Cum pot îmbunătăți siguranța referitor la atenuarea șocului în caz de accident
Collapse
X
-
Conteaza si dinamica accidentului. Audi A5 sigur s-a rotit. El a intrat de pe contrasens si are partea dreapta mai afectata decat partea stanga. Curios, nu?
Asta pe mine ma face sa cred ca Loganul (oricum destul de vechi, 2005-2007), circula aproape de axul drumului, ceea ce reprezinta o greseala de pozitionare. Pozitionarea corecta este sa mergi pe marginea drumului, sa stii sa te poti pozitiona la 20 cm de acostament, daca este nevoie. Sa poti evita prin iesire in decor sau sa fii impins in decor. Loganul este lovit frontal 100%. Deci, deceleratia pasagerilor a fost brutala, ca la lovirea de un zid. Asta este cel mai defavorabil scenariu. Pasagerii, mult mai in varsta decat soferul idiot care a provocat accidentul, au suferit forte de decelerare oribile, de 30 g, ca si cum ar avea 2.4 tone de greutate pe corp. Sau ca o cadere de la 10 m inaltime. Centurile si airbagul (poate avea doar unul) au mai redus din aceasta decelerare. Dar, cat sa fi redus? Arunca niste pensionari de 73 si 82 de ani de la 5 m inaltime, crezi ca supravietuiesc?
Pe de alta parte, chiar daca Audi A5 este o masina de 5 ori mai scumpa si probabil noua, avand 8..10 airbaguri, soferul criminal a avut si norocul ca masina lui a intrat in miscare de rotatie, a ajuns cu spatele inainte, pe sensul lui de mers. Deceleratia a fost mult mai putin severa. Dar chiar si el a avut complicatii in spital, la cateva ore dupa.
Un locotenent Bates, care lucreaza de 19 ani la New York in biroul de reconstituire accidente spune ca ranile interne ucid in liniste, acasa, chiar daca dupa accident te dai singur jos din masina si pleci acasa crezand ca ai avut noroc. Te culci si mori.
WHAT THE HUMAN BODY CAN AND CANNOT SURVIVE
"It seems like several times a year we get to a car crash and someone is walking around outside the car, alive, and then they go home and die," says Bates. The cause is a tear in an internal organ or vessel. "They're bleeding out from the force of the crash," Bates continues. He advises that anyone who's experienced a serious car accident should go to the hospital immediately, despite feeling perfectly fine.
- Likes 3
Comment
-
Sa vedem care sunt datele concrete ale accidentului facut de Huidu.
Atentia omului a fost distrasa de copii din spate, nevasta era deja intoarsa in spate si dupa cateva secunde s-a intors si soferul, fix cand drumul lua o curba catre dreapta. Daca era curba spre stanga, mureau ei, loviti de un copac.
Judecătorii au considerat că vina lui Huidu "se apropie totuşi de pragul minim, fiind în situaţia paradoxală în care un nivel relativ redus de culpă a determinat consecinţe extrem de grave"
Revenind la accidentul lui Huidu, diferenta de masa dintre masini a facut ca masina mai usoara sa sufere teribil. Orice masina usoara patea la fel.
De asemenea, o altă martoră, aflată în maşina Renault Trafic a spus, potrivit motivării, că "autoturismul de teren a venit drept spre sensul lor de mers, neîncercând să revină pe bandă, după care a intrat în coliziune cu autoturismul marca Dacia Logan de culoare roşie care s-a rotit de două ori în aer, după care a căzut în afara părţii carosabile, pe partea dreaptă a sensului lor de mers".
Uite aici un accident poate similar dintre un Mercedes C230 de 2425 kg si un Nissan Rogue de 2100 kg. Primul a intrat pe contrasens, soferul Nissanului a murit pe loc, soferul Mercedesului este in stare critica la spital, limita de viteza 60 km/h dar nu se spune despre viteza masinilor. Masinile nici macar nu erau prea tare sifonate. https://abc7.com/5839011/
Ambele masini de 5 stele.
dzUuj0b.png
Din nou, soferul agresor (Merc-ul gri) pare ca este rotit si are forte de decelerare mai mici decat victima (Nissanul alb).
Deci schema este ca si in cele doua cazuri anterioare, anume ca soferul agresor are sanse mai mari de supravietuire pentru ca decelerarea lui se produce intr-o distanta ceva mai mare. In cazul Huidu, diferenta de greutate este asa de mare (dar si de viteza), incat el nu a mai ricosat deloc. Loganul era de doua ori mai usor si mergea de doua ori mai incet. Lectii se pot trage, sa nu lasi nevasta/copiii sa te deranjeze, sa nu te uiti la telefon, etc. Iar pentru cei loviti, condusul defensiv presupune sa stai mai departe de axul drumului. Sa conduci pe margine, lucru care presupune o atentie maxima. Daca masina lovita putea schimba unghiul de lovire si sa ricoseze si ea in afara drumului, avea mai multe sanse de supravietuire.
6HZLz5V.png
- Likes 1
Comment
-
E=mc2 , spunea Einstein . Cel cu masa mai mare are mai mari sanse sa iasa mai bine dintr-o coliziune . De asta un glonte de cateva zeci de grame doboara un om cu vesta antiglont de 100 kg , fiindca are energie mult mai mare datorate vitezei. Apoi , descarcarea energiei cinetice , cu cat se face intr-o unitate de timp mai mica , cu atat este mai devastatoare . Distrugerile sunt mai mari la izbirea unui zid de beton nedeformabil la 60 kmh decat la ciocnirea a doua vehicule care circula cu 100 kmh ( in pofida a ceea ce cred multi dintre noi , vitezele nu se insumeaza)
In concluzie este mai bine sa circuli intr-o masina mult mai grea sau cu o viteza foarte mare. Un Matiz care circula cu 120 kmh va spulbera un Mercedes stationat.Last edited by georgstelsib; 13 January 2020, 14:13.
- Likes 1
Comment
-
dar aia din matiz vor fi praf.... care ar fi consolarea?
si in cazul de fata e=Mv^2 (zisa de Newton parca )ca nu merge vreo masina cu viteza luminiiLast edited by einstein1984; 20 January 2020, 09:56.Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.
- Likes 1
Comment
-
Aș fi interesat să fac ore de condus în care să mă învețe ce să fac în caz de accident în acele fracțiuni de secunde (dacă se poate pune problema așa). Cred că ar fi mai util decât modificări ale mașinii, ca nu vor avea prea mare efect în cazul în care celălalt va avea viteză astronomică....
Comment
-
Originally posted by einstein1984 View Postdar aia din matiz vor fi praf.... care ar fi consolarea?
si in cazul de fata e=Mv^2 (zisa de Newton parca )ca nu merge vreo masina cu viteza luminii
Petrovic , cel mai bine te poate pazi Dumnezeu , apoi tu insuti printr-un stil de conducere preventiv , apoi o masina de 2,5 t , apoi o viteza de croaziera de 200km/h .
Sfat : nu accepta niciodata un impact frontal .De preferat coltul din dreapta , coltul din stanga , iesirea in decor.
Comment
-
Hai ca intru si eu in discutia despre legile fizicii, in cazul de fata (dinamica unui accicdent) as "merge" mai mult pe legea conservarii energiei (sa ma rog, a impulsului).
Apoi hai sa nu ii scoatem martiri sau victime pe alde Huidu, deputatul, Iorgulescu JR. si multi altii. Tragand linie pana la urma din vina lor au murit niste oameni totusi.
Originally posted by Petrovic View PostAș fi interesat să fac ore de condus în care să mă învețe ce să fac în caz de accident în acele fracțiuni de secunde (dacă se poate pune problema așa). Cred că ar fi mai util decât modificări ale mașinii, ca nu vor avea prea mare efect în cazul în care celălalt va avea viteză astronomică....
Cu ceva ani in urma doream sa urmez cateva cursuri la Academia Titi Aur dar nu am gasit timpul necesar. Titi a explicat chiar cu putin timp in urma (comenta ultimele evenimente rutiere grave) ce sa faci si mai ales ce sa nu faci in cazul unui accicdent, multe sfaturi utile despre conduita preventiva, evitare, politete in trafic, etc...Dar e altceva cand faci si o mica practica (acele fractiuni de secunda, reflexe, ce si cum imediat dupa o coliziune,...) chiar daca in peste 30 de ani de condus nu am avut nici macar un mic accicdent iar stilul meu de sofat este cel de moda veche.Last edited by Gil26; 18 February 2020, 18:46.
- Likes 1
Comment
Comment