Despre acumulatori auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by IancuMIC View Post
    Iti recomand (aducerea la nivel, daca este cazul) initializarea procesului de incarcare lenta, pe redresor, la un curent de max.2A si o tensiune de 14-14.4v, timp de cca.48 ore.La sfarsitul "resuscitarii", verifica densitatea electrolitului; ideal 1.28g/cmc.O pornire dimineata iti poate confirma sau nu daca te mai poti baza pe acea baterie.
    Fortat,poate si de natura jobului,am citit majoritatea contractelor de garantie a bateriilor vehiculate in comertul romanesc.In nici unul nu am gasit o asemenea procedura de incarcare(exploatare) si banuiesc faptul ca cei ce produc baterii se pricep cel mai bine in a face recomandari(contractual te obliga) de incarcare. O sa prezint o procedura de incarcare ce se regaseste la toate brandurile de baterii si anume la fondul procedurii ce este identic,aproape in proportie de 100%. Dotare minima:-statie(redresor) de incarcat baterii,cu posibilitatea de a regla curentul de incarcare;-instrument de masura(0-20v);-densimetru acid sulfuric. Incarcarea:-se verifica densitatea bateriei si se citeste capacitatea acesteia.Bateria se conecteaza la redresor si se regleaza curentul de incarcare la 10% din capacitate,curent ce se mentine la aceasta valoare pina ce densitatea electrolitului ajunge la 1,24(incarcarea este de 75%).Pragul densitatii de 1,24 necesita modificarea curentului de incarcare,la 5% din capacitate pina ajunge densitatea la 1,28(100% incarcat).La final de incarcare,masurat la bornele bateriei cu redresorul conectat(pornit),tensiunea trebuie sa fie 16,5v. EXEMPLU:-o baterie de 60AH,va fi incarcata cu 6A pina la densitatea de 1,24 si cu un curent de 3A pina la densitatea de 1,28. Motivul reducerii curentului in a doua parte a incarcarii consta in reducerea efectului termic al curentului electric(supraincalzirea) si reducerea "fierberii" violente ce apare al sfirsit de incarcare. Scuze pentru lungimea post-ului,dar nu l-am putut comprima mai mult.

    Comment


    • Daca ai fi citit cu atentie ultimile posturi, ai vazut ca e vorba despre resuscitarea unei baterii sulfatate,iar nu orbit de dragul contrazicerii.Faptul ca nu ai gasit o astfel de metoda de recuperare a bateriilor e pentru ca nu ai cautat unde trebuie;producatorul nu are nici un interes sa-ti dea astfel de metode, interesul acestuia e sa vanda baterii cat mai multa.
      Ceea ce este explicat in postul tau se refera la incarcarea bateriei, deci nu la recuperarea lor, anume la dizolvarea cristalelor de sulfat de cupru ce se depun pe placile pozitive in urma sulfatarii.
      Bine, metoda implica si inlocuireaa electrolitului, cand bateria ajunge la o anume temperatura, cu apa distilata, (cristalele de sulfat de cupru sunt mult mai solubile in apa), dupa care se pune electrolit, dar n-am vrut sa zapacesc mai tare userul pe care incercam sa-l ajut.Era suficienta oarecum si metoda expusa, aceea de reincarcare lenta.
      Last edited by IancuMIC; 15 January 2012, 20:17.
      Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

      Comment


      • in februarie face 6 ani. rombat de 60 amperi. nu cred ca trec iarna cu ea.oricum au facut treaba buna rombatul.

        Comment


        • Originally posted by IancuMIC View Post
          (cristalele de sulfat de cupru sunt mult mai solubile in apa)
          De unde sulfat de cupru? Sulfatul de cupru se mai numeste piatra vanata si se foloseste la stropitul viilor contra manei.
          sigpic

          Comment


          • Sulfat de plumb, nicidecum sulfat de cupru.

            Comment


            • Originally posted by gaboneygg View Post
              in februarie face 6 ani. rombat de 60 amperi. nu cred ca trec iarna cu ea.oricum au facut treaba buna rombatul.
              Stai linistit ca asa am crezut si eu.....si uite, a mea(tot de 60) a implinit 7 ani in octombrie si tot invarte de o ia naiba....chiar de ar fi sa pice maine si tot nu-mi pare rau

              Comment


              • Sulfat de plumb sigur ;)
                Fuarte Nervos !!!

                Comment


                • Originally posted by 1.6_mpi View Post
                  De unde sulfat de cupru? Sulfatul de cupru se mai numeste piatra vanata si se foloseste la stropitul viilor contra manei.
                  Mea culpa: mersi de corectare.
                  Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                  Comment


                  • Originally posted by IancuMIC View Post
                    Daca ai fi citit cu atentie ultimile posturi, ai vazut ca e vorba despre resuscitarea unei baterii sulfatate,iar nu orbit de dragul contrazicerii.Faptul ca nu ai gasit o astfel de metoda de recuperare a bateriilor e pentru ca nu ai cautat unde trebuie;producatorul nu are nici un interes sa-ti dea astfel de metode, interesul acestuia e sa vanda baterii cat mai multa.
                    Ceea ce este explicat in postul tau se refera la incarcarea bateriei, deci nu la recuperarea lor, anume la dizolvarea cristalelor de sulfat de cupru ce se depun pe placile pozitive in urma sulfatarii.
                    Bine, metoda implica si inlocuireaa electrolitului, cand bateria ajunge la o anume temperatura, cu apa distilata, (cristalele de sulfat de cupru sunt mult mai solubile in apa), dupa care se pune electrolit, dar n-am vrut sa zapacesc mai tare userul pe care incercam sa-l ajut.Era suficienta oarecum si metoda expusa, aceea de reincarcare lenta.
                    De la "resuscitare"(traiasca SMURD-ul),ai ajuns la "incarcare lenta".Chestiunea cu -desulfatarea-,e un fel de "fata morgana" in cazul bateriilor.Mi-as dori sa vad,mosi,alergind in curse olimpice,dar cei mai vinjosi dintre ei abia mai fac jojing(culmea,fiecare zice ca are cea mai buna metoda,ca si in cazul bateriilor desulfatate).

                    Comment


                    • Daca poti, demonteaza prin argumente tehnice, stiintifice, de care vrei, metoda propusa de mine in privinta recuperarii bateriilor sulfatate; altfel vorba multa si nimic constructiv in privinta acestui subiect.
                      Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                      Comment


                      • Originally posted by B997NDL View Post
                        pai n-ai mai luat varta aia?!
                        NU...nu sunt bani !!

                        Comment


                        • Salut eu am schimbato la 4 ani si masina mea are 6 ani a tinut ceva.Numai bine

                          Comment


                          • Mi-am facut de lucru. Am desfacut dopurile bateriei si am vazut ca nivelul electrolitului in elementele de la extremitati, era sub nivelul placilor, iar in celelalte 4, depasea putin nivelul placilor, asa ca am completat cu apa distilata pana la nivel. Am curatat si bornele cu putin smirlgher, apoi le-am uns cu putina vaselina. O voi lasa in seara asta pe redresor (care cred ca e de-o varsta cu mine ).

                            Bateria cu care a venit masina, Rombat Calciu 60Ah, 540A, face 5 ani zile astea.
                            Attached Files
                            sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                            Comment


                            • Originally posted by IancuMIC View Post
                              Daca poti, demonteaza prin argumente tehnice, stiintifice, de care vrei, metoda propusa de mine in privinta recuperarii bateriilor sulfatate; altfel vorba multa si nimic constructiv in privinta acestui subiect.
                              Apropo,de "demontare",ma duce gindul la un vechi proverb romanesc,dar nu-l scriu,pentru ca nu doresc a te jicni.Dealtfel,puteai spune ca metoda iti apartine,sau ai gasit-o in locul(documentatia) X,cei curiosi o puteau studia si aprofunda si...adio,demontare. O incarcare "lenta" sau una corecta,nu pot face decit bine unei baterii,inca in stare de functionare,pe cind incarcarea de orice fel facute unei baterii compromise va avea drept rezultat -efectul Placebo-.

                              Comment


                              • Expunerea mea era destinata userului @traibun, caruia i-a "picat" bateria dupa 3ani. Daca acest lucru se intampla dupa 5-6 ani de exploatare, sigur nu l-as fi sfatuit sa incerce vr-o metoda de recuperare. Sunt rare situatiile in care o baterie cade dupa acest timp si atunci e normal sa incerci sa o "resuscitezi", dupa aceea poti sa consideri ca e compromisa. Depinde in ce moment al sulfatarii intervii; o baterie intr-un stadiu incipient de sulfatare nu e o baterie compromisa.
                                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google