Nu exista performante in plus la benzina la mersul cotidian. Un diesel este mult mai confortabil de condus, beneficiind de cuplu constant la turatii joase (mai pe romaneste, nu trebuie sa mesteci in motorina/benzina prea des). Am dubii ca ai sa faci liniute toata ziua, ca te vei baga constant in depasiri din scurt sau ca iti vei conduce masina prea des la turatii de peste 4000. Fiindca de-abia atunci poti vorbi de performante la motorul pe benzina comparativ cu cel diesel (bine, in realitate acel avantaj al cuplului la motorina nu este dat de diferenta benzina/diesel ci de prezenta turbinei - practic, daca ai pune o turbina si pe un benzinar s-ar comporta la fel - ba chiar mai bine).
Pana la urma cel mai mare avantaj al dieselului ramane consumul. In schimb, asa cum mitul dieselului puturos a cazut in desuetudine (mai sunt unii care se incumeta totusi sa livreze rapandule gen SDI), la fel si mitul nefiabilitatii s-a terminat si pentru benzina - si motoarele pe benzina au ajuns la fel de fiabile ca cele pe motorina (nu mai am auzit de segmentare la 100.000 de km - am vazut o solenza-taxi pe benzina care avea 245.000 de km si inca mergea).
Pana la urma cel mai mare avantaj al dieselului ramane consumul. In schimb, asa cum mitul dieselului puturos a cazut in desuetudine (mai sunt unii care se incumeta totusi sa livreze rapandule gen SDI), la fel si mitul nefiabilitatii s-a terminat si pentru benzina - si motoarele pe benzina au ajuns la fel de fiabile ca cele pe motorina (nu mai am auzit de segmentare la 100.000 de km - am vazut o solenza-taxi pe benzina care avea 245.000 de km si inca mergea).
Comment