Eu mă pricep la curățat AC-uri din casă. Știu diferența dintre o soluție profesională de curățat (chimicale eficiente) care poate curăța și un AC ce a funcționat în bucătărie ce a condensat pe vaporizator toate rețetele gătite, și sprayurile cu arome care sunt doar atât. Dar vaporizatorul la mașină nu este accesibil ușor.
Igienizare Instalatie Aer Conditionat
Collapse
X
-
Eu mă pricep la curățat AC-uri din casă. Știu diferența dintre o soluție profesională de curățat (chimicale eficiente) care poate curăța și un AC ce a funcționat în bucătărie ce a condensat pe vaporizator toate rețetele gătite, și sprayurile cu arome care sunt doar atât. Dar vaporizatorul la mașină nu este accesibil ușor.
-
De ce ai pune filtru de habitaclu după aproape 10ani de la fabricarea mașinii ?! LoL
Probabil din același motiv pentru care alții sunt "proști" că stau să "bureteze" plasticele din mașină.Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
Comment
-
@t0rquemada
Inainte de a te mai da rotund, afla ca l-am pus pentru ca de curand vaporizatorul s-a fisurat si am inlocuit aeroterma cu totul, cu una din dezmembrari.
Ca sa vad daca vaporizatorul celei cumparate din dezmembrari e ok, am decupat acea zona si verificat cu lampa speciala. Asta era cea in starea cea mai buna. Erau altele pline ochi de pamant!
Mizeria grosiera am adunat-o eu (adica unii dintre faguri mai au mizerie prin ei, cam 30% din suprafata vaporizatorului), raceste, sufla aer, dar ceva mai putin decat inainte. Adica treapta 4 e treapta 3 inainte. E racoare in masina, nu am probleme, insa am intrebat in speranta obtinerii unor raspunsuri pertinente, nu a unor bascalii!
Puteam cumpara vaporizator nou, desface bucati aeroterma, inlocui pe cel vechi, dar nu exista siguranta ca o mai asamblam noi corect la loc si ca s-ar mai fi imbinat bine, etansat 100%.
Logan 1 PH1 e o masina solida dpvd mecanic, insa finisajele sunt de toata jena! O masina facuta din resturile ramase prin depozitele Renault. Ma rog, asta mi-am permis, asta am luat.
Totusi nu cred ca le cadeau oualele daca puneau un filtru acolo sau imbinau plasticele ceva mai bine.Last edited by MARIVS; 24 July 2018, 09:03.MULTA LUME, PUTINI OAMENI...
Comment
-
Salutare!
Deci are careva o idee privind postul #90 de mai sus? http://www.loganclub.ro/forum/showpo...4&postcount=90MULTA LUME, PUTINI OAMENI...
Comment
-
Salutare!
Un "mecanic bun" mi-a spart vaporizatorul... Mi-a "desfundat" supapa cu o vergea...
Am luat de la dezmembrari o aeroterma, am desfacut-o...
Vaporizatorul era murdar... vai de mama lui...
Am incercat sa-l curat la compresor... fara prea mare succes!
Am improvizat niste dopuri la conducte.
Si l-am bagat sub dus!
Am pulverizat "Igienol" din belsug, l-am lasat sa actioneze cam 10 min apoi am clatit! L-am lasat sa se scurga apa si am luat-o de la capat!
Igienolul l-am luat de la Lidl, e vreo 8 lei sticla
A curs mizerie... de nu-ti poti inchipui! Negreata si tocatura de frunza.
I-am tras vreo cinci reprize de dusuiala.
Igienol - apa calda - apa rece...
Cand am constatat ca nu mai curge mizerie l-am lasat sa se usuce bine.
L-am montat si... am AC! Fara vreun miros aiurea!
Cu ocazia asta mi-a curatat toate conductele si interiorul aerotermei... Aveau destula mizerie.
Cand desfaci aeroterma sa ai grija la clapetele de la aerisiri. Trebuie sa fie inchise! Altfel nu se desface aeroterma! Si la montare e la fel!
Mie mi-a luat ceva timp pana mi-am dat seama...Last edited by unicu; 24 August 2018, 19:28.Logan 1.2 16v 2012
Comment
-
Originally posted by MARIVS View Post@t0rquemada
Inainte de a te mai da rotund, afla ca l-am pus pentru ca de curand vaporizatorul s-a fisurat si am inlocuit aeroterma cu totul, cu una din dezmembrari.
N-am citit cu atentie!
Ca deja ai montat aeroterma...
Daca n-ai incarcat instalatia cu agent de racire, merita sa desfaci din nou!
E tare multa mizerie in vaporizator!!!
Nu e chiar asa de complicata aeroterma... Si mie mi-a fost frica s-o desfac...
Daca ai incarcat deja instalatia... e cam aiurea ...
Am citit (nu mai stiu pe unde) ca se poate executa o curatare "profesionala" cu aburi... (abureala dupa parerea mea)...
Ce sa zic...
Poti incerca sa dai cu Igienol cu prin decupajul filtrului... (Eu asa am de gand sa fac igienizarea de-acum inainte. Ii dau cu pulverizatorul de-i sar mintile)... Nu o sa curate toata suprafata si nici in profunzime... dar incercarea moarte n-are...
Ce e bine, ca sub vaporizator este un spatiu, o adancitura unde se colecteaza condensul (deci si Igienolul) si se scurge prin supapa sub masina.
Originally posted by sorin1983 View Postprobabil ai nimerit de pe cele vechi fara filtru de polen...
Dar daca o fi avut un filtru de proasta calitate... de hartie...care nu inchide bine spatiul respectiv...
A curs tocatura de frunze de ma saturasem...
Iar apa era neagra, neagra! Cel putin la primele runde... Si nu vorbim de 1-2 litri, ci de ordinul galetilor de apa! Si chiar nu exagerez!
Cred ca puteam sa-mi fac vreo doua pachete de tigari!
Imi si imaginam cum se umezesc de la condens si incepe sa miroase a siloz in masina!Logan 1.2 16v 2012
Comment
-
bine ca ai reusit sa scoti din infectie
ai demontat bordul? ca nu m-am uitat cu atentie ce trebuie facut
am un var la care nu mai are presiune aerul si ar trebui demontate caloriferele ca sigur e jale pe acolo(nu a avut filtru de polen ca asa a luat masina)
Comment
-
Unicu,
Da, intr-adevar, eu deja am montat aeroterma si am incarcat cu freon. Nu am vrut sa o desfac deoarece nu stiam daca o mai pot asambla la loc fara sa curga.
Am incercat sa introduc spuma activa pentru aparate de aer conditionat prin decupatura filtrului, sub bord, insa rezultate au fost minore. Nu a reusit sa patrunda in adancime. Nu toata suprafata acelor faguri e plina de namol, ci doar cam 40%, insa e suficient sa se simta o scadere a debitului de aer.
Ma bate gandul sa iau un betisor moale de silicon, ca o scobitoare, si sa incerc pe pipaite sa-l infig usor in fiecare dintre fagurii respectivi. Poate-poate reusesc ceva.Last edited by MARIVS; 27 August 2018, 16:22.MULTA LUME, PUTINI OAMENI...
Comment
-
Mr. Marivs,
Intai de toate scuze pentru raspunsul tarziu, dar am fost plecat cateva zile...
La mine, mizeria era patrunsa in profunzime!
Aparent parea destul de curatel vaporizatorul.
L-am suflat cu compresorul si parea OK...
Doar in partea de jos, cam o portiune de 1,5 cm avea un fel de noroi uscat.
Abia cand am dat cu Igienol am descoperit adevarul.
Efectiv era batut tot cu praf...
Iar cand am dat cu apa... nenorocire, nu alta.
Ce a fost aiurea e ca materialul din care sunt facuti "fagurii" este extrem de moale! S-au deformat cand am dat cu polivaporul.
Noroc ca am fost atent...
I-am indreptat cu o penseta fina, apoi am dat cu dusul, ca avea presiune mai mica.
Imi pare rau sa-ti spun, dar nu cred ca vei reusi sa faci ceva cu un betisor...
Spatiile dintre onduleurile fagurilor sunt extrem de mici.
Nu mai vorbim de faptul ca sunt mai multe siruri de faguri si mizeria ramane intre ele.
Daca mai ai aeroterma veche, incearca sa o desfaci si sa studiezi vaporizatorul. Ai sa vezi ca nu e prea complicata, si in plus poate iti vine o idee cum sa actionezi.
Eu am mai facut o "nebunie"...(mai demult).
Am luat doar capacul de la un filtru de polen vechi (am decupat materialul filtrului si aripioarele)... si am inchis cutia filtrului cu el.
I-am facut, in prealabil, o gaura cam de 4-5 mm (cam cat sa intre furtunasul de la un spray de curatare AC cu spuma).
Am dat cam o treime din spuma in spatiul filtrului.
Apoi am pornit ventilatia la viteza mica (cam 1 min.)
L-am lasat sa actioneze vreo 5 min.
Apoi i-am dat ventilatia la maxim.
A curs destula mizerie sub masina.
Am repetat de trei ori "schema" de tratament.
Un lucru este cert: NU AI CE STRICA in aeroterma!
Eu chiar am simtit o imbunatatire a debitului de aer, dar si a mirosului...Logan 1.2 16v 2012
Comment
Comment