Diesel Vs Benzina Vs Gaz

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Advantages of the diesel engine are numerous. It burns considerably less fuel than a gasoline engine performing the same work. It has no ignition system to attend to. It can deliver much more of its rated power on a continuous basis than can a gasoline engine. The life of a diesel engine is generally about twice as long than a gasoline engine. Although diesel fuel will burn in open air using a wick, it will not explode.


    De ce? D-aia )) Dar e adevarat ca dizalu merge km mai multi ca un benzinar.

    Comment


    • Pai e simplu , pentru ca diesel are turbina plus cuplu mai mare si pune caii pe asfalt mai bine decat un 1.4!Dar aici e vorba de benzina vs gpl vs diesel nu de care e mai bun !Adica se iau in calcul mai multi factori
      In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

      Comment


      • @tavi: cam cate atmosfere are in capul pistonului un diesel? Dar un benzinar? Deci fortele pe care le suporta componentele acestui motor.

        Comment


        • @darkside: adi, tu astepti detalii depre fiabilitatea dizalului in fata benzinarului din punct de vedere tehnic, sau a viabilitatii dizalului in fata benzinarului, ca optiune de cumparare? Am impresia ca fara sa vrem, confundam usor lucrurile...
          @tavi: tu cate aprinderi electronice ai vazut clacand si cate turbine, daca tot e sa ne luam de perifericele motoarelor? Mi se pare mie sau injectoarele de diesel, pompele de combustibil si turbinele "tractorasului" se "bubuie" mai rapid decat pompa de benzina, sau bobina de inductie a "polizorului"? Nu ma refer la motoarele americane din anii '90 cand aia inca aveau delcou mecanic si injectoarele electronice erau galaxii departe de masinile lor; apropo, imi place despre wikipedia ca oricine isi poate da cu parerea acolo si e luat de bun. Imi fac si eu cont, is curios cati or sa-mi citeze aberatiile scuze, tavi, acum nu vreau sa zic ca aia sunt dobitoci, poate chiar au dreptate, dar cu textele de genul, pe mine n-o sa ma convinga "never-ever".
          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

          Comment


          • Pe mina ma intereseaza detaliile tehnice prin care un diesel e mai fiabil decat un benzinar!Ma refer strict la motor insa vreau sa mai zic ceva....Oricare din instalatiile auxiliare, daca clacheaza, tot pe platforma ajungi cu masina in service
            In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

            Comment


            • Mai putin la benzinarele pe carburatie . Acolo mai sufli intr-un jiglor, mai freci putin platina si ajungi acasa .
              Cel mai lent 1,6 8v

              Comment


              • Originally posted by csebalyn;204286

                [I
                @tavi: tu cate aprinderi electronice ai vazut clacand si cate turbine, daca tot e sa ne luam de perifericele motoarelor? Mi se pare mie sau injectoarele de diesel, pompele de combustibil si turbinele "tractorasului" se "bubuie" mai rapid decat pompa de benzina, sau bobina de inductie a "polizorului"? ...................... Nu vreau sa zic ca aia sunt dobitoci, poate chiar au dreptate, dar cu textele de genul, pe mine n-o sa ma convinga "never-ever".[/I]
                Pai at nu-i fa dobitoci.
                Daca mai sapi si pe howstwork vezi ce spun si acolo, adica in general un dizal are viata dubla fata de un benzinar.
                Daca ne uitam numai in ograda noastra de dci-uri, probabil ca nu e chiar asa, din cauza perifericelor.
                Daca facem referire strict la motor (fara turbina, injectie, injectoare) nu mai poti spune ca un benzinar tine mai mult ca un dizal. Corect?

                Mai lasati fortele care apar in dizal, compresie, toate cele, nu traiti cu senzatia ca piesele sub facute din elastic de chiloti si se rup la solicitari mai mari (nu uitati ca diferentele de turatie pt putere maxima dintre un dizal si benzinar sunt de 30-40% , la cuplu la fel, poate mai mari).
                Pur si simplu regimu de turatii la un dizal il face sa fie mai fiabil.
                Uzura nu apare din cauza compresiei mari la dizal, ca vezi ca arborele cotit, bielele sunt supuse la forte suplimentare fata de un benzinar pe naiba, uzura apare din cauza frictiunii intre piese, unde la dizal sunt mai mici, mult mai mici.
                Uzura la lagari, biele rupte n-am prea auzit la dizal (numai arbore rupt), mai degraba am auzit si vazut la benzinare treburile astea.

                PS: chiar n-ati vazut dizal cu un milion de km la bord care sa mearga bine? Eu am vazut (Mercedes W124 2.0L, fara turbina).
                Last edited by Octavian; 13 November 2008, 09:56.

                Comment


                • In zilele noastre motoarele deja sunt fiabile si relativ economice atit cele pe benzina cit si cele Diesel. Fiecare tip de motor cu avantajele lui, dar daca se strica undeva pe drum nu mai ajunge sa scoatem trusa de scule din portbagaj.
                  Va doresc cit mai multi km fara probleme de nici un fel.

                  Comment


                  • Treaba e ca, daca pica orice "de pe langa" motor tot nu ai ce face...Ca tot cu taxi-ul ajungi acasa
                    In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                    Comment


                    • In afara de motoarele dizel de camioane sau autobuze fiabilitatea isi pierde cuvantul . La aceste tipuri de masini se mentine ideea de fiabilitate prin turatiile foarte joase (max 3000rpm) si puteri de 400-500 cai din 12litrii (12000cmc) deci nu comparati motoare dizel de 1.3 si 90 cai sau 1.5 85 in cazul logan-ului cu dizelul adevarat . Oricum benzina este si a fost la fel de fiabilia mereu
                      1.6 MPi Icy White

                      Comment


                      • Tavi, daca te iei dupa howstuffworks, da-mi voie sa te intreb de cand sunt americanii specialisti in dizale? Ca au motoare diesel de le numeri pe degetele de la o mana si-ti mai raman locuri libere. Si atunci de unde atata stiinta pe capul lor? Site-ul ala e ok ca sa afli principii de functionare la diferite chestii, dar nu m-as lua dupa americani cand e vorba de dizale. Apropo, domn inginer mecanic, forta de frecare depide de viteza dintre cele doua materiale sau si de apasarea normala dintre ele? Raspunde te rog cu da sau nu si atunci fa legatura cu ce-am zis noi referitor la incarcarea pieselor. Si explica-mi din nou ca nu conteaza cat de tare apas pe pila, conteaza viteza de pilire. Hai mai da-o dracu de treaba...
                        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                        Comment


                        • Aici iara esti subiectiv cu site-ul. At lasa site-ul asta.

                          Forta de frecare in cazul segment-cilindru as spune ca e aceeasi la dizal si benzina.
                          Diferenta e ca la dizal de freaca sa spunem cu 3000 rpm si la benzina cu 5000 rpm.
                          Facem un test sa vedem care are viata mai lunga , ala cu 3000 sau ala cu 5000????

                          Fortele suplimentare aparute la explozie in arbore le poti considera neglijabile, atata timp cat NU s-au intalnit cazuri sa pice linia la dizal (mai degraba la benzina s-a vazut asta).
                          Explozia in sine la dizal nu e mai mare ca la benzina, difera doar compresia si desigur principiul de functionare. Sa nu spui ca la dizal are loc o explozie mult mai mare ca la benzina.

                          Deci? Unde bati?

                          Orice studiu mai elaborat arata ca dizalu are viata mai lunga decat benzinaru, noi sustinem cotrariul. Odata ne legam de periferice, altadata ne legam de motorul in sine si de fortele care apar in el (cum faci tu). Lamuriti-o in cele din urma de ce nu tine un dizal mai mult, din cauza perifericel;or sau a motorului in sine, ca sa poti vorbi de '' ce am zis noi''.
                          Arata-mi un studiu profi facut unde se arata ca benzinarul are viata mai lunga decat dizalu.
                          Tot ce am gasit eu pana acum arata contrariul , are si logica desigur.
                          Last edited by Octavian; 13 November 2008, 13:43.

                          Comment


                          • Bat la cuzineti, cap de pistoane, bolturi...La segmenti da, nu conteaza decat viteza. Cand un motor bate si fumega, nu e numai de la segmenti, bate de la cuzineti, fumega sau se gripeaza ca pilitura de cuzineti infunda canalele de ungere...
                            si apasarea pe piston e mult mai mare la dizal. Gandeste-te ca la un cuplu cu 40% mai amre, apasarea e cel putin dubla sau chiar tripla. Daca nu ma insel, prima masina ce-a trecut milionul de km fara sase fi inlocuit ceva in motor a fost un volvo benzinar, nu un motorinar.
                            si daca e sa comparam strict motoarele, atunci hai sa vb de dizale aspirate raportat la benzinare aspirate. Te inttreb atunci, ti-ai mai lua masina dizal? Sunt convins ca te pisi pe el de consum cand ai o putoare ordinara sub capota. Noi vb acum de turbodiesel si comparam cu un benzinar aspirat. Si aici cred ca totusi nu faci dublu de km pana sa schimbi turbina sau pompa de injectie, sau cuzinetii...Si da-i frate si la dizal numa 120-140 sa vezi daca mai tine dublu de km. Sau mergi cu benzinarul numa 90-100, sa vezi cat de fain merge si te tine si ala mult si bine.
                            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                            Comment


                            • La dci-urile noatre e chiar ok pana in 140, problema e ca multi le forjeaza la cat pot ele (150-160).

                              In rest, ce spui tu de pilitura, tot la dci am auzit si asta numai de la pompa, turbina.
                              La dizal ce am auzit/vazut doar probleme la compresie, nicidecum de cuzineti, bolturi si alte piese aflate in frecare.

                              Tz-am zis, arata-mi un studiu (asa cum am aratat eu unde spune ca in general un dizal are viata mai mare decat benzinaru, a mult scris acolo, cine are timp sa citeasca) unde spune ca benzinaru are viata mai lunga.
                              Nu vorbim de cazuri particulare (forje, liniute etc etc), conditii normale de functionare, situatie facuta la mod general.

                              Imi pare rau ca la astea noi turbo pica ba injectoarele, ba turbina )) . Dar n-am auzit sa pice segmentii, cuzinetii.
                              E mult mai mare pericol la turatii inalte decat la forte de apasare mai mari.

                              PS: ar fi interesant un studiu - doua piese una mobila alta fixa, primul caz frictiune la 5000 rpm cu o forta x de apasare, si cazul doi: frictiune la 3000 rpm cu forta de apasare x ori 1,6 sau ceva de genu, intelegi ideea .

                              PPS: aaaaa.....cu o completare: in cazul doi piesele sa fie mult mai solide, asa cum e si cazul dizal, ca si d-aia e mai greu, pisele (arbore, biela, bolturi) sunt mai tzapene, atat de tzapene incat suplinesc bine forta suplimenatara de apasare. Intelegi ce vreau sa spun...ramane pana la urma numai viteza de frecare, din pacate nu poti imita la indigo ce se intapla in motor.
                              Dar e clar ca intr-un dizal, fiind mai tzapan facut, pana la urma ramane numai viteza de frecare, restul fiind neglijabile.
                              Last edited by Octavian; 13 November 2008, 14:06.

                              Comment


                              • In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google