Motor Lenes Pe Timp De Vara

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motor Lenes Pe Timp De Vara

    am un 1.4 remapat. de cand a venit cosmarul caldurii, am observat ca motorul e parca mai lenes, cuplul a scazut oarecum simtitor.

    acum eu as avea o explicatie, insa doar teoretica si nu stiu in ce masura poate fi reala sau ar putea fi vorba de altceva si-s pe o pista falsa.

    ma gandesc ca, motorul fiind aspirat, aerul de admisie e fierbinte, are densitate scazuta la unitatea de volum, astfel incat sondele lambda comanda injectarea unei cantitati mai scazute de combustibil pastrand raportul carburant-aer, rezulta astfel o cantitate scazuta de amestec combustibil, explozie mai slaba si deci cuplu mai mic la arbore si roata. tot asa rezulta si consum mai redus de carburant, pe care de asemenea l-am observat.

    e posibil sa fie real si sa aiba fenomenul si efect simtitor?
    daca da, ce e de facut?
    precizez ca am filtrul original si nu e imbacsit. oricum treaba asta am observat-o de curand, a aparut cam brusc si coincident sau nu, cu valul de caldura.
    masina o am abia din iarna, nu pot sa fac o paralela cu alta perioada de canicula sa-mi dau seama de comportamentul motorului. in rest masina merge brici, n-am nici o treaba cu ea. nu da semne ca ar avea alte probleme.

  • #2
    N-ai ce face (eventual un filtru sport, dar nu stiu cat ajuta pe caldurile astea).

    Pe caldura mare orice benzinar aspirat are mult de suferit la performante.
    Doar ai vazut seara pe racoare ce bine trage utilaju, pe caldura mare...parca e in smoala, asta-i treaba
    Cat de cat remaparea mai ajuta sa ia din amorteala, dar putin oricum (inainte de remapare chiar ma chinuiam puternic cu ea, mai ales daca mai aveam si 2-3 persoane in masina)

    Comment


    • #3
      Si la turbo diesel se cunoaste...adica trage ceva mai greu cand e cald afara.
      Aer cald - densitate mai mica - alta explozie in cilindru
      In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

      Comment


      • #4
        pai acum "trage" cam cum o facea inainte de remapare. ma mai gandeam sa n-o fi luat razna injectia de la mapa schimbata, nici nu stiu prea multe detalii despre dedesubturile calculatorului de injectie.
        ma rog, ma mai linistesc eu pe parcurs.

        Comment


        • #5
          si ce sa-i facem? sa-i bagam freon in filtrul de aer? interesant topicul asta, sa vedem la ce concluzie se ajunge. parearea mea, la nici una.
          sigpic

          Comment


          • #6
            pai nu prea ai ce-i face...astea sunt conditiile atmosferice.
            Chiar si la alea cu intercooler, tot se cunoaste ca trage mai greu decat in zile mai racoroase
            In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

            Comment


            • #7
              hai sa bat putin campii, teoretic cel putin:

              daca se monteaza un mic schimbator aer-aer in carapacea filtrului de aer si e alimentat de la clima, nu s-ar simti vreo diferenta sesizabila? oricum majoritatea merg cu AC vara, deci daca tot il folosesti, macar sa-l pui la lucru in cat mai multe locuri

              Comment


              • #8
                Originally posted by bro View Post
                ...........................
                ma rog, ma mai linistesc eu pe parcurs.
                Stai linistit ca n-are nimic.
                Stock pe caldurile astea e si mai lesinata, o spun din proprie experienta.
                Eventual (nu stiu...poate cineva care are ceva filtru adevarat pus sa ne spuna) cu un filtru sport sa-i dea/permita sa traga aer mai mult, se mai reduce din ''amorteala'' , ca e cam amortita saraca pe caldura mare ))

                PS: la dizal daca are intercooler nu prea simti mare lucru, ma rog, incomparabil cu aspiratele

                Comment


                • #9
                  Trebuie calculat volumul de aer care trece prin filtru intr-o anumita perioada de timp...din cate stiu e un volum destul de mare de aer...nu prea vad eu cat de repede sa raceasca improvizatia asta ...ce putere sa aibe?
                  In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by bro View Post
                    hai sa bat putin campii, teoretic cel putin:

                    daca se monteaza un mic schimbator aer-aer in carapacea filtrului de aer si e alimentat de la clima, nu s-ar simti vreo diferenta sesizabila? oricum majoritatea merg cu AC vara, deci daca tot il folosesti, macar sa-l pui la lucru in cat mai multe locuri
                    no, hai ca ti-am dat o idee buna
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      @darksid3: pai trebuie sa fie un senzor de aer intre filtrul de aer si clapeta de admisie, care masoara si cantitatea de aer admis si temperatura lui. oare nu se pot citi parametrii de la senzor direct, sa se faca un grafic in functie de turatie?

                      Comment


                      • #12
                        volumul de aer e usor de aflat....problema e ce folosesti sa-l raceasca atat de repede
                        In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                        Comment


                        • #13
                          ar merge un schimbator de caldura spiralat. are randament f bun, volum destul de redus, traseu de racire relativ lung.

                          poate se selimina filtrul clasic de aer si se monteaza altul pe intrarea in schimbator, de dimensiuni mai mici. sau se racordeaza la o tubulatura de inox cu filtru sport.
                          Last edited by bro; 20 July 2009, 15:03.

                          Comment


                          • #14
                            Ce-s tevustile alea?
                            Eu as pune un compresor (angrenat la curea) cu multiplicare mare, motoru la 1000 rpm el sa aibe asa vreo 3000 rpm...ha...o fi bun?

                            Comment


                            • #15
                              sau dat aer mai direct de undeva...nu din spate de la far.
                              Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google