If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Deci n-o mai dati la intoarsa acum, ati sustinut ca dizalu nu e mai fiabil ca benzinaru, nu ca dizalu nu e de doua ori mai fiabil (forte, frecari, turatii, benzinaru a facut primul milion de km , etc).
PS: eu n-am sustinut niciodata ca are viata dubla, am spus ca face km mai multi.
Mai tu ai zis parca la un moment data ca dizalul e de 2 ori mai fiabil ca benzinarul. Eu zic ca nu-i. In acelasi regim de functionare, dieselul nu are viata mai lunga decat un benzinar. Nu compara unul care merge 90km/h cu dizalu ca sa consume putin cu unu ca mine sau ca jiji, care merg 190 ori de cate ori au ocazia si apoi dupa 100000km sa vii sa spui, bah, dizalu inca mai merge si benzinaru tau s-o fu...Prajit de aici vine mitul ca dieselul e mai fiabil, ca inca sunt multi cei acre merg incet cu dieselelul si nu chinuie motorul ca astia de merg cu benzina si mai au si talpa grea
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Eu n-am spus treaba asta, eventual ai vazut citatul ala, nu era citatul meu - si n-am sustinut asta ca ar avea viata dubla, am sustinut ca teoretic dizalu poate face mai multi km decat benzinrul (teoretic, excludem perifericele, de aia nu e mai fiabil la noi dizalu).
Vorbim la un mers teoretic in parametrii dizal si parametrii benzina, nu extremele. Nu 90/h cu dizalu pe tr V ca at probabil il omori cu subturarea ci un regim normal de 2000-3000 rpm si la benzina 2500-4500 rpm sau ma rog care ar fi regimurile de functionare la astea, nu racing, tuning si alte cele.
Asta am sustinut, si in raspuns de contra ai venit si ai motivat cu fortele suplimentare care apar la un dizal, ca de aia nu e mai fiabil, lucru pe care eu nu-l sustin (piesele nu sunt la fel etc etc), atata tot.
Acum depinde cum privesti problema, in cazul meu putin subiectiv pentru ca detin diesel, insa eu recomand aceasta alegere celor care au de parcurs multi km, deoarece diferenta de pret la achizitionare se amortizeaza rapid, iar rezistenta unui diesel bine intretinut si utilizat nu are rost sa o discutam pt ca e net superioara benzinei iar in ceea ce priveste gpl nici nu mai discutam. Am observat un posesor de diesel care se plange aici ca ii papa masina la 150 km/h 6,5 si mai bine, asa ca o intrebare venita de la un om ce parcurge 60mii-80mii pe an in romania (nu trebuie sa te superi) unde frate mergi tu cu aceasta viteza, ai tu cumva autostrazi?, sau poate cu 180 gonesti pe autostrazile tale imaginare; caci de gonesti pe strazile noastre inseamna ca esti ori foarte tanar si emo, ori total incostient(bizon). Eu unul am fost si in straintate si am parcurs 2000 km in 24 h cu tot cu stationari deci oricum viteza a fost undeva la 140-160 km/h si oricum nu am consumat mai mult de 6 la suta.
Lasa-ma sa-mi revin...1.5dci consuma sub 6% la 150km/h? Tu ai mers cu viteza aia si ai mai si pornit motorul? Sau il mai uitai oprit ocazional? Mai da-l dracu de dizal super economic, ca desi nu am personal, am condus si am mers cu ele, chiar 6% la 160 n-am auzit pe nimeni sa se laude cu asa ceva pana acum...
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
A fost cineva cinstit si a spus ca la dci condus blana pe autostrada i-a consumat aproape 10%. Adica la 170-180 consuma 10 iar la 150-160 consuma 6? Strange.
Deci si la 1.4 e diferenta enorma de consum astfel: 140 km/h iese un ~7,5% (daca ai merge constant pe autostrada).
Ai trecut de 140, sa spunem ca mergi sustinut cu 150-155 pur si simplu se duce naiba consumul, e ''la capat'' salta grozav la 8,5-9%, asta pt ca tot cauti podeaua )
Nimeni nu contesta consumul redus la dizal, gogoase au fost si vor mai fi )))
La 110/h constant la dizal 1.5 putem lua in calcul un ~4,2% consum.
La 140 nu cred sa fie mai mare de ~6-6,2%.
150-160 la dci 70 nu se pune, e spre ''capat'', e normal sa ia peste 7% dupa logica mea.
Prietenul meu cu dci la mers Germania tur-retur i-a iesit o medie de 6,2%, pe autostrada mers 130-160/h.
PS: eu la 407 hdi 136 cp RO-Olanda retur am scos ~6,5% , aproape 3000 km autostrada, preponderent 140-170/h.
A fost cineva cinstit si a spus ca la dci condus blana pe autostrada i-a consumat aproape 10%. Adica la 170-180 consuma 10 iar la 150-160 consuma 6? Strange.
E-te,,,spanac de Manciuria,,,10 L; spune cineva o vorba, altcineva o ia de buna (fara sa o argumenteze) si iese un "adevar"
Cati merg constant cu acea viteza, pe o portiune reprezentativa de drum si sa rezulte un consum REAL?
Mie la un 100 de km imi ia cam 4 L (in functie si de sarcina si de conditii meteo si de stilul de mers...); la 120 cam 5 iar de 140-149 nu vorbesc deoarece nu merg cu acea viteza dar sa nu aud de consumuri "dupa ureche" ...
Eu as sugera chiar sa fie inchis acest topic; sunt oameni care in veci nu se pot impaca cu stilul de condus al "tractorului" (probabil sunt mult mai temperamentali); de asemenea, sunt persoane care nu ar putea sa conduca eficient un benzinar (si detesta un asemenea motor); mie imi plac ambele (sincer) pentru ca vad si avantajele si dezavantajele fiecaruia; a,,,sa nu uit: unii si-au luat masina pentru a fi economica, sigura, confortabila etc., altii pentru a face si ceva liniute ori curse;
Despre GPL nu pot decat sa imi dau cu parerea (si probabil eronat): am vazut motoare care au mers cu gaz (si erau serios afectate); poate nu era bun acel gaz, poate nu era buna instalatia, poate nu era bine reglata, POATE...
Ca vin cei care au GPL-uri pe TAXI si spun unele lucruri,,,sunt alti factori si acolo...(deh! Subiectivism!)
Pentru mine este reprezentativ un raport: la X motoare vandute, cate au venit in service, la ce numar de km, cu ce tip de defectiuni, cat de grave sunt ele? (caci una e sa iti toooot vina motoare cu acelasi defect si alta sa mai pice cate ceva, in timp); depinde f mult si de stilul de conducere al respectivului utilizator...
Pe scurt: e un topic nascator de disensiuni, aprige dispute, scantei si flacari (deh! Pasional mai e romanul!)
P.S. Postul anterior mi s-a parut unul obiectiv (realist)
Salutare am si eu de curand un logan 1.6 90 Cp cei drept nu m-am obijnuit ft tare cu ea ma enerveza ambreajul ca tine sus.
Pb mea e ca mi se pare consumul exagerat 16.5 L/100km!
Care e parerea voastra posesori de Golan
App locuiesc in Bucuresti (Aglomeratie ca la dracu acasa)
In timp,si dupa citeva mi de km se mai lasa motorul...si implicit mai scade consumul.Chiar cu citiva litri.deci nu te alarma...asa e la toate.Am cunoscut pe cineva care si-a luat un fiat albea 1,4 (nou) si spune ca ii consuma 8%...tinind cont ca sta la tara,si majoritatea drumurilor le face in afara localitatilor.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment