@einstein1984, Romania este tara tuturor posibilitatilor. Din punct de vedere legal, chiar daca nu se modifica rezervorul de benzina pentru a fi mai mic, ce iese pe standul ala dinamic hotaraste norma de poluare.
Primul exemplu: Roman, lucreaza in Arabia Saudita si patriot fiind isi ia un Duster in 2012 cu gandul sa il inmatriculeze apoi in Ro. Deosebirea era ca avea motor de 2000cc, dar Renault l-a asigurat ca masina e Euro 4 si are CO2~200g/km. Real a iesit E3 si 247g/km dupa plata a 3000 lei taxa test. Masina a facut 12000 dolari iar taxa a rezultat 11000 euro. Pe GPL, teoretic CO2 ar fi fost cu 15% mai putin. Iar daca ar iesi E5, nimeni nu ar putea contesta rezultatul.
Acum o sa zici ca nu e sigur ca masina va merge pe GPL, dar vine exemplul 2:
Opel Zafira A este o masina ieftina, toti romanii se bucura la ea, mai ales adusa cu "putini" km si gaz din fabrica. O cumpara lumea ca se da ieftin, apoi afla ca de fapt e pe CNG si vei fi nevoit sa mergi in limita a 17 litri benzina.
Dar are un avantaj, are un CO2 de invidiat 138 g/km, desi nici dracu nu merge cu ea pe CNG in Romania.
Probabil ca nu se justifica testul RAR la modelele omologate CE. Dar si daca vreau sa demonstrez ceva, pot sa platesc testul si sa fie considerat corect. Si ma refer aici la toate emisiile, e corect ca RAR sa-si recunoasca propriul laborator de testare, mai ales ca se stramba mereu cand aud de rezultate obtinute de alte laboratoare. Daca imi poate trece CO2 si e corect si legal, atunci poate calcula si CO, HC, NOx, rezultand norma de poluare.
Viteza maxima mai mare pe GPL poate fi obtinuta la motoarele limitate in turatie pe benzina, daca se regleaza sa dea suficient GPL peste turatia unde timpii de injectie la benzina sunt taiati. Cu conditia ca si sarcina sa fie mai mica decat cea luata in calcul de producator, gen doar soferul, vant din spate, panta...
Primul exemplu: Roman, lucreaza in Arabia Saudita si patriot fiind isi ia un Duster in 2012 cu gandul sa il inmatriculeze apoi in Ro. Deosebirea era ca avea motor de 2000cc, dar Renault l-a asigurat ca masina e Euro 4 si are CO2~200g/km. Real a iesit E3 si 247g/km dupa plata a 3000 lei taxa test. Masina a facut 12000 dolari iar taxa a rezultat 11000 euro. Pe GPL, teoretic CO2 ar fi fost cu 15% mai putin. Iar daca ar iesi E5, nimeni nu ar putea contesta rezultatul.
Acum o sa zici ca nu e sigur ca masina va merge pe GPL, dar vine exemplul 2:
Opel Zafira A este o masina ieftina, toti romanii se bucura la ea, mai ales adusa cu "putini" km si gaz din fabrica. O cumpara lumea ca se da ieftin, apoi afla ca de fapt e pe CNG si vei fi nevoit sa mergi in limita a 17 litri benzina.
Dar are un avantaj, are un CO2 de invidiat 138 g/km, desi nici dracu nu merge cu ea pe CNG in Romania.
Probabil ca nu se justifica testul RAR la modelele omologate CE. Dar si daca vreau sa demonstrez ceva, pot sa platesc testul si sa fie considerat corect. Si ma refer aici la toate emisiile, e corect ca RAR sa-si recunoasca propriul laborator de testare, mai ales ca se stramba mereu cand aud de rezultate obtinute de alte laboratoare. Daca imi poate trece CO2 si e corect si legal, atunci poate calcula si CO, HC, NOx, rezultand norma de poluare.
Viteza maxima mai mare pe GPL poate fi obtinuta la motoarele limitate in turatie pe benzina, daca se regleaza sa dea suficient GPL peste turatia unde timpii de injectie la benzina sunt taiati. Cu conditia ca si sarcina sa fie mai mica decat cea luata in calcul de producator, gen doar soferul, vant din spate, panta...
Comment