Cred ca modificarile ce urmeaza a fi facute la motor sunt mult mai simple decat vor constructorii sa credem. Ce poate sa intre in diferenta de 100 EU intre cele doua versiuni, flex si normala? un senzor in plus? un set de garnituri? sau denumirea mai pompoasa?.... oricum, ceva insignifiant
Bioetanol, E 85
Collapse
X
-
un senzor in plus care-l legi la ce ?la baterie ? cum stie calcualtorul tau sa interpreteze senzorul ala ? are intrare pentru el ? asa la cifre ...intr-adevar pare putin , un senzor, 2 furtune etc .
Se poate rula pe bioethanol dar se prefera a avea 2 calculatoare /harti de injectie diferite , una pentru benzina alta pentru bioethanol ,cam asta e cea mai complicata modificare.Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.
Comment
-
atunci, ce poate fi in plus de 100 eu? un calculator dual-core si un buton basculant benzina/bioetanol ca la GPL?
Apropos,la GPL sunt doua harti de injectie cu doua calculatoare, vre-un senzor in plus?Politics wasn't about the right or left side, was about have or have not.
sigpic
Comment
-
senzori in plus nu trebuie ,doar pentru trecerea automata de la benzina la bioetanol .Trebuie 2 harti de injectie ,sau 2 calculatoare etc .Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.
Comment
-
Bioetanol-ul este un combustibil ecologic, formula chimica fiind aceeasi cu cea a alcoolului etilic gasit in bauturile spirtoase. Materia prima din care se produce bioetanol-ul este reprezentata de resturi din industria lemnului (cherestea, bucati de lemn, hartie reciclata), trestie de zahar, sfecla de zahar, porumb etc. Bioetanol-ul este folosit ca o alternativa la benzina, in amestecuri de proportii diferite cu aceasta sau in stare pura (E100).
Din punct de vedere al caracteristicilor bioetanol-ului, acesta are o cifra octanica mai mare decat benzina, de aici rezultand o ardere mai eficienta (implicit si emisii de CO2 mai reduse decat in cazul motoarelor care functioneaza doar cu benzina, emisii fara sulfuri si hidrocarburi). Puterea energetica per litru este insa mai mica (34%), fiind nevoie de mai mult combustibil pentru acelasi numar de kilometri. Pentru atingerea unei eficiente cat mai ridicate, o masina trebuie dotata cu un motor exclusiv proiectat pentru a functiona cu bioetanol, adica un motor cu o rata de compresie a amestecului combustibil mai mare (valori apropiate de 20:1). Singurele autovehicule actuale cu motoare special proiectate pentru a rula cu bioetanol sunt autobuzele si camioanele, Scania fiind unul din pionierii in acest domeniu.
Brazilia este tara cu cea mai lunga traditie in utilizarea bioetanol-ului, folosit acum in proportie de aproximativ 30% din totalul combustibililor auto. La acest lucru contribuie plantatiile de trestie de zahar (o materie prima din care se poate produce bioetanol) ce sunt recoltate de 3-4 ori pe an.
Momentan reglementarile ecologice in vigoare in SUA si Europa prevad folosirea combustibililor amestec de etanol si benzina in proportii diferite. Planurile viitoare prevad cresterea ponderii bioetanol-ului, in vederea reducerii emisiilor de gaze ce creeaza efectul de sera. Etanol E85 este bioetanol popular, cu o concentratie de 85% etanol si este destinat motoarelor flexibile din punct de vedere al combustibililor acceptati. Pe timp de iarna insa un amestec de minim 25% benzina este necesar pentru pornirea la rece.Politics wasn't about the right or left side, was about have or have not.
sigpic
Comment
-
La noi in tara, nu stiu sa se gaseasca undeva bioetanol. Totusi, la toate statiile de benzina, pe unele pompe scrie 5 % combustibil bio, ceea ce inseamna ca acea benzina este aditivata cu alcool etilic anhidru. Daca are cineva noutati in domeniu, ... sa le ni le comunice si noua!Politics wasn't about the right or left side, was about have or have not.
sigpic
Comment
-
am aflat urmatorul lucru: la motoarele cu alimentare E85 sunt intarite pistoane,camasi ,segmenti si supape. Poate cineva sa imi confirme, eventual vre-un membru al forumului care lucreaza "in bransa" (service/fabrica DACIA)?
Totusi, cum am mai spus undeva, Conform normelor Uniunii Europene, de la 1 ianuarie 2009, operatorii economici din România vor putea introduce pe piaţă doar benzină cu conţinut de bioetanol de 4,5-5% în volum, urmând ca, de la 1 ianuarie 2010, procentul să crească treptat, ţinta fiind 20%, în 2020. (sursa aici)
Pai noi, ce facem cu Loganurile PHASE I? Rezista piesele motorului ?
Politics wasn't about the right or left side, was about have or have not.
sigpic
Comment
-
Imi pare rau sa te contrazic, CristiXP, dar pe pagina anterioara sunt numai supozitii. Singurul modificare pare sa fie schimbarea programului de injectie din calculator. deocamdata la service nu au supape speciale de E 85 sau GPL. In fine...Politics wasn't about the right or left side, was about have or have not.
sigpic
Comment
-
La vecini din vest deja de catva ani este E85 la benzinari. Acolo este si kit de modificare casa poata sa mearga masina numai cu E85. Acest kit efectiv este un calculator care modifica comanda calculatorului din masina. Astfel de ex. in zilele de iarna poate mari chiar si pana la 300% cantitatea de convustibil ce este injectat in motor casa poate porni masina (Dupa incalzirea motorului revine aproape la valoarea originala). Ce am mai citit acolo ca nu se poate face trecerea de la o zi la alta. Azi pun benzina si de maina numai E85, pentru ca dizolva toate inpuritatile ce se aduna in rezervor si conducta si infunda injectoarele. Deacea trecerea se face treptat la inceput 10% E85 apoi 20% s.m.d. pana cand se ajunge la o valoare 50% E85 50% Benzina. Dupa aceasta valoare deja e indicat kitul de modificare pentru ca calculatorul masini nu mai face fata noului convustibil. Dar pana a ajunge la valoarea de 50% trebuie schimbat filtrul de benzina la fiecare 1-2000 de km pentru ca repede se umple de impuritatile dizolvate de bioetanol.
Eu astep cu nerabdare sa apara si la noi E85-ul.
Comment
-
cine incearca?
Pai la pretul aste e convenabil sa iti pui acolo, un 3 l E85 la 10 l de benzina. asta ar insemna cam 2.55 etanol din E85 si in ca 1 l din obligatoriu din cei 10 l (10 % impusi de EU) la cei 13 l combustibil din rezervor. Deci 3.55*100/13=27.3 % alcool etilic absolut in benzina, ceea ce e rezonabil si nici nu afecteaza comportarea motorului. Am sa fac testul si am sa va spun rezultatele. Cine mai incearca?
Politics wasn't about the right or left side, was about have or have not.
sigpic
Comment
-
Eu am pus intrebarea la reprezentanta AutoEuropa din Timisoara si la Vocea Clientului vis-a-vis de benzina euro5 (care e fosta euro4 + bioetanol). Mi s-a raspuns ca motorul, in configuratia actuala (eu am Ph1 - Partener) nu are nicio problema pana la concentratii de 10 - 15% etanol in benzina (ccea ce, fostii posesori de dacii vechi stiu ca nu e un capat de tara). La concentratii mari de etanol, motorul trebuie modificat pentru a suporta conditiile de functionare pe etanol (NU au specificat modificarile).
Din ce am citit, vorbim de temperaturi mult mai mari dupa explozia din camera de ardere (deci, pistoane si camasi - forjate, ca sa reziste la temperaturi, nevoia unei raciri mult mai bune (din cauza volatilitatii alcoolului), alti timpi si volume de injectie, alti timpi la aprindere (din cauza diferentelor de compresibilitate ale alcoolului si benzinei).The future is already here - it's just not very evenly distributed. - W. Gibson
Comment
-
JREwing, daca te rugam atasezi sau o fotografie a paginii de mail sau o scanare a raspunsului original oferit de VC? Poate mai citim ceva printre randuri.
Deci ce o sa facem cu Loganelu din 2015 cand pragul de 15% aditiv ecologic in benzina va fi depasit ?
Instalam kit-ul de 100 EU, ca atat e diferenta intre varianta STOC si cea FLEX?Politics wasn't about the right or left side, was about have or have not.
sigpic
Comment
Comment