Cam asta incercam si eu sa zic, la urma-urmei e doar o chestie de subiectivism in alegerea motorului "mult dorit"... Discutiile aveau rost cu adevarat atunci cand exista un avantaj mult mai mare al unei motorizari fata de alta... Fiecare cu ce-i place!
Diesel Vs Benzina Vs Gaz
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mi-a trimis cineva un mesaj din care reiese ca inginerii au habar de plusurile unui TD si aici aduc in discutie acel Audi de la Le Mans!Corecta afirmatia insa cateva masini diesel la miile de competitii din lume e cam...Sa fac o statistica...0.5%???Cu indulgenta!Wow...Intradevar, cifrele vorbesc!In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
Pana la urma...Am si eu o nelamurire,stiu ca daca ai masina cu GPL consuma mai mult dar pretul la litru e undeva pe la jumatatea benzinei ,deci e foarte rentabil.
Acum vine partea naspa, banuiesc ca si voi ati auzit nu o data pe cineva spunand citez :Nu-ti pune baa gpl ca strici motorul!
Este adevarat? Aici as prefera sa aud raspunsuri numai de la cei care au montat o asemenea instalatie de ceva timp pe masina.Va multumesc .Vreau raspunsuri numai in cunostiinta de cauza!
Comment
-
Originally posted by darksid3 View PostCel mai corect pentru oras mi se pare GPL, cel mai economic e diesel CLAR, iar cel mai bun in dinamica e benzina!Restul sunt argumente combatabile!Cu stima!
Cel mai corect pentru oras mi se pare diesel, cel mai economic e GPL CLAR, iar cel mai ieftin ca pret de achizitie si revizii e benzina! Restul sunt argumente combatabile!
Exemple pentru sustinerea ideii:
La GPL stiu doar ca gazul e mult mai ieftin, dar sincer nu m-am gandit niciodata ca ar fi o alegere pentru mine. Nu stiu ce probleme poate sa aiba.
Si acum diferenta intre diesel si benzina:
Luam o distanta de 14km si 10 semafoare si realizam un traseu pentru cele doua motorizari. Presupunand ca la fiecare plecare, dieselul sta undeva intre 2000-2500 turatii, iar benzinarul intre 3000-3500(aici nu stiu cam cat ar trebui, insa presupun, poate ar trebui chiar 4000), la sfarsitul distantei parcurse, vom obtine o diferenta minima de consum de 30% intre cele doua motorizari. Dieselul este ajutat de cuplul mai bun la turatii scazute=> consum redus. Benzinarul trebuie turat=>consum mai ridicat. Multe plecari de pe loc=> multe turari repetate si frecvente=> consum ridicat.
Calculul a fost facut pentru turatiile 2500, respectiv 3500, insa oricum consumul nu cred ca este liniar la turatii ridicate, deci diferenta de consum si mai mare intre cele doua.
Si acum o parere fara argument direct: in orasele mari, dieselul consuma cu 40% mai putin decat benzina, datorita multitudinilor de factori(gen masina incarcata, AC pornit, ploaie torentiala=aglomerari si mers haotic cu multe incetiniri, etc).
Iar ca idee de final, nici nu m-a interesat, intereseaza sau va interesa ca benzinarul atinge o viteza mai mare decat dieselul si in cate secunde o face, pentru ca eu am cumparat Logan, nu masina de curse.
Comment
-
Foarte corect nr4!Eu luasem in calcul si preturile de achizitie pentru fiecare motorizare in parte, respectiv preturile de intretinere si preturile de carburant, iar cand m-am referit la diesel economic, m-am referit la consum!Oricum adevarul e intotdeauna la mijloc!Toate cele bune!Last edited by darksid3; 12 June 2008, 10:58.In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
Originally posted by sinx View PostDupa parere mea lucrurile stau in felul urmator legat de motorizari:
1. Diesel- pentru cei care fac km multi astfel incat sa merite diferenta de pret... Ma refer la achizitie.
2. Benzina:
a) 1.4 MPI pentru cei care vor o masina de weekend care sa ii duca si sa ii aduca, pentru cumparaturi, etc la ce mai are omul nevoie. Pe deasupra si intretinerea este mai accesibila decat la un diesel!
b) 1.6 MPI pentru cei care stau binisor cu bani shi isi pot permite un consum mai mare in schimbul catorva caluti...
Eu am un 1.4 MPI si ma omoara la benzina... Bag cam de 50 de roni la 3 zile... Merg toata ziua cu ea... In momentul asta mi-as dori un diesel... Atunci cand am luat-o nu aveau motorizari diesel si chiar daca aveau nu aveam cum sa o iau din cauza banilor... Nu aveai destui... Mie imi consuma cam 10% in oras, aglomeratie, bara la bara... In schimb am un amic care are un 1.6 si ii consuma la fel in oras... Singura diferenta e la drum intins unde motorul mic e mai economic...
asa vad eu lucrurile... Daca am gresit cu ceva astept opiniiGri met dCi 65 Cp Preferance 10.2005 245.000 km,LOGAN 4 LIFE!
Comment
-
poate doar o felie
Originally posted by Omega View Postam dci85, dupa ce mananci o paine ajungi la 180 cu el, credema
csebalyn, daca 10% dintre cei care scriu aberatiile din reviste ar avea macar un pic de habar despre ce sciu acolo ias crede, dar realitatea e alta. Tata are benzinar pe gaz si face la fel de multi km/luna ca si mine cu tractorasul meu, el da cam 4mil pe luna pe benzina+gaz, eu dau dau 2-2.5 mil/luna. Cine castiga la portofel? Cine catiga la cuplu? E adevat, o revizie de-a mea costa min 4 mil, a lui 3.5 mil, dar, parca tot eu ies mai bine
Comment
-
un fapt real
Originally posted by iancucezar View Post@huzzy ....Cum adica aviz mpistilor care accelereaza o-100 in 10 min? Rusinica pt flame
Eu te intreb doar atat: pt ce ti-ai cumparat masina ta diesel? Ca sa ai performante dinamice iesite din comun? Sau pt un consum redus de carburant?
Asa ca eu (posesor de mpi - mpist cum zici tu) pt un consum redus de carburant imi mai aloc atunci cand plec la drum intins inca o ora. Voi avea ca rezultat un consum asemanator unui diesel (80- 90 km/h consum de 4.8- 5.5l ) si plus de asta am timp sa savurez peisajul, ma expun mai putin unor posibile accidente.
In concluzie : acea acceleratie in 10 min pe care o sustin ca o facem noi astia cu mpi ( cand o spui parca suntem o rasa inferioara- te anunt insa ca nu) are multe avantaje.
On topic: fiecare cu avantajul sau...Desi nu vad nici un posesor de gpl care sa se dea si el cu parerea
PS: cu atitudinea asta huzzy ajungem iar diesel vs benzina, asa ca sa fim mai calmi (eu nici acum nu inteleg aversitatea pe care o au colegii cu diesele fata de cei cu benzina)
IN speranta ca poate mai lasam si de la noi ( atat "mpisti" cat si cei cu dci) , in cele din urma poate ajungem la un consens.
Comment
-
@marian_dci:Si tot prin aceeasi prisma de "admiratori ai naturii", mpistii traiesc mai mult (glumesc).
PS1: cum adica ai prins 174 km/h????ai avut gps? si in doar 3.5 km...cand la viteza aia esti trecut cu mult peste 3500 de rpm, iar cuplul este mai scazut decat al unui aspirator de 1.4? Putin credibil.
PS2: nu toti merg incet;). Cum nu toti posesorii de dci merg tare, asa ca sa nu generalizam.
PS3: interesant este faptul, ca de fiecare data cand ajungem la un consens, mai vine cate unul care zgarmane ca*atul.
Comment
-
ai dreptate
Originally posted by bluee View PostSa-ti dau un exemplu. Mergeam de la Rasnov spre Predeal si un tip cu un 1.4 m-a depasit. Eu mergeam incet ptr ca drumul este foarte prost..Dupa cativa km, cam pe unde incep serpentinele l-am depasit. A fost cam nesimtit, mergea pe mijlocul drumului si nu ma lasa sa-l depasesc. La un moment dat l-am pacalit si am trecut de el.. Pe serpenntine a incercat sa ma depaseasca dar nu a putut. Eu am urcat cu a 3-a, cu motorul turat, si l-am lasat mult in urma..Si in urma a ramas...
Marcel89, cum am mai scris si in alta parte, eu conduc loganul asta printr-o intamplare nefericita a sortii (l-am facut cadou tatalui meu care isi dorea foarte mult un logan diesel, tata a murit si am ramas eu cu loganul) deci la mine este exclusa faza cu plecatul de la semafor. Nu ma supar pe tine, ptr ca in mare parte ai dreptate...Dar orgoliul feminin nu ma lasa sa omit faptul ca sunt si TIPI cu masini super si pe motorina, carora le mai moare motorul.
Comment
-
In mod normal as zice diesel
dar dieselul asta e cam sensibil..Prea multe care risca sa pice, reparatii si piese de schimb costisitoare ,motorina ...
la benzina e mai simplu..Si mai ieftin..
la gaz am reticente , nu stiu cat de fiabile sunt motoarele cu gpl..
cred ca problema se poate pune si altfel. Daca ar fii sa-mi iau o masina sa o tin mai mult de 4-5ani si peste 100000 km ,mi-as lua sincer o benzina , pt. Ca riscurile dupa perioada asta sunt mai mici .
una peste alta cred ca toate sunt fiabile ,depinde ce vrei ;dar sa dai o gramada de bani pe turbina sau injectoare ..Deja anuleaza toate avantajele. Parea mea ,nu dati cu pietre...
Comment
Comment