Amestecul aer/benzina este intodeauna proportional, astfel daca aerul este mai mult, benzina este mai putina si viceversa.
DeLuXe: "ideea e ca fiind mai mult aer se da mai multa benzina si ai putere mai mare. tot evident, cu un consum mai mare... "
Daca ai o sticla de un litru in care trebuie sa pui jumate suc de mere si jumate suc de dude. Nu ai cum sa pui 60% suc de mere si 60% suc de dude, trebuie sa existe o proportie. astfel ca daca in camera de ardere va intra mai mult aer, automat benzina va fi mai putina.
Hai sa vedem si cu densitatea aerului:
T 0 = 273,15 K ⇔ 0 °C (la care densitatea aerului este ρ = 1,293 kg/m3)
T15 = 288,15 K ⇔ 15 °C (la care densitatea aerului este ρ = 1,225 kg/m3)
T20 = 293,15 K ⇔ 20 °C (la care densitatea aerului este ρ = 1,205 kg/m3)
T25 = 298,15 K ⇔ 25 °C (la care densitatea aerului este ρ = 1,184 kg/m3)
Deci cat aer dintr-un metru cub ajunge in camera de ardere? Cat doua cani de cafea la motoarele de Logan 1.4 - 1.6. Deci proportiile de mai sus daca le reducem la cantitatea de aer din doua cani de cafea este insignifianta.
Astfel ca tot nu inteleg de ce iarna cand e frig, consuma mai mult, pentru ca densitatea aerului (dupa cum spuneti voi) este mai mare si deci proportia de aer in camera de ardere este mai mare in detrimentul benzinei, iar vara, cand aerul este mai putin dens, benzina ar trebui sa fie mai multa, deci sa consume mai mult. De ce consuma mai putin vara?
DeLuXe: "ideea e ca fiind mai mult aer se da mai multa benzina si ai putere mai mare. tot evident, cu un consum mai mare... "
Daca ai o sticla de un litru in care trebuie sa pui jumate suc de mere si jumate suc de dude. Nu ai cum sa pui 60% suc de mere si 60% suc de dude, trebuie sa existe o proportie. astfel ca daca in camera de ardere va intra mai mult aer, automat benzina va fi mai putina.
Hai sa vedem si cu densitatea aerului:
T 0 = 273,15 K ⇔ 0 °C (la care densitatea aerului este ρ = 1,293 kg/m3)
T15 = 288,15 K ⇔ 15 °C (la care densitatea aerului este ρ = 1,225 kg/m3)
T20 = 293,15 K ⇔ 20 °C (la care densitatea aerului este ρ = 1,205 kg/m3)
T25 = 298,15 K ⇔ 25 °C (la care densitatea aerului este ρ = 1,184 kg/m3)
Deci cat aer dintr-un metru cub ajunge in camera de ardere? Cat doua cani de cafea la motoarele de Logan 1.4 - 1.6. Deci proportiile de mai sus daca le reducem la cantitatea de aer din doua cani de cafea este insignifianta.
Astfel ca tot nu inteleg de ce iarna cand e frig, consuma mai mult, pentru ca densitatea aerului (dupa cum spuneti voi) este mai mare si deci proportia de aer in camera de ardere este mai mare in detrimentul benzinei, iar vara, cand aerul este mai putin dens, benzina ar trebui sa fie mai multa, deci sa consume mai mult. De ce consuma mai putin vara?
Comment