Daca era GPL pe Logan cand l-am luat eu in iulie 2007, GPL imi luam ca am achizitionat masina din motive strict obiective!Oricum nu-mi pare rau iar urmatoarea masina CLAR va fi una hibrid!
Diesel Vs Benzina Vs Gaz
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by huzzy1981 View Postman, eu nu am zis ca atunci cand acu` e la 130 km/ora, consumul e 5, am zis ca e consumul de 5 ,mediu, in afara, mers si cu 130 si cu 90, si mai incet, si urcat munti, si coborat, si mers cu 1-a prin gropi, etc, etc, deci te rog sa citesti pana la capat posturile. Eu merg normal, nu ma gandesc ca daca accelerez mai brusc creste consumul (aviz mpi-stilor care accelereaza de la 0 la 100 km/ora in 10 minute sa iasa consumul mic), deci trag si de masina, iar consumul asa e el, undeva in jur de 5, plus minus cateva sute de grame (mai mult minus).
ma gandesc cu o oarecare curiozitate cat ar fi consumul daca as merge asa cum zici tu ca merg mpi-stii...sigpic
Comment
-
parerea mea: daca ar fi masini electrice pe care sa mi le permit, sigur mi-as lua electrica si nu diesel, dar pana atunci only diesel.
apropo, am "facut" un 1.4 mpi de i-au sarit capacele, si am fost provocat, deci tipul stia ce stia.
ps2: ma adresez cu "mpi-sti" pentru ca imi este mai usor la scris; sau vrei "benzinari"? Pt ca "cei care au logan cu motor pe benzina" nu voi spune never ever! De ce? Pentru ca e prea lunga fraza! si noi suntem numiti dieselari. Asa, si? E de suparare, sau care e faza?
relaxare!Last edited by Seba; 3 June 2008, 10:48.1.5 DCi Laureat Gri platine, a strong car for a strong man!
Comment
-
Haideti ca ma bag si eu in discutie. Am mai multe sa va zic. In primul rand, zicea cineva mai sus cum ca Loganul GPL ar fi bomba pe roti. Domnul meu, spre surprinderea ta, sa stii ca rezervorul de benzina sau motorina este net inferior la rezistenta in momentul unui impact, cam cu un minim 50 %, sa nu zic mai mult. Am vazut accidente in care benzina curgea in nestire din masina, pe cand GPL era la locul lui. In al doilea rand, cei cu motorina ar trebui sa mai taie din coada pestelui cum zicea cineva mai sus. Nu ai cum sa ai consum de 5 % la 150 km/h. Fiti realisti. Si in oras sa ai consum de 5.2 %, hahahah, chiar asa? Sa zicem ca ai consum de 5.2, dar te asigur eu ca DACA ai consumul asta, 80 % din drumul tau motorul este subturat, si cum motorina este proasta proasta in Romania, in maxim 40.000km schimbi injectoarele care nu sunt chiar ieftine + turbo. Cei care se pricep la un minim de mecanica stiu ei mai bine. Este mai fiabil, un cuplu ce se simte de la turatii scazute, si atat. In rest nimic mai interesant decat un benzinar sau GPL. In al treilea rand, zicea cineva mai sus ca el a facut un 1.4 MPI cu 1.5 dCI al lui. Mai taie si tu coada pestelui. Ca sa nu mai intru eu in amanunte, intra pe dacia.Ro si uitate la datele tehnice ale motorizarilor Logan, si vezi acolo demaraj 0 - 100 km/h. 1.4 da nana la 1.5 dCI. Daca l-ai facut la demaraj, sau unde ai zis tu ca nu mai tin minte, l-ai facut din alte motive, nu ca masina nu ar duce. Acum o luna mi-a venit Loganul ABS +, si pana sa il cumpar chiar ma gandeam ce motorizare sa iau. Benzina, Motorina, GPL? Si am inceput sa fac socoteli. Banii pe care ii dau la 100 km, sunt egali si la GPL si motorina. Pretul de achizitie Logan pe motorina si Logan GPL sunt aproximativ aceleasi. Si iara am trecut la calcule, si m-am strufocat eu mai bine si mi-a iesit: la 10.000 km / an, economisesc cu GPL fata de benzina suma de 1.000 RON. In trei ani, am 30.000 km, si economisesc 3.000 RON. Deci, in 3 ani abia mi-am platit instalatia de GPL. Iar in cazul motorinei, benzinarul este net peste diesel la cumparare, diferenta de pret de achizitie fiind destul de mare, ca 1.300 E (dintre 1.4 MPI si 1.5 dCI 70 CP). Deci pana la urma eu zic ca pentru maxim 20.000 km / an, benzinarul este net superior, si demonstrat, peste diesel. Iar pentru maxim 15.000 km / an, GPL nu se merita, numai daca ai de gand sa pastrezi masina minim cativa ani buni. O alta persoana, zice mai sus ca la 10.000 km / an, de ce iti mai iei masina? Pai sati zic eu. Sunt persoane care au masini de serviciu, si nu are nici un rost sa isi uzeze si ei masina. Si sa-ti mai zic o chestie. Eu am si o Dacie 1310 break, cu care am facut intr-un an fix 12.300 km. (pana sa ma angajez) Si vreau sa-ti zic ca desi pare destul de putin la km, am mers la mare, de 3 ori la Buhusi, judetul Bacau (la bunici), la munte de cateva ori bune, Bucurestiul de cate ori am avut nevoie, o data la Timisoara + la scoala zi de zi cu masina, si niciodata nu am ezitat sa merg undeva cu frica sa nu fac km la masina sau nu mai stiu eu ce. Am obosit cat am scris, sper sa fiu de folos, Numai bineCand viata iti intoarce spatele, nu fi fraier, pune-i mana pe cur
Comment
-
Eu cred ca cei care isi cumpara o masina noua doar pentru cativa ani si apoi sa o vanda si sa cumpere alta tot noua, fac cea mai proasta afacere. Asta strict din punct de vedere financiar; daca isi permit, bravo lor, daca nu, e gaura curata. Majoritatea asa fac; dar daca vinzi masina dupa 3 ani sa zicem, si tu ai dat pe ea 10 mii, o dai cu 5-6 mii poate, deci ai pierdut la greu bani. La diesel si gpl (cred) pretul de revanzare e mai mare si deci pierzi mai putin, dar nu cred ca e semnificativ fata de benzinar.
in concluzie, cea mai proasta afacere, parerea mea proprie, e sa cumperi o masina noua pentru doar cativa ani, pentru ca pierderea e imensa. Si chiar nu mai conteaza daca e benzina, gpl sau diesel.
in cazul asta, cel mai bun e un sh, care daca il vinzi dupa 2-3 ani, nu pierzi jumatate din pretul lui, ci numai o mie doua de euro. Da, in timpul asta se poate strica, poti baga bani in ea, dar in acelasi timp poate sa mearga brici. Deci, totul e discutabil si discutiile astea se pot intinde la infinit, degeaba!1.5 DCi Laureat Gri platine, a strong car for a strong man!
Comment
-
-
Pacco, te inteleg. Iti respect decizia, cum o respect si pe a celorlalti. Dar vreau sa stii un lucru, GPL este mai economic decat motorina. Masina pe gpl consuma cu maxim 2 L la 100 km, si nu te speria de consumul mai mare de GPL, gandestete ca este la jumatatea pretului de motorina. GPL iese mai economic la buzunar decat dieselul cu tot consumul de 5.2 / 100 km. Diferenta este mica, dar este mai economic. Ti-am spus asta, ca vad ca ai scris altceva, adica dieselul > GPL la economie. Numai bineCand viata iti intoarce spatele, nu fi fraier, pune-i mana pe cur
Comment
-
clasamentul meu
Parerea mea este urmatoarea:
1. Daca mergi pana in 15 000 de km pe an ia 1.4 MPI benzina simpla fara alte complicatii. Daca mai conduce si prietena / sotia cu atat mai bine ptr ca acest motor suporta turatii mai inalte
2. Daca mergi mai mult de 15 000 km dar preponderent prin oras si in general numai 2 persoane ia GPL cu toata increderea. Se va simti la buzunar si in plus este si mai ecologic.
3. Daca mergi mai mult de 15 000 de km, drumuri lungi si adesea ai masina plina cu 4 oameni si bagaje ia cu incredere diesel. Vei fi recunoscator pentru cuplul mai bun.Logan GPL 1.4
Comment
-
Haide-ti ca iara ma bag in dicutie. Un tabel asemanator, dar mai detaliat, mult mai detaliat, cu revizii / km, consum, pret de achizitie, etc, si la final spunea care este mai rentabil, l-am gasit tot pe forumul asta mai demult. Nu m-ai stiu cine la pus, nu m-ai stiu unde este postat, poate cel care l-a postat vede ce am scris si il pune din nou. Sa va luati de pe ala. Este super bun. Zicea si care este mai economic in functie de timp si km parcursi. Parerea mea sincera si dezinteresata, mi-as cumpara oricand un 1.4 MPI si cu aer conditionat daca sunt resurse, simplu adica fara GPL. Spuneau unii ca vara cu aerul pornit au probleme la plecarea de pe loc. Sa fim seriosi. Sau mai spuneau unii ca intr-o depasire, ce te faci? Pai daca pleci de acasa cu gandul sa faci depasiri mai din scurt, atunci la ce mai pleci? Sa te veem noi la stirile de la ora 5? Iti iei masina dupa nevoi, clar. Pe mine de exemplu, ma intereseaza consumul. Mai mult de 100 la drum intins nu dau. Si merg constant, adica sate 80km/h, DN 100km/h. Diferenta intre o masina alergata pe o distanta de 300 km, este evidenta, adica uzura masinii este destul de mare, consumul mare, riscul unui radar este la fel de mare, si sa nu uitam un lucru, Loganul este o masina inalta de oras, deci o viteza ridicata il pune si pe ingerul tau pazitor in dificultate. Si ca sa nu mai zic la o distanta de 300 km, unul mers ca disperatul, si altul mers constant, diferenta de timp este maxim maxim maxim 1 ora. Asta va zic din proprie experienta, si este si verificata. Numai bine si sper sa nu vad vreun loganist la stirile de la ora 5, defapt nu doresc sa vad pe nimeniCand viata iti intoarce spatele, nu fi fraier, pune-i mana pe cur
Comment
-
Sa-mi spun si eu punctul de vedere. Pun DIESEL-ul pe primul loc. Sa explic si de ce. Merg 1500-2000 km pe luna si trebuie sa recunosc ca sunt foarte incantata de consum.
Bucuresti-Agnita-Bucuresti, 605 km, 26 litri motorina..
De obicei ocolesc Brasovul ,merg pe la Rasnov. Vreau sa spun ca de multe ori, intre Predeal si Rasnov, pe serpentine, mi se intampla sa am in fata un logan 1.4 si VA ROG NU VA SUPARATI pe mine, dar il fac in doi timpi si trei miscari..
Comment
-
Da bluee. Ai dreptate. Daca folosesti masina in jur de 25000 km pe an (cum faci tu ) diesel e alegerea potrivita.
Diesel (de fapt turbo diesel) e excelent in regim de condus normal, asa cum merg marea majoritate a conducatorilor auto : adica in regimul de turatie 2000-3000 rpm.
In acea plaja de turatie dci e superior benzinarei. Deci automat ca vei trece pe langa un mpi, fara ca acela sa clipeasca.
In schimba insa, daca se lucreaza in regim de putere maxima (adica mpi la 5500 de rpm, insa dezavantaj va fi consumul, caci va consuma in jur de 13), fenomenul va fi exact invers: el va trece pe langa tine (cu greu, dar trece)
PS: ma refer strict la motoare stock
Comment
-
Iancu Cezar a comentat foarte la obiect si adevarat ce a scris Bluee (sa inteleg ca avem si fete in forum). Bluee, nu are cum sa te faca nici o masina din lume, tu mergand cu puterea maxima a masinii si cuplul maxim (1700 rpm - 3700 rpm daca nu ma insel la 1.5 dCI 70 CP), si cealalta masina cu jumatate din puterea sa (plaja de putere si forta a unui benzinar este de minim 4500 rpm indiferent de masina). Deci, daca unul cu un 1.4 merge cum ar trebui sa mearga, te face si pe serpentine. Nu cu mult, dar te face. Si sa-ti mai zic o chestie, defapt mai multora care zic ca a facut un benzinar sau dieselar. De unde stiti ca cel din masina cealalta a vrut sa se intreaca cu voi? Si pe mine ma depasesc multi, dar asta nu inseamna ca ma fac ei pe mine, ci pur si simplu merg mai repede decat mine. In privinta consumului, daca faci multi km pe an, clar se merita un diesel. Acuma sa nu te superi pe mine, te rog, dar femeile in general isi cumpara masini pe motorina, si multe dintre ele nici cu motorina nu reusesc sa plece din semafor. Am vazut si cunosc cazuri reale. Am o vecina cu o Skoda Octavia, motor de 1.9 TDI, si remapat de sotul ei, si nu reuseste nici acum sa plece fara sa omoare motorul. Si inca o data, te rog sa nu te superi, am zis in general. Numai bineCand viata iti intoarce spatele, nu fi fraier, pune-i mana pe cur
Comment
-
Chiar vorbeam ieri cu un fost coleg de facultate...A avut un Logan Dci 70cp timp de un an, timp in care a facut aproape 50.000 km si nu a avut absolut nici o problema!Acum 2 luni insa l-a vandut si si-a luat un Ford Fiesta pe benzina motor 1.4 Duratorque (parca) pana in 90cp dar de care este foarte multumit!Singurul amendament la diesel au fost preturile de intretinere, el mergand mult dar combustibilul fiind platit de firma!Deci avantajele astea sunt in functie de subiect!In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
Comment