Eu unul optez pt benzina .. dar ca economie clar motorin .. pt ca oricum ai mai multa putere decat pe gaz .
Diesel Vs Benzina Vs Gaz
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
ai putere mai multa decat pe gaz? zice cine? experienta cu dacia 1300? ia uita-te sa vezi ce zice renault despre motoarele cu gpl din fabrica si apoi mergi cu un logan pe gaz sa vezi ca nu-i ca-n filme. chiar nu simti calul ala lipsa la apel...Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Fiti atenti LOGICA cuiva care a lucrat in ARPECHIM (referitor la afirmatia mea ca atunci cand am cumparat 1.6 GPL din uzina mi se parea ca trage mai bine pe GAZ decat pe benzina 95)
Benzina 95 *sau standard cum o numesc ei pleaca cu cifra octanica 90-91 din rafinarie (are COR 95 cifra oc de ref) si ajunge la pompe pentru utilizatorul casnic - GEN - EU undeva la 88-89 optim (se poate sa fie si mai jos)
Cum legislatia in vigoare si normele de depozitare a GPL nu permit o cifra octanica a GPL-ului mai jos de un minim 89 (doar in cazul in care se foloseste o super presiune CEI CARE ALIMENTEAZA GPL stiu ca si-au luat teapa) inseamna ca , combustibilul pe care-l bag in masina e mai potent decat benzina . In rapoartele Rompetrol (nu am gasit sa dau link dar caut in calc si o sa adaug aici) COR este identica cu benzina normala 95 .
In concluzie - aveam dreptate Benzina din Romania e praf , si pe GPL trage mai bine :P (cel putin in ture joase) de la 3500 rpm situatia se schimba - nu se compara cu benzina , dar si curba de cuplu e altfel .1.6 MPi Icy White
Comment
-
de unde ai scos-o aia cu CO de 88-89? din auzite? au mai fost cativa care au vrut sa faca teste de CO de pe la diferite benzinarii tocmai ca sa faca circ la aia si surpriza, benzina de 95 avea 93, aia de 98 avea vreo 96 si uite ca oricum o dai nu iese sub 90. ti-ar pacani motorul ca un dizal daca ai avea real CO89 la benzina. de ce crezi ca se baga aditivi? ca sa urce CO catre 95-100. de aia. iar faptul ca benzina noastra e mai proasta decat cea din austria de xemplu, e ca aia baga alti aditivi decat omv romania si ceva mai multi, 100 la ei chiar e 100, nu 99 ca la noi. in plus, ei nu au apa sau ulei in benzina, de aia merge masina mai bine cu benzina straina. ma rog, experimentul cu CO al benzinelor din romania a fost facut in 2007 de un grup de bmw-isti care pana la urma s-au lasat pagubasi de a da benzinariile in judecata si au mai si pierdut si ceva bani pe analizele benzinelor respective...Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
da, dar daca nu faci 16000km/an, nu te ajuta cu nimic consumul redus, ca iesi mai scump cu motorinarul. asta e diferenta de pret intre 16v si dci85, cred ca intre 1.4 si dci85 tre' sa faci 30000km/an sa-ti renteze dizalu'. dar psihologic e bun consumul dizalului, face bine la suflet. desi la buzunar e invers de multe ori. cunosc destui zgarciti care platesc de fapt mai multi bani pe km doar ca se simt ei bine ca au consum mic. si?Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Eu am benzina si cu asta am spus totul...pe mine nu ma intereseaza ca la diesel ia cu 2 l /100 mai putin :-j,consider ca motorul pe benzina este mai fiabil,cel putin la logan,spun asta pentru ca am ambele motorizari,masina de servici este un logan 1,5 dci si cea personala 1.4 mpi..pot spune ca nu as cumpara dieselul niciodata,mie nu imi place,nu spun ca este prost.plus ca reviziile la motorina sunt mai dese,mai scumpe si daca nu faci nici km multi chiar nu vad rostul.
Important este sa ii placa fiecaruia alegerea facuta.
Comment
-
salut imi place discutia si cred ca pt o persoana care are de gand sa nu dea masina in 8 ani de la achizitie recomand un 1.6 gpl,la depasiri o treci pe benzina, la drum lung pe gaz si in oras doar de asta are butonul ala de decuplare gaz ca s-o treci pe benzina,diesel poate este bun da nu unu de provenienta renault proiectat in 92 si pus in functiune in 2006 in pietele emergente,piese foarte scumpe in special la 70 si 85 de caluti dci.....nu mai comparati motorul cu unul de clio sau megan ca ma faceti sa rad,luati o monstra de aliaj din fiecare organ si uitativa la duritate,structura...cautati pe net ca sunt firme...de unde stiu(lucrez undeva)
Comment
-
Intre benzinar, motorinar si benzinar+GPL aleg benzinarul cu GPL. De ce GPL? Trage la fel ca o masina pe benzina (am carrera 100 si diferentele sunt infime in favoarea benzinei, nu merita absolut deloc). Apoi, legat de economia bugetului, pai dci-ul este pretentios, ca sa te tina mult si bine nu trebuie sa mergi prea turat, prea subturat, are pretentii la carburant etc. teorii peste teorii si discutii in contradictoriu despre dci care in plus il iei "la noroc", depinde de noroc cat te tine motorul fara operatii majore, cu injectoarele astea e de belea. Pe GPL n-am treaba, sau benzinar in general, daca vreau merg subturat, daca vreau in limitare, n-are nicio problema, nu cade nimic. Asta este parerea mea, mie nu mi-a cazut nicio piesa la motor fata de cum pica la dci-uri). Apropo, nu am vazut inca Logan dci de 85 cp care sa scoata fum, inca.
Comment
-
ma faci sa rad,euro x poti sa pui si la bicicleta daca vrei,cand fabrici un motor il faci in stadiu de functionare(teoretic/practic) ...se fac testari si dupa deabia ce iti impun normele de fabricare(le respecti),...echivalentul la euro 3 este in america pe chevrolet de prin 86,motoare mari dar norme stricte de poluare...si apropo sunt motorist..of topic scuze de deranj dar sunt unii care vrb numai aireli,imi place forumul asta cum trateaza problemele dar nu si persoanele care vrb prostii,le recomand sa nu vrb de motoare ci de volane ca poate se pricep
Comment
-
depinde si la gpl cat mergi cu masina si daca urmaresti problemele la masinile cu gpl, nu poti sa zici ca injectoarele sau ecu-urile repsective sunt vreo referinta in materie. tot ca injectoarele de diesel se duc, numai ca sunt mai ieftine...depinde si de noroc, as zice.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Va salut stimati colegi de tara si de neam !
Va asigur de toata stima mea si cei cu tractoare si cei cu polizoare si cei cu aragaze...pana la urma important e sa ne facem treaba...fiecare alege si de ce stie si de ce vrea de le un motor si ce bani are nu ? Dar eu, ca posesor de DIZAL 70 CP la vreo 3800 de rpm si 160 Nm la 1750 rpm va spun ca ador motorul meu care desi cam dau la manivela prin oras - uneori o mai caut pe jos pe acolo ca eu am facut scoala pe un Seat Leon 1.9 TDI si cred ca m-am imbolnavit de acolo de motoare diesel - ISI FACE TREABA MAI MULT DECAT ONORABIL...Nu o data m-am luat la liniute prin oras - Craiova - cu diversi localnici care tineau sa imi demonstreze cat de prost e Loganu meu si ce tzava de esapament are el - si le-am aratat tzava mea din fabrica...mai noua si intretinuta k lumea si nu de 20 de ani...deci pe scurt asa ca sa termin, vreau sa zic ca depinde de fiecare ce alege pentru ca mie nu imi pasa daca am consum mai mare putin ca sa intretin injectoarele...important e sa imi mentin masina bine cat mai mult. Iar cei cu aragaze sa fie atenti si la uzura pieselor...motorului...am auzit eu ceva ca gazul ar fi ceva mai agresiv cu metalele alea. Sanatate !
Comment
Comment