foarte sigur cu certificat de garantie la sediul varta
Despre acumulatori auto
Collapse
X
-
A mea baterie inca mai porneste motorul si dupa 7 ani jumatate chiar daca se chinuie un pic. Nu mai e ce a fost dar bateria ca asta nu cred ca o sa mai am vreodata. Partea proasta e ca mi-a ramas roata stanga spate blocata, infranata, nu mai pot pleca cu ea de pe loc. Am spalat-o ieri si cred ca a ajuns apa la ferodouri si a inghetat. Am plecat cu ea taras cativa metri si tot nu si-a dat drumul. O sa-i dau foc poate asa-si revine ))
Comment
-
Si eu ma uit dupa o Varta Black, dar mai studiez. Ma bazez pe faptul ca e Varta, dar linia Black e aia de buget, nu stiu cu cat e ma buna/mai durabila decat un Rombat Premier.
Dar la un buget de 300 lei, fara doar si poate as alege o Varta Silver 52 Ah, max 54 Ah.
Daca si stii de unde o iei, vinzi masina si nu mai schimbi bateria.
Deci parerea mea )
Comment
-
Instructiuni de exploatare
Prezentele instructiuni de exploatare sunt instructiuni generale si se refera la bateriile fabricate de S.C. ROMBAT S.A. Bistrita, începând cu anul 2001. Nerespectarea instructiunilor de exploatare poate duce la defectarea bateriilor si la pierderea garantiei oferite de ROMBAT. Din punctul de vedere al exploatarii bateriile sunt grupate în doua categorii:
Tip (A) - bateriile fara întretinere CALCIU si cu întretinere redusa PILOT (hibride)
Tip (B) - bateriile cu întretinere normala CYCLON, HEAVY DUTY si MAGMA
Depozitare si transport
O baterie umpluta cu electrolit si complet încarcata, de tip (A) poate fi depozitata fara reîncarcare timp de maximum 12 luni, iar una tip (B) timp maximum 2 luni de la data fabricatiei
Bateriile umplute cu electrolit se transporta si se depoziteaza în pozitie normala de utilizare cu suprafata orizontala a capacului în sus
În timpul transportului, bateriile se vor proteja împotriva loviturilor, alunecarii, rasturnarii sau scurtcircuitarii bornelor cu obiecte sau suprafete metalice neizolate
Bateriile se transporta si se depoziteaza cu aparatoarele de borne montate
Bateriile se transporta conform prescriptiilor normelor ADR pentru transportul materialelor si substantelor periculoase, în vigoare
Montare - Demontare
Pentru evitarea posibiltatii formarii de scântei, înaintea montarii sau demontarii bateriei, se vor deconecta toti consumatorii de energie electrica de pe autovehicul si se opreste motorul
Se va evita scurtcircuitarea terminalelor bateriei prin scule metalice
ÃŽnaintea montarii, suprafetele terminalelor bateriei se protejeaza cu vazelina siliconica pentru contacte electrice
Se verifica daca nu sunt obturate caile de evacuare a gazelor din baterie, prin demontarea si controlul vizual al orificiilor din dopuri
Pentru a evita scurgerea electrolitului în volumul motor, bateria nu se va rasturna în timpul operatiunilor de montare/demontare
Se va respecta polaritatea corecta a bateriei fata de instalatia electrica a autovehicului
La montare, la autovehiculele cu minus-ul la masa, prima data se conectaza borna pozitiva si numai dupa aceea borna negativa
Se strâng bine suruburile clemelor de conectare pentru a asigura o rezistanta electrica minima a contactului si a evita supraîncalzirea acestora la pornire
Se fixeaza si verifica fixarea corecta a bateriei pe suport
La demontare, la autovehiculele cu minus-ul la masa, ordinea este inversa, adica se deconectaza prima data borna negativa, iar la urma borna pozitiva
Încarcare - Reîncarcare
Încarcarea / Reîncarcare bateriei este necesara daca autovehiculul cu bateria montata nu a functionat mai mult timp sau s-a produs o descarcare accidentala a bateriei printr-o manevra gresita
Pentru reîncarcare este necesara demontarea bateriei de pe autovehicul
ÃŽncarcarea bateriei se poate face la atelierul service sau la utilizator
Încarcarea se face numai în curent continuu, utilizând redresoare electronice pentru încarcarea bateriilor cu limitarea curentului si a tensiunii maxime de încarcare
În timpul încarcarii bateria se aseaza într-o încapere bine ventilata
Înainte începerii încarcarii se scot dopurile individuale ale bateriei
ÃŽn caz de nevoie se completaza numai cu apa distilata pentru baterii
O încarcare frecventa a bateriei nu este nici utila nici necesara, deoarece bateria functioneaza în regim de încarcare tampon pe autovehicul, ceea ce îi asigura, în mod normal, refacerea capacitatii nominale
În cazul aparitiei unor probleme frecvente la demarajul motorului se va verifica bateria si instalatia electrica în atelierul service
Se va urmari conectarea corecta a redresorului de încarcare la terminalele bateriei, astfel: polul pozitiv la terminalul pozitiv al bateriei, iar polul negativ la terminalul negativ al bateriei
Cuplarea redresorului se face numai dupa conectarea corecta a redresorului la terminalele bateriei
Bateriile tip (A) se reîncarca la tensiune constanta de 16 V timp de 24 ore cu limitarea electronica a curentului de încarcare la o valoare egala cu 1/4 din capacitatea nominala
Iar bateriile tip (B) reîncarcarea se efectueaza în curent constant în doua trepte astfel: prima trepta, de încarcare rapida, cu un curent 1/10 din capacitatea nominala, pâna la atingerea tensiunii de 14,4 ±0,05 V la borne, dupa care se continua cu o a doua treapta, cu un curent de 1/20 din capacitatea nominala pâna la atingerea tensiunii maxime de 16,75±0,05 V la borne.
La sfârsitul încarcarii, la o baterie complet încarcata, densitatea electrolitului trebuie sa fie de 1,28±0,01 g/cm3, corespunzatoare la o temperatura de +20 oC
În timpul încarcarii nu este permisa încalzirea bateriei peste maximum +65 grade C
În cazul depasirii acestei temperaturi, încarcarea se întrerupe
La terminarea încarcarii prima data se decupleaza redresorul si numai dupa aceea se desfac bornele acesteia de pe terminalele bateriei
ÃŽntretinere
Periodic - cel putin o data pe an - înaintea începerii sezonului rece, terminalele bateriei se curata de stratul superficial de oxid si se protejeaza cu vazelina siliconica pentru contacte electrice
Suprafata capacului bateriei se curata de praf si se mentine uscata pentru a evita eventualele scurgeri ale curentului de la terminale la masa
La bateriile montate pe autovehicule, se verifica tensiunea de încarcare a releului cu motorul pornit astfel: la ralanti (turatie minima) si la turatia maxima, respectiv cu consumatorii electrici conectati si deconectati. În afara unor cazuri speciale (indicate de furnizor), în mod normal, tensiunea la bornele bateriei trebuie sa fie cuprinsa între 14,0 V si 14.4 V
Bateriile tip (A) nu necesita completarea cu apa distilata, nivelul electrolitului mentinându-se constant pe toata durata de viata a bateriei
La bateriile tip (B), mai ales în sezonul cald, se verifica periodic nivelul electrolitului, si se completaza cu apa distilata. Este interzisa adaugarea de acid sau a oricarui aditiv
Starea bateriilor se poate verifica optic cu ajutorul indicatorului de stare cu 3 stari sau prin masurarea densitatii electrolitului conform tabelului informative de mai jos:
Grad de încãrcare (%) Densitate electrolit (g/cm³)
100 1,28
75* 1,24*
50 1,20
25 1,16
baterie descãrcatã sub 1,16
* sub aceasta valoare se recomanda reîncarcarea bateriei
Scoaterea din functiune
Bateria nu trebuie mentinuta pentru mai mult timp în repaus pe autovehicul, fara reîncarcare
Daca acest lucru nu poate fi evitat, înaintea unei stationari de lunga durata, bateria se reîncarca pâna la atingerea starii de încarcare complete
Bateria se depoziteaza într-o încapere racoroasa si uscata
Daca bateria ramâne pe autovehicul, se deconectaza borna minus de la terminalul bateriei
Dupa cel mult12 luni de stationare la bateriile tip (A) sau cel mult 2 luni la bateriile tip (B) trebuie procedata la o reîncarcare de serviciu
Reciclare
Bateriile contin substante periculoase si toxice pentru sanatatea omului si mediul înconjurator
De aceea bateriile uzate nu se arunca în gunoiul menajer, ci se colecteaza în puncte specializate, de unde se recicleaza pe cele trei categorii de substante continute: plumb, acid si materiale plastice
Transportul bateriilor uzate se supune normelor ADR privind transportul substantelor periculoasesigpic
Ambition 1.5 dc
Comment
-
Originally posted by alessandro View Postce curent trebuie sa aibe o baterie in mers la borne ? la ralanti a mea are constant peste 13v. cateodata 14. si asta cu toti consumatorii porniti
Undeva intre ~13,8-14,2 V, deci esti in parametri.
Curentul de incarcare depinde de ce consumatori ai, poa' sa fie si 20 A si mai mult.
Defapt asta e curentul de consum, care il da alternatorul in fc de consumatori.
D-asta multi pun botu (scuze de expresie) si-si pun baterie mai mare decat este necesar, dar e total aiurea, in timpul mersului consumul de curent e sustinut de alternator, bateria fiind mai mult un element de filtrare/''rafinare'' a curentului debitat de alternator.
Moartea bateriei este la pornire, d-aia la un dizal ai putea pune si baterie de 50 Ah, dar nu te va tine 5 ani ci numai vreo 2-3, pt ca in timp o omoara repede curentul care trebuie sa-l dea la pornire.Last edited by Octavian; 13 February 2012, 19:39.
Comment
-
Poate vrei sa spui, curentul debitat de generator, functie de puterea ceruta de consumatori. Curentul de incarcare depinde strict de gradul de incarcare al bateriei; nu incarci bateria cu asemenea curent, ea isi va lua doar "portia" necesara.Last edited by IancuMIC; 13 February 2012, 19:42.Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Comment
-
-
Vorbeam cu un prieten care are un Golf V 1.9 TDI. Are Varta 60Ah 600A, din fabrica, iar inainte a avut un Golf IV 1.6 16v care avea o Varta de 44Ah 400A, din fabrica.
Voi va puneti baterii de 70-90Ah, pe polizoare de 1.4.
Pe cuvant de nu, urmatoarea baterie o sa fie asta, cea mai ieftina pe care am gasit-o. Si daca ma tine doi ani si o zi (doi ani are garantie) tot scot banii pe care ii dau pe ea.sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
Comment
Comment