Originally posted by Seba
View Post
Cati Dintre Voi Ar Cumpara Dacia Logan Electra ?
Collapse
X
-
Last edited by Tudoracke; 10 October 2009, 20:39.
-
randamentul motorului termic cu ardere externa (motor cu aburi) e undeva la 10-12%. dizalele din 1960 aveau randament de 40%, deci cam triplu decat presupui tu ca ar avea; un motor turbodiesel are undeva la 50-60% randament si un benzinar undeva la 35-40%. si cred ca se poate si mai mult; turboreactoarele au 99%, dar numai la viteza mare.
revenind la ecologia, unde depozitezi uraniul din centarele atomice in urmatorii 5000 de ani, pana nu mai e radioactiv, ce faci cu bateriile uzate (contin cadmiu, alt gunoi toxic), gazele de la termocentrale (care vrem nu vrem, inca sunt mari poluatori)? procentual, cata energie se produce din hidrocentrale si centrale eoliene raporata la intreaga energie electrica pe care o consumam? sub jumatate...
cat despre rezervele ce se epuizeaza in 50 de nai, eu am o mare rezerva in a crede chestiile astea, nu de lata dar numai in ultimii 3 ani s-a descoperit ca petrolul se regenereaza in pamant (e un fel de lacrima a pamantului, se produce continuu, decoperire facuta de rusi in niste puturi "secate"), americanii au descoperit un zacamant care ar putea sustine sua la consumul actual pt 2000 de ani, basca ceva zacaminte marine de mare adancime. hai sa nu fim prea speriati de terminarea petrolului, ca e manipularea mai mare decat asa-zisa problema de nici nu va vine sa credeti...cine ii finanteaza pe ecolgisti, astia "green"-ii sa se agite ca rusii si americanii sa nu-si exploateze zacamintele, ca vezi-Doamne, continuam sa poluam? statele arabe ii finanteaza...sa vezi si sa nu crezi. deci atata timp cat pana la urma s-a dovedit stiintific ca nu poluarea a dus la schimbarile climatice (alta manipulare masiva a populatiei) si nici petrolul nu ni se termina, la ce sa platesc de 5 ori o roaba electrica, care are ca produse secundare elemente radioactive (cu adevarat nocive) cand pot sa-mi misc monumentul arzand petrol? metoda care pana la urma ma face mai "green" si ma si costa mai putin...Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Eu nu am sustinut ca petrolul nu s-ar mai reface, doar ca se reface mai greu decat e consumat. Motorul diesel are normal randament mai mare ca cel otto, asta o stie toata lumea indirect prin prisma consumului, dar tot nu e la nivelul celui electric, care pratic nu are nevoie de cutie de viteze. Iar masinile electrice nu sunt niste roabe. Si tinand cont ca motorul termic s-a imbunatatit pe o perioada de peste 100 de ani, eu zic ca merita si cel electric atentia, fiind ceva mai recent.Cat despre poluare, din cate stie, in Bucuresti media de viata e mai mica cu vreo 5-6 ani decat in alte orase, netinand seama de incalzirea globala...Si surpriza aici sunt si cele mai multe masini pe cap de locuitor, cat despre industrie, cea poluatoare e inexistenta, in afara de cele 6 CET-uri. Despre uraniu el are nevoie de 5000 de ani poate daca nu e tratat si e depozitat ca atare. Dar prin tratare aceasta durata se reduce la 2 ani. Iar eu nu ziceam sa se construiasca mai multe centrale nucleare ci mai multe centrale eoliene si solare
Comment
-
Randament inseamna cata energie este transformata in lucru mecanic. Cu cat se "arde" mai putina energie si se castiga mai multa "miscare", cu atat e randamentul mai bun. La motoarele electrice nu e nevoie de cutie de viteze...si ce? Nu are nici o relevanta. Ba, stai cu masina in priza 5 ore ca sa mergi o ora. Unde e randamentul??? La masinile hibiride ce mai e o smecherie...dar si alea, luate la bani marunti nu sunt atat de stralucite. Daca ar exista niste acumulatori capabili sa stocheze mult mai mult timp energia, ar fi ceva, altfel e doar praf in ochi....cat despre petrolul care e pe terminate: De vre-o 70 de ani se spune ca"in urmatorii 20 de ani se va termina"....uite ca s-a marit consumul de sute de ori si tot pe petrol se merge.
Daca s-ar vrea o schimbare in bine, s-ar da drumu la mijloacele de energie libera si alternativa, dar slabe sanse in conditiile actualului "regim.In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
In primul rand ca nu se alimenteaza 5 ore pt mers o ora si in al 2-lea rand pot sustine si eu ca motivul pentru care nu se fac progrese pe motoarele electrice sunt banii de la companiile petroliere pentru a nu aparea aceste tehnologii...
Oricum nu are rost de certuri pe aceasta tema, nu vreau sa fortez parerea nimanui...Eu as lua o masina electrica ca in fond asta era intrebarea de la inceputul topicului
Comment
-
in afara de aparate electrocasnice, nu mi-as lua nimic electric. pana cand costul uni km facut cu masina cu titei = costul unui km facut cu masina electrica si autonomie, viteza, toate sa fie cel putin egale, ca sa nu zic ca tre' sa fie in favoarea buleftricei. nu am chef pur si simplu sa alimentez tot a 2-a zi masina la priza. si cum momentan locuiesc la etajul 4, ce fac? trag prelungitor din strada la priza din camera? daca vine unu noaptea si mi-o scoate din priza si si-o leaga pe a lui? ma duc la munca cu taxi-ul care consuma petrol, mama ei de masina electricaDemocratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
ma bag si eu putin!
a spus cineva ceva de Tesla motors!
Daca studiati putin pe "guagal" o sa vedeti care este echivalentul unei baterii auto cu o baterie pe litiu. Cea pe litiu debiteaza tot 50 Ah dar incape intr-un buzunar.
Nu este vorba ca nu exista baterii. GRESIT!
Exista tehnologia, numai ca este scumpa pentru ca nu se doreste a fi implementata!
Ganditi-va daca toti ne-am apuca sa ne facem masini electreice (sau sa cumparam), sa ne instalam acasa panouri solare de unde sa incarcam bateriile masinilor proprii... pai petrolul ala unde s-ar mai vinde ?? Cine s-ar mai imbogati ?? cum ar mai construi arabii hoteluri de 7 stele si insule artificiale ??
Se spune ca Tesla vroia sa breveteze ceva ce ar fi schimbat gandirea si dependenta noastra de petreol... dar NU a fost lasat!
Stiu, poate unii cred ca vorbesc prostii ...dar sincer, eu as cumpara o masina electrica !
Si, as face ca in cazul unui american daca nu ma insel ...
tipul isi produce acasa tot ce are nevoie: are cateva panouri solare si foloseste energia produsa de ele pentru electroliza (din care rezulta hidrogen si oxigen )
hidrogenul il stoca in vreo 4 rezervoare (gen gpl) si il folosea in casa (pt incalzire, gatit, etc) dar si pentru alimentarea masinii proprii (convertita pe hidrogen).
tipul este complet independent de reteaua electrica nationala ...
Dar, din pacate la noi nu se poate ...
Bafta si scuze pt off-topic !
Comment
-
cand ai bani sa fii "green" e usor sa renunti la petrol. daca vrei rafinarie de hidrogen in gradina, no problem. pana una alta, cei mai multi traim la bloc si ne e mai ieftin pe petroloi. daca s-ar vrea promovarea masinilor electrice, s-ar investi masiv in energie alternativa. hidrocentrale, centrale mareice, eoliene, panouri fotovoltaice pe suprafete extreme. am avea si agricultura si energie "curata". cat timp nimeni nu misca un deget, deocamdata nu renteaza masina electrica.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
@ dachriss hidroliza apei de la panouri solare? greu de crezu ca isi asigura independenta energetica. industrial hidrogenul nu se obtine prin electroliza pt ca sunt costuri foarte mari si este neeconomic. de ce sa produca hidrogen si oxigen cand poate folosi direct energia electrica?
hidrogenul este destul de greu de pastrat pt ca trece prin aproape orice material, iar lichefierea este si mai complicatasigpic
Comment
-
Eu unul as cumpara daca si pretul ar fi aceptabil
Comment
-
Singura problema reala a masinilor electrice este PRETUL
30 000 - 40 000 de EUR este o suma foarte mare pentru o masina fara cine stie ce dotari sau spatiu interior.
Singurii care se apropie de un pret decent la masini electrice sunt cei de la Renault cu Fluence si Kangoo ul electric.Logan GPL 1.4
Comment
Comment