Geometrie sistem rulare

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Geometrie sistem rulare

    Bună ziua. Am schimbat amortizoarele față+ arcurile la Loganul meu 1,4mpi, fabricație 2007. Am montat amortizoare aftermarket (KYB) și drept urmare nu este posibilă reglarea unghiului de cădere a rotii stânga față, bineînțeles cu aparatura de la reprezentanta Dacia. Roata stânga față e ușor înclinată spre exterior, bineînțeles numai aparatul sesizează. Menționez ca autovehiculul nu a suferit niciodată nici un accident, sunt unicul proprietar.Cu amortizoarele vechi unghiul de cădere a fost ok. Menționez aspectul ca pe partea dreaptă unghiul de cădere e perfect și cu amortizorul nou. Ce îmi recomandați? Să montez amortizoare originale? Multumesc

  • #2
    Se pot verifica dimensiuinile amortizoarelor si arcurilor fata AM comparativ cu cele OE, atasat si cateva valori pentru geometria fata Logan 1.4 MPi 2007 oferite de producatorul Dacia:
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Toate valorile geometriei direcției se încadrează perfect în limitele normale al acestui model, bineînțeles am primit și valorile constatate la autoturismul meu pe o coală de hârtie de A4. Singura problemă e unghiul de cădere la roata stânga fata, poziția roții nu se poate inclina și mai spre interior din cele 2 șuruburi de reglare, care sunt de fapt și șuruburile de prindere al amortizorului în partea lui inferioară. Diferența nu e mare dar apare cu roșu pe monitorul echipamentului de verificare-reglare geometrie și drept urmare va uza în timp anvelopa pe exterior. Oricum voi da jos amortizorul și voi încerca să găsesc un amortizor original chiar și uzat pentru anumite măsurători. Interesant e ca pe dreapta totul e perfect. Oricum mulțumesc și voi reveni cu ,,deznodământul”

      Comment


      • #4
        ,,Deznodământul” e ca nu mai iau absolut nici o măsură în legătură cu unghiul de cădere a rotii stânga față, Azi am parcurs 62 km în afara orașului cu o viteza maximă de până în 120km/h pe un Drum Național și am avut o direcție ireproșabilă. Voi observa ce se va întâmpla cu anvelopa de vară stânga față după vreo 2000-3000km parcurși. Anvelopele mele Hankook sunt de buget, în jurul a 300lei bucata. Sunt niște anvelope în stare perfectă, anvelope care au parcurs aproximativ 9000 km. Drept în cot mă doare dacă se va toci sau poate nu, anvelopa din stânga față. Rămâne de văzut. Dacă da, poate voi lua măsuri. Oricum vreau să trec in viitorul apropiat la anvelope All Season. Iarna nu ,,escaladez “ serpentine pentru a ma deplasa in stațiuni montane dedicate sporturilor de iarnă. Deci anvelope All Season voi folosi in exclusivitate

        Comment


        • #5
          Atasat totusi inca cateva capturi referitoare la amortizorul fata si arc (conteza si dimensiunile de montaj ex ML sau K0, caracteristica arcului, etc.) poate sunt de folos si altor colegi de forum.

          Iar discutii, informatii si experiente despre amortizoare, arcuri, geometrie, unghi cadere, etc. se gasesc destule si pe acest forum pentru Logan L90, doar ca exemplu:
          amortizoare si arcuri: https://www.loganclub.ro/forum/forum...re-amortizoare
          unghi cadere: https://www.loganclub.ro/forum/forum...roti#post41347
          sau aici: https://www.loganclub.ro/forum/forum...ctie#post17371
          ori aici: https://www.loganclub.ro/forum/forum...ria-aproape-ok
          etc. …
          Attached Files

          Comment


          • #6
            Probabilitatea e destul de mare, precum ai prezentat și tu, ca arcul tot nou, aftermarket, pe stânga față să fie sursa problemei reglării unghiului de cădere. Voi verifica așa pentru mine pozitionarea arcului stânga față în comparație cu arcul dreapta față, aceeasi marca aftermarket, știind ca pe dreapta față unghiul de cădere are o valoare ireproșabilă. Oricum și așa sistemul de direcție al Loganului meu în timpul rulării pe șosea e ireproșabilă. Am urcat și câteva serpentine cu viraje strânse de până la 180 grade cu stil agresiv de abordare al virajelor și totul se prezintă super ok, direcție exemplară, fără să ,,fluiere” anvelopele în curbe+ am o aderență super ok al vehiculului. Simt cu adevărat orice autovehicul pe care îl conduc, am o experiență de aproximativ 400000 km parcurși în 35 ani de când am permis de conducere categoria B. Mulțumesc de răspunsurile primite și precum am mai scris, voi aștepta până când voi parcurge aprox.3000 km să observ dacă voi avea o uzură neuniforma a anvelopei stânga fata

            Comment

            Working...
            X
            Anulare DPF
            Politica de Securitate Google