Diesel Vs Benzina Vs Gaz

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Nu exista performante in plus la benzina la mersul cotidian. Un diesel este mult mai confortabil de condus, beneficiind de cuplu constant la turatii joase (mai pe romaneste, nu trebuie sa mesteci in motorina/benzina prea des). Am dubii ca ai sa faci liniute toata ziua, ca te vei baga constant in depasiri din scurt sau ca iti vei conduce masina prea des la turatii de peste 4000. Fiindca de-abia atunci poti vorbi de performante la motorul pe benzina comparativ cu cel diesel (bine, in realitate acel avantaj al cuplului la motorina nu este dat de diferenta benzina/diesel ci de prezenta turbinei - practic, daca ai pune o turbina si pe un benzinar s-ar comporta la fel - ba chiar mai bine).

    Pana la urma cel mai mare avantaj al dieselului ramane consumul. In schimb, asa cum mitul dieselului puturos a cazut in desuetudine (mai sunt unii care se incumeta totusi sa livreze rapandule gen SDI), la fel si mitul nefiabilitatii s-a terminat si pentru benzina - si motoarele pe benzina au ajuns la fel de fiabile ca cele pe motorina (nu mai am auzit de segmentare la 100.000 de km - am vazut o solenza-taxi pe benzina care avea 245.000 de km si inca mergea).
    sigpic

    Comment


    • #92
      Crezi ca stiu toti sa citeasca un grafic de motor? Majoritatea dci-istilor sunt convinsi ca ei au putere maxima unde au cuplu. Gresit, au exact ca benzinarul, dar la ei "sus" inseamna 4000rpm. La noi inseamna 7000rpm, o cutie mai scurta si un consum mai mare. Dar ce la ei inseamna 4000rpm in cai putere, tot aia inseamna si la benzinar. Mpi90CP are vreo 65-70CP la 4000rpm, deci tot cat dci, de aia se duce la viteza maxima mai mult (ca mai are cateva mii de ture disponibile, unde intamplator are si cuplu mai mare decat dci)si daca-l blanui bine trage la depasiri comparativ cu dci.
      @unknown: in primul rand, eu nu am combatut persoana, cum faci tu, ci am combatut ideea. Chestie de bun simt...Plus ca nu ne-am legat sireturile in tramvai...
      in al doile rand, pt cultura ta generala, mie mi-a plecat spatele in derapaj (tu ai logan cu tractiune spate sau nu stiu eu care-i puntea motoare a masinii? ) de fapt, era in aer, ca sarisem dintr-o denivelare in asfalt (cei care au trecut pe-acolo cunosc f bine dalma de la intrarea in viraj). Asa ca nu se pune problema sa rupa rotile aderenta din cauza puterii motorului. Iar 120-130km/h e o viteza ce-o poti obtine si cu dci65, deci rezultatul ar fi fost acelasi.
      off_topic: in alta ordine de idei, daca nu dispare (sau se schimba) semnatura ta in 24 de ore, o sa simti inca un "abuz" al unui moderator pe propria piele.
      @huzzy: argumenteaza tehnic de ce benzinarul nu-i macar la fel de fiabil ca dieselul. Apropo, frecare, implicit uzura, insemana forta de apasare. Care motor are cuplu mai mare, deci uzuri mai mici, dupa logica ta unde conteaza numai turatia? Un alt avantaj al benzinarului e ca poate fi trecut pe gaz, unde da fum la diesel ca si costuri de exploatare/intretinere. Plus ca e muuult mai nepoluant. La ultimul argument imi vei da dreptate in 2-3 ani cand o sa vezi taxele impuse de UE pt diesele. Am spus nu demult ca aproape ma batea gandul sa-mi iau dci in loc de benzinar. Dar am renuntat la idee. Nu merg suficient de mult ca sa mi se renteze. Si cel mai important, nu-mi place cum trage dupa 3500rpm. Vrei sa faci o depasire mai lunga si atunci vezi cum vine benzinarul peste tine, chit ca-l spulberi la demarajul scurt cand treci de prima masina, apoi, pauza...sa nu mai mentionez de intarzierea pedalei de acceleratie si de lag-ul turbinei...
      Last edited by Seba; 10 June 2008, 21:52.
      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

      Comment


      • #93
        O explicatie mai fizicista:

        Puterea[Watt] este Forta[N] x Viteza[m/s]

        sau P=Cuplu[Nm] x viteza unghiulara[grade/secunda]

        Forta =masa x acceleratia

        Prin cuplu se intelege forta si deci acceleratie.Cuplul are o valoare maxima la o anumita turatie, de cele mai multe ori la masinile de strada cu 30% inainte de turatia de putere maxima.Cu toate acestea nu forta conteaza ci puterea.Nu schimbi din a3a in a2a ca sa ai cuplu mai mare ci ca sa ai putere mai mare.Ideal pentru o masina de curse este sa aibe cuplul motor maxim la o turatie cat mai inalta pentru ca masina respectiva sta mereu la 200km/ora.La o masina de strada unde se urmareste consum redus se doreste sa aibe un cuplumaxim de la o turatie cat mai redusa pentru a nu fi nevoit sa duci motorul in turatie inalta caci un motor consuma cu atat mai mult cu cat face mai multe turatii pe minut.

        Atentie!! Pt a compara 2 masini nu e suficient sa le compari cuplulmaxim sau puterea maxima ci trebuie sa calculezi aria graficului de putere( parabola)

        Iar ca definitie a cuplului motor sau moment motor:

        Forta inmultita cu distanta dintre vectorul fortei(directia) si punctul de aplicatie.

        -Diesel are valoare mai mare la revanzare: Banii care ii iei in plus la eventuala revanzare a unei masini diesel, nu stiu daca acopera diferenta platita in plus atunci cand masina este noua!Deci aici este tot cam acelasi lucru

        -Diesel are durata mai mare de viata: Dat fiindca un motor pe benzina are o turatie mai mare disponibila nu inseamna o uzura mai mare in primul rand pentru ca intr-o uzura normala nu se merge continuu cu 5500 rpm si plus de asta sunt alte forte exercitate asupra pistonului si blocului motor, mai mici decat la un diesel, al doilea argument este ca noi ne referim strict la motor in sine, pe cand un diesel are ceva instalatii in plus fata de un benzinar aspirat, fapt ce creste posibilitatea de a "pica" ceva mai repede!Daca ne uitam la problemele aparute frecvent la un diesel, sunt turbina, intercooler-ul, inhectoare, pompa injectie, nu la motor!

        -Argumentul negru pe alb sunt specificatiile date clar de producator asupra dinamicii in acceleratie si viteza a Dci si Mpi!

        -Am impresia ca inginerii astia care fac motoare sport mai ales, sunt batuti in cap si habar n-au ce potential urias este in spatele unui turbo-diesel cu al sau cuplu mare!
        In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

        Comment


        • #94
          Offtopic!... Cand tiai luat logan teai gandit sa ca iti iei un raliu?...Si ca sa intri intro curba cu 120 - 130 fie ea cat de deschisa.. Eu zic ca e o nebunie...
          te simti jignit?... Semnatura aia nu va disparea doar ptr faptul ca te deranjeaza pe tine si atat...
          sigpic

          Comment


          • #95
            F bine spus darkside. Felicitari.
            Deci si dci si benzina au avantaje si dezavantaje.

            Comment


            • #96
              Originally posted by unknown View Post
              Offtopic!... Cand tiai luat logan teai gandit sa ca iti iei un raliu?...Si ca sa intri intro curba cu 120 - 130 fie ea cat de deschisa.. Eu zic ca e o nebunie...
              te simti jignit?... Semnatura aia nu va disparea doar ptr faptul ca te deranjeaza pe tine si atat...

              unic tata, de cind ai tu carnet de sofer de dai sfaturi legat de viteza abordarii unei curbe?
              cit despre semnatura, te referi strict la Moderatori, deci toti se simt ofensati. De ce nu apare nimic si de Admin?
              Daca indeplinesti o sarcina prea bine, vei ramane cu ea pe cap, cum ar fi Tutoriale pentru Dacia Logan

              Comment


              • #97
                Eu am condus si diesel 1.5dci si am si logan 1.4 mpi.
                -confort in conducere prefer diesel,
                -confort la buzunar hmmm sa zicem diesel
                -fiabilitate -tot un drac(exceptie ca cica drumuri scurte cu multe opriri de motor nu prea face bine la diesel)
                -in regim sportiv de condus prefer benzinar
                -ca sunet motor(in stationare diesel,cand accelerez benzina)
                si acum daca faceti o socoteala dieselul iese mai bine.Unii o sa zica bine bine dar atunci de ce ai tu 1.4?
                Din 2-a motive : la aceeasi suma de bani data pe un diesel gol am luat preferance(mai multe dotari)
                si 2 : nu fac mai mult de 10000 de km pe an si la niste calcule facute inainte de achizitie mi-a dat cu virgula la diesel si am luat benzinar.
                Sunt f multumit de masina dar imi place mult si dizelache.
                Nu va inteleg de ce va tot certati.Fiecare masina are si avantaje si dezavantaje!
                Si daca aveam Ferrari tot se gasea vreunu sa zica ca da dar...Tu nu poti merge cu familia la munte in ferrari asa ca...
                Daca sunteti cuminti cand am sa i-mi iau Ferrari am sa va plimb pe toti pe rand cate unu(ca tot avem si noi reprezentanta Ferrari acuma! Dar nu avem drumuri pt ele )) )
                Last edited by kelemen; 10 June 2008, 22:33. Reason: greseli sterse

                Comment


                • #98
                  Nu se cearta nimeni...Eu cel putin nu ma cert insa argumentele sunt copilaresti si sfideaza clar legile fizicii, astea care deocamdata inca mai sunt valabile!Am spus de "n" ori ca alegerea e subiectiva si apartine fiecaruia insa cand argumentezi cu ceva trebuie sa si sprijini...Ca unii sunt si cunoscatori si au condus si alte masini si stiu perfect ce inseamna benzina sau dieselul!Producatorul spune CLAR ce face alba sau neagra, studiile arata CLAR cand devine mai rentabila alba sau neagra, pe cand "noi" o tot tinem cu argumente subiective si care la prima pala de vant risca sa ramana in streomeleagul gol!

                  PS: Streomeleag NU este un cuvant licentios!Verificati si la CNA!
                  In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                  Comment


                  • #99
                    Originally posted by csebalyn View Post
                    @huzzy: argumenteaza tehnic de ce benzinarul nu-i macar la fel de fiabil ca dieselul....
                    For those who are looking for better fuel efficiency, diesel engine offers the best fuel efficiency amongst the rest. By having a high compression ratio, diesel engines are able to produce a higher efficiency, which can give better mileage whilst reducing oil consumption by almost 40%. In addition, diesel fuel contains approximately 15% more energy per unit volume compared to gas fuel.

                    Aspirated diesel engines are generally bigger compared to the gasoline engines. Although diesel engines rev may be slower, its big engine can produce more power. In addition, a diesel engine is engineered to be bigger than a gas engine because it needs the added structural strength and support in order to withstand a higher combustion pressure on ignition.

                    Between the two engines, the diesel engine is considered the cleaner engine because it burns the excess fuel in its tank. Through that process, it is able to limit the emission of carbon monoxide and the production of black soot. However, diesel engines can still produce black soot from the unburned carbon compounds in the exhaust. Sometimes, harmful emissions are even caused by an engine’s own worn injectors or by a faulty system. There can be a possibility that the fuel hasn’t atomized sufficiently or the engine might have allowed excessive fuel injection.

                    When it comes to torque requirements, you can be sure that diesel engines won’t let you down whenever there is an emergency. A diesel engine has enough torque to pull heavy equipment; it can even climb steep hills or go over bridges with relative ease.

                    Because of its heavy build, diesel engines are more adept in handling pressure compared to the gasoline type spark ignition engine. A diesel engine is more reliable because it does not have any electrical ignition system. A diesel engine is more reliable than a gasoline diesel because it is much safer to use on piston rings and cylinder bores. Because of that, it allows diesel engines to go over 250,000 miles without any rebuilding.

                    You will never regret the money that you will invest in a diesel engine powered vehicle. The diesel engine has all the features you are looking for: durability, torque and reliability. In the end, it is money well spent.
                    sursa: http://www.dieselvsgasvehicles.com/A...-Diesel-Engine
                    1.5 DCi Laureat Gri platine, a strong car for a strong man!

                    Comment


                    • Asta e un argument gen publicitate!..Tehnic vorbind, se opreste mereu la jumatatea frazei, adica exact acolo unde-i convine autorului!E acum dimineata ca, daca vrei, mai gasesc si eu alte cateva site-uri pro benzina si iar n-am facut nimic!
                      Apropos: Argumentele folosite din alte surse decat cele propri ar trebui sa expuna ambele variante!Articolul face referire la motorul in sine, exact cum am spus si eu ieri, pe cand mai exista si alte instalatii care fac acest motor sa functioneze si care daca "pica" tot la platforma ajungi!Deci testele de fiabilitate se fac ca un tot unitar nu doar pe un anumit segment!

                      Last edited by darksid3; 11 June 2008, 08:32.
                      In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                      Comment


                      • Sustin ideea lui darksid3.
                        Nu cred ca englezu asta avea acasa otto.
                        As fi curios la ce reprezentanta lucra omu ala.
                        Si daca va uita-ti bine in textul lui o sa gasiti macar 2-3 lucruri suspecte.
                        Prima si cea mai tare e faza cu consumul de 40%mai mic de ulei la diesel.
                        Pai eu am otto si nu consuma un gram de ulei deci??
                        Last edited by kelemen; 11 June 2008, 08:56. Reason: neatentie la scris

                        Comment


                        • Cred ca era vorba de materia prima adica de petrol.
                          Pana acum am evitat sa ma bag in discutiile astea diesel vs benzina dar este o chestie pe care eu nu prea o inteleg:
                          Se spune ca un motor diesel este mai fiabil decat unul pe benzina DAR reviziile la diesel se fac la 15000 iar la benzina la 20000. De ce?
                          Cel mai lent 1,6 8v

                          Comment


                          • Motorul in sine nu este mai fiabil...Asta e mit babesc, este la fel de fiabil ca si benzina dar problemele pot aparea la celelalte instalatii...Ok Otto are in plus sistemul de aprindere, diesel nu are aprindere dar in schimb are sistemul de injectie care functioneaza intr-un regim draconic comparativ cu cel de benzina, turbina care daca se strica esti PA,intercooler-ul care si asta daca pica suni la Urgenta si mai sunt cateva, mai e si filtrul de motorina care beneficiaza de regim special, etc!De asta si reviziile sunt oarecum mai dese!O sa atasez mai jos 1 link mai oficial decat noi si sper sa ne mai calmam!

                            Motorina a ajuns mai scumpa decit benzina. Motorizarea diesel mai merita doar daca posesorul masinii vrea „sa inghita“ multi kilometri. La un rulaj de 12.000 de kilometri (media anuala din Romania), diferenta de pret se recupereaza in cinci ani.

                            A SE CITI ATENT ULTIMA PARTE!!!!!
                            Last edited by darksid3; 11 June 2008, 09:32.
                            In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                            Comment


                            • Ce vrajeala! oare articolul ala ce motor promova? Diesel sau benzina?
                              inca o chestie: articolele din presa nu prea au rostul la a fi date drept exemplu... Cred ca multi dintre noi stiu mult mai multe decat stie nenea care scrie articolul in materie de masini....
                              1.5 DCi Laureat Gri platine, a strong car for a strong man!

                              Comment


                              • Pai si noi ce stim mai bine?Ca vad ca fiecare isi lauda "puiul"!Asta nu se numeste stiinta!Se numeste subiectivism!Nu ma intelege gresit si sper ca realizezi ca nu fac polemica!Vreau doar sa arat ca in functie de ce vrei sa vezi, aia vezi...E valabil si la benzina si la diesel!Din punctul meu de vedere nu sunt nici benzinar convins nici dieselar!Cel mai corect pentru oras mi se pare GPL, cel mai economic e diesel CLAR, iar cel mai bun in dinamica e benzina!Restul sunt argumente combatabile!Cu stima!
                                In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google