Puncte de ridicare - buzele sunt uzate

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Puncte de ridicare - buzele sunt uzate

    Salut!

    Care sunt locurile unde se poate pune cricul sau capra pt. a suspenda mașina?
    Am văzut pe la vulcanizări și prin tutorialele lui Cristi Streulea că ei pun cricul hidraulic pe undeva pe dedesubt dar n-am reușit să văd clar unde.

    Buza aceea de sub prag sub care se prinde cricul în mod obișnuit e toată strâmbă de câte ori a fost ridicată mașina așa că n-aș mai vreo s-o folosesc. Pe burta mașinii, sub portiere mai am de asemenea de la vechii proprietari niște adâncituri de la cum au împuns-o.

    Mersi.

  • #2
    Pe fata, de semilonjeroane si pe spate, de punte.
    Si la mine sunt muci zonele dedicate ptr ridicare (buzele alea de care zici). Asta pentru ca in decursul timpului nu toti au tampoane de cauciuc pe bratele alea de ridicare.

    Comment


    • #3
      Cat am cautat tampoanele acelea de cauciuc, pentru cricul hidraulic. Am luat unele, s-au taiat imediat ce am ridicat masina, data fiind muchia aceea a pragului.
      Le-am luat de pe Aliexpress, excelente! Suficient de dure cat sa reziste, suficient de moi cat sa protejeze tabla.
      Da, intr-adevar, ma folosesc de punti, semilenjeroane, sunt cele mai solide!
      Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

      Comment


      • #4
        Am folosit și eu puntea pe spate. Doar că nu are suprafețe plane. E de fapt un trapez gol căruia îi lipsește baza. Și care bază de ar fi, nu-i paralelă cu orizontala. Până la urmă am improvizat cu un cric romb sprijinit strâmb a.î. să poată susține cele 2 laturi ale trapezului.

        Pe față am sprijinit-o de jugul motorului - părea destul de solid și el.

        Comment


        • #5
          Nu exista ca la Skoda Octavia un manual de service ceva in care sa fie explicate aceste puncte? Octavia e cealaltă mașina și de asta întreb ca la loganul asta laureate de 1.4 nu am încercat încă sa o ridic dar urmează...

          Comment


          • #6
            În manualul de service zice să o ridici de buză cu "un elevator cu 2 coloane". E gândit prost sistemul. La berlină aveam câte un pătrat în vecinătatea fiecărei roți anume de pus cricul sau elevatorul sub el. La papuc parcă era o teavă pătrată orizontală în care înfingeai cricul în formă de Γ.

            Comment


            • #7
              Oare s-ar putea propti niste capre de bara antirului? Ar cadea perfect in suportul acestora in forma de "U". Voi ce ziceti? Screenshot_20240907_205313_YouTube.jpg

              Comment


              • #8


                .... Si n-as vrea sa pun capra pe unde-mi vine si sa ma trezesc cu varful ei pe interiorul masinii, ca strapunge tabla. Am cric de-ala pe manivela de invarti la el, romb, si 2 capre de 3 tone.
                Originally posted by Hetzer2023 View Post
                Teoretic ar trebui sa fie pe o suprafata dreapta masina, iar din moment ce tu ai 2 capre, banuiesc ca vrei sa o ridici doar de fata. Taie o galeata cu fundul lat in asa fel incat sa aiba loc sub masina si ai rezolvat; functioneaza 100%. Eventual pui niste dale sub roti, daca ai asa ceva la indemana.
                Last edited by Gil26; 7 September 2024, 21:17.

                Comment


                • #9
                  Am nevoie ca rotile sa fie in aer.

                  Oricum am mai citit pe forumuri straine si raspunsul e ca nu se poate, deoarece ar turti bucsele barii, la asta nu ma gandisem.

                  O sa proptesc caprele in lonjeron pana la urma, cum au zis altii; cautam doar o alternativa pt ca ma gandeam ca ar oferi mai multa stabilitate, dar nu e asa
                  Last edited by Hetzer2023; 7 September 2024, 21:45.

                  Comment


                  • #10
                    Exact, iar referitor la "Am nevoie ca rotile sa fie in aer. ..." se poate ridica masina \pune pe capre iar rotile sa fie pe sol ?

                    Comment


                    • #11
                      Si ca sa fie mai clar, in topicul din care am citat colegul Bogdan12 a intrebat de unde ridica masina si unde pune caprele (a scris asta si cu majuscule) pentru a se baga sub masina si a schimba uleiul:

                      Originally posted by Bogdan12 View Post
                      Am cumparat recent prima mea masina, Logan MCV 2009. Informatii pentru schimbul de ulei si altele am tot gasit, dar... DE UNDE RIDIC MASINA/UNDE PUN CAPRELE? Punctele de ridicare oficiale sunt foarte mici, nu intra si cric si capra in acelasi loc. Vreau sa ridic partea din fata pentru a ma baga sub easa schimb uleiul. Si n-as vrea sa pun capra pe unde-mi vine si sa ma trezesc cu varful ei pe interiorul masinii, ca strapunge tabla. Am cric de-ala pe manivela de invarti la el, romb, si 2 capre de 3 tone.

                      Colegul Hetzer2023 a raspuns atunci sa “…Taie o galeata cu fundul lat in asa fel incat sa aiba loc sub masina si ai rezolvat; functioneaza 100%.”, nu a precizat insa din ce material sa fie galeata (nici plastic si nici “fier pe fier” nu prea este OK) dar mai ales unde anume sa puna aceasta galeata (nu doua) sub masina, etc. …, fara alte detalii, iar partea cu “Eventual pui niste dale sub roti …” a fost ca “superbonus”.

                      Apoi tot Hetzer2023 intreaba acum in acest topic:

                      Originally posted by Hetzer2023 View Post
                      Oare s-ar putea propti niste capre de bara antirului? Ar cadea perfect in suportul acestora in forma de "U". Voi ce ziceti?


                      Trecand peste faptul ca si in manualele de service se atentioneaza (pe langa celelalte avertismente) ca “Este interzis să ridicaţi vehiculul prin rezemarea pe braţele suspensiei faţă sau pe trenul spate.” intrebarea retorica este de ce nu foloseste si el o galeata taiata daca “… cautam doar o alternativa pt ca ma gandeam ca ar oferi mai multa stabilitate, dar nu e asa.”

                      Insa mult mai important (de aceea am si subliniat asta) este ca cine ofera altora asemenea “solutii” care “functioneaza 100%” trebuie sa tina cont si de normele \regulile de securitate si siguranta altfel in cazul unui accident poate sa fie practic “autorul moral”

                      Comment


                      • #12
                        Ce tot zici acolo? Galeata e ca sa scurga uleiul in ea ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

                        Comment


                        • #13
                          Zic ca informatiile incomplete sunt la fel de daunatoare ca cele gresite, iar cu siguranta NU eate de joaca \gluma.
                          Iar colegul Bogdan12 a intrebat exact acelasi lucru care intrebi si tu aici, unde anume sa puna caprele NU in ce sa colecteze uleiul ...

                          Comment


                          • #14
                            Cind schimba uleiul in parcare lumea urca masina pe rampe de alea mici ridica 20-25 cm suficient mai mult decit orice capra si nici nu mai obosesti cu cricul urci direct pe rampa cu motorul .

                            Comment


                            • #15
                              Doar ca aici se discuta si despre:

                              Originally posted by Hetzer2023 View Post
                              Am nevoie ca rotile sa fie in aer.
                              ...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google