Identificare fire contact capota / inchidere centralizata

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Identificare fire contact capota / inchidere centralizata

    Salutare tuturor! Nou pe forum dar vechi posesor de Dacia Logan.

    De ceva vreme detin un Logan 1.4 MPI din 2005 pe care a fost montata o alarma aftermarket (inainte ca masina sa ajunga la mine).

    e ceva vreme alarma a inceput sa faca figuri asa ca m-am apucat sa o dau jos. Desigur, am ramas uimit de “calitatea” montajului din serviceul “specializat” iar acum trebuie sa repar dupa altii.

    Se dau urmatoarele dileme:

    1. Alarma a fost cuplata la modulul de inchidere centralizata iar firul care ducea la sirena era legat si de firul de care este legat contactul de capota, cel care este prins de cutia bateriei.

    IMG_6759.jpg

    Unde se conecteaza firul de la acest contact?

    2. Sub bord, in partea stanga langa maneta de deschidere a capotei, este montat din fabrica modulul de inchidere centralizata. In acel manunchi de fire este un fir alb, fara mufa. Ce face acest fir si unde trebuie conectat, daca este nevoie sa fie conectat?

    IMG_6764.jpg

    Ma puteti ajuta, va rog frumos?

    Multumesc!
    Last edited by Arathanor; 1 day ago.

  • #2
    Vezi si atasat doar ca exemplu (subliniez asta), poate te ajuta, dar tinand cont ce \cum a facut cel care a montat alarma aceea cred ca poti apela si la un electrician bun care cunoaste Logan L90 si poate face toate verificarile necesare in mod conform.
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Originally posted by Gil26 View Post
      Vezi si atasat doar ca exemplu (subliniez asta), poate te ajuta, dar tinand cont ce \cum a facut cel care a montat alarma aceea cred ca poti apela si la un electrician bun care cunoaste Logan L90 si poate face toate verificarile necesare in mod conform.
      Multumesc mult! O sa ma uit pe schema cu firele in fata sa vedem daca pot identifica firul alb.

      Din fericire, daca pot spune asa, firele din instalatie nu sunt taiate ci au fost dezizolate local iar pe zonele dezizolate cei care au montat alarma au infasurat firele alarmei si doar au dat cu banda izolatoare peste.

      Va trebui sa izolez firele si sa rezolv misterul firului alb.

      Comment


      • #4
        cu placere si mare drag.

        Dar din NEfericire ambele poze atasate NU "arata" prea bine si raman la sugestia ca toata instalatia \circuitele electrice sa fie verificate in mod conform.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Arathanor View Post
          Salutare tuturor! Nou pe forum dar vechi posesor de Dacia Logan.

          De ceva vreme detin un Logan 1.4 MPI din 2005 pe care a fost montata o alarma aftermarket (inainte ca masina sa ajunga la mine).

          e ceva vreme alarma a inceput sa faca figuri asa ca m-am apucat sa o dau jos. Desigur, am ramas uimit de “calitatea” montajului din serviceul “specializat” iar acum trebuie sa repar dupa altii.

          Se dau urmatoarele dileme:

          1. Alarma a fost cuplata la modulul de inchidere centralizata iar firul care ducea la sirena era legat si de firul de care este legat contactul de capota, cel care este prins de cutia bateriei.

          Unde se conecteaza firul de la acest contact?

          2. Sub bord, in partea stanga langa maneta de deschidere a capotei, este montat din fabrica modulul de inchidere centralizata. In acel manunchi de fire este un fir alb, fara mufa. Ce face acest fir si unde trebuie conectat, daca este nevoie sa fie conectat?

          Ma puteti ajuta, va rog frumos?

          Multumesc!

          1. Ăla e UCH și nu te interesează nimic la el, claxonul original al mașinii nu trece prin el - trebuiau modificări interne pentru a activa suportul de alarmă internă (eroarea care rămâne în el dupăia e bonus), iar senzorul de capotă deschisă nu se poate conecta mai ales că e pus(fizic) prost .

          2. Iarăși nu te afectează/interesează - era fir liber pentru conectarea sirenei la montarea unei alarme.
          Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

          Comment


          • #6
            Tinut cont poate si de "e ceva vreme alarma a inceput sa faca figuri asa ca m-am apucat sa o dau jos ..." (plus poza cu mufa UCH-ului).

            Comment


            • #7
              Alarma se dădea jos în 2 secunde = timpul necesar să îi scoți mufele din ea.

              Și o schemă corectă a închiderii centralizate, pentru anul ăla
              Attached Files
              Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

              Comment


              • #8
                Tot din anul acela 2005 am ajutat un coleg cu Logan L90 (masina nr. fabricatie A168220) ce avea inchidere centralizata (door opening remote control type) SOP03, atasat o schema electrica si pentru aceasta (chiar daca sunt asemanatoare), poate sunt de folos si altor colegi de forum.
                Attached Files

                Comment


                • #9
                  Salutare tuturor, va multumesc in primul rand pentru raspunsurile pe topic.

                  Sa o luam pe rand.

                  Cei care au instalat alarma au facut instalarea in mod "corect" in sensul ca, schema electrica era respectata dar realizarea slaba. Ca idee, in loc sa foloseasca cleme cu care sa se intepe in cablurile necesare, au dezizolat cablurile respective pe 1 cm fiecare si au rasucit firul corespondent alarmei pe el apoi au dat cu banda izolatoare peste.

                  Am vetificat firele cu pricina si locurile din care plecau firele pentru alarma aftermarket iar din fericire doar va trebui sa refac izolatia firelor unde au fost dezizolate. Ramane sa vad ce solutie folosesc, daca folosesc doar banda izolatoare apoi banda de matisat sau sa cumpar o pasta izolatoare lichida si sa iau fiecare fir in parte. Imi plac lucrurile facute cum trebuie, chiar daca pare overkill. Sunt cateva fire, nu multe, cred ca 8 in total.

                  Un minim de experienta in astfel de lucrari am, intrucat imi place sa mesteresc atat la motocicletele mele cat si la ce masini am avut, insa nu imi place sa repar dupa altii, mereu te lovesti de surprize.

                  Trebuie insa sa verific mufa alba (parca P1) si sa imi dau seama daca firul alb care nu este legat la nimic este rupt din mufa sau este un fir care era folosit la altceva pe modelele mai dotate. Speram sa gasesc o schema cu culorile firelor ce ieseau din aceasta mufa si atunci rezolvam misterul mai usor.


                  Referitor la contactul de capota...aseara m-am uitat rapid la el dar mi s-a parut ca efectiv nu avea ce sa faca la modul in care era montat. Firul care ducea la acest contact fiind in jonctiune cu firul care ducea la goarna alarmei, cel mai probabil el trebuia sa porneasca alarma daca era capota neinchisa complet si blocai masina.

                  Va multumesc inca odata!


                  Comment


                  • #10
                    Edit:

                    Figurile despre care vorbesc ca le facea alarma erau urmatoarele: blocam masina si la ceva secunde incepea sa piuie, exact ca atunci cand lasai o usa deschisa, insa nici usile si nici capota nu erau deschise. Am observat ca suportul contactului de capota flexa, iar acum ma gandesc ca in acele momente cand inchideai capota, nu se mai comprima bine contactul de unde si problemele.

                    Pe langa asta insa, alarma in sine nu mai raspundea la anumite comenzi ale telecomenzii asa ca am decis ca este mai bine sa o scot complet, inclusiv instalatia ei. Daca vreau alarma, imi pun una dedicata moto care nu se conecteaza atat de complicat si are nevoie doar de 12v permanent (direct de la baterie) fara sa mai trec alarma prin inchiderea centralizata a masinii.


                    Daca totusi exista cineva cu un 1.4 MPI si se poate uita sub bord in zona genunchiul stang al soferului, sa imi zica unde vine conectat acel fir alb, as ramane recunoscator.


                    Comment


                    • #11
                      Desigur ca alocarea pinilor in UCH (si culorile firelor) pot sa depinda de anul fabricatie, motorizare, dotari, etc., doar ca exemplu si atasat:
                      Attached Files

                      Comment


                      • #12
                        Multumesc mult de tot! Deci aparent acel fir nu este conectat la nimic. M-am uitat cu atentie la el si u pare a fi rupt ci taiat, ceea ce confirma spusele dvs. De altfel, o alta persoana mi-a spus ca acel fir este deconectat din fabrica.
                        Last edited by 77sky; 19 hours ago.

                        Comment


                        • #13
                          Ca sa nu ramana topicul fara update, voi pune niste poze de tipul inainte si dupa.

                          Inainte:

                          WhatsApp Image 2024-12-17 at 22.40.55.jpg


                          WhatsApp Image 2024-12-17 at 22.40.56.jpg



                          Dupa:

                          WhatsApp Image 2024-12-17 at 22.40.55 (1).jpg

                          WhatsApp Image 2024-12-17 at 22.40.56 (1).jpg


                          Multumesc inca odata membrilor pentru ajutorul oferit.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          Anulare DPF
                          Politica de Securitate Google