hai sa punem atunci si alte piese de dizal pe benzinare...
pana una-alta, benzinarul de la volvo a fost primul ce-a parcurs un milion de km fara interventii la motor, nu dizalul de la mercedes (vezi cobra si bot-de-cal, care sunt superfiabile).
oricum, lucrul mecanic e forta ori deplasarea. La turatii mai mari, deplasarea e mai mare la benzinar. Dar dizalul compenseaza prin forta mai mare. Asta incec sa arat. Ca la dizal in general se folosesc materiale mai scumpe, mai robuste, asta nu cumva e tocmai pt ca are nevoie de ele, altfel l-ar lua dracu? Si in general un dizal il iei sa mergi mai incet, dar mai mult cu el, pe cand un benzinar nu. Exceptie volvo, saab, sau mercedesurile vechi, care chiar sunt fiabile pana in panzele albe si nu e diferenta intre ele decat dupa 800000km, cand foarte probabil nu mai ai masina. Asta incerc sa spun, ca un benzinar construit calumea nu e mai prost decat un diesel. Uita-te la subaru benzinar turbo cu sute de mii de km si merg fara probleme, toyota la fel. Subaru pana anul n-a vrut sa auda de diesel, nu i-a interesat, ei faceau benzinare (unele cu turbo) ce in conditii normale de exploatare fac sute de mii de km fara sa schimbi nimic in motor. Deci se poate. Si in cazul loganului, e valabila treaba. Sunt lagune si megane-uri cu sute de mii de km, chiar si loganuri de taxi cu 400000km benzinare, la care nu s-a schimbat nimic la motor, doar s-au facut reviziile la timp. Asa ca hai sa nu mai tinem de dizale ca de gogoasa cu miere, ca sunt buni si biscuitii cu gem de coacaze

oricum, lucrul mecanic e forta ori deplasarea. La turatii mai mari, deplasarea e mai mare la benzinar. Dar dizalul compenseaza prin forta mai mare. Asta incec sa arat. Ca la dizal in general se folosesc materiale mai scumpe, mai robuste, asta nu cumva e tocmai pt ca are nevoie de ele, altfel l-ar lua dracu? Si in general un dizal il iei sa mergi mai incet, dar mai mult cu el, pe cand un benzinar nu. Exceptie volvo, saab, sau mercedesurile vechi, care chiar sunt fiabile pana in panzele albe si nu e diferenta intre ele decat dupa 800000km, cand foarte probabil nu mai ai masina. Asta incerc sa spun, ca un benzinar construit calumea nu e mai prost decat un diesel. Uita-te la subaru benzinar turbo cu sute de mii de km si merg fara probleme, toyota la fel. Subaru pana anul n-a vrut sa auda de diesel, nu i-a interesat, ei faceau benzinare (unele cu turbo) ce in conditii normale de exploatare fac sute de mii de km fara sa schimbi nimic in motor. Deci se poate. Si in cazul loganului, e valabila treaba. Sunt lagune si megane-uri cu sute de mii de km, chiar si loganuri de taxi cu 400000km benzinare, la care nu s-a schimbat nimic la motor, doar s-au facut reviziile la timp. Asa ca hai sa nu mai tinem de dizale ca de gogoasa cu miere, ca sunt buni si biscuitii cu gem de coacaze

Comment