Diesel Vs Benzina Vs Gaz

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by popavlm View Post
    cred ca te referi la kg de gaz nu la litrii
    La kilograme m-am referit, m-am exprimat eronat.
    In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

    Comment


    • io zic diesel...sau benzina..fara gpl

      Comment


      • Originally posted by B95HMK View Post
        pariu pe cat vrei ca 1.4 mpi e mai lent decat dci.
        si la plecare si la drum intins.
        este probata chiar de mine chestia asta.
        si consumul e chiar acela care ti l-am spus.
        de gpl nu stiu.
        Am 1.4 si cu GPL (aragaz) de pus la interval. La o regionala astept sa-i rup turbina aia la tractoras de-ti da' senzatia ca fuge...


        ontopic: cu GPL esti mai castigat si decat dci de 85 la costul per' kilometru.
        4 pistons + GPL + tuningu' casei = km multi & 1.5 dCi 85 BoiP

        Comment


        • Ca fost utilizator de GPL confirm cele spuse de aleXpeed, mult mai rentabil decat un diesel.
          sigpic

          Comment


          • Benzinarul 1.4 mpi pe GPL asigura cheltuieli de intretinere reduse - chiar si sub dieselul de 85PS

            Totusi nu subestimati performantele lui 1.5 DCI 85 PS (mai nou 90 PS) Cuplul 200 Nm asigura un confort foarte bun la condus, impreuna cu rapoartele cutiei si diferentialului.

            Daca vorbiti de demaraje, depasiri, etc... trebuie pastrat un echilibru atunci cand faceti comparatiile. Sa comparati 1.4 mpi dus in 5500 - 6000 rpm, cu 1.5 DCI 85PS dus in 3000 rpm nu este o comparatie corecta.

            Luati un drum Bucuresti-Brasov-Oradea - unul cu 1.5 DCI 85PS si altul cu 1.4 mpi GPL si vedeti cum e utilizata masina la acest parcurs. (la depasiri de cate ori trebuie sa retrogradezi in cutie la benzinar si de cate ori la dieselar - si cat de obosit ajunge soferul la destinatie)

            Si mai vedeti un aspect: uzura dieselului dus la 3000 rpm si uzura 1.4 mpi pe GPL dus la 5500 - 6000 rpm.

            O exploatare economica pentru 1.4 mpi pe GPL ar insemna 3000 - 3500 rpm. (daca incepi sa duci la 5500 - 6000 pe GPL si dupa aia uzezi supape/scaune in 20.000 - 50.000 - nu mai e chiar ieftin deloc)
            Last edited by ion_R5; 28 February 2011, 13:00.

            Comment


            • Comod- e de preferat benzina.
              Ieftin- GPL, daca scoti banuti multi la montare.
              Diesel- cui ii place, mie unul nu. Probabil pe un SUV nu mai e de ales, acolo consumul de benzina e urias fata de varianta diesel.

              Comment


              • @ mr.K
                Cred ca ar trebui sa mergi ceva vreme cu un diesel. Daca vezi cum faci cu diesel depasiri de la 80 - 90 in tr.5 (asa cu putin avant - apasat un pic pe pedala cat sa intre mai bine in ture|cuplu si dupa aia te duci foarte bine) - ceea ce la benzinar nu vei reusi. - putem vorbi despre confort la drum lung, unde dieselul trage foarte bine in plaja 2200 - 3300 rpm (la benzinar, muti plaja asta de turatie cam cu 1000 - 1500 rpm mai sus - adica retrogradari in cutie destul de dese, daca nu mergi pe autostrada)

                Comment


                • E adevarat ce zici, am diesel-uri la munca. nu Logan e drept, eu unul prefer benzinar. La disconfort includ si problemele aduse de motorina de proasta calitate din Romania.

                  Benzinarul, ca durata de utilizare, pe la 300k va fi in plina putere, dieselul va incepe sa tuseasca. Nu stiu Logan benzinar, cu aproape 1 milion de km, dar o Laguna 1 de la munca acusi atinge cifra asta, fara interventii la motor si cutie de viteze. Masina e din '99 si facea cam 8-10k pe luna.

                  Daca as fi taximetrist, as baga GPL. Si asa viteza medie la mine in oras e de 10-15 km/h. Pana nu l-o scumpi si pe asta pe la vreo 4 lei.

                  Comment


                  • eu nam facut depasiri la 110-120 direct in tr5, fara sa fie vreun pericol sau ceva, iar pe gaz consumul exterior la 100-110 pe gps este de cam 7-7,5. echivaleaza cu 4 pe diesel, dar la 90km/h, nu 110. cel mai bire ar fi sa faceti efectiv o comparatie de bani/km, nu consum combustitibl pe km. ganditi-va ca, de obicei, gazul scade la bani vara foarte mult (probabil coboara iar aproape de 2 lei pe vara) pe cand benzina mai greu...

                    Comment


                    • dci85-90 este bun dar scump

                      E slab tare 1.4 GPL la drum intins. Fac des drumuri de 500 de km si am emotii serioase la depasiri. Nu zic ca nu ma descurc, dar trebuie date ture serioase si devine stresanta calatoria daca am de depasit multe tiruri.

                      Dieselul de 85-90 de cp este un motor reusit si cred ca cel mai potrivit pentru calatorii interurbane lungi.

                      Insa pretul sau mi se pare enorm. Adica sa dai 2 000 de EUR in plus pentru acest motor este o suma colosala raportat la pretul Loganului care se vrea o masina ieftina. Ajungi sa dai prea multi bani pe o masina care trage bine dar care e slaba rau la stabilitate. Sa dai aproape 11 000 de EUR (Logan Laureate cu dci90) pe o masina la care nici macar nu se poate rabata bancheta din spate e deja prea mult.

                      Versiunile de Logan care merita sunt cele sub 10 000 de EUR.

                      Nu inteleg deloc politica Renault in legatura cu preturile motorizarilor diesel, mai ales cand stiu foarte bine ca fiabilitate lor nu este tocmai exemplara.
                      Logan GPL 1.4

                      Comment


                      • @ stolniceanulucian
                        Foarte corect ce ai scris despre confortul 1.4 mpi.
                        In privinta pretului pentru diesel - luand strict constructia motorului: bloc motor, pistoane, biele, arbore cotit, chiulasa - la cele diesel totul este mai scump. Peste asta trebuie sa vezi cat costa 1 turbina, 1 pompa de inalta presiune, 1 intercooler - si o sa ajungi spre cei 2000 euro. Atata costa un diesel - asta e. (VW ca sa vina mai jos la pret, a facut 1.4 tdi in 3 cilindrii si 1.2 benzinar tot in 3 cilindrii - si nu sunt mai ieftine ca loganul...)

                        Eu vad Loganul - cumva la o alta scara, ceea ce a fost Golf 1 la vremea lui ---- masina saracului, economica si cat de cat ieftina.

                        Comment


                        • Si cu toate astea ai 1.6 16V.

                          Comment


                          • La 10.000 - 15.000 km/an cat estimez eu ca fac, dieselul nu este o necesitate. L-as fi luat doar pentru confort si insemna sa mai dau 1300 euro in plus (taxa de prima inmatriculare era vreo 480 euro la diesel si a fost 770 euro la mine --- euro 4)
                            Daca ai nesansa sa iti pice pompa de inalta, dieselul devine foarte scump... La fel si cu turbina. Cum eu nu am nici pompa de inalta si nici turbina, am scapat de 2 griji. Plus injectoarele la diesel --- cand pica pompa, termina si injectoarele.

                            L.E. Si mai e ceva nasol la diesel: La fiecare 2 ani la ITP, daca il faci pe bune, iti tureaza motorul de-l zapaceste. Mi se pare o mare porcarie --- testarea noxelor la diesel la o turatie la care motorul nu functioneaza niciodata in exploatare (fie era mers incet sau sportiv). Sunt chiar sanse ca dupa un test de noxe, sa pleci cu motorul mai uzat/zapacit decat o faci in 4 ani de mers cu masina. (sunt destui ca au plecat cu motoarele fierte sau cu bataie de vilbrochen de la ITP - testarea noxelor)
                            Last edited by ion_R5; 28 February 2011, 15:52.

                            Comment


                            • Cam asta am zis si eu mai sus. La disconfortul cauzat de motorina proasta din Romania. valabil nu doar pentru Logan, experiente neplacute au avut de exemplu si cei cu Passat 2.0, nou.
                              Motoarele Renault diesel de clindree mica sunt penalizate de faptul ca doar Delphi a dorit sa faca injectoare pentru ele. Si le-a facut. Proaste.

                              Comment


                              • Tocmai ne-ai spus ca mai fac si altii motoare ceva mai slabe, care nu rezista la motorina din Romania.

                                Traiasca dieselul generatia anilor 80 - 90, care suporta cu stoicism motorina din Romania --- si chiar mergea OK, daca suplimentar motorina era lasata la decantat si se schimbau filtrele de motorina la fiecare 10.000 km parcursi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google