Cati Dintre Noi Ar Cumpara Un Logan Cu Motor Mai Mare?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nu ai vazut ca se va pune un motor de 1,6 16 v de 133 de CP pe Logan? Deci nu 10 ci 28 de CP vor fi in plus in mod sigur. Ceea ce ma duce la intrebarea lui Iancucezar: argumentati de ce vreti motor cu capacitate de 1,8 ca nici eu nu-i vad rostul.
    Si 1,5 dci poate fi facut de 110-115 CP. De altfel Renault are si asa ceva in bucatarie.
    Cel mai lent 1,6 8v

    Comment


    • Pt ca 1.8 de 133 de cai e mai putin supus riscului de a ceda decat un 1.6 de 133 de cai....
      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

      Comment


      • Cu cat ar fi mai fiabil un motor de 1.8 133 cai fata de unul de 1.6 133 cai?
        Si cam in cati km ai putea avea probleme cu motorul de 1.6 respectiv 1.8?
        300 000?
        Nu cred ca e relevant. Daca aveau probleme de fiabilitate, se adoptau motoarele de 1.8, insa se pare ca acestea de 1.6 133 isi fac treaba bine.
        Plus ca cel de 1.6 are mai multe avantaje: consum posibil mai redus ( a se sublinia posibil, teoretic e mai redus), taxe mai mici.
        Parerea mea, este ca cel de 1.6 133 ar putea satisface chiar si pe cei ce au talpa grea.
        Si mie mi-ar placea un motor de 2000 de pe rs, chiar si acela de 172 cai,respectiv 182. Dar deja intra la alta categorie.
        Strict pt uzul curent 133 cai ar fi mai mult decat suficienti.
        Iar la capitolul diesel 105 cai sau poate mai mult ( cum spune Cristi), deasemenea suficient.
        Last edited by Cezar; 16 July 2008, 14:54.

        Comment


        • Daca stie cineva pe ce plaja de turatii obtine 1.6'le 133 de cai ar fi de un real folos. Am observat ca 1.8 (de pe corsa C GSi trage bine cam de pe la 2500-3000), ori daca loganul de 133 de cai ar pune acesti cai la o turatie mai inalta, cum ar fi un 4000-4500 nu prea il ajuta. Sau cel putin asta e rationamentul meu. Iar csebalyn a punctat f bine asupra fiabilitatii.

          Comment


          • Om vedea cat de fiabil e 1.6 133 CP dupa 10 ani. Motoarele 1.8 136CP de pe fostul chamade rupeau suportii si cutiile in draci, fara sa pateasca ceva. Au fost facute pt masini de politie, raliuri...Sa vad un twingo sport de 133 de cai dupa 10 ani, la 220000km ca merge ca un chamade, declar public ca motorul de 1.6 impins la mama dracului e la fel de fiabil ca unul mai mare dar de aceeasi putere. 1.8 obtine 136cp la 5500rpm, 1.6 ii scoate la 6500rpm, la fel cuplul maxim la 1.6 apare mai tarziu decat la 1.8. Nu uitati ca vorbim de un motor de acu 15 ani...
            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

            Comment


            • Bine pus punctul pe i : motorul de 1.6 scoate acei cai intr-o plaja de turatii mai mare, spre deosebire de cel de 1.8.
              Am condus un r19 in 2 usi, 1.8 16v, 1991 (vroiam sa-l cumpar pt mine), avea 260 000 km, dar oarecum neingrijit. Revenind la motor:urca destul de repede in ture, si mergea oarecum bine pt varsta lui ( 260 mii pt un motor care nu a fost folosit doar in "regim de croaziera", eu zic ca era ok, nesegmentat niciodata de altfel). Un pic de fum albastru cam scotea (necesita segmentare cred).
              Si ca sa scurtez ( caci pot vb despre aceste motoare f mult; mi s-au parut fabuloase, mai ales pt vremea lor), motorul de 1.8 16 v e mai mult decat suficient, insa daca tinem cont si de strategii de marketing, motorul de 1.6 133 e mult mai pretabil pt Logan.
              Insa sustin ce spune si Seba.
              PS: sa faca un motor pe benzina de 1.7) ca sa fim impacati toti.

              Comment


              • Da, ca 2l turbo (in 5 cilindrii) nu ne-ar impaca pe toti, asa-i?
                Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                Comment


                • Mai am ceva de spus ) apropo de puterile astea fabuloase din motoare mici... As vrea sa iau exemplul Kia Cee'd. 109CP din 1.4...Kia obtine puterea asta nu la 4500-5000 cat credem, ci la 6200RPM. Sunt curios cat or sa tina motoarele astea sub un picior mai greu. Nu mi se pare o idee prea buna sa scoti dintr'un motor normal aspirat o putere asa de mare. Pe un logan mi s'ar fi parut mai avantajos un 1.6 16V(modelul actual)+o turbina mai mititica dar care sa bage puterea mai devreme in plaja de turatii decat un 1.6 dus pana la capat. Corectati'ma daca gresesc: putere mai mare la turatii inalte implica uzura mai mare nu? si nu ma luati cu honde care scot aprox 200cp din 2.0L aspirat, sau clio rs care scoate 197CP dintr'un aspirat...astea au fost proiectate asa, nu sunt motoare vechi din care sa se stoarca ultimul gram de putere.
                  Last edited by freemotion; 17 July 2008, 14:34.

                  Comment


                  • Rpm ridicate inseamna uzura mare, insa si turbo inseamna uzura mare. Poate chiar mai mare, pt ca toate componentele sunt mai solicitate, chiar daca nu folosesti rpm inalte.
                    Dintr-un motor aspirat nu poti scoate putere mare decat daca ii maresti plaja de rpm ( pe langa surplusul de valve admisie, respectiv evacuare).
                    Apropo de nr de valve, am o intrebare: de ce nu se incearca 3 de admisie, si 3 de evacuare pe cilindru? Care ar fi dezavantajul? Dar asta, la motoare mici: gen 1.6.
                    Multumesc.

                    Comment


                    • Poate ne raspunde cineva mai calificat la intrebarea asta, apropo de uzura aspirat vs turbo. Probabil ca ar creste consumul considerabil pt 3 valve admisie, 3 evacuare. Sau ma gandesc ca efectiv n'au loc unde sa puna ateatea valve, si aici va rog sa nu ma luati la misto, dar spatiul ala e stramt. Si apoi mai e si configuratia tachetilor (parca asa se numesc), configuratie pe care eu nu prea as intelege cum sa o realizeze. Pana acum parca cele mai multe supapate erau pe vw alea de gen veche, cu 5 pe cilindru nu?

                      Comment


                      • Asteptam un raspuns de la Seba, poate ne lamureste el.
                        Eu insa imi mentin parerea, ca aspirat este mai fiabil in timp decat un turbo (chiar si cu presiune mica ).

                        Comment


                        • Da, polizorul e mai fiabil decat un aspirator pe care s-a pus turbina fara sa se schimbe chiulasa, cuzineti. Uzura e data de doua componente: forta si distanta parcursa. Un motor cu eforturi mici si ture mari foarte probabil va prezenta aceeasi uzura in bolturi, cuzineti, arbore cotit ca si un motor de ture mai mic, dar pe care s-a aruncat o turbina. Asta cu turele mari=uzura e mitul diselarilor, care uita ce cuplu au ei disponibil (se lauda toti cu el, dar niciunul nu se intreaba de cate ori e mai mare apasarea pe piston-bolt-biela-cuzinet-maneton arbore cotit-fus palier) decat la un motor benzinar aspirat. Ture putine = fiabilitate ridicata. Ha, ha
                          legat de 6 supape/cilindru, nu stiu cat va rezista o chilasa cu capul "ciur" si daca supraffata echivalenta de deschidere a 4 supape e mai mica decat la 6 supape mai mici in diametru. Oricum, mecanic, e mai complicat sa actionezi 6 supape dispuse intr-un cerc, cate 3 de la o singura axa cu came, decat doua una langa alta (cazul 4supape/cil). Vezi motorul vw/audi cu 5 supape/cilindru...
                          despre cresterea de consum, nu cred ca va fi substantiala, pt ca eficienta volumetrica a motorului va creste cu cateva procente, doar, pana in 10%. Un motor 2supape/cil are eficienta undeva la 85%, 4supape/cil undeva la 92%. Chiar s cu 5 sau 6, nu cred ca va trece eficienta de 97%, pt ca vorbim totusi de aer aspirat de catre motor, nu suflat cu presiune de catre turbina. Acolo eficienta volumetrica e de 150-180%.
                          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                          Comment


                          • M'ai pierdut la un momendat in termeni tehnici. Stiu problema dizalurilor, cea cu cuplu. Eu am noroc ca masina e a tatalui meu, de la firma. Oricum, la dieseluri ce am observat ca acea crestere substantiala de cuplu e pe o plaja de turatii oarecum bine gandita, spre exemplu la fiesta cuplul ala mare e de la 2000 pana la 4000 (din cate am observat la pedala), deja dupa 4000-4200 nu mai are rost sa ramai in treapta respectiva pt ca deja turbina nu mai baga presiune, asta in conditiile in care limitatorul de turatie intra pe la 5000 ture (parca), deci sunt cam la 1000 de ture de zona "periculoasa" in momentul in care schimb treapta de viteza.
                            ramane de vazut...poate ne face dacia o surpriza placuta si ne surprinde cu un motor de rupe gura targului
                            multumesc de lamuriri.
                            off-topic: da'mi si mie un PM cu o explicatie asupra ansamblului "maneton arbore cotit" ca acolo m'am simtit usor pierdut )
                            Last edited by freemotion; 17 July 2008, 15:39.

                            Comment


                            • Dupa 3500 rpm, dieselul are cuplu cat polizorul de 1.4

                              Comment


                              • Eu ziceam strict din experienta proprie. Eu garantez ca pana la 4000 trage, dupa 4000 gata, no more fun. (aici raportandu'ma la primele 2 trepte de viteza, ca dintr'a 3a pe la 2500 incepe sa oboseasca, deh, e motor gandit pt economie, nu sportivitate). o sa iau azi masina la o tura sa o calaresc putin sa vad fix pana la cat trage .
                                oricum, sa revenim la oile noastre, ca pana la urma era vb de motor mai mare, nu de alte alea. imi cer scuze daca am deviat de la topic.
                                Last edited by freemotion; 17 July 2008, 15:47.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google