Diesel Vs Benzina Vs Gaz

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Subscriu la ce a spus fun_sony: daca faci pana in 20-22000 pe an se merita benzina, daca faci mai mult merita motorina.
    Eu am benzina de 1,6 simpla.

    Comment


    • Cam 25000km/an. Am facut 3500km in 4 zile, pt ca asa am vrut, sa fac rodajul rapid, dupa care, 8000km in 4 luni. Aici includem si concediul, alti 2500km. In mod normal, un 1700-1800km/luna. Deocamdata e rentabil benzinarul, inclusiv iesirile la pista si raliuri...Nu stiu cat de bine tine un diesel dupa 90000km facuti "blana". Benzinarele inca tin, fara jocuri, batai, etc. Am cateva exemple cu care ma intalnesc saptamanal, oameni ce au mers si inca mai merg la raliu cu loganul si n-au absolut nici o problema. Si-n afara sesiunilor de condus sportiv, cei in cauza conduc tot sportiv (atat cat permite loganul)
      daca as avea posibilitatea sa-mi mai iau o masina acum, as lua benzinar turbo, fara sa ma uit prea tare la consum. N-am nimic importiva tractorului (motorul diesel) dar polizorul (motorul benzinar) imi pica mai bine. Nu am reusit sa conduc nici un diesel in asa fel incat sa ma bucur de economia de carburant, deci pt mine nu prea are sens. La stilul de condus "smuls", inclusiv dieselul papa mult. Plus ca dupa 3500rpm, adio mama, exact cand te infierbanti mai tare, te lasa. Intr-un fel, e ca la sex: degeaba dai tare daca nu te tine mult, mai bine ii dai "intins" si ajungi un pic mai tarziu la destinatie, dar cu viteza finala mai mare. Intelegeti?
      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

      Comment


      • Sunt fan benzina . Nu depasesc 1500km / luna dar mi se pare foarte rentabil pe GPL . Alimentez 100Ron si merg cam 450 km . Deci e mai mult decat bine . Mers numai in Bucuresti (pe unde merg eu nu e aglomerat - poti sa conduci batraneste zilnic si la 7:20 si la 15:20 cand ma intorc)
        1.6 MPi Icy White

        Comment


        • Am instalat GPL pe 1.4 mpi cind a trecut benzina de 4 Ron (efectiv am cedat psihic dupa ce a sarit de pragul asta). Impresii>
          Consumul e cu 20% mai mare pe gaz, dar la cit costa gazul, ajungi la bani ca si cum ai avea diesel.
          Acum vine partea frumoasa. Din cauza diferentei de costuri de intretinere, am calculat ca 15.000 km parcursi cu motorina costa cu 1300 ron mai mult decit pe gpl. Deci avantaj economic net pentru gpl.

          Imi place dci-ul de la renault pentru cuplul acela fantastic care te propulseaza pe pante abrupte, senzatie de putere, acceleratiile violente. Dar per ansamblu, daca rulez pe dci ma costa mai mult pe km decit pe gaz. Trecind peste faptul ca reparatiile la dci pot fi foarte costisitoare. Daca banii nu ar fi o pb, as rula numai cu dci.

          In ce priveste durabilitatea, cred ca 1.4 mpi este reusit. Am vazut personal taxiuri cu 180.000 la bord care mergeau frumos si silentios. La serviciu avem printre alte masini si solenze cu ac, luate in 2004. Au peste 250.000 toate si tineti cont ca sunt facuti exclusiv in Bucuresti. Asadar nu va fie teama de motorul de 1.4 - va va dezamagi cu greu daca urmariti fiabilitatea si economia in dauna performantelor, a vitezei in general.
          Last edited by darksid3; 11 November 2008, 01:00. Reason: post consecutiv
          Dacia Logan 1.4 mpi+GPL Tomasetto

          Comment


          • Arata-ne si noua de unde reies cei 1300 ron diferenta dintre consumul pe gaz si cel pe motorina la 15 mii km... Tare-s curios sa vad cum ai facut....Si cred ca ai uitat ca mergand pe gaz scade viata motorului, deci cam tot aia e vs "reparatiile pot fi costisitoare" la dci.
            1.5 DCi Laureat Gri platine, a strong car for a strong man!

            Comment


            • Eu nu inteleg de ce se ia in calcul treaba cu "viata motorului"?..Aveti de gand sa le tineti cate 15-20 de ani ca pe vremea Regimului Apus si, mai nou, Si De Mare Regret?????
              Last edited by darksid3; 11 November 2008, 15:36.
              In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

              Comment


              • Prefer benzina chiar daca merg cu masina destul de mult. Ca doar mi-am luat masina nu tractor (nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar asta e parerea mea despre diesel). Cei care sustin atat de mult dieselul daca vreti sa faceti comparatii, comparati un diesel aspirat cu un benzinar aspirat sau un diesel turbo cu un benzinar turbo si trageti atunci concluziile.
                Loganul Meu !

                Comment


                • S-a discutat si ras-discutat problema asta: Motorul Diesel are un randament mai bun pentru ca energia rezultata din combustibil se transfroma in energie cinetica intr-o proportie mai mare , adica in procente!Randamentul asta inseamna, nu acceleratie sau dinamica mai buna, chiar e asa greu de inteles?Nu motorul diesel in sine este cheia reprizelor mai bune (si cam atat) ci TURBINA pe care o are!ATAT!...Si asta cand comparam un dieselar cu un benzinar aspirat pt ca daca luam un benzinar turbo deja e bataie de joc la diesel !Strict pe partea performantelor o comparatie se face in moduri similare, adica turbo diesel vs turbo benzina!Pe partea de economie, avand randament mai bun, diesel iese mai bine la consum, pe partea economica, avand in vedere preturile de achizitie si preturile de intretinere (aici am inclus si pretul la combustibil) deja nu mai sunt mari diferente!...Totul se rezuma in mare parte la gustul fiecaruia!
                  Daca masina produce bani atunci iar intervini factori care trebuiesc luati in calcul si tot asa...
                  Last edited by darksid3; 11 November 2008, 13:55.
                  In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                  Comment


                  • Comparatie

                    Eu mi-am facut comparatia in felul urmator:
                    tinand cont de f ca am aproape 20000 de km, cu un consum mediu undeva la 5.6-5.7 (in proportie de 80% in oras rulati) rezulta cam 880 de litri motorina deci 3168 lei (la un pret de 3.6 lei/L)
                    la 9-9.5 litri/100 de km avem 1520 L asadar,,,5168 lei (la 3.4 lei/L)
                    Diferenta: 2000 RON

                    Eu cred ca pentru mine si-a dovedit rentabilitatea...

                    Si, sa nu uit! Eu nu mi-am luat "masinuta de curse" sa fac demaraje in tromba, sa simt spatele lipit de scaun etc, ci una care sa nu imi dea emotii in depasiri, sa urce viguros dealuri, vai si munti (incarcat...)
                    Fiecare cu preferintele sale,,,dar sa nu uitam ca sunt diferite gusturile (poti sa faci ceva cu gustul omului?)

                    P.S. pana sa finalizez eu scrierea, au mai aparut deja inca 4 posturi, (funny!)
                    Last edited by 77sky; 11 November 2008, 13:55.
                    Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                    Comment


                    • Cum sa spus mai spus depinde de gusturi si cati km mergi anual.
                      Intr-un test facut in Germania ,sa aratat ca daca mergi mai mult de 30 de mii de km pe an se merita diesel, daca nu, nu se justifica pretul de cca. 1000-1500 Euro mai mult fata de benzina.
                      In al doilea rand depinde de gusturi.Eu am logan de 1,4 MPI,si sunt multumit dar as prefera un diesel de 70 CP si cu un chip tuning pe el.......

                      Comment


                      • E da ce te faci cu unul ca mine care nu prea ma intereseaza consumul ?Bine acum sa fie in limite rezonabile (nici chiar 25 litri)pur si simplu eu vreau benzina .Motorizarea 1,6 16v a fost un compromis intre performnte si consum.Am condus dizal si inca am dar m-am saturat de zgomotul ala.
                        Welcome to the Club, We Have Jackets !

                        Comment


                        • Pr total cam toate sunt la fel ,pretul de intretinere, pretul initial si pretul de exploatare sunt la fel [ceva parca mai mult la cel de 1,6 mpi] fiecare isi ia ce ii place sa conduca ,benzinarul fuge bine [1.6 ], diselul trage saracu la greu, gpl "ala mic de rasufla greu" nu se lasa in oras
                          baiatu cu lenuta monteza filtre polen , alarme si alte cele

                          Comment


                          • Daca circuli mult (~min 25-30000 km/an) si chiar vrei sa faci economie, iti iei dizal fara discutii - presupunem ca nu pica nici un injector prematur... (mai ales daca ti masina cel putin 3 ani). Ce drac sa mai faci calcule cand vezi consum de 6-7% oras si 4,5-5,5% afara (fata de 9-11% si 6,5-8% afara).
                            Daca nu pui totul pe hartie si mai esti si fan benzina, at nu mai conteaza. )
                            Mie imi place benzina (mai ales cand vad un dizalar ca se screme sa ''ma faca'', el nu stie ca masina lui e pt consum si km multi, a mea e pt curse ))) ) desi la km facuti pana acum mi s-ar fi potrivit un dizal mic (chiar si cel de 70 cp, super ok pt cat circulesc).
                            GPL nu-l iau in calcul, e scumpa instalatia domle, daca era mai eftin poate ma bagam - aveam de gand (desi pare a fi cel mai ieftin cost/km, nu se compara cu dizalu la ''ergonomie'' in condus - nu cautati cuvantu in dex ca nu exista).
                            Last edited by Octavian; 11 November 2008, 19:15.

                            Comment


                            • In momentul actual, varianta care renteaza este diesel ( cu toate dezavantajele acestuia: intretinere usor mai mare, posibilitatea de a face vizite la service).
                              @zinedine: motorul diesel este destul de evoluat, deci depaseste cu mult rangul de "tractor".

                              Comment


                              • @77sky nu sunt de acord cu calculele tale.

                                Pret Logan Laureate 1.4 mpi 8000 E
                                Pret Logan Laureate 1.5 dci 70cp 9600 E

                                Consumururile sunt facute de mine in Bucuresti pe acelas traseu timp de doua saptamani.

                                1.4 mpi 9,7 l/100
                                1.5 dci 6.9 l/100

                                Pret benzina (Petrom)=3,19
                                Pret motorina (Petrom)=3.61

                                Eu fac tot cam 20 000 km pe an.

                                1.4 mpi=1940l in 20 000 km = 6188.60 lei
                                1.5 dci=1380l in 20 000km = 4981.80 lei

                                Economie pe an de 1206.80 lei pe an cu 1.5dci.
                                Diferenta dintre 1.4mpi si 1.5 dci la achizitionare = 1600E = 1600*3.7 = 5920 lei
                                5920 / 1206.80 = 4.9 ani
                                De aici rezulta ca abia in 4.9 ani ajungi sa amortizezi cei 1600 E pe care i-ai platit in plus la achizitionarea masinii. Abia dupa aia incepi sa economisesti cei 1206.80 lei pe an.
                                Calculele astea le-am facut eu cand am ales 1.4 mpi. Cei care nu sunt de acord cu mine sa vina cu calculele lor, dar nu ca 77SKY care imi spune ca motorina e 3.6 lei si benzina e 3.4, si pe langa asta, masina lui consuma 5 % in oras...
                                In calcule nu am mai spus ca revizia la dci in 100 000 km o faci de 10 ori pe cand la mpi doar de 6 ori, nu am mai pus si pretul asigurarilor care la dci este mai mare.
                                Consumul in afara localitatilor: mpi = 6-7 %
                                dci = 4,5-5.5 %
                                sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google