If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Am revenit cu poze de la instalatia gpl montata pe masina mea
tomansetto cu stag 200 in carcasa de aluminiu
Am uitat sa fotografiez si computerul de gpl ,dar cu prima okazie am sa il fac
Last edited by BRUTUSANF; 27 February 2008, 20:29.
"cromul este placerea mea"
"cui nu-i place , valea"
Pot confirma cei care au instalatii pe masina de foarte mult timp si cei care au mers zeci de mii de km cu gpl ,nu mai este gpl care il stiati voi ,acum gpl-ul este special facut pentru a proteja motorul .
Rog pe cei care au avut arse supapele sau care au facut motorul sa spuna daca s-a stricat din cauza gpl-ului ,chiar vreau sa stiu cati sunt .
Dar va rog sa veniti cu argumente serioase nu sf-uri
"cromul este placerea mea"
"cui nu-i place , valea"
In apararea lui andrei (daca nu se supara) nu cred ca a vrut sa spuna ca-l strici fizic. Mai degraba ca-i strici farmecul. Na ca nici eu nu pot sa ma exprim. Sa-ti bati joc de el e mult spus. Ceva de genul daca ti-ai luat motor de varf(cel putin la Logan asta e) nu are rost sa-i mai pui gaz. Bine stiu opinia voastra ca nu este nici o diferenta de putere intre gaz si benzina dar motoarele pe gaz inca nu au trecut testul timpului. E cam un fel de pariu. Daca fanii gazului nu au probleme castiga ei pariul daca nu castiga ceilalti.
Last edited by Cristi_LCD; 13 December 2007, 14:05.
Ba te contrazic ,cate masini au aparut pe gpl ,eu am vazut o poza cu un mencedes care avea instalata cea cu 2 rampe de injectie adica 8 cilindrii ,daca doresti sa vezi masini care au montate instalatie gpl poti intra aici sa te convingi:
ROCRI ai dreptate....
motoare pe GPL nu au trecut testul timpului...iar in legatura cu ce a spus andrei sunt de acord cu tine...
numai ca eu ma refer la cei care au numai SF-uri in cap...
frate la impact iti explodeaza masina...si alte faze din astea de super-adrenalina...
mai imi zicea unu ca umblu cu bomba in portbagaj...
sa imi zica si mie unu daca a vazut la stirile de la ora 5...sau 7 ) vreunu cu masina explodata din cauza instalatiei GPL...eu chiar nu am vazut...si accidente au fost si cu masini pe GPL...
Eu am vazut un olcit care avea in portbagaj butelia de gpl si a fost lovit foarte tare si s-a dilocat butelia din portbagaj si atarna pe afara caci nu mai avea portbagaj la propriu si nu a explodat deloc ,pot spune ca este mai sigura decat rezervorul de benzina oameni buni ,nici eu nu am crezut pana nu am vazut poze si pana nu am citit foarte mult despre gpl cea ce va rog si pe voi sa faceti la fel pt a nu ne mai contrazice aiurea ,daca nu incerc sa mai gasesc eu inca o data argumentele la care se spune ca o instalatie gpl este foarte sigura
"cromul este placerea mea"
"cui nu-i place , valea"
Brutusanf nu am chef de polemici gaz contra benzina din mai multe motive.
1 Eu nu-mi pun gaz(motive in general subiective recunosc) dar nici nu recomand nimanui sa nu-si puna.
2. Topicul este al vostru a celor ce aveti masini pe gaz si nu mi se pare corect sa vin eu sa fac diverse afirmatii pseudo tehnice. Nici nu aveam de gand sa-mi bag nasul aici dar ideea pe care a vrut sa o spuna Andrei mi s-a parut prost inteleasa si m-am facut putin avocatul lui(sper sa nu se supere).
3. Cand am spus de testul timpului am spus-o ca nu cunosc nici un Logan pe gaz cu 80-90 de mii de km(sau mai mult), nici de pe forum nici din viata reala.
PS. face-ti si voi o pauza frate ca pana apuc eu sa scriu ceva se modifica cu totul sensul discutiei.
Last edited by Cristi_LCD; 13 December 2007, 14:18.
Cred ca taxiurile solenza pot spune la km ,oricum stai linistit ,nu ma deranjeaza nici ce ai spus tu si nici andrei dar trebuie sa lamurim ca sa nu fim intr-o eroare totala mereu
Economic.
Atat datorita faptului ca GPL este un combustibil care se obtine la un cost relativ scazut, cat si datorita faptului ca este un carburant de viitor (ecologic) pretul final de vanzare la statiile de alimentare este fara accize si alte taxe suplimentare fiind aproximativ la jumatatea pretului benzinei.
Consumul litric de GPL pentru un motor este cu maxim 10% mai mare decat consumul de benzina, fapt datorat densitatii GPL care este mai mica decat cea a benzinei.
Luand in considerare aspectele prezentate anterior, se realizeaza o economie reala de aproximativ 40-45%.
Datorita acestui fapt, amortizarea investitiei pentru montarea instalatiei GPL se face relativ usor (aproximativ 10.000-15.000 km), numai din diferenta de cost benzina-GPL.
Sigur Contrar a ceea ce se crede, instalatia de alimentare cu GPL este mult mai sigura decât cea de benzina, deoarece componentele sunt supuse unor severe verificari fiind omologate international.
Rezervorul este realizat din material special tratat chimic pentru a evita fisurile in caz de accident, este dotat cu un grup de supape care împiedica umplerea cu mai mult de 80% din capacitate, permitând astfel gazului o expandare in caz de temperaturi înalte sau accidente. Todata in cazul ruperii in mod accidental a unei conducte de gaz aceasta sesizeaza debitul crescut de gaz si opreste automat alimentarea.
Testele au demonstrat ca o masina pe gaz nu explodeaza,deci este mult mai sigur fata de cel alimentat cu bezina.! Rezervorul este realizat din material de 3,5 mm grosime, special tratat chimic pentru a evita fisurile in caz de accident, este dotat cu un grup de supape care împiedica umplerea cu mai mult de 80% din capacitate, permitând astfel gazului o expandare in caz de temperaturi înalte. Rezervoarele sunt echipate cu multivalve prevazute cu supape de suprapresiune care deschide la presiuni mai mari de 25 atm. Conducând gazul prin tubulatura de aerisire afara din portbagaj spre exteriorul autoturismului. Presiunea de lucru este de 2 – 8 atm. (iarna-vara).
Ecologic Pentru ca foloseste un carburant fara sulf, benzen, plumb, sau alte substante cancerigene, GPL-ul se amesteca foarte bine cu aerul realizându-se un amestec carburant mai omogen si o ardere imbunatatita fara depuneri de calamina si hidrocarburi, noxele emise de motor cu carburator încadrandu-se in normativele EURO 2.
De altfel marile companii de autoturisme sunt direct implicate in dezvoltarea si producerea de motoare ultra ecologice, una dintre solutiile imediat aplicabile fiind echiparea autovehiculelor cu motoare alimentate cu GPL (Volvo, Opel, Fiat, Renault, Dacia, Daewoo,…etc. sunt echipate optional din fabrica cu sistem AUTO GPL).
Dezavantajele cum ar fi reducerea spatiului din porbagaj, pretul initial al instalatiei, performantele dinamice ale masinii cu cca. 10% mai scazute, sunt pe deplin compensate de avantajele economice, ecologice si de siguranta oferite in exploatare.
Last edited by BRUTUSANF; 13 December 2007, 14:29.
"cromul este placerea mea"
"cui nu-i place , valea"
Are dreptate Brutus. Avantajele gpl sunt evidente. Eu imi voi lua Logan MCV 1.6 8v GPL. Pun pariu ca motorul de 1.6 8v pe gpl tot se misca mai bine decat 1.5 dci de 70 cp.
In plus rezervorul gpl este in locul rotii de rezerva asa ca dispare faza cu lipsa de spatiu la 700 litri cat are portbagaj mcv ul.
Discutiile despre siguranta nu mai sunt de actualitate.
Maine ma duc la un drive test si va voi spune impresiile mele.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment