Diesel Vs Benzina Vs Gaz

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Poti tu stii de unde a pus motorina ? Poate avea TIR -ul mizerie prin rezervor . . . zic si eu. Dupa care mai conteaza si exploatarea incorecta.

    La dCi 1.5 au cazut pompe cuprinse intre seria X si seria Y, dupa care nu au mai fost probleme, decat la cei care pun motorina din ''surse'' dubioase. Am destui amici cu Logan 1.5 dCi din primele serii care nu au nici o problema, trecute de 150.000 km.
    sigpic

    Comment


    • Motor diesel cu multi km fara schimbat injectia: stiu doar un Mercedes Actros-700k
      Motor pe benzina fara nimic schimbat: 1.6 16V de Laguna, a trecut recent de 1 milion. Plus cateva care au peste 500k.

      Or fi si diesel-uri cu multi km fara probleme, nu am cautat ca nu ma intereseaza. In schimb, intamplator aud tot felul de probleme.
      De aia ii las pe cei cu dci sa-si laude masina.

      Comment


      • Mr.K, vad ca te incapatanezi sa dai inainte cu diesel. Ma intreb daca ai avut o masina diesel?

        Motorul in sine (bloc motor, pistoane, biele, arbore cotit, chiulasa) sunt mult mai zdravan facute decat la un motor pe benzina - fiindca conditiile de functionare sunt mai grele decat la motorul pe benzina. De asemenea materialele care intra in componenta motoarelor au calitati superioare, tot pentru a rezista conditiilor de exploatare mai dure.

        Un motor pe benzina exploatat normal - incepe sa pape ulei si sa se uzeze pe la 200.000 - 300.000 km, in timp ce un diesel ajunge pe la 400.000 - 500.000km.

        Ma refer la cazurile uzuale, nu la exceptii --- motoare cazute la 80.000 sau la 800.000.

        Anexele motoarelor - cum sunt pompele de inalta presiune, injectoarele, turbina - nu rezista 400.000 km.
        Motorul diesel nu cade la 80.000km. Daca ii cade turbina sau pompa de injectie sau injectoarele - dupa ce se schimba motorul poate merge mult si bine. Conteaza si soferul si intretinerea masinii.

        Vorbesti despre o Laguna care are 1.000.000 km parcursi. Ar trebui insa sa ai istoricul de service al masinii sa vezi ce s-a schimbat pe masina. Ma indoiesc ca are inca injectoarele originale.

        Sunt Loganuri diesel cu aproape 500.000 km fara schimbarea pompei de inalta presiune. Cine isi ia Logan diesel, cred ca stie din start la ce riscuri se expune. Cine nu se pricepe la diesel, sa nu-si ia.

        Comment


        • Originally posted by ion_R5 View Post
          ---------
          Cine nu se pricepe la diesel, sa nu-si ia.
          Bine zis, vad ca ai 1.6 16V.

          Comment


          • @ mr.K
            Maestre, eu am avut 2 masini diesel:
            Renault Super5 fabricatie 1987 - motor diesel 1.6 F8M
            Peugeot 309 fabricatie 1987 - motor diesel 1.9 XUD

            Am mers o gramada de km cu motoare CDI

            Am rude cu Logan diesel 1.5 dci 70 si 85 PS

            Mi-am luat benzina, din mai multe motive:
            - circul cam 10.000 - 15.000 km/an
            - pretul benzinei a ajuns cat cel al motorinei
            - am redus investitia initiala cu 1300 euro
            - daca va trebui sa fac multi km - fata de ce am estimat, o sa trec pe GPL

            Comment


            • Hmmm, sesisez un pic de ironie.
              N-am sa fac nici un comentariu ca ai trecut la benzina de la diesel, vad ca ai motive obiectve.
              Maestru nu-s nici pe departe, discutiile in contradictoriu duc rareori la ceva util, iti urez multi km fara incidente si reparatii neprevazute.
              Nu pot fi convins sa imi cumpar diesel decat in cazul unul SUV, unde consumul pe benzina ma infioara si nici puterea nu e suficienta.

              Si nu e musai sa detii diesel, pentru a avea pareri, poti sa conduci diesel.

              Comment


              • Originally posted by Cezar View Post
                Nu-i vb doar de motorina proasta, ci de modalitatea de constructie a respectivului motor.
                HDI-urile de ce n-au probleme? N-am intalnit unul care sa cada pana-n 300 000.
                Fenomenal, delphi echipeaza si diseluri cu sigla Hdi.

                A observat cineva cat costa un K9K nou si cat costa un TDI nou?
                Last edited by einstein1984; 4 March 2011, 16:16. Reason: Automerged Doublepost
                Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                Comment


                • Originally posted by ion_R5 View Post
                  @ mr.K
                  Maestre, eu am avut 2 masini diesel:
                  Renault Super5 fabricatie 1987 - motor diesel 1.6 F8M
                  Peugeot 309 fabricatie 1987 - motor diesel 1.9 XUD
                  Diesel urile vechi (1987 !) nu au nici o legatura cu cele moderne cu 'common rail' si presiuni de injectie foarte mari.

                  La dieselurile vechi puteai sa bagi motorina de unde vroiai si nu aveau nici pe naiba. Fratemiu are Ford Escort 1.6 Diesel cu peste 200 000 de kilometri, e mancat de rugina, insa motorul e brici. Taica meu avea Citroen BX 1.9 D cu 280 000 de km si la fel motorul era brici.

                  Spre deosebire de grupul PSA de exemplu, Renault nu prea stie sa faca motoare diesel fiabile. Pana si vechile motoare 1.9 D (65 CP) de pe Dacia papuc au foarte des probleme cu pompa de injectie.

                  Asta e situatia si ca si client e destul de trist ca trebuie sa pariezi pe banii tai daca motorul in ansamblu va fi fiabil sau nu.

                  Parerea mea este ca la o masina vanduta in zilele noastre (fie ca e diesel sau benzina) nu ar trebui sa existe nici o problema la motor sau la accesoriile sale in primii 200 000 de km intr-un regim de exploatare normala si cu reviziile la zi.
                  Logan GPL 1.4

                  Comment


                  • 1.9 dTi, 1.9 dCi, 1.5 dCi cu exceptia seriilor cu pompele problema sunt motoare fiabile si ieftine.
                    sigpic

                    Comment


                    • 1.5 dCi de pe Logan nu e tocmai ieftin.

                      Ieftin ar fi daca ar costa sa zicem doar cu 500 de euro mai mult decat benzinarul si nu 1500 de EUR cum e acum
                      Logan GPL 1.4

                      Comment


                      • Pai cine si-ar mai lua benzina daca ar fi asa mica diferenta ?

                        Comment


                        • Multi si-ar mai lua benzina si daca ar fi la acelasi pret. Eu tot 1.6 16V mi-as fi luat chiar daca 1.5 dCi era la acelasi pret. De ce ?

                          1) 20 CP in minus, 2000 RPM in minus.

                          2) Sunet mai nasol, vibratii mai mari ale motorului.

                          3) Motor mai complicat cu posibilitati mai mari de a se defecta dupa expirarea garantiei.

                          4) La kilometrii pe care ii fac anual (15-20 000) diferenta de consum nu era suficient de mare incat sa te imbogatesti. Cu asta am undeva la 7-7.5% consumul mediu, cu dCi 85 probabil era cu ~ 1.5 litri / suta mai mic.

                          5) Nu sunt dispus sa stau nu stiu cati km pe timp rece sa mi se incalzeasca motorul. Daca e vorba de o masina premium cu incalzire auxiliara si alte combinatii mai treaca mearga dar la noi nu este cazul asa ca long live motorul cu aprindere cu scanteie.
                          Last edited by Shakar; 6 March 2011, 17:26.
                          '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

                          Comment


                          • Si sa ma gandesc ca, la -20 de grade ca apa din motorina face ace de gheata in filtrul de motorina. Indiferent cat de scumpa e motorina, in Romania nu se pot abtine sa o "boteze". Patit cu un Nissan Terrano II diesel de la munca, nu mai spun ca filtru nu am gasit decat la reprezentanta pe stoc, acum vreo 5 ani. Si era coada si la filtrele alea, cateva masini de la politia de frontiera venisera inaintea mea. Si pana acolo m-am tarait cu 15 km/h.
                            Diesel in Romania (strict autoturisme)= distractie suplimentara gratuita.

                            Comment


                            • Eu unul cred ca faceti afirmatii gratuite.
                              Eu am in ograda ambele tipuri de motorizari, diesel respectiv benzina.
                              Ambele motorizari au avantaje si dezavantaje.

                              @shakar: ca sa beneficiezi de acei 20 de cai in plus trebuie sa te agiti. Eu unul pt oras in cursul saptamanii folosesc numai dieselul. Se simte cam ca cea pe benzina de 3000 cmc (exagerand putin), insa mult peste orice benzinar de 110.
                              Pe mine unul ma intereseaza sa ma duca rapid si ieftin. Ca sa pot avea aceleasi satisfactii in regim uzual de mers (2000-3000 rpm), ma costa mult mai mult benzinarul.
                              Citrorabla consuma in oras cam 8-9, insa cealalta consuma 18-20.
                              Deci de ce sa nu merg cu citrorabla? Ca doar nu ma duc cu ea la liniute sau competitii...

                              Multi vad ca se aduc in discutie performantele motoarelor, insa la capacitatea lor maxima de utilizare. Cati dintre voi isi folosesc motorul constant la puterea lui maxima? De aceea cred ca dieselul pt un om normal ce are treburi de facut prin diverse locuri se preteaza mult mai bine ca un benzinar.
                              Intreabarea ramane: ce fac eu cu acei 20 de cai in plus? Caci ca sa-i pot folosi trebuie sa scot mai multi bani din buzunar datorita consumului crescut...

                              PS: citroen nu e masina premium si are incalzire auxiliara. De fapt e un soi de Logan mai cu mot, ca toate celelalte rapciugi cocosate (volksvagin si altele asemeni).
                              Last edited by Cezar; 6 March 2011, 18:21.

                              Comment


                              • Poate ar avea cineva date din care sa observam diferenta de putere in regimul 2500-3000rpm.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google