ce mi-e 7% pe diesel comparativ cu 12% pe gaz......nu mai zic de investitia initiala/ pretul mai mare pe sh pentru masinile diesel. cat despre masinile gpl, pretul la revanzare este deseori identic cu varianta benzina, deci un atu in plus. marea problema la diesel este de fapt riscul de a cadea ceva (cunosc personal destui dci-sti cu schimb complet de injectoare), pe cand rampla completa la gpl este 200-300 ron. iar la gpl pastrezi si benzina, adica daca vrei sa-i dai si mai tare decat apesi un buton si ai benzina. la diesel mai greu
Diesel Vs Benzina Vs Gaz
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Cu gpl sunt sigur ca iesi mai ieftin decat cu DCI.
Tot cu gpl, nu te ai morcovelul ca s-ar strica ceva.
Tot cu gpl, nu te intereseaza sa subturezi sau ca faci trasee scurte.
Insa dieselul iti aduce un mic zambet pe buze, chiar daca ai putin cai.
Pana la urma este strict legat de preferinte intr-ale condusului.
Comment
-
Dupa atatea randuri de citit pro si contra fiecarei motorizari, pe atatea variante de topicuri (dar cu aceeasi idee) eu am ramas la concluzia ca fiecare ar trebui sa isi aleaga ceea ce ii place sa conduca. Sunt oameni care nu se acomodeaza cu diesel, incercand sa schimbe dupa 4000, chiar si 5000 (ca asa s-au obisnuit cu benzinarul), sunt oameni care nu se acomodeaza cu benzinarul, schimband precum la diesel (sub 3000). Sunt convins ca prea putin va conta criteriul pretului de achizitie sau al intretinerii atat timp cat nu te acomodezi cu fiecare stil de condus.
Vad ca multe persoane compara startul pe 100 m, sau 1000m, de parca fiecare dintre noi am conduce in regim de curse ori cu masina goala si o singura persoana; parca am face liniute zilnic cu masinile, sa vedem care cum trage.
Pentru mine alegerea a fost determinata de niste intamplari.
Mi s-a ivit ocazia sa conduc un 1.4 cu vreo 4 persoane usoare (sub 300kg), in regiune deluroasa. Cand am ajuns acolo, i-am spus proprietarului ca i s-a aprins licuriciul galben (o cam turasem ce-i drept).
Etapa a doua, cand am condus diesel-ul lui papa, exact pe acelasi traseu, cu mult mai incarcat (pe la 500kg) alt timp, alta senzatie, se simtea cuplul.
De multe ori o conduc incarcata (400-550kg) si daca nu ar fi dieselul nu mi-ar placea (daca mai dau si drumul la AC...)
Repet: ar fi indicat sa conduca fiecare motorizare, sa vada care ii place si dupa aceea sa gandeasca in ce conditii va rula (incarcata sau nu, in oras sau nu, regiuni dificile-urcus sau nu...) si abia dupa aceea la factorul pecuniar (achizitie si intretinere).Last edited by 77sky; 8 March 2011, 15:01.Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie
Comment
-
Salutare la toata lumea !
Dupa cum scria mai sus colegul nostru 77 sky aceste masini fie ele de orice motorizare nu sant,nici de liniute nici de formula 1 si nici cele mai performante de pe piata singurul atu pe care il au este ca sant economice si doar atat ,eu am aproape 90.000 de km si sincer m-am cam dat putin la ea in anumite situati si am fortat putin limitele masini si era cat pe ce sa numai stam acum de vb. dar am avut noroc ,in primul rand garda la sol este foarte mare si asta este un dezavantaj pt. o masina ,dupa cauciucurile care lasa de dorit respectiv KORMORAN ,sa nu uitam si de sistemul de franare care are o mare buba cu repartitorul din spate ,daca vreti mai continui mai am multe de spus dar mie ca va speriati dar pt. noi astia amarsteni si pt. limitele de viteza care sant in Romania LOGANUL ramane o masina BUNA ,,va rog frumos sa numai aud discutii despre liniute si asa mai departe astea nu sant facute pt. asa ceva si apropo la un semafor ma dau si eu ciumeg ca am logan diesel sa plec si eu mai in forta cu scart si am plecat dar de atunci la fiecare plecare de pe loc se auzeau tot felul de zgomote prin fata pe la bascula dreapta au fost bielete antiruliu pe care le-am schimbat in final dar nu va recoman scart la logan ca mai bagati mana in buzunar pt. cine stie ce mai pica ,mergeti batraneste ca apucati multi ani cu masina .La revedere !
Comment
-
Originally posted by razvanamza View Postfiltrl de combustbil la 100 ron e o gluma, dar daca asa piese [uneti voi pe masina voastra...unul ok e cel putin 150 la logan.
Cel de aer e 60 lei (de origine )
Originally posted by ROY View PostInitial ai vrut sa afli diferentele de putere intre 2500 si 3000.E ok ,td sau dci are cuplu mai mare in plaja asta de turatii,dar, pe la 3000 incepe sa si piarda din acel cuplu impresionant.iar daca aducem si un benzinar turbo,sa fie egale datele problemei,s-ar putea ca tdi sau dci sa fie inferior in orice comparatie,cu exceptia consumului...
si daca as merge des spre limitarea de turatie ,ar fi o problema asa mare pentru tine? Aaaah, uitam,eu din tr 1 dau direct tr 3 si am si avantaje :pastrez aproape nou pinionul de la tr 2 si fac si ceva economie la benzina,chit ca merg un pic subturat cu tr 3 .....
Originally posted by razvanamza View Postbine puctat. deci cand am condus 1.9 TDI 131 cp nu am simtit cuplul ala atat de laudat de toti. dar tipa socrul la mine ce caut in 4000 de ture
Comment
-
aici nu vorbim cat de prost e Logan, ci este un vs intre diesel, gaz si benzina.
Si da, nu m-au incalzit cu nimic cei nspe sute de Nm la passat, ma enerva in schimb ca dupa ce am trecut de 4000 gata distractia....nu zic ca nu este peste orice Logan, dar de departe preferam un benzinar de 133 in locul la dizalu'ala mare si puturos. nu mai zic cata namila de masina era, complet inadecvata orasului. Loganul 16v m-a impresionat mai tare cum tragea, pentru dotarile si nivelul ala de pretz.
Socrul meu e oricum impatimit de diesel, nici sa n-auda de benzina. cand i-am dat loganul schimba in 2000, la deal . cica asa se merge cu o masina
L-am corectat ca nici cu diesel nu se merge asa, in sarcina. Iar in oras cu masina aia eu nu m-as descurca. loganul de 1.4 pe gaz e net superior intr-un oras ca bucuresti, unde masina lata e degeaba. ce se cunostea la passatul ala e ca plin ochi fuge la fel ca si gol, adica nu-l incetineste asa tare greutatea (cuplu garla) dar nu e pe atat de fasneata cat ma asteptam!Last edited by razvanamza; 8 March 2011, 18:49.
Comment
-
Ma omule, aproape 400 NM nu te impresioneaza?
Ba mai mult, compari cu un benzinar de 150 NM. Ce regimuri ai comparat? peste 4500 rpm?
Pe cuvant de inteleg. Simti ceva "clar" cand ai adaugat filcorul lui peste, dar 400 NM nu simti. Ceva nu se leaga, si cred ca multi si-au dat seama. Poate iti dai si tu.
Cand mai vin pe la intalniri, am sa te plimb cu 250 NM de diesel puturos, in regimul 2000-3500. Apoi cu un benzinar de 350 in acelasi regim.
PS: se inmoaie si dieselul daca-l pui la "jug".
Passat namila si loganul mic?
Comment
-
Poate se referea doar la... lungime
Acelasi lucru nu'l inteleg nici eu, mentionat si pe pagina anterioara: cum poti simti cuplul in plus (cica) conferit de Filcor, dar nemasurat pe dyno, dar nu poti simti 250 Nm in plus ai altei masini?If it ain't broke, don't fix it!
Comment
-
razvane, fa tu o proba in tr5 de la 80-120 cu dizalu ala puturos de 130 de cai si orice benzinar vrei tu din gama dacia. nu ca o sa te impresioneze, dar daca filmezi faza din benzinar, o sa vrei sa te dai jos ca stai pe loc...Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
Comment