If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
nu este mare inginerie sa-ti schimbi filtrul singur
desfaci racordul de la conducta de gaz ce intra in electrovalva, scoti conducta, desfaci apoi siguranta de la electrovalva (este o siguranta neagra), scoti capacul, schimbi filtrul si apoi montezi la loc
nu este mare inginerie sa-ti schimbi filtrul singur
desfaci racordul de la conducta de gaz ce intra in electrovalva, scoti conducta, desfaci apoi siguranta de la electrovalva (este o siguranta neagra), scoti capacul, schimbi filtrul si apoi montezi la loc
Multumesc frumos, dar s-a rezovat oricum! Aveam un injector infundat si am fost la un service unde mi-au schimbat rampa de injectoare si filtrele si acuma merge bine
Mi-am comandat si eu de pe gaz-magazin 2 seturi de filtre cu tot cu garnituri pentru instalatia Tomasetto din dotare. Pe sfarsitul saptamanii ar trebui sa ajunga(am primit transport gratis prin posta). Filtrul de gazoasa l-am luat din bulpren, citeam pe aici ca ar fi superior celor din hartie.
Am cateva intrebari in legatura cu montajul filtrelor pt ca ma tenteaza sa le schimb eu ca in service platesc 90-100 de lei, instalatia e Tomasetto stag 4 cu vaporizator AT-09. La schimbul filtrului de stare lichida trebuie inchis robinetul din spate de la butelie sau nu pt ca motorul fiind oprit gazul este inchis automat?? Am vazut un tutorial pe youtube in care dupa ce a scos filtrul, a pornit motorul si toata mizeria de acolo s-a curatat cum a tasnit gaz din butelie pe acolo. Recomandati aceasta metoda sau nu, ca poate sar in aer?
acesta e tutorialul vazut de mine: http://www.youtube.com/watch?v=qx8ePVVIwKI
Cel de stare gazoasa mi l-au schimbat baietii la revizie data trecuta si doar au desfacut colierele, a iesit gazul din filtru si de pe furtune, au pus filtru nou si gata. dar cel de lichida nu l-au avut in stoc ca il schimbam si pe ala.
Nu trebuie sa inchizi robinetul...are electrovalva acolo care e normal inchis...
Daca ai scapari inchizi din robinet sa remediezi problema...
Chestia cu pornitul motorul e ok...daca ai mizerie in locas e o metoda ok de a sufla-o de acolo fara sa intre pe teava...
Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
Contact pe site-ul din Profil- infotehnic
Azi m-am pus pe treaba si am schimbat singurel filtrele la instalatia mea de GPL Tomasetto Stag 4 cu reductor AT09.
Filtrul de stare gazoasa se schimba foarte simplu, se taie colierul cu care e legat de un furtun de apa, se slabesc colierele (atentie, fasaie putin gaz cateva secunde - executati lucrarea intr-un loc aerisit fara surse de foc/scantei in apropiere) si se scoate filtrul. Ungeti cu putin ulei/vaselina stuturile filtrului sa intre mai usor furtunele si sa etanseze mai bine. Eu am folosit WD40, am pus pe deget si am dat pe filtru. Introduceti filtrul cu sensul indicat de sageata spre rampa de injectoare si strangeti bine colierele, dar nu prea tare sa nu le stricati. Nu uitati sa legati filtrul cu un colier de plastic sa nu se balangane pe acolo.
Filtrul de stare licida se schimba la fel de simplu, desfaceti cele trei suruburi cu imbus de 5, lasati sa iasa tot gazul ramas in filtru si pe conducte, luati jos capacul si scoateti filtrul cu atentie. Daca aveti garnituri noi scoateti-le pe cele vechi daca nu aveti grija de ele pentru ca va trebui sa le refolositi. Suflati eventuala mizerie, puneti garnitura mica apoi noul filtru si nu uitati de garnitura mare. Puneti capacul si strangeti suruburile cu simt.
Dupa ce ati facut toate astea porniti motorul si tineti-l turat pe la 2-3000 rpm pana trece pe gaz si dupa ce trece pana ce se amorseaza instalatia. Veti observa o cadere a turatiei iar apoi o revenire a acesteia, dupa revenirea turatiei inseamna ca s-a amorsat si puteti lasa motorul la ralanti. Opriti motorul si verificati eventuale scurgeri de gaz.
Am facut o descriere a operatiunilor, sper ca e folositoare. Filtrele le-am comandat de pe net.
Atasez o poza cu filtrul de stare lichida care are 26.000 km (de cand am instalatia nu a fost schimbat). Ma asteptam sa gasesc balauri acolo dar nu a fost asa, arata surprinzator de bine, am alimentat majoritar de la Lukoil apoi Mol, Rompetrol, petrom cu exceptie in strainatate unde am alimentat pe unde am gasit: Mol, Agip, Total...
Ai dreptate, dar mi-a scapat asta cand am scris aseara, eram obosit. De verificat scurgerile am facut-o intai cu motorul pornit si apoi oprit.
Cand o sa am timp voi incerca sa sectionez filtrul de stare gazoasa sa vad cum arata in interior dupa aproape 16k km si voi posta fotografiile.
Ai inlocuit colierele de la furtunele de gpl ? La mine acele coliere nu se pot desface cu surubelnita, nu mi-am dat seama cu ce unealta se pot desface astfel incat sa le pot strange la loc. Par presate cu ceva. M-am gandit sa folosesc niste coliere obisnuite ca cele de mai jos in locul celor originale . Sunt la fel de bune ?
Eu am coliere ca alea din poza atasata de tine, se destrang cu surubelnita dreapta sau stelara sau cu o tubulara de 7mm. Poate ai coliere cu autostrangere vezi prima poza atasata, care sunt facute dintr-un otel elastic si le desfaci strangand cu patentul de ele, sau coliere speciale vezi poza 2. Cele din urma le poti desface fortand cu o surubelnita dreapta dar nu prea le mai poti pune inapoi. Pune cu incredere coliere ca cele din fotografia atasata de tine. Unge stuturile filtrului cu putina vaselina dar vezi sa nu intre inauntru la montaj si strange cu simt suruburile.
Mersi pentru sugestii. Am coliere ca cele din poza 2 atasata de tine(cea cu clestele langa ele ). Trebuie sa inlocuiesc si eu filtrele in curand si nu stiam ce sa fac.
Am comandat deja filtrele dar vad ca am primit in pachet doar o garnitura la filtrul de stare lichida. Daca va fi nevoie de ambele va trebui sa refolosesc una din cele vechi.
azi ma duc la revizie la gpl. de ce? pentru ca ieri am avut parte de o mare surpriza - masina scoate niste sunete asurzitoare, ce-o fi, ce-o fi, pana la urma m-am documentat si am aflat ca porneste o alarma daca depasesti intervalul de revizie. poate fi scoasa cumva alarma asta cand ma duc la revizie acum? nu sunt genul care sare peste revizie, in 50miikm am fost de 4 -5 ori, altii n-au fost nicioadata!
Chestia aia e destul de buna....pt unii...
La mine e activata -de mine- dar nu a tiuit niciodata
Am grija sa fac reviziile inainte de termen...functie de ce gaz am pus, km parcursi urban exterior ....
Se poate dezactiva...dar nu te sfatui...
Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
Contact pe site-ul din Profil- infotehnic
ok, multumesc de raspuns, o sa-l rog pe instalator s-o dezactiveze, eu vreau sa ma duc la 15miikm, ti-am zis ca nu sunt eu ala care sare reviziile. de-aia nici nu am auzit dracia asta pana acum. chiar e enervanta si ma doare capu' de la ea! altii au mers si 1 luna jumate cu ea, cred ca s-au obisnuit
cele doua surupuri cu imbus se pot shimba cu doua surupele metric 6 se desfac cu cheia de 10 , este mult mai usor de montat si demontat fata de cele cu imbus.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment