Motor Lenes Pe Timp De Vara

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Amestecul aer/benzina este intodeauna proportional, astfel daca aerul este mai mult, benzina este mai putina si viceversa.

    DeLuXe: "ideea e ca fiind mai mult aer se da mai multa benzina si ai putere mai mare. tot evident, cu un consum mai mare... "

    Daca ai o sticla de un litru in care trebuie sa pui jumate suc de mere si jumate suc de dude. Nu ai cum sa pui 60% suc de mere si 60% suc de dude, trebuie sa existe o proportie. astfel ca daca in camera de ardere va intra mai mult aer, automat benzina va fi mai putina.

    Hai sa vedem si cu densitatea aerului:
    T 0 = 273,15 K ⇔ 0 °C (la care densitatea aerului este ρ = 1,293 kg/m3)
    T15 = 288,15 K ⇔ 15 °C (la care densitatea aerului este ρ = 1,225 kg/m3)
    T20 = 293,15 K ⇔ 20 °C (la care densitatea aerului este ρ = 1,205 kg/m3)
    T25 = 298,15 K ⇔ 25 °C (la care densitatea aerului este ρ = 1,184 kg/m3)

    Deci cat aer dintr-un metru cub ajunge in camera de ardere? Cat doua cani de cafea la motoarele de Logan 1.4 - 1.6. Deci proportiile de mai sus daca le reducem la cantitatea de aer din doua cani de cafea este insignifianta.

    Astfel ca tot nu inteleg de ce iarna cand e frig, consuma mai mult, pentru ca densitatea aerului (dupa cum spuneti voi) este mai mare si deci proportia de aer in camera de ardere este mai mare in detrimentul benzinei, iar vara, cand aerul este mai putin dens, benzina ar trebui sa fie mai multa, deci sa consume mai mult. De ce consuma mai putin vara?
    sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

    Comment


    • #32
      Man...pai sa-mi fie cu iertare, dar ti-ai dat singur raspunsul.

      la 15 gr C ai 1,225 ; la 25 gr C e 1,884...
      Oricum la 25 grC inca nu sunt probleme, probleme ce simtim noi apar la peste 30 grC, aeru tras are 35-38 grC (ca e cam soare pe drum...).

      La ultima afirmatie, e exact pe dos.
      Aeru rece fiind mai dens intra mai ''mult'' in cilindru, trebe si benzina mai multa, la acelasi volum aeru cald fiind mai putin dens intra acelasi volum dar densitatea mai mica, mai putin aer, mai putin oxigen, automat benzina mai putina, daca i-ar da la fel benzina, ar face amestec imbogatit, s-ar inneca , s-ar uda bujiile.

      Comment


      • #33
        Originally posted by Octavian___30 View Post
        aeru tras are 35-38 grC (ca e cam soare pe drum...).
        nu cred ca are numai atat. pt ca gura furtunului este in spatele farului asadar mai trage si din temperatura degajata de motor, deci eu zic ca sare de 40 lejer
        sigpic

        Comment


        • #34
          si pana la urma ce putem face ca motorul sa mearga la fel ca iarna..sau cand e frigut afara...?
          Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

          Comment


          • #35
            Voi vreti sa ma aburiti.
            Tavi la masinile cu carburator, in momentul in care tragi clapeta de soc practic optureaza "gatul" pe unde intra aer in motor cu 80-90% da? Eh, atunci inseamna ca intra mai putin aer (fara discutie) de ce miroase a benzina nearasa la toba de esapament. Sau chiar cand tragi socul si motorul este cald, intra mai putin aer nu? De ce consuma mai mult? Iti zic eu, pentru ca intra mai multa benzina. Deci cum e cu amestecul ala?
            Last edited by vitriol; 21 July 2009, 14:37.
            sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

            Comment


            • #36
              Exista un senzor de oxigen la admisie si unul la evacuare. ECU citeste valorile si comanda un timp de injectie proportional cu raportul lor ca sa mentina un raport cat mai aproape de cel stoichometric - vreo 14.7 la 1 pentru benzina. Deci e vorba de senzori lambda, care masoara concentratia de oxigen, si nu debit, presiune sau volum de aer. Iarna, cand apesi pe acceleratie la fel ca vara, clapeta se deschide la fel, in motor intra acelasi volum de aer deci, dar fiind mai rece si mai dens, concentratia de molecule de oxigen e mai mare, adica intra mai mult oxigen in motor la aceeasi deschidere a clapetei si ECU compenseaza asta bagand mai multa benzina. Plus ca iarna e nevoie de timp mai mare de incalzire (pana ajunge in regimul nominal de temperatura, ECU nu ia in seama semnalele de la sondele lambda si baga amestec imbogatit la maxim). Plus ca iarna uleiurile sunt mai vascoase - si nu numai in motor. Plus ca iarna ai mai multi consumatori electrici, in special bateria care lucreaza in regim mai nasol si ia mai mult curent din alternator. Plus ca iarna aerul e mai dens si rezistenta aerodinamica la inaintare e mai mare.
              @mumus: incearca cu un intercooler de la diesel ;)

              Comment


              • #37
                Nu inteleg ce vrei sa spui Vitriol )) ...
                Cert e ca nu te abureste nimeni.
                Toti ''semnalizam'' dreapta (mai bine sau mai putin bine) dar tu vrei sa faci stanga.

                Comment


                • #38
                  Daca tu nu intelegi cum e cu clapeta aia de shoc, atunci despre ce vrei sa-ti vorbesc, despre cum bagi benzina in rezervor, pornesti motorul si ai plecat la drum?
                  Tu incerci sa-mi combati ideea bazandu-te pe ce? Pana acum nu mi-ai dat nici un argument.

                  "Aer rece - consum mai mare, trage mai bine.
                  Aer cald - consum mai mic, trage lesinat."

                  Asta se poate numi argument?
                  sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                  Comment


                  • #39
                    @vitriol: lasa deoparte carburatoarele, ca-s depasite demult. e logic ce zici tu, ca obturand aerul, intra mai multa benzina, dar aia se intampla ca motorul trage aer prin jigloare. el are nevoie de o anumita cantitate de aer, ori obturand clapeta de deasupra jiglerelor, viteza aerului ce intra in cilindru e mai mare, pt ca debitul Q=S(sectiunea)*v(viteza aerului). benzina din jiglere e antrenata de jetul de aer care cu cat se misca mai repede, trage mai multa benzina.
                    la motoarele cu injectie, ecu face chestia asta(imbogatirea amestecului) comandand injectoarele sa stea mai mult deschise. revin la aerul ala cald si ala rece. amestecul tau de 14.7:1 e lege si iarna si vara; vorbim de un motor cald, in parametrii nominali. daca vara aerul e mai cald, deci la 40 de grade in loc sa aiba densitatea de 1g/cm3, are 0.9g/cm3, va avea mai putin oxigen in acelasi volum. logic, nu? avand mai putin oxigen, ecu da tot 14,7:1 benzina, deci mai putina. asta nu inseama oare ca vara masina e mai puturoasa si consuma mai putin? iarna, aerul fiind mai dens, are mai mult oxigen, deci pastrand raportul 14,7:1, trebuie mai multa benzina. asta ce inseamna? mai multa putere si un consum mai ridicat.
                    referitor la canile alea de cafea care ti se par nesemnificative, ia vezi cati litrii de aer consuma un motor 1.4mpi la 3000rpm. 2 explozii/tura (la motoarele cu 4 cilindri in 4 timpi) inseamna ca se consuma 700cm3 aer la fiecare tura de motor. la 3000rpm, ai 50rps (3000/60=50rot/sec), deci motorul absoarbe undeva la 700*50=35000cmc/sec, adica 35 de litrii de aer/secunda. daca scadem densitatea aerului vara la 0.9 din cea a aerului de iarna, in loc de 35, ai 31.5litrii/secunda, la aceeasi turatie. pastrand 14,7:1 rata de amestec in ambele cazuri, e clar acum de ce vara se da mai putina benzina si motorul e mai slab, pt ca 700*0.9=630, deci capacitatea echivalenta a motorului vara nu mai e 1400cmc, ci 1260cmc. sper ca m-am facut inteles, daca nu, mai discutam...
                    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                    Comment


                    • #40
                      O treaba buna,atunci sa puna 2 sigle,1,4 mpi-iarna,1,3 mpi-vara

                      Comment


                      • #41
                        Multumesc Seba pentru raspunsul pertinent. Inginer dom'le.

                        Sonda Lambda are rolul de a regla amestecul aer/combustibil – prin comanda asupra injectiei de benzina – astfel incit acest amestec sa fie convenabil regimului de moment al motorului. Daca sonda detecteaza prea mult oxigen in gazul evacuat, inseamna ca motorul merge cu un amestec prea sarac (in combustibil); prin urmare, este marita cantitatea de benzina. Daca, dimpotriva, este prea putin oxigen in evacuare, inseamna ca amestecul este prea bogat si ECU reduce cantitatea de benzina din admisie. De aici rezulta si consumul mai mic vara.

                        Deci Sonda Lambda are rolul de a tine motorul in parametrii normali, atunci nu inteleg cum e posibil sa fie mai puturoasa daca motorul e in parametrii dati de constructor?

                        Pentru cei carora li se pare ca masina trage mai greu vara, atunci cand vi se pare ca masina merge mai greu, oprtiti la o spalatorie (sau care aveti acasa aparare de spalat cu presiune) si tineti jetul pe rotile din fata pana cand nu va mai curge negreala aia de la placutele de frana (ecologice). Daca si dupa aia masina va trage greu ma injurati aici sau pe PM.
                        sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                        Comment


                        • #42
                          iarna, densitatea aerului mai mare, molecule de O2 mai multe, "excedent de aer" detectat de sonda lambda, comanda la calculatorul de injectie mai multa benzina. rezulta un consum mai mare la aceeasi ardere stoichiometrica [completa].
                          chiar daca raportul aer-combustibil se pastreaza, nu el este cel important aici, ci cantitatea de amestec carburant la explozie: 2 amestecuri 14,7:1, primul de 350gr, celalalt de 400gr [valori teoretice]. al doilea amestec va da explozie mai puternica in cilindru, de unde rezulta cuplu mai mare. este ceea ce se intampla iarna, un fel de supraalimentare naturala datorita densitatii mari a aerului.

                          Comment


                          • #43
                            O sa sun la astia care produc masini sa le zic sa specifice la performantele masinii, performante pe timp de vara si performante pe timp de iarna ca sa nu mai existe confuzii. Si eu care credeam ca mi-am luat o masina care dezvolta 75 cp... Acum aflu ca defapt aia 75 cp sunt obtinuti doar iarna cand e mazga/gheata/polei pe jos si nu am ce sa fac cu ei.
                            sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by vitriol View Post
                              ..................................
                              Tu incerci sa-mi combati ideea bazandu-te pe ce? Pana acum nu mi-ai dat nici un argument.

                              "Aer rece - consum mai mare, trage mai bine.
                              Aer cald - consum mai mic, trage lesinat."

                              Asta se poate numi argument?
                              Aaaa, pai scuza-ma. Credeam ca o explicatie simpla, fara detalii te duce spre drumul cel bun.
                              Ce am spus eu citez Aeru rece fiind mai dens intra mai ''mult'' in cilindru, trebe si benzina mai multa, la acelasi volum aeru cald fiind mai putin dens intra acelasi volum dar densitatea mai mica, mai putin aer, mai putin oxigen, automat benzina mai putina, si ce a spus Seba (mult mai bine) daca vara aerul e mai cald, deci la 40 de grade in loc sa aiba densitatea de 1g/cm3, are 0.9g/cm3, va avea mai putin oxigen in acelasi volum. logic, nu? avand mai putin oxigen, ecu da tot 14,7:1 benzina, deci mai putina. asta nu inseama oare ca vara masina e mai puturoasa si consuma mai putin? iarna, aerul fiind mai dens, are mai mult oxigen, deci pastrand raportul 14,7:1, trebuie mai multa benzina. asta ce inseamna? mai multa putere si un consum mai ridicat.

                              Deci cam aceeasi treaba (plus detaliile de profi ) dar tot o tii pe a ta cu apa pe roti, furtune, spalatorii si alte tampenii care n-au nici o legatura cu starea de fapt.

                              Mai cauta pe gugal sa vezi ce efect are aerul cald la motoarele aspirate, daca crezi ca toti vorbim tampenii si avem impresii in cap ca masina e lesinata pe timp de canicula.

                              PS: eu chiar am vrut si mi-am dat silinta (pt ca recunosc am uneori explicatii din topor) sa te ajut sa intelegi o realitate, nu sa combat ceva inexistent.

                              Bre Tavi, fi mai atent in exprimare. Tras pe ce vrei tu, dar nu aici pe forum public.
                              Last edited by Cezar; 21 July 2009, 20:24.

                              Comment


                              • #45
                                bun bun...cearta iar... dar ce facem sa traga bine si pe caldurica....?
                                Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google