Manetonul e "degajarea" de pe axul arborelui cotit, tocmai "cotul" pe care se prinde biela.
fusul palier e zona dintre manivele (coturi) unde se prinde arborele de blocul motor.
cuzinetii sunt bucsele de fricitune dintre bolt/biela, biela/maneton si arbore cotit/bloc motor.
la cuplu ti-ai raspuns singur. de la 2000 la 2500 e maxim, cam asa e la majoritatea turbodieselurilor. dupa aia simti cuplu mai mic dar ture mai multe si efectul se pastreaza
vezi tu, un benzinar turbo are cuplu constant de la 1500 la 5500rpm, de aia da clasa la turbodiesel. doar ca, consuma substantial mai mult. iancucezar are dreptate, un dci70 are la 3500rpm cuplu mai mic decat un 1.4mpi...
fusul palier e zona dintre manivele (coturi) unde se prinde arborele de blocul motor.
cuzinetii sunt bucsele de fricitune dintre bolt/biela, biela/maneton si arbore cotit/bloc motor.
la cuplu ti-ai raspuns singur. de la 2000 la 2500 e maxim, cam asa e la majoritatea turbodieselurilor. dupa aia simti cuplu mai mic dar ture mai multe si efectul se pastreaza
vezi tu, un benzinar turbo are cuplu constant de la 1500 la 5500rpm, de aia da clasa la turbodiesel. doar ca, consuma substantial mai mult. iancucezar are dreptate, un dci70 are la 3500rpm cuplu mai mic decat un 1.4mpi...
Comment