Diesel Vs Benzina Vs Gaz

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hai sa punem atunci si alte piese de dizal pe benzinare... pana una-alta, benzinarul de la volvo a fost primul ce-a parcurs un milion de km fara interventii la motor, nu dizalul de la mercedes (vezi cobra si bot-de-cal, care sunt superfiabile).
    oricum, lucrul mecanic e forta ori deplasarea. La turatii mai mari, deplasarea e mai mare la benzinar. Dar dizalul compenseaza prin forta mai mare. Asta incec sa arat. Ca la dizal in general se folosesc materiale mai scumpe, mai robuste, asta nu cumva e tocmai pt ca are nevoie de ele, altfel l-ar lua dracu? Si in general un dizal il iei sa mergi mai incet, dar mai mult cu el, pe cand un benzinar nu. Exceptie volvo, saab, sau mercedesurile vechi, care chiar sunt fiabile pana in panzele albe si nu e diferenta intre ele decat dupa 800000km, cand foarte probabil nu mai ai masina. Asta incerc sa spun, ca un benzinar construit calumea nu e mai prost decat un diesel. Uita-te la subaru benzinar turbo cu sute de mii de km si merg fara probleme, toyota la fel. Subaru pana anul n-a vrut sa auda de diesel, nu i-a interesat, ei faceau benzinare (unele cu turbo) ce in conditii normale de exploatare fac sute de mii de km fara sa schimbi nimic in motor. Deci se poate. Si in cazul loganului, e valabila treaba. Sunt lagune si megane-uri cu sute de mii de km, chiar si loganuri de taxi cu 400000km benzinare, la care nu s-a schimbat nimic la motor, doar s-au facut reviziile la timp. Asa ca hai sa nu mai tinem de dizale ca de gogoasa cu miere, ca sunt buni si biscuitii cu gem de coacaze
    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

    Comment


    • mi-ai facut pofta de ceva dulce!Apropos, ca tot ai adus aminte de Subaru, mor de curiozitate sa merg cu un diesel boxer de la ei!Deja devine o fantezie pentru mine
      In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

      Comment


      • Nu-i cu nimic mai performant decat un turbodiesel de la orice alta firma, doar ca e boxer...
        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

        Comment


        • Ooooo, pai eu n-am spus ca benzinaru e mai prost ca dizalu! (Volvo n-a fost un master al motoarelor dizal).
          Am spus doar ca prin natura lor, dizalu face mai multi km decat benzinarul, nu-i acelasi lucru.
          La benzinar nu poti sa pui piese mai tzapene ca s-ar duce dracu demaraju.
          Tocmai de asta la dizal sunt mai tzapene piesele, ca sa elimine fortele suplimentare care apar (de unde si un cuplu mai mare, citez din studiu' lu aia).
          Dizalu nu-l iei sa mergi mai incet, mergi cu el cum poate, prin costructie e mai lent ca benzinaru, d-aia mergi mai incet.
          Sunt mai pretentioase dizalurile ca benzinarele? Da, de unde si ideea ca sunt mai putin fiabile, pica perifericele.

          La benzinare n-am vazut decat exceptii de km multi la bord, cum ai enumerat si tu.
          La dizal, e ''normal'' sa vezi 3-400000 km.
          Te duc la Bocsa sa vezi cum poate functiona un motor dizal de pe Solniza, cu 600.000 km la bord (!!!) pica tabla de pe ea, dar motorul porneste la sfert de cheie.(mai sunt cateva cu 400 resp 500000 km la bord, dizal)

          PS: este si benzina 1.4 mpi cu 400000 km la bord, marge brici, am vazut si in Arad destule, din pacate nu mai sunt toti caii acasa , se simte ca e obosit rau motorul, dar functioneaza bine.
          La dizal cu 500000 km la bord nu simti treaba asta.

          PPS: in caz de forta majora, daca ar fi sa aleg intre un dizal cu 400000 km la bord si un benzinar (stiind viata lor) as alege fara sa clipesc dizalu. Cu cate masini cu 4-500000 km la bord benzinare te-ai carat sa vezi ce viata/smaga mai au motoarele alea in ele?
          Eu am vazut o exceptie, un V8 de 4 litri benzina care la 380000 mergea bine bine. Dar mare bre...mare ))
          Last edited by Octavian; 13 November 2008, 16:19.

          Comment


          • Ar fi un avantaj cica :nu vibreaza asa tare datorita asezarii pistoanelor nefiind nevoie de echilibrare asa se lauda ei .In rest mornaie ca celelalte.
            Welcome to the Club, We Have Jackets !

            Comment


            • Acele informatii de pe site-urile respective, nu sunt studii
              Stie cineva forta la care sunt supusi cuzinetii? Pistoanele?
              Presiunea pe care o suport pistonul de dci este de 2000 bar (asta la diesel aspirat), spre deosebire de benzina care are o presiune mult mai scazuta.
              Raportul compresie la diesel este 1:21, spre deosebire de benzina unde este 1:10 ( 9.5 - de obicei, depinde de motor).
              Presupun ca pistoanele sunt forjate, caci altfel s-ar sparge efectiv.
              Explozia este mult mai puternica la diesel, de unde rezulta si cuplu crescut. ( trebuie sa fie f puternica, pt ca pistonul de diesel are si cursa mai lunga, asa-i domnilor ingineri?).
              Astept niste date tehnice pt sustinerea fiabilitatii motorului diesel ( turbo diesel, ca sa fim mai corecti in exprimare).

              Comment


              • Bai sunteti carcotasi.
                Vreti studii, informatiile (care sunt cu duiumu') nu sunt de ajuns ca ei este prosti si noi destepti.
                Aratati voi un/o informatie macar veridica, unde sa se afirme cu suport ca un benzinar e mai fiabil decat un dizal, deci o informatie care sa va sustina afirmatiile.

                Ia zi Cezar, cati bari la compresie maxima sunt la benzinar si cati la dizal? ))
                Vezi sa nu faci confuzie cu pres de injectie (aia de 2000 bar cat spui ca e in motor).

                PS: si vezi ca virgula cuplu la dizal nu e dat numai din cauza de exploziei ''puternice''.
                Last edited by Octavian; 14 November 2008, 00:19.

                Comment


                • @tavi, ia vezi tu cam ce forta apasa pe piston/biela/cuzinet/maneton arbore cotit cand ai degajare de 40mm la maneton si diametru de 80mm la piston. Asta pt un dizal mic, 85CP, cuplu de 200Nm. Si nu pune pistonul la jumatea cursei, ci la vreo 15% din cursa, cand unghiul bielei e aproape vertical si totusi ai moment de rotatie de 200Nm. Cand inmultesti aia 200Nm cu 25 (pt ca degajarea manetonului e de doar 4cm, deci de 25 de ori mai mica decat punctul de masurare al cuplului motor )imparti aia 5000N la sinus de aproape 15 grade si-o sa te caci pe tine cand vezi cate tone ies in capul pistonului
                  pe langa asta, ce mai da cuplul la dizal? Volanta mare? Da, da cuplul strict la plecarea in sarcina, dar in acceleratie "papa" mai mult din puterea motorului decat o volanta de benzinar...
                  eu unul nu cred ca o sa mai discut, ca ajungem la cearta pana la urma. Dizalul e clar de cel putin 2 ori mai fiabil decat benzinarul. Astept sa vad "tractoristi" fericiti ca loganul lor poate ajunge teoretic la 1000000de km si eu o sa ma multumesc cu "polizorul" daca face 300000 in 8 ani. Oricum aia nu va mai fi masina dupa 10 ani si 250-300000km, dar na, e bine ca avem motoare rezistente. Cand aruncam masina, ne cumparam doar o caroserie si economisim, refolosind acelasi motor. Hai ca deja sarim calul, ne luam dizal ca e fiabil cand de fapt nu ne tine restul cat motorul.
                  si pana una-alta, volvo benzinar a facut primul milion de km, scheiss egal ca aia nu stiu sa faca diesele. De ce n-a facut-o mertanul dizal inainte si ne inchidea gura?
                  Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                  Comment


                  • interesant e ca la Mercedes zice ca benzinarele sunt mai fiabile!Fara gluma
                    In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                    Comment


                    • Pt ca Volvo a avut o alta strategie de marketing, e foarte simplu, Mercedesu nu avea la momentu resp ce sa dovedeasca, stiindu-se de catre consumator ca un etalon de calitate. Deci 100% marketing.
                      Poti spune cu mana pe inima ca un motor de Volvo e mai fiabil ca un motor de Mercedes sau...? Ce naiba ne cramponam in chestii marunte, pur subiective.

                      Nu era vorba de cat tine masina in sine, sau cat o tine proprietaru, ci doar din p d v al motoarelor, care ar fi mai fiabil.
                      Orice, dar absolut orice articol (ca vad ca va place mai mult cu articole, ca date tehnice nu se gasesc) spune ca intr-o viata de motor dizal se fac mai multi km decat ar face un benzinar, dar nu, de ce sa credem niste articole aruncate la intamplare.

                      Nu sunt date concrete care sa dovedeasca o parere sau cealalta, asa ca ma opresc aici si fiecare sa creada ce-o vrea. Niste forte suplimentare aparute la motorul dizal (din motiv pt care e mai tzapan facut) nu pot dovedi ca nu e mai fiabil decat un benzinar.

                      Comment


                      • Ca sa nu ne mai certam, hai sa cerem parerea unei terte persoane, si anume , ajutorul unui inginer mecanic ( nu mecanic, ci absolvent al Facultatii de inginerie mecanica).
                        Apropo, parca Seba stie ce spune, nu asta e meseria lui?
                        PS: indiferent de "strategia de marketing", volvo a reusit sa scoata un motor ce a rezistant un nr crescut de km, motoru fiind pe benzina.
                        Last edited by Cezar; 14 November 2008, 16:41.

                        Comment


                        • Nu pot sa ma "pun", eu am terminat telecomunicatii, masinile si motoarele in general sunt o pasiune pt care m-am documentat la mecanici, am citit carti, articole, am folosit internetul...Din pacate nu am facut scoala de specialitate. Pt mine e mai fain sa fac un montaj care sa-mi comande un injector si sa-mi aprinda un bec cand trebuie si cat trebuie decat sa calculez o axa cu came sau o turbina
                          meseria mea e sa testez ecu-uri de abs, control habitaclu, module reglaj suspensii, borduri si directii asistate, dar din punct de vedere electronic, nu mecanic.
                          Last edited by Seba; 16 November 2008, 06:55.
                          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                          Comment


                          • Si eu am terminat UTS adica sudura (cu electrozi de sudat pe timp de noapte in tunel) deci se leaga )))))
                            Eu le las drac de motoare, ma duc in scurt timp sa dau o forja cu benzinaru meu, sa-i scot pistoanele prin capota, doar la capitolu asta stiu si eu sigur ca e mai rezistent si sau fiabil. ))))

                            Comment


                            • Off:nare nimic oricum romanul de pricepe la toate.Deci pana la urma merem pe benzina sau gpl ?Vad ca de diesel aproape toti zic ca nu e bun.eu unu prefer benzina si pace.pana o apare alte motoare mai destepte pe motorina pe apa sau mai stiu eu cu ce merg pe benzina.
                              Welcome to the Club, We Have Jackets !

                              Comment


                              • N-a zis nimeni ca nu e bun. Unii doar spunem ca nu e de doua ori mai fiabil decat un benzinar, atat tot....
                                Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google