Bioetanol, E 85

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bioetanol, E 85

    Dacia Sandero pe bioetanol a ajuns și în Europa, nu în România, ci pe piața franceză acolo unde face echipă cu versiunea pe același combustibil alternativ Dacia Logan MCV.

    Dacia Sandero HiFlex este al doilea model care se aliniază la tendințele eco în Franța după Dacia Logan MCV. Spre deosebire de versiunea break care avea motorul 1.6 16V, modelul de clasă mai mică primește motorul de 1.6 litri și 90 CP, alimentat pe E85. Față de un model 1.6 MPI normal, această versiune are exact aceleași performanțe, atungând 100 km/h în 11,5 secunde și o viteză maximă de 174 km/h. Consumul este ceva mai mare pe versiunea pe etanol, cel mediu declarat fiind de 7,2 litri la 100 km parcurși.

    Prețul față de o versiune echivalentă este cu 100 de euro mai mare pentru motorizare pe bioetanol. Gama modelelor HiFlex este strategic poziționată, astfel încât cea mai scumpă versiune a lui Dacia Sandero pe bioetanol costă 11.300 de euro, iar cea mai ieftină versiune a lui Dacia Logan MCV pe bioetanol costă 11.200 euro.
    (http://www.***********/noutati-auto-...-frana-5751486)

    Bioetanol-ul este un combustibil ecologic, formula chimica fiind aceeasi cu cea a alcoolului etilic gasit in bauturile spirtoase. Bioetanol-ul este folosit ca o alternativa la benzina, in amestecuri de proportii diferite cu aceasta sau in stare pura (E100).
    Planurile viitoare prevad cresterea ponderii bioetanol-ului, in vederea reducerii emisiilor de gaze ce creeaza efectul de sera. Pentru atingerea unei eficiente cat mai ridicate, o masina trebuie dotata cu un motor exclusiv proiectat pentru a functiona cu bioetanol.


    As dori ca in acest thread sa discutam despre bietanol ,E 100, E 85 sau alti combustibili care au la baza alcoolul etilic, caracteristici, performanta, modificari suportate la motor, alimentare, kituri pentru bioetanol.
    Last edited by loosh; 17 March 2010, 05:50.
    Politics wasn't about the right or left side, was about have or have not.
    sigpic

  • #2
    da, buna solutie plus ca ai fara alte modificari la motor 15 cai in plus
    Fuarte Nervos !!!

    Comment


    • #3
      cu ce difera 1.6 de pe sandel care merge cu bioetanol si cel de 1.6 care il stim cu totii ? se pot face modificarile ? eu am vazut in politehnica un motor de dacie 1300 care functiona cu bioetanol. avea interne forjate. atat. carburator si aprindere identice. racirea in schimb se facea cu un radiator foarte mare si un lichid pe baza de alcool apa ci glicol care preia mult mai multa caldura din motor si o elimina la fel de repede din radiator.

      Comment


      • #4
        eu vazui pe discoveriy o emisiune la americani, unde spuneau ca pentru o masina pe benzina sa functioneze cu bioetanol(nu 100% ci in amestec cu benzina in diferite proportii) este nevoie de o investitie de aproximativ 100$(se schimbau si se puneau niste filtre si nu mai stiu ce se modifica ca nu imi mai aduc aminte).
        ideea este sa putem functiona cu combustibili mai putin poluanti si mai ieftini, mai ales ca trendul este de a se scumpi benzina pe zi ce trece si asta ma scoate din minti.
        dar nu cred ca la noi in tara se va obosi cineva sa vanda la pompa bioetanol, si chiar daca ar apare cred ca ar fi scump.

        Comment


        • #5
          trebuie gandit altfel softul , alte furtune de benzina ca bioetalonul manca cauciucul , si din cate stiu cifra octanica ajunge aproape de 105 .
          Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

          Comment


          • #6
            pai hai sa ne interesam poate se poate face. dar trebuie decomprimat motorul. asa am citit de internet. si de ce avea dacia aia interne forjate ? temperaturi mari ? forte si viteze mai mari ?

            Comment


            • #7
              daca nu ma insel exista pe net un chit de transformate a mpi pentru a folosii E85 si costa in jur de 175 euro ,
              se schimba rampa de injectoare , conductele de combustibil , injectoarele si se modifica softul masini
              o vorba prin tirg ar fi ca ph2 ar fi deja preparat pentru acesta trecere lipsind doar softul
              baiatu cu lenuta monteza filtre polen , alarme si alte cele

              Comment


              • #8
                Producatorii de alcool etilic de fermentatie sunt interesati de obtinerea biotetanolului. Pretul la pompa ar fi pe la 5 ron, fara subventii, fara accize. Alcoolul etilic folosit ca materie prima pentru bioetanol nu ar necesita un control de productie (tehnologic) asa strict ca cel cel pentru bauturi, dar ar necesita o etapa in plus pentru anhidrizare , adica aducere la o concentratie de peste 98 %.
                Momentan, alcoolul etilic alimentar este monopol de stat, iar fiecare fabrica producatoare are o cota de productie, derivata din cota de tara repartizata de Comunitatea Europeana.
                Politics wasn't about the right or left side, was about have or have not.
                sigpic

                Comment


                • #9
                  dacia logan/sandero HiFlex, pot fi alimentate , in functie de imprejurari, fie cu bioetanol fie cu benzina. deci softul nu difera prea mult, sau sunt 2 calculatoare de injectie iar selectia se face printr-un dispozitiv care face diferenta intre densitatatea benzinei si al bioetanolului.
                  alimentata cu benzina masina dezvolta cei 87 de cai putere, si alimentata cu bioetanol dezvolta in jur de 105 caluti + o martoaga hamesita.
                  singurele diferente , din cunostintele mele si dezbaterile mele pe alte forumuri de specialitate in materie de logan, constau in rezervor, conducte de alimentare, rampa de injectie.
                  p.s. sincer sa fiu nu cred ca difera decat rezervorul pentru ca loganul are conducte de alimentare cu carburant nu furtun de cauciuc cum zice lumea pe aici.

                  ce poate sa difere este sistemul de etansare al racordurilor pe pompa si pe rampa, adica sa nu se mai faca cu oring-uri de cauciuc sau daca se face tot cu acelasi sistem sa fie dintr-un cauciuc mai special.

                  sincer eu cred ca e acelasi soft, acelasi motor cap coada, doar ca dispune de etansari mai de doamne ajuta la imbinari, bioetanolul fiind muuult mai volatil decat benzina.
                  Last edited by NerviiMei; 20 March 2010, 08:53.
                  Fuarte Nervos !!!

                  Comment


                  • #10
                    am vazut mai multe masini ,si la majoritatea pentru a rula pe bioetanol se modificau harti de injectie ,masinile care sunt din fabrica asa detecteaza automat ce combustibil ruleaza si face amestecul automat in functie de asta,de aia ii zice flex ... de la flexible http://en.wikipedia.org/wiki/Flexible-fuel_vehicle
                    stoichiometric benzina e 14.7:1 pe cand ethanolul e 9:1 si methanolul 6.4:1 , bioethanol 7.4 :1
                    io nu vad unde scrie ca ca 1.6 de 90 cp are 105 pe E85 , poate 95cp http://en.wikipedia.org/wiki/Dacia_Sandero
                    si ia 0-100 mai prost ca un 1.6 pe benzina
                    Last edited by Cristi_Xp; 20 March 2010, 14:07.
                    Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                    Comment


                    • #11
                      Sunt printre noi si persoane care au incercat un amestec mai bogat, sau mai sarac in etanol la masinile vechi, cu carburator.
                      Eu am mers pe batrana Dacie 1410 pana la 50 % alcool 98%. Aveam montate aprindere electronica, turbinator si UIS. Modificarile le-am facut la avans si am schimbat bujiile cu unele mai performante.
                      Impresii: pornire mai greoaie, mai ales cand era rece afara, dar, dupa ce se incalzea motorul, masina trageam mai bine ca pe benzina.
                      La Logan inca nu am curajul sa incerc, sa vad cam pana unde ar merge cat de cat normal.
                      Politics wasn't about the right or left side, was about have or have not.
                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        pai la logan avansul si amestecul se face din soft :p
                        Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                        Comment


                        • #13
                          dacian care am vazut o eu ca mergea cu bioetanol avea interne forjate. biele arbore pistoatre ... tot. de ce ? nu or fi temperaturi mai mari si alte forte. ?

                          Comment


                          • #14
                            Analiza proprietatilor fizico-chimice ale produsilor organici oxigenati de tip alcooli evidentiaza o serie de diferente considerabile fata de carburantii lichizi de origine petroliera. Utilizarea eficienta a alcoolilor în calitate de combustibili impune, în consecinta, modificari de ordin constructiv si privind reglarea motoarelor, atât pentru atenuarea uror influente negative, cât si pentru valorificarea unor proprietati favorabi1e.
                            Dintre problemele principale care se ridica la utilizarea alcoolilor drept carburanti ca atare în motoarele cu aprindere prin scânteie, se pot enumera:
                            tendinta de reducere a puterii efective la un debit constant de alcooli, ca urmare a puterii calorifice mai reduse a acestora, comparativ cu benzina (la arderea metanolului, se degaja o cantitate de energie cu circa 50 % mai mica decât în cazul arderii unei cantitati echivalente de benzina, iar prin arderea etanolului rezulta doar 66 % din energia degajata la arderea benzinei); prezenta oxigenului în structura moleculara a alcoolilor asigura, pe de alta parte, micsorarea necesarului de oxigen pentru ardere, astfel ca în ansamblu, puterea calorifica a amestecului combustibil-aer, raportata la volumul de amestec, este putin modificata (metanolul necesita cu 44 % mai putin aer pentru combustie, comparativ cu benzina, iar etanolul doar 61 % din aerul necesar arderiii benzinei); prin urmare, se poate asigura mentinerea neschimbata a puterii motorului cu o cilindree data, prin marirea corespunzatoare a debitului de carburant (pentru mentinerea razei de actiune a automobilului trebuie marita, totodata, capacitatea rezervorului de carburant);
                            dificultatea pornirii la rece, determinata de presiunea redusa de vapori la temperaturi joase; în cazul utilizarii alcoolilor puri, pornirea la rece poate fi solu-tionata prin folosirea de carburanti auxiliari (benzina sau gaz petrolier lichefiat) sau ameliorarea pulverizarii (metanolul necesita pentru vaporizare de 3,7 ori mai multa caldura, iar etanolul de 2,6 ori, comparativ cu benzina);
                            tendinta de înrautatire a vaporizarii în sistemul de admisie, la motoarele cu carburator, determinata de valorile ridicate ale caldurilor de vaporizare ale alcoolilor si care necesita reproiectarea sistemului de admisie;
                            tendinta de crestere a frecventei incidentelor survenite la functionarea motorului la cald ca urmare a formarii dopurilor de vapori si a emisiilor de alcooli (punctele de fierbere ale alcoolilor fiind coborâte, comparativ cu benzina);
                            calitati defavorabile de ungere, determinate de viscozitatea redusa a alcaoli-lor si care afecteaza direct cuplurile de frecare, în primul rând la nivelul pompei si în sectiunea de înalta presiune a instalatiei de alimentare;
                            incompatibilitatea compusilor organici si îndeosebi a alcoolilor cu uleiul de ungere si cu materiale de tipul elastomerilor cu care acestia vin în contact nemijlocit;
                            coroziunea, determinata de alcooli si, de asemenea, de atacul chimic direct al unor compusi specifici, rezultati în cursul arderii;
                            Mai multe informatii aici, aici si aici
                            Politics wasn't about the right or left side, was about have or have not.
                            sigpic

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by marx View Post
                              dacian care am vazut o eu ca mergea cu bioetanol avea interne forjate. biele arbore pistoatre ... tot. de ce ? nu or fi temperaturi mai mari si alte forte. ?
                              unde ai citit ca trebuie pistoane forjate ? mi se pare aberant,pentru 5 cai amortiti ...
                              Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google