Cati Dintre Voi Ar Cumpara Dacia Logan Electra ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Seba View Post
    ciudat cum unii crd ca ce se scurge din priza e mai ieftin decat ce se scurge de la pompa de benzina...pai fratilor, curentul ala nu-i facut tot prin ardere de petrol? unde e ecologistul din voi? o masina pe abur, recte turbina cu abur, aia care face curent din petrol, are randament sub un motor termic. deci e mai rentabil deocamdata sa arzi petrolu ca sa-ti misti curu decat sa-l arzi ca sa faci curent pe care sa-l inmagazinezi in niste materiale dubioase (numai ecologice nu) sa-ti misti acelasi cur dar pe distante mici si cu pauze dese. sa ne intoarcem la economia facuta...1kmh costa cam 0.4 ron la electrica la sarma, adica la noi la priza. ca sa mergi cu 110, sa zicem ca motorul pe benzina are nevoie de vreo 45 de cai. 1CP=736W. 45CP=33120watti. asta in energie s-ar traduce in 119kwh. deci o ora de mers cu 100km/h pe baza de curent buleftric va costa cam 47-48ron. asta la benzina ar veni cumca ca motorul ala sa consume vreo 11-12% cand mergi constant cu 100km/h, ceea ce nu se intampla... asta e calcul aproximativ, fara sa tin cont de pierderi si randamente de transformare, ca daca le bag si pe astea in calcul, mai bine mergeti 300km cu benzina decat 100km cu masina electrica. deocamdata, la tehnologia care e disponibila pietei largi, masina hibrida si cea electrica sunt un moft, un fel de praf aruncat in ochii lumii cum ca exista oameni care se gandesc la binele planetei. daca ii vor binele, ori sa scoata tehnologiile alea care inca nu avem voie sa le cunoastem, desi exista, ori sa arda dracului petrol in continuare si macar sa taca din gura cu bull-shit-ul despre cat de "green" sunt ei. uitati mai sus un calcul cat de "green" sunt de fapt...
    tedugoromania, fiabilitatea motorului electric e data si aia de regimul optim de functionare, factorul de serviciu (ma gandesc ca stii ce-i ala), mediu...si al ala ajungi sa schimbi rulmenti, sa ungi lagari, eventual sa inlocuiesti perii...
    apropo, iarna cu ce incalzesti masina? daca raspunsul e cumva "cu curent", atunci motorul ala cu ce mai functioneaza? sau nu te deranjeaza ca-n loc sa mergi 200km mergi 120 pana sa incarci bateriile?
    sper ac nu am suparat pe nimeni, doar am expus niste motive pt care, in viziunea mea, masinile electrice si cele hibride sunt niste bull-shit-uri la ora actuala. prefer sa ard gazul ca e mai ieftin si pana la urma si mai curat
    Sa zic si eu ceva...Asa ca unu care nu are tangenta cu fizica decat in masura in care a dat aceasta materie la facultate, si nu mai facut dupa aia...Randamentul motorului termic este de 15%, pe cand randamentul motorului electric este undeva pe la 80-90%...Asta in primul rand...In al doilea rand energia electrica nu se produce doar prin arderea hidrocarburilor decat intr-o oarecare masura, care scade la nivel global din ce in ce mai mult...In Romania exista destule centrale hidroelectrice, centrala nucleara si s-au realizat deja 3 centrale eoliene in Dobrogea...In majoritatea tarilor energia din arderea hidrocarburilor pierde teren in fata surselor ecologice si regenerabile de energie. In al 3-lea rand se preconizeaza epuizarea rezervelor de petrol in urmatorii 50 de ani, deci orice alternativa e binevenita..In al 4-lea rand exista deja un automobil electric realizat in State de Tesla Motors, ce atinge 100km/h in 3,9 secunde si are o autonomie de aproximativ 400 km, ca sa nu spun ca se incarca 80% in 2 ore
    Last edited by Tudoracke; 10 October 2009, 20:39.

    Comment


    • #32
      Nu as cumpara, asta e....
      sigpic
      Maică, ce mafioți de treabă !!!

      Comment


      • #33
        randamentul motorului termic cu ardere externa (motor cu aburi) e undeva la 10-12%. dizalele din 1960 aveau randament de 40%, deci cam triplu decat presupui tu ca ar avea; un motor turbodiesel are undeva la 50-60% randament si un benzinar undeva la 35-40%. si cred ca se poate si mai mult; turboreactoarele au 99%, dar numai la viteza mare.
        revenind la ecologia, unde depozitezi uraniul din centarele atomice in urmatorii 5000 de ani, pana nu mai e radioactiv, ce faci cu bateriile uzate (contin cadmiu, alt gunoi toxic), gazele de la termocentrale (care vrem nu vrem, inca sunt mari poluatori)? procentual, cata energie se produce din hidrocentrale si centrale eoliene raporata la intreaga energie electrica pe care o consumam? sub jumatate...
        cat despre rezervele ce se epuizeaza in 50 de nai, eu am o mare rezerva in a crede chestiile astea, nu de lata dar numai in ultimii 3 ani s-a descoperit ca petrolul se regenereaza in pamant (e un fel de lacrima a pamantului, se produce continuu, decoperire facuta de rusi in niste puturi "secate"), americanii au descoperit un zacamant care ar putea sustine sua la consumul actual pt 2000 de ani, basca ceva zacaminte marine de mare adancime. hai sa nu fim prea speriati de terminarea petrolului, ca e manipularea mai mare decat asa-zisa problema de nici nu va vine sa credeti...cine ii finanteaza pe ecolgisti, astia "green"-ii sa se agite ca rusii si americanii sa nu-si exploateze zacamintele, ca vezi-Doamne, continuam sa poluam? statele arabe ii finanteaza...sa vezi si sa nu crezi. deci atata timp cat pana la urma s-a dovedit stiintific ca nu poluarea a dus la schimbarile climatice (alta manipulare masiva a populatiei) si nici petrolul nu ni se termina, la ce sa platesc de 5 ori o roaba electrica, care are ca produse secundare elemente radioactive (cu adevarat nocive) cand pot sa-mi misc monumentul arzand petrol? metoda care pana la urma ma face mai "green" si ma si costa mai putin...
        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

        Comment


        • #34
          Eu nu am sustinut ca petrolul nu s-ar mai reface, doar ca se reface mai greu decat e consumat. Motorul diesel are normal randament mai mare ca cel otto, asta o stie toata lumea indirect prin prisma consumului, dar tot nu e la nivelul celui electric, care pratic nu are nevoie de cutie de viteze. Iar masinile electrice nu sunt niste roabe. Si tinand cont ca motorul termic s-a imbunatatit pe o perioada de peste 100 de ani, eu zic ca merita si cel electric atentia, fiind ceva mai recent.Cat despre poluare, din cate stie, in Bucuresti media de viata e mai mica cu vreo 5-6 ani decat in alte orase, netinand seama de incalzirea globala...Si surpriza aici sunt si cele mai multe masini pe cap de locuitor, cat despre industrie, cea poluatoare e inexistenta, in afara de cele 6 CET-uri. Despre uraniu el are nevoie de 5000 de ani poate daca nu e tratat si e depozitat ca atare. Dar prin tratare aceasta durata se reduce la 2 ani. Iar eu nu ziceam sa se construiasca mai multe centrale nucleare ci mai multe centrale eoliene si solare

          Comment


          • #35
            Randament inseamna cata energie este transformata in lucru mecanic. Cu cat se "arde" mai putina energie si se castiga mai multa "miscare", cu atat e randamentul mai bun. La motoarele electrice nu e nevoie de cutie de viteze...si ce? Nu are nici o relevanta. Ba, stai cu masina in priza 5 ore ca sa mergi o ora. Unde e randamentul??? La masinile hibiride ce mai e o smecherie...dar si alea, luate la bani marunti nu sunt atat de stralucite. Daca ar exista niste acumulatori capabili sa stocheze mult mai mult timp energia, ar fi ceva, altfel e doar praf in ochi....cat despre petrolul care e pe terminate: De vre-o 70 de ani se spune ca"in urmatorii 20 de ani se va termina"....uite ca s-a marit consumul de sute de ori si tot pe petrol se merge.

            Daca s-ar vrea o schimbare in bine, s-ar da drumu la mijloacele de energie libera si alternativa, dar slabe sanse in conditiile actualului "regim.
            In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

            Comment


            • #36
              In primul rand ca nu se alimenteaza 5 ore pt mers o ora si in al 2-lea rand pot sustine si eu ca motivul pentru care nu se fac progrese pe motoarele electrice sunt banii de la companiile petroliere pentru a nu aparea aceste tehnologii...
              Oricum nu are rost de certuri pe aceasta tema, nu vreau sa fortez parerea nimanui...Eu as lua o masina electrica ca in fond asta era intrebarea de la inceputul topicului

              Comment


              • #37
                Bineinteles...si marea problema a masinilor electrice este ACUMULATORUL. Si materialele din care acesta e conceput si slabul randament.
                In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                Comment


                • #38
                  in afara de aparate electrocasnice, nu mi-as lua nimic electric. pana cand costul uni km facut cu masina cu titei = costul unui km facut cu masina electrica si autonomie, viteza, toate sa fie cel putin egale, ca sa nu zic ca tre' sa fie in favoarea buleftricei. nu am chef pur si simplu sa alimentez tot a 2-a zi masina la priza. si cum momentan locuiesc la etajul 4, ce fac? trag prelungitor din strada la priza din camera? daca vine unu noaptea si mi-o scoate din priza si si-o leaga pe a lui? ma duc la munca cu taxi-ul care consuma petrol, mama ei de masina electrica
                  Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                  Comment


                  • #39
                    ma bag si eu putin!
                    a spus cineva ceva de Tesla motors!
                    Daca studiati putin pe "guagal" o sa vedeti care este echivalentul unei baterii auto cu o baterie pe litiu. Cea pe litiu debiteaza tot 50 Ah dar incape intr-un buzunar.
                    Nu este vorba ca nu exista baterii. GRESIT!
                    Exista tehnologia, numai ca este scumpa pentru ca nu se doreste a fi implementata!
                    Ganditi-va daca toti ne-am apuca sa ne facem masini electreice (sau sa cumparam), sa ne instalam acasa panouri solare de unde sa incarcam bateriile masinilor proprii... pai petrolul ala unde s-ar mai vinde ?? Cine s-ar mai imbogati ?? cum ar mai construi arabii hoteluri de 7 stele si insule artificiale ??

                    Se spune ca Tesla vroia sa breveteze ceva ce ar fi schimbat gandirea si dependenta noastra de petreol... dar NU a fost lasat!

                    Stiu, poate unii cred ca vorbesc prostii ...dar sincer, eu as cumpara o masina electrica !

                    Si, as face ca in cazul unui american daca nu ma insel ...
                    tipul isi produce acasa tot ce are nevoie: are cateva panouri solare si foloseste energia produsa de ele pentru electroliza (din care rezulta hidrogen si oxigen )
                    hidrogenul il stoca in vreo 4 rezervoare (gen gpl) si il folosea in casa (pt incalzire, gatit, etc) dar si pentru alimentarea masinii proprii (convertita pe hidrogen).
                    tipul este complet independent de reteaua electrica nationala ...

                    Dar, din pacate la noi nu se poate ...
                    Bafta si scuze pt off-topic !

                    Comment


                    • #40
                      cand ai bani sa fii "green" e usor sa renunti la petrol. daca vrei rafinarie de hidrogen in gradina, no problem. pana una alta, cei mai multi traim la bloc si ne e mai ieftin pe petroloi. daca s-ar vrea promovarea masinilor electrice, s-ar investi masiv in energie alternativa. hidrocentrale, centrale mareice, eoliene, panouri fotovoltaice pe suprafete extreme. am avea si agricultura si energie "curata". cat timp nimeni nu misca un deget, deocamdata nu renteaza masina electrica.
                      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                      Comment


                      • #41
                        @ dachriss hidroliza apei de la panouri solare? greu de crezu ca isi asigura independenta energetica. industrial hidrogenul nu se obtine prin electroliza pt ca sunt costuri foarte mari si este neeconomic. de ce sa produca hidrogen si oxigen cand poate folosi direct energia electrica?
                        hidrogenul este destul de greu de pastrat pt ca trece prin aproape orice material, iar lichefierea este si mai complicata
                        sigpic

                        Comment


                        • #42
                          Eu unul as cumpara daca si pretul ar fi aceptabil
                          http://www.loganclub.ro/forum/ct_90_b_u_z-t57569.htmlsigpic

                          Comment


                          • #43


                            Se pare ca americanii ne-au luat-o inainte.

                            Comment


                            • #44
                              Singura problema reala a masinilor electrice este PRETUL

                              30 000 - 40 000 de EUR este o suma foarte mare pentru o masina fara cine stie ce dotari sau spatiu interior.

                              Singurii care se apropie de un pret decent la masini electrice sunt cei de la Renault cu Fluence si Kangoo ul electric.
                              Logan GPL 1.4

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google