Fluctuatii De Turatie La Relanti....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Nu prea ti-a placut fizica in liceu
    Originally posted by sinx View Post
    La mine exista variatii shi cand dau muzica f tare... Se tureaza motorul putin dupa bass... De treaba cu consumatorii m-am prins si singur insa as avea shi eu o intrebare... Care este concret procesul prin care motorul se subtureaza. Este clar ca apare un factor ce ''forteaza'' motorul sa zic asa. Singurul care imi trece prin cap este alternatorul. Acum stau si ma gandesc... Daca apare brusc un consumator nou pentru alternator... Sa zicem farurile, asta inseamna ca alternatorul este pus in miscare mai greu? Nu prea imi vin cuvintele sa explic insa in principiu ce am vrut sa zic este ca atunci cand aprind farurile alternatorul merge mai greu si motorul simte acest lucru? Eu ma mai jucam cu alternatoarele lu` tata cand eram mic si se invarteau destul de usor... Demontat de pe masina fiind... Adik sunt sigur ca nu ar fi avut nici cea mai mica problema motorul in a-l invarti... Daca apar consumatorii se modifica si rezistenta mecanica a alternatorului? Adik se invarte mai greu? Sper sa ma lamuriti shi pe mine... Am de ceva timp dilema asta... Mersi

    Comment


    • #77
      OK, stiu ca e normal. Dar acum ca intrebarea a fost pusa deja, chiar m-a facut si pe mine curios care este exact fenomenul care are loc la pornirea consumatorilor suplimentari? Adica initial scaderea turatiei, pentru ca ulterior revenirea la normal ramane in sarcina electronicii motorului. Stie cineva sa sxplice? Chiar si stiintific....

      @sunx: Foarte buna intrebare.
      GL-22-TOF

      Comment


      • #78
        Originally posted by claudiuxyz View Post
        Nu prea ti-a placut fizica in liceu
        nu inteleg la ce te referi... Ce treaba are alternatorul masinii cu fizica din liceu... Eu intrebam doar daca alternatorul este o ''povara'' pentru motor,deoarece atunci cand este dat jos de pe masina el se invarte f f f usor... Si doar am intrebat daca atunci cand apar consumatori noi forta cu care alternatorul se opune motorului este mai mare. Daca da, de ce? Singura explicatie care imi vine in minte acum este faptul ca apare un camp magnetic in alternator mult mai puternic decat cel initial... Acum daca gresesc sa imi fie cu iertare insa tineti cont ca am fost la clasa de uman )
        sigpic

        Comment


        • #79
          Ieri am avut si eu o problema de tipul asta. A pornit greu motorul si cam la 550-600 rpm si de abia dupa ce am accelerat putin s-a stabilizat la 1000-1100 rpm. Culmea a fost ca motorul nu era la prima pornire de dimineata era un pic caldut(2 liniute la apa).
          Si da am scris bine 550-600rpm era cu putin limba de la ceas peste prima liniuta(cea de 500).
          Cel mai lent 1,6 8v

          Comment


          • #80
            Fenomenul de variatia a turatiei la cresterea consumului de curent, cat pot eu de clar: sper sa ma fac inteles.
            alternatorul consuma din energia produsa de motor, logic, nu? Alternatirul produce curent electric invartind niste bobine in camp magnetic. Turatia motorului e monitorizata de ecu injectie, ca si nivelul tensiunii de incarcare a bateriei (tensiune produsa de alternator). Acum fizica de cls a 8-a si aia de a 10-a ne spune ca forta electromegnetica e direct proportionala cu valoarea curentului din circuit. Tot aceeasi fizica ne spune ca intr-un circuit cu bobine, variatia curentului prin una din bobine se transmite ca variatie in celelate. Deci cu cat curentul e mai mare, cu atat forta e mai mare. Buun...Deci avem un sonsumator puternic, gen dezghetare luneta, ventilator, faruri, statie amplificare. Da? Ei, astea au nevoie de curenti mari, curent produs de alternator si de bateria masinii. Cu cat curentul absornit e mai mare, cu atat alternatorul se invarte mai greu. Vezi fizica cls a 10-a de aici rezulta ca si motorul e supus unei sarcini mai mari (ia incercati sa plecati de pe loc la ralanti fara sa aceelerati, sa vedeti cum scade turatia si motorul trage sa moara). Scazand turatia motorului, implicit scade si tensiunea data de alternator, deci ecu injectie sesizeaza caderea de tensiune si scaderea turatiilor si intervine. Ei bine, el intervine, dar dupa cateva fractiuni de secunda, tensiunea revenind la normal, curentul consumat creste iar la valoarea ce-a pricinuit acel puseu de forta de rezistenta din partea alternatorului, motorul pica iar in ture, tensiunea scade iar...Ecu injectie inteervine din nou...Si tot asa
            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

            Comment


            • #81
              danielliviu fluctuatiile la tine sunt foarte mari. In comparatie cu cele de la masina mea. La cald, am pornit aeroterma la viteza 4, faza lunga, dezaburire pe luneta, AC, proiectoare ceata, stop pe ceata, muzica data tare. Mai pe scurt toti consumatorii inafara de avarii. Si tot nu scadea turatia cum scade la tine, cel mult scadea cu un segment dintre 2 liniute. Ceva este in neregula la tine sau la mine. Sau la amandoi e bine. Dar la tine am vazut ca mai avea putin si scadea la 500 rpm.
              sigpic

              Comment


              • #82
                Originally posted by Seba View Post
                Fenomenul de variatia a turatiei la cresterea consumului de curent....
                mersi mult de tot.. Eu aveam o vaga banuiala insa nu am crezut ca alternatorul poate sa opuna o rezistenta atat de mare incat sa scada motorul in turatii... Am inteles tot ce ai explicam. Mersi inca o data!
                sigpic

                Comment


                • #83
                  Originally posted by Seba View Post
                  Fenomenul de variatia a turatiei la cresterea consumului de curent, cat pot eu de clar: sper sa ma fac inteles.
                  alternatorul consuma din energia produsa de motor, logic, nu? Alternatirul produce curent electric invartind niste bobine in camp magnetic. Turatia motorului e monitorizata de ecu injectie, ca si nivelul tensiunii de incarcare a bateriei (tensiune produsa de alternator). Acum fizica de cls a 8-a si aia de a 10-a ne spune ca forta electromegnetica e direct proportionala cu valoarea curentului din circuit. Tot aceeasi fizica ne spune ca intr-un circuit cu bobine, variatia curentului prin una din bobine se transmite ca variatie in celelate. Deci cu cat curentul e mai mare, cu atat forta e mai mare. Buun...Deci avem un sonsumator puternic, gen dezghetare luneta, ventilator, faruri, statie amplificare. Da? Ei, astea au nevoie de curenti mari, curent produs de alternator si de bateria masinii. Cu cat curentul absornit e mai mare, cu atat alternatorul se invarte mai greu. Vezi fizica cls a 10-a de aici rezulta ca si motorul e supus unei sarcini mai mari (ia incercati sa plecati de pe loc la ralanti fara sa aceelerati, sa vedeti cum scade turatia si motorul trage sa moara). Scazand turatia motorului, implicit scade si tensiunea data de alternator, deci ecu injectie sesizeaza caderea de tensiune si scaderea turatiilor si intervine. Ei bine, el intervine, dar dupa cateva fractiuni de secunda, tensiunea revenind la normal, curentul consumat creste iar la valoarea ce-a pricinuit acel puseu de forta de rezistenta din partea alternatorului, motorul pica iar in ture, tensiunea scade iar...Ecu injectie inteervine din nou...Si tot asa



                  Originally posted by sinx View Post
                  nu inteleg la ce te referi... Ce treaba are alternatorul masinii cu fizica din liceu...
                  Last edited by claudiuxyz; 26 November 2008, 00:24.

                  Comment


                  • #84
                    Originally posted by claudiuxyz View Post





                    hai sa mergem la portile unui liceu si sa intrebam elevii ce fenomen apare in interiorul alternatorului si daca 10% din ei stiu macar ce e ala alternator ii mananc cu tot cu fulgi ;)
                    sigpic

                    Comment


                    • #85
                      Nu conteaza ce e ala alternator, daca elevii respectivi au habar de fizica, stiu si ca forta electromagnetica e direct proportionala cu valoarea curentului prin circuit si cu inductia magnetica: F=N*B*I*l, F-forta, B-inductia I- curentul l-lungimea conductorului N-nr de spire; deci crescand curentul, creste forta de rezistenta la invartire a alternatorului, deci "furtul" de putere din motor creste.
                      acum gata cu ironiile, domnilor sinx si claudiuxyz
                      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                      Comment


                      • #86
                        Originally posted by sinx View Post
                        Daca iti fac eu cu al meu promiti sa il mananci pana la ultima cifra?
                        Originally posted by sinx View Post
                        hai sa mergem la portile unui liceu si sa intrebam elevii ce fenomen apare in interiorul alternatorului si daca 10% din ei stiu macar ce e ala alternator ii mananc cu tot cu fulgi ;)
                        Tu ai o problema cu mancatul?

                        Comment


                        • #87
                          Mai abtineti-va ca va luati warn
                          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                          Comment


                          • #88
                            Mersi mult Seba pentru explicatii. Scurt, la obiect si foarte CLAR. Eu unul am inteles.

                            @bogdan_1984: E posibl ca variatiile mai mari (decat la tine) sa fie si din alte cauze: benzina, bujii, etc. Dar nu imi fac probleme, mie mi se pare ca este OK.
                            GL-22-TOF

                            Comment


                            • #89
                              mai am un prieten care are probleme ... in unele momente i se acelereaza singura cu vreo 3-400 de ture si tine cateva secunde dar el o are si pe gaz...tu ai instalatie de gaz? poate e o problema de la asta ...?
                              (\__/)
                              (='.'=)
                              (")_(")

                              Comment


                              • #90
                                Originally posted by andreea13 View Post
                                Da Andrei...Am gresit..750.. Dar dc numai mie imi face asa.. Am si zis..Mai cunosc lume cu logan si nu face nici o schitare la miscarea volanului(au servo)
                                daca ai servo electrica e normal...poate prietenii tai au servo mecanica si de aceea
                                sigpicVIAȚA ESTE SCURTĂ!!! TRĂIEȘTE-O LA MAXIM LA VOLANUL UNUI LOGAN

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google