E baterie fara intretinere,3 ani nu te atingi de ea,dupa...perioada asta ai putea sa ii faci o verificare sa vezi nivelul de acid la cat e in elementi bateriei,daca e prea mic nu se intampla nimic daca completezi cu putina apa distilata,poate chiar ii mai prelungesti viata.
Bateria Rombat
Collapse
X
-
Daca scrie clar ca e baterie FARA INTRETINERE de ce sa-i mai completezi lichidul?..numai la romani se poate asa ceva
Pai uite si tu...a completat la baterie FARA INTRETINERE si a inceput sa "fiarba"...nu e clar ca daca nu-i facea nimic era mai ok decat acum?In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
Originally posted by grogo View Postte contrazic supercar, dupa ce a fost completata, la o saptamana a inceput sa fiarba, efectiv curgea pe la dopuri. care e explicatia???
bateria cam la 4-5 ani cedeaza(85% din ele)
Comment
-
Originally posted by darksid3 View PostDaca scrie clar ca e baterie FARA INTRETINERE de ce sa-i mai completezi lichidul?..numai la romani se poate asa ceva
Pai uite si tu...a completat la baterie FARA INTRETINERE si a inceput sa "fiarba"...nu e clar ca daca nu-i facea nimic era mai ok decat acum?
Exploatare
In exploatare se verifica nivelul electrolitului, cel putin o data pe an la bateriile TORNADO, CYCLON CALCIU, o data la 9 luni la bateriile PILOT, o data la 3 luni la bateriile TERRA, o data la 2 luni la bateriile MAGMA. Nivelul electrolitului sa fie cu 20 ± 2 mm deasupra placilor pentru toate tipurile de baterii.
In cazul in care nivelul electrolitului scade sub valoarea indicata se completeaza cu apa distilata sau demineralizata, niciodata cu acid sau apa de la robinet.
De asemenea, se verifica orificiile de aerisire ale dopurilor sa nu fie obturate. La bateriile dotate cu indicator de stare (ochi magic) starea de incarcare si nivelul electrolitului se pot aprecia observând culoarea acestuia:
* transparent: nivel scazut, necesita completare
* negru: nivel bun, baterie descarcata
* verde: nivel bun, baterie incarcata
singurele bateri fara intretinere sunt cele cu gel[uscate] dar au niste preturi de te baga in boalaLast edited by mmaxalb; 8 February 2009, 02:37.baiatu cu lenuta monteza filtre polen , alarme si alte cele
Comment
-
Uite ce am gasit pe net...daca cauti, gasesti :P
"Caracteristica "fără întreţinere, conform Normelor Europene" înseamnă că bateria trebuie să consume sub 4 g/Ah (adică maxim 400 g pentru o baterie de 100 Ah)."...adica si la astea se completeaza cu apa distilata insa mai rar...atat de rar ca daca nu completezi deloc tot tine cel putin 3 ani in conditii de utilizare normala
Chiar si o baterie "uscata" contine acid
Eu unu' m-am dumiritLast edited by darksid3; 8 February 2009, 11:15.In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
Originally posted by grogo View Postte contrazic supercar, dupa ce a fost completata, la o saptamana a inceput sa fiarba, efectiv curgea pe la dopuri. care e explicatia???
Bateria tatalui meu de pe loganul 1.4 dupa 3 ani i-a adaugat putina apa distilata si se comporta excelent,nu sa intamplat nimic.
Comment
-
Originally posted by darksid3 View PostUite ce am gasit pe net...daca cauti, gasesti :P
"Caracteristica "fără întreţinere, conform Normelor Europene" înseamnă că bateria trebuie să consume sub 4 g/Ah (adică maxim 400 g pentru o baterie de 100 Ah)."...adica si la astea se completeaza cu apa distilata insa mai rar...atat de rar ca daca nu completezi deloc tot tine cel putin 3 ani in conditii de utilizare normala
Chiar si o baterie "uscata" contine acid
Eu unu' m-am dumirit
daca vrei sa ti bateria mai mult de 3 ani faci anual acea revizie [daca ai garantie la baterie in primi doi ani e obligatorie]
eu cred ca merita sa dai 20ron anual ca sa prelungesri viata bateriei cu un an doi
o baterie are in jur de 4-5 l electrolit un consun de 4g/ah este enorm 240g/anual la 60 ah in trei ani pierzi aproape un litru de electrolit
o baterie cu acid teoretic ar avea o viata nelimitata, practic datorita socurilor mecanice exploatari defecoase subdinensionari si subincarcari viata ei devine limitata [elecrozi se scutura sau se sulfareaza , electrolitul isi modifica densitaea si trece peste 1.28 sau sub 1.02 ,defectiuni ireversibile]
OFF TOPIC bateriile cu gel nu contin acid ci un poliner cu caracter acid[punte de sare]durata ei de viata depinde de nr de cicluri de incarcare [se epuizeaza puntea de sare, sau gelu]baiatu cu lenuta monteza filtre polen , alarme si alte cele
Comment
-
Dupa cate stiu densitatea scade in momentul in care bateria nu este incarcata, acidul intra in placi, iar daca este nevoie de complectat se pune numai apa distilata si dupa o incarcare cu redresorul densitatea eletrolitului va revenii la normal. Pentru o incarcare corecta in astfel de situatii se pune un consumator pe baterie pana tensiunea scade la zero si se incarca cu un curent de 10% din capacitatea bateriei. Ca exemplu pentru o baterie de 60 A/h se incarca cu 6 A timp de 10 h. Scaderea electrolitului din baterie este data de tensiunea prea mare de incarcare a releului regulator de tensiune, adica tensiunea fiind prea mare automat creste si curentul, elecrolitul se incalzeste si se evapora. Tensiunea de incarcare nu trebuie sa nu fie mai mare de 14,4 V iar cu farururile aprinse mai putin de 13,5-13,8V indiferent de turatia motorului.
Comment
Comment