O Nota Pentru Dacia Logan....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pt cel care cumpara o masina noua, o tine 2-3 ani si nu o foloseste mult, are urmatoarele costuri:
    - achizitie - 10.000 euro
    - intretinere - casco + asigurare = 800 + 300 = 1100
    - pret vanzare - 5.000 (un pret foarte optimist)
    Deci, in 2-3 ani, ai cheltuit pe tinut o masina in jurul a 6000 euro. Merita?

    Comment


    • Originally posted by Costi-bc View Post
      pentru omul de rand care vrea sa tina masina mai mult de 2-3 ani si nu face multi km nu e o solutie.
      pentru cine merge cateva mii pe an (maxim 2000) mai bine ia taxiul. garantat iesi mai ieftin.
      o/____\o
      (i)
      .........

      Comment


      • Pot spune o parere pertinenta,deoarece detin doua masini Dacia ambele luate noi pe firma
        Cazul 1.Masinile sunt pe firma,aduc venituri,sunt cea mai buna afacere.Nu am cheltuieli majore cu reparatiile cel putin 100.000 km.Rulajul masinilor este calm,exclusiv la drum intins,nu fac taxi !
        Logan nou cumparat in 2009-6400 euro cu TVA.S-a recuperat TVA-ul la vremea respectiva de 19 %.
        -masina a rulat cca 80.000 km pe an.
        -costuri revizii totale,piese,impozite si asigurari sub 10.000 ron in 4 ani.O medie de 2500 ron anual.
        Nu am facut nici o revizie la reprezentante,mi-am asumat riscul.Totalizatorul costului reviziilor intr-un an si cateva luni ,aprox.7 revizii-euro4-interval 15.000km (100.000 rulati acoperiti de garantie) ,depasea costul oricarei posibile defectiuni sau piese inlocuite.
        Cost total 5100 euro(masina fara tva)+2500 euro(taxe si intretinere) =7600 sa zicem 8000 euro !
        La anul se va vinde cu minim 2500 euro.Diferenta "pierduta"pusa in balanta cu veniturile aduse de masina in 5 ani este 0,001%!
        Acceasi problema si in cazul Dokker-ului ,dar bilantul pentru aceasta masina se face peste 4-5 ani.
        Masina pe firma are un factor de amortizare de 550 ron pe luna.Astfel dupa 5 ani ,se poate vinde pe factura cu 50 ron +TVA impozabili.
        Nu ma intereseaza devalorizarea sau cati bani o sa-mi "recuperez".Oricum am iesit in avantaj.
        Leasingul financiar este mai lejer decat cel operational.Parol !
        Rata la operational nu este aceeasi pentru orice masina.Cu cat masina este mai scumpa cu atat chiria este mai mare !
        In plus la sfarsitul leasingului financiar se face transfer de proprietate si ramai cu un bun valorificabil.

        Cazul 2.Masina noua luata pe firma pentru uzul personal.Aici exista intr-adevar o pierdere imensa,daca se doreste vanzarea.Masina luata noua in 2005 cu 27.000 euro am vandut-o in 2008 cu 7500 euro dupa 120.000 km rulati.S-a recuperat cate ceva(taxe,etc) dar pierderea a fost mare.
        Am hotarat in 2008 pentru uzul familial sa iau o masina SH de maxim un an-doi vechime(Mercedes-ul ce il detin acum)decat sa arunc cu banii in vant.
        Masina este tot pe firma,devalorizarea este mica,imi permit sa pierd la vanzare cateva mii de euro,decat zeci de mii.Masina noua ar fi costat in 2008,versiunea Avantgarde 40.000 euro.Aceeasi versiune am cumparat-o cu 9000.
        Am ajuns sa nu inteleg persoanele ce cheltuiesc 100.000 euro pe o masina noua ,ce o vor vinde dupa 5 ani cu 8-10.000.Probabil banii nu au importanta pentru unii.Am un bun prieten cu un A8 ce a facut aceasta greseala,iar masina are 90.000 km.Acum este plin de regrete.Intr-adevar masina noua nu se compara cu nimic,dar cu banii pierduti iti mai construiesti o casa !
        Personal am ajuns la concluzia ca in Romania este mai utila o masina ieftina,decat una scumpa.Media rulajului este mica(50-60km/h),drumuri nu avem,autostrazi nu avem,avem animale libere,carute,betivi pe marginea sau pe mijlocul drumului,idioti ce isi monteaza xenoane pe faruri cu oglinda,dobitoci ce isi vopsesc triplele astfel incat sa nu distingi ce lampi sunt aprinse,idioti ce folosesc proiectoarele pe timp de zi sau fara sa fie ceata,idioti ce nu stiu cum se acorda o prioritate sau cum sa se comporte intr-un giratoriu.Daca toti acestia ar circula o luna in Germania sau Austria,garantez ca li se va anula permisul pe viata !In plus nu poti pastra o masina scumpa intacta,pentru ca este imposibil sa nu gasesti un bou ce confunda strada cu pista de curse si te incaleca la semafor sau la o trecere de pietoni,sau nu stie sa parcheze corect.Deci masina scumpa iti aduce o grija in plus si mai multi nervi in cazul unei avarii !
        Masina ieftina te lipsesti de ea mai usor !
        Nota mea pentru Logan nu poate fi 10,dar nici prea mica nu este !
        Last edited by Rac; 17 August 2013, 22:09.

        Comment


        • Ca posesor de logan din 2007 avand masina pot spune ca o cunosc destul de bine si ii acord o nota destul de ok as putea zice..ea este 6,5. De ce nu 6? Pentru ca e prea jos..De ce nu 7? Pentru ca mai trebuiesc imbunatatiri..

          Comment


          • 7/10 Masina este foarte buna pentru un incepator ,de exemplu. O am de aproape 5 ani si nu am avut foarte mari probleme cu ea. Totusi mai mult de 8 nu cred ca poti vota. Exista alte masini din aceeasi categorie mult mai bune.

            Comment


            • 9/10.

              Pentru mine logan-ul e o masina ok. Evident sunt altele cu mult mai bune, dar de ce sa cheltui in plus pe o masina din aceeasi clasa si mai putin spatioasa?

              Plus ca un motor mare nu se justifica in romania, efectiv nu avem drumuri pentru asa ceva.

              Urmatoarea masina pe care mi-as lua-o ar fi tot logan si tot benzina. Un 0.9 tce ar fi foarte interesant.

              Comment


              • Raportul calitate-pret este unul perfect realizat. In banii unui Logan nu se gaseste nicio nemtoaica, care ar putea satisface orice nevoie pe care Loganul este capabil sa o faca. Privind si pretul consumabilelor, Loganul exceleaza la toate capitolele in afara de calitatea tablei.

                Comment


                • Ai "privit" prețul consumabilelor si la alte mărci sau....?!

                  Toate capitolele sunt raportul pret/calitate si pretul consumabilelor? )
                  La stabilitate, confort, SIGURANTA iti mai pare ca "excelează"?!

                  Sent from my GT-I9300 using Forum Runner
                  Last edited by PCH; 28 November 2013, 19:35.

                  Comment


                  • Din punctul meu de vedere nota corecta pentru Logan este undeva la un 6 cu indulgenta. O masina care nu exceleaza la decat la doua capitole (fiabilitatea motorului si pretul rezonabil)...
                    My ride

                    Comment


                    • la 18 ani vorbesti doar din auzite. nu cred ca ai avut mai multe masini ca sa-ti faci o parere obiectiva domnule radu , nu ? desigur parerea ta nu e complet deplasata. nici o nemtoaica nu e in banii aia.
                      odata cu inaintarea in varsta vad ca nota scada , poate pentru ca ne intepeneste spatele pe scaunul de autobuz cu care e dotat sau pentru ca cresc si asteptarile...
                      spre varsta a 3a sa fie mai satisfacator loganul , cand simturile nu mai sunt foarte ascutite

                      ps: foarte putine loganuri 2 cumparare de persoane fizice am vazut. noroc de firme ...
                      o/____\o
                      (i)
                      .........

                      Comment


                      • Nu vorbesc in necunostinta de cauza, am condus o mare parte din masinile din clasa Loganului de genul (Hyundai Accent, Chevrolet Aveo) si sincer sa fiu Loganul mi s-a parut cel mai fiabil din majoritatea punctelor de vedere. La prima impresie, la volan, toate promit ceva grandios, dar cand se ajunge la adevaratele teste Loganul nu se lasa deloc mai prejos.
                        Dintre Ford Fiesta, Dacia Logan si Golf 4 am ales Loganul. De ce?! Pentru ca dupa cum am mai spus, multumeste la aproape orice capitol si in plus e masina perfecta pentru Romania.(vorbesc din perspectiva oamenilor de rand) Cu o lista de imbunatatiri de maxim 1000 de euro faci din Logan alta masina, aceste imbunatatiri fiind la indemana oricui care "are drum la oras". Am de-a face cu lumea moto sportului de cativa ani de unde am si invatat o multime de lucruri.
                        Cu toate ca majoritatea subestimeaza valoarea Loganului, acest "golan" a facut ce nu au facut masini din clase superioare.

                        Comment


                        • Adica ce? Si da-i si o nota ca masina...
                          o/____\o
                          (i)
                          .........

                          Comment


                          • Dat fiind faptul ca "m-am mesterit" si eu pe la masina facand imbunatatiri, efectuand o medie, din punctul meu de vedere masina merita nota 8.

                            Comment


                            • Originally posted by Radu05 View Post
                              Cu toate ca majoritatea subestimeaza valoarea Loganului, acest "golan" a facut ce nu au facut masini din clase superioare.
                              pai eu personal zic ca-i valoare prea mare de nou pentru ce ofera. se poate si mai ieftin. si ma rog ce face un logan fata de alte masini (ca-i faci tu imbunatatiri nu se pune ca asa pun motor de 500 de cai pe trabi si zic ca-i racheta)?
                              o/____\o
                              (i)
                              .........

                              Comment


                              • Vrei nu vrei sa recunosti, Loganul este best-buy in segmentul sau, iar fiabilitatea este deja consacrata.
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google