata prin munca.
revenind la baiul nostru...singurul lucru ce nu l am inteles aste povestea cu evacuarea "migreaza" si reglajul jocului termic ...ce inseamna astea ?
din ce stii, 1.6 16v de la Renault cum se comporta cu GPL ? are culbutori hidraulici fata de 14 sau 1.6 8v
@alexys multumesc mult de tot de clarificari- suntem datori de cinste si eu si Alessandro.
O singura completare- si imi pare rau ca nu am scris mai clar de la inceput.
Eu vreau sa pun GPL BRC pe Kia Proceed motor 1.6 GSL (Loganul e al lui tata).
Se pastreaza recomandarile cu flash lube si reglajul la 30,000 km?
Nu stiu sigur daca la Kia Proceed se poate face acest reglaj...
Am prieteni cu Kia 1.4 GSL care au in jur de 70,000 km cu BRC MY07 si pana acum n-au facut nimic- niciun reglaj nimic, iar masina merge f bine..Nu stiu ce sa zic.
Expresia de migrare apartine celor care se ocupa cu rectificarea chiulaselor si se refera la faptul ca la temperaturi mari ale gazelor de evacuare, materialul chiulasei devine foarte moale in zona de contact cu acestea si astfel scaunul supapei de evacuare se scufunda treptat in el. Motivul e simplu, cand supapa se aseaza pe scaun, il loveste ca un ciocan. e ca si cum ai bate cuie in gheata. Partea buna e ca atunci cand jocul termic se anuleaza <=> supapa se opreste in culbutor, nu mai loveste scaunul si motorul merge defectuos, ti se ofera sansa sa mergi la diagnoza, doar daca insisti reusesti sa parlesti scaunul si supapa.
Motorul 1,6 -16 v de pe Logan (k4m) ...etc este chiar fiabil si are compensare automata a jocului termic, deci nu are astfel de probleme - stiu unul "de firma" - mers la blana in mod frecvent pe GPL, vandut la peste 400 000 km (montat la 0 km cu GPL pentru omologare).
Din discutiile despre Kia modelele mai noi, cred ca au deasemeni compensare automata a jocului, a mea care e foarte veche (1995) avea deja asa ceva, nu cred ca au revenit la epoca de piatra, se poate verifica in programe gen Autodata, oricum am destul de multe Kia si trec doar sa schimbe filtrele, una are deja 160 000 pe GPL, deoarece merge ca la inceput, consider ca nu ai de ce sa-ti faci probleme.
Am considerat ca e necesar sa se monteze Flashlube la motorul VR6 (VW Golf, Porsche Cayenne) deoarece - datorita constructiei chiulasei comune, 3 dintre cilindri (cei dinspre admisie), au canalele de evacuare foarte lungi, implicit chiulasa se incalzeste foarte mult in zona respectiva. Totodata, datorita faptului ca e foarte compact, in mod sigur nu are cele mai zdravene scaune de supapa si nici cea mai buna racire. Deci 3,2 litri - 250 CP - ar echivala cu 78CP/litru, nu e chiar mare puterea, dar motorul ala in mod sigur e mult mai compact decat 2 motoare de 1,6 litri alaturate (ca lungime e la fel de scurt ca un V6 iar latimea este foarte mica, pare ca cilindrii sunt dispusi in linie). Ca sa fie la fel de "chinuit", un motor normal trebuie sa aiba cel putin turbo, la categoria asta intra FSI-urile, sau motoarele biturbo, aspiratele normale au de unde sa suporte...
Si in plus, exista o lista cu motoarele ce trebuiesc protejate- probabil ce s-a constatat in urma experientei unor mari producatori de sisteme GPL, se poate gasi pe net presupun...
Din 13.09.2014 cea mai puternica masina cu sistem GPL BRC (571CP) din Ro este Bentley Continental GT. Asteptam replica concurentei...
raman la parerea mea ca cu tomasetto nu prea te doare capul, e destul de fiabila, softurile moca..desi dupa ultimul reglaj (la unii langa liberty center) sare din gaz la 4500rpm si consumul de pe cb indica mai putin ca realitatea. cred ca a facut amestec prea bogat.
Prea multi “cunoscatori“ in tomasetto pe toate drumurile si la fiecare colt de intersectie
De aceea prefer BRC si mai ales ador faza ca nu este autoadaptiva si nu prea stau la coada prin service uri pentru reglaje. Este fix ce mi am dorit din absolut toate punctele de vedere
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment