era mai grav la aragazele tip 1300, la astea noi, nu se mai pun probleme. tot aragazul 1300 avea probleme cu benzina fara plumb. aceeasi parere a "specialistilor" in dacii, benzina cu plumb arde "ud", iar gazul si benzolul fara plumb ard "uscat". io insa ma mir de vreo 30 de ani, de ce dracu nu ploua cand aprind benzina cu plumb, daca arde ud...
Diesel Vs Benzina Vs Gaz
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Parerea mea: nu faci mai mult de 15000 km pe an, iti iei 1.6, 1.4 MPI dupa preferinte si buget, vrei un pic de putere in plus dar la fel nu faci multi km iti iei 16v (ma rog, de cand a fost introdusa motorizarea). Faci peste 15000 km/an si locuiesti in zona cu dealuri, in zona de munte iti iei diesel pentru cuplu, plus eventual o remapare. Faci peste 15000km/an si locuiesti in zona de campie, si faci cateva drumuri la munte pe an iti iei GPL plus eventual o remapare. Eu cel putin asa as proceda Voi ce spuneti??
Comment
-
Salutare
Sunt si eu nou pe forum, am tot cautat un astfel de thread, negasind am hotarat sa deschid eu unul pe cand forumul mi-a recomandat sa citesc asta inainte de a deschide propriul thread, deci asa am ajuns aici.
Eu personal am un Logan 1,4 MPI KissFM din 2007 noiembrie.
In principiu sunt multumit de masina, pana acum la intretinere am cheltuit doar atat cat m-a costat prima revizie la 15000km si nimic mai mult. La capitolul consum, nu stiu cat am cheltuit pana acum, dar am impresia ca am cheltuit mult.
Ce este de stiut: pana acum am in masina cu putin peste 26000km la un stil de condus pacific Cel mai mult conduc in oras (satu mare, orasel mic) zilnic, si eventual din 2 in 2 saptamani un drum pana in cluj (aprox 360km dus/intors) si o data pe an un tur mai mic prin toata tara in concediu de aprox 3000km.
Saptamanal alimentez in valoare de 40ron (ei bine, nu consum tot combustibilul intr-o sapt, ma irita sa vad becul de la rezervorul gol) iar la un drum la cluj alimentez de 90ron (dus, umblat putin, intors) in concediu nu mai tin minte pt cat am alimentat.
La capitolul performante, la stilul de condus pacific sta cam prost masinuta mea. In princpiu imi este mila de ea, deci la viteze de peste 100 in viteza a 5a depasesc mai mult din elan, decat din forta obtinuta prin schimbarea vitezei intr-o treapta mai inferioara. la 4000rpm ajung rare ori, eventual cand am drum in ungaria si urc pe autostrada.
Sunt interesat aflu cateva lucruri:
de la cei cu motorizari diesel, cam ce costuri au, cu un kilometraj asemanator de al meu
de la cei cu motorizari de 1.6 16v aceeas treaba
si ca performante, dar strict la stilul meu condus, 1.5 dci sau 1.6 16v?(din cate am citit pana acum intr-un alt thread, cred ca dieselul ar fi optimal pt mine, avand in vedere ca nu depasesc regimul de 2000-3500rpm)
La GPL inca nu m-am gandit, dar daca stau sa ma gandesc, nu prea am vazut la foarte multe statii de alimentare si posibilitatea de a alimenta cu gpl( imi cer scuze daca nu e asa)
Nu vreau sa iasa scandal, nu sunt interesat de sprinturi pe 400m sau 1000m de liniute si punctulete si tot feluri de vrajeli.
Multumesc anticipat pt raspunsuri!
Comment
-
e simplu: cand mi-am luat masina, am estimat 14-16000km/an. oarecum la limita de rentabilitate a dizalului. pus in balannta pompe si injectoare problematice la dizal, cu fiabilitatea infinit mai mare a benzinarului, am luat benzinar. plus ca nici nu ma atragea ideea sa blanaresc un tractor de sa-i scot pistoanele si sa-i pun motorul pe butuci in 1-2 ani. 16v cu gpl nu exista, asa ca am ramas cu benzinarul, cum am zis, la limita de rentabilitate a dizalului. in sensul ca prefer sa dau poate 100-200ron/an in plus la benzol decat sa risc 4000ron injectoare, pompa de injectie, turbo, egr...nu e o regula, dar procentajul dizaleleor cu probleme e destul de mare, pe cand la benzinare, mai nimic.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Am vazut dizal cu 240000 km la bord fara injectoare picate, din pacate sunt cazuri rare.
La majoritatea au picat injectoarele cu motorina de la pompa, nu de la camionagii (un client la care vand marfa, are 7 dci-uri pe firma, la toate, atentie, la toate au picat injectoarele pana la pragul de ~80000 km).
La benzinare daca s-ar gasi benzina pe sub mana, probabil ca n-ai vedea nici un injector picat, si chiar daca ar fi, se curata foarte usor sau se cumparara altele noi, incomparabil mai ieftine decat la dizal.
Comment
-
Originally posted by darksid3 View PostExact...numai ca platesti diferenta aia la achizitie...si diferenta o vei scoate din consumul mai redus...si tre' sa mergi nenica ca sa te scoti. Deci morala e ca daca vrei diesel ca esti subiectiv, mi se pare ok, fiecare isi ia ce-i place...dar pana sa fie DIESEL RULES mai sunt multe motoare pe benzina care "trag pe nas" dieseluri la toate CELELALTE capitole. Repet, cand voi vedea dieseluri in competitii care fac legea, poate am sa ma reorientez, pana atunci le numar pe degetele de la o mana. Referitor la ideea ca un motor pe GPL e mai putin fiabil, asta e o idee din folclor...mituri urbane..legende...basme, axiome, cum vreti sa-i ziceti
Comment
-
o statistica arata ca firmele cumpara diesel iau persoanele fizice benzina. o firma face 30.000 pe an cu masina iar eu de exemplu am mers la greu cu masina anul sta si am facut doar 20.000. nu se merita diesel daca faci mai putin de 25 30 mii pe an, din cauza costurilor de intretinere. cat despre diesel in motorsport las o moarta.
Comment
-
Originally posted by JERE View Postvrei sa vezi dieseluri in competitii ??? vezi WTCC... unde seaturile Leon tdi domina clar bmw pe benzina !!! asa ca mai toti LOGANARII ar cumpara diesel dar e vorba de bani, si poate riscul prea mare de injectoare picate (la diesel) ... Nu cred ca va merge un dci 10 ani sau 200.000 km fara probleme la injectie( injectoare, pompa ...) , mpi-urile da ! fiecare se orienteaza in functie de banii pe care si permiteIn fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
Comment