Despre acumulatori auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • foarte sigur cu certificat de garantie la sediul varta

    Comment


    • Avand in vedere ca pe logan din prim montaj vin rombat durata de viata este de 3-4 ani mai sunt si cazuri izolate de 5-6 ani dar rare
      Vand piesa auto logan originale si aftermarket

      Comment


      • Cred ca e gresita estimarea ta; as merge pe o medie de 5 ani, durata de viata a bateriilor de pe Logan.
        Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

        Comment


        • Eu am lucrat 2 ani la garanti la ei la bateri si astea erau estimarile pe hartie nu vorbesc din auzite
          Vand piesa auto logan originale si aftermarket

          Comment


          • A mea baterie inca mai porneste motorul si dupa 7 ani jumatate chiar daca se chinuie un pic. Nu mai e ce a fost dar bateria ca asta nu cred ca o sa mai am vreodata. Partea proasta e ca mi-a ramas roata stanga spate blocata, infranata, nu mai pot pleca cu ea de pe loc. Am spalat-o ieri si cred ca a ajuns apa la ferodouri si a inghetat. Am plecat cu ea taras cativa metri si tot nu si-a dat drumul. O sa-i dau foc poate asa-si revine ))

            Comment


            • Originally posted by PCH View Post
              Ala e! 306 ron ma costat!
              De ce ai pus baterie asa mare la 1.4?
              Ai muzicanti megaputernici sau?

              Ca altfel nu-i vad rostul, numai kg in plus carate degeaba.

              Comment


              • Asa am considerat eu, pentru linistea mea psihica ....am avut de 55 Ah si a cedat dupa doua-trei luni! Nu are cu ce sa afecteze mersul normal al masinii aceasta baterie, ba dimpotriva!

                Comment


                • Si eu ma uit dupa o Varta Black, dar mai studiez. Ma bazez pe faptul ca e Varta, dar linia Black e aia de buget, nu stiu cu cat e ma buna/mai durabila decat un Rombat Premier.

                  Dar la un buget de 300 lei, fara doar si poate as alege o Varta Silver 52 Ah, max 54 Ah.
                  Daca si stii de unde o iei, vinzi masina si nu mai schimbi bateria.
                  Deci parerea mea )

                  Comment


                  • ce curent trebuie sa aibe o baterie in mers la borne ? la ralanti a mea are constant peste 13v. cateodata 14. si asta cu toti consumatorii porniti

                    Comment



                    • Instructiuni de exploatare
                      Prezentele instructiuni de exploatare sunt instructiuni generale si se refera la bateriile fabricate de S.C. ROMBAT S.A. Bistrita, începând cu anul 2001. Nerespectarea instructiunilor de exploatare poate duce la defectarea bateriilor si la pierderea garantiei oferite de ROMBAT. Din punctul de vedere al exploatarii bateriile sunt grupate în doua categorii:

                      Tip (A) - bateriile fara întretinere CALCIU si cu întretinere redusa PILOT (hibride)
                      Tip (B) - bateriile cu întretinere normala CYCLON, HEAVY DUTY si MAGMA

                      Depozitare si transport

                      O baterie umpluta cu electrolit si complet încarcata, de tip (A) poate fi depozitata fara reîncarcare timp de maximum 12 luni, iar una tip (B) timp maximum 2 luni de la data fabricatiei
                      Bateriile umplute cu electrolit se transporta si se depoziteaza în pozitie normala de utilizare cu suprafata orizontala a capacului în sus
                      În timpul transportului, bateriile se vor proteja împotriva loviturilor, alunecarii, rasturnarii sau scurtcircuitarii bornelor cu obiecte sau suprafete metalice neizolate
                      Bateriile se transporta si se depoziteaza cu aparatoarele de borne montate
                      Bateriile se transporta conform prescriptiilor normelor ADR pentru transportul materialelor si substantelor periculoase, în vigoare

                      Montare - Demontare

                      Pentru evitarea posibiltatii formarii de scântei, înaintea montarii sau demontarii bateriei, se vor deconecta toti consumatorii de energie electrica de pe autovehicul si se opreste motorul
                      Se va evita scurtcircuitarea terminalelor bateriei prin scule metalice
                      ÃŽnaintea montarii, suprafetele terminalelor bateriei se protejeaza cu vazelina siliconica pentru contacte electrice
                      Se verifica daca nu sunt obturate caile de evacuare a gazelor din baterie, prin demontarea si controlul vizual al orificiilor din dopuri
                      Pentru a evita scurgerea electrolitului în volumul motor, bateria nu se va rasturna în timpul operatiunilor de montare/demontare
                      Se va respecta polaritatea corecta a bateriei fata de instalatia electrica a autovehicului
                      La montare, la autovehiculele cu minus-ul la masa, prima data se conectaza borna pozitiva si numai dupa aceea borna negativa
                      Se strâng bine suruburile clemelor de conectare pentru a asigura o rezistanta electrica minima a contactului si a evita supraîncalzirea acestora la pornire
                      Se fixeaza si verifica fixarea corecta a bateriei pe suport
                      La demontare, la autovehiculele cu minus-ul la masa, ordinea este inversa, adica se deconectaza prima data borna negativa, iar la urma borna pozitiva

                      Încarcare - Reîncarcare

                      Încarcarea / Reîncarcare bateriei este necesara daca autovehiculul cu bateria montata nu a functionat mai mult timp sau s-a produs o descarcare accidentala a bateriei printr-o manevra gresita
                      Pentru reîncarcare este necesara demontarea bateriei de pe autovehicul
                      ÃŽncarcarea bateriei se poate face la atelierul service sau la utilizator
                      Încarcarea se face numai în curent continuu, utilizând redresoare electronice pentru încarcarea bateriilor cu limitarea curentului si a tensiunii maxime de încarcare
                      În timpul încarcarii bateria se aseaza într-o încapere bine ventilata
                      Înainte începerii încarcarii se scot dopurile individuale ale bateriei
                      ÃŽn caz de nevoie se completaza numai cu apa distilata pentru baterii
                      O încarcare frecventa a bateriei nu este nici utila nici necesara, deoarece bateria functioneaza în regim de încarcare tampon pe autovehicul, ceea ce îi asigura, în mod normal, refacerea capacitatii nominale
                      În cazul aparitiei unor probleme frecvente la demarajul motorului se va verifica bateria si instalatia electrica în atelierul service
                      Se va urmari conectarea corecta a redresorului de încarcare la terminalele bateriei, astfel: polul pozitiv la terminalul pozitiv al bateriei, iar polul negativ la terminalul negativ al bateriei
                      Cuplarea redresorului se face numai dupa conectarea corecta a redresorului la terminalele bateriei
                      Bateriile tip (A) se reîncarca la tensiune constanta de 16 V timp de 24 ore cu limitarea electronica a curentului de încarcare la o valoare egala cu 1/4 din capacitatea nominala
                      Iar bateriile tip (B) reîncarcarea se efectueaza în curent constant în doua trepte astfel: prima trepta, de încarcare rapida, cu un curent 1/10 din capacitatea nominala, pâna la atingerea tensiunii de 14,4 ±0,05 V la borne, dupa care se continua cu o a doua treapta, cu un curent de 1/20 din capacitatea nominala pâna la atingerea tensiunii maxime de 16,75±0,05 V la borne.
                      La sfârsitul încarcarii, la o baterie complet încarcata, densitatea electrolitului trebuie sa fie de 1,28±0,01 g/cm3, corespunzatoare la o temperatura de +20 oC
                      În timpul încarcarii nu este permisa încalzirea bateriei peste maximum +65 grade C
                      În cazul depasirii acestei temperaturi, încarcarea se întrerupe
                      La terminarea încarcarii prima data se decupleaza redresorul si numai dupa aceea se desfac bornele acesteia de pe terminalele bateriei

                      ÃŽntretinere

                      Periodic - cel putin o data pe an - înaintea începerii sezonului rece, terminalele bateriei se curata de stratul superficial de oxid si se protejeaza cu vazelina siliconica pentru contacte electrice
                      Suprafata capacului bateriei se curata de praf si se mentine uscata pentru a evita eventualele scurgeri ale curentului de la terminale la masa
                      La bateriile montate pe autovehicule, se verifica tensiunea de încarcare a releului cu motorul pornit astfel: la ralanti (turatie minima) si la turatia maxima, respectiv cu consumatorii electrici conectati si deconectati. În afara unor cazuri speciale (indicate de furnizor), în mod normal, tensiunea la bornele bateriei trebuie sa fie cuprinsa între 14,0 V si 14.4 V
                      Bateriile tip (A) nu necesita completarea cu apa distilata, nivelul electrolitului mentinându-se constant pe toata durata de viata a bateriei
                      La bateriile tip (B), mai ales în sezonul cald, se verifica periodic nivelul electrolitului, si se completaza cu apa distilata. Este interzisa adaugarea de acid sau a oricarui aditiv
                      Starea bateriilor se poate verifica optic cu ajutorul indicatorului de stare cu 3 stari sau prin masurarea densitatii electrolitului conform tabelului informative de mai jos:

                      Grad de încãrcare (%) Densitate electrolit (g/cm³)
                      100 1,28
                      75* 1,24*
                      50 1,20
                      25 1,16
                      baterie descãrcatã sub 1,16

                      * sub aceasta valoare se recomanda reîncarcarea bateriei

                      Scoaterea din functiune

                      Bateria nu trebuie mentinuta pentru mai mult timp în repaus pe autovehicul, fara reîncarcare
                      Daca acest lucru nu poate fi evitat, înaintea unei stationari de lunga durata, bateria se reîncarca pâna la atingerea starii de încarcare complete
                      Bateria se depoziteaza într-o încapere racoroasa si uscata
                      Daca bateria ramâne pe autovehicul, se deconectaza borna minus de la terminalul bateriei
                      Dupa cel mult12 luni de stationare la bateriile tip (A) sau cel mult 2 luni la bateriile tip (B) trebuie procedata la o reîncarcare de serviciu

                      Reciclare

                      Bateriile contin substante periculoase si toxice pentru sanatatea omului si mediul înconjurator
                      De aceea bateriile uzate nu se arunca în gunoiul menajer, ci se colecteaza în puncte specializate, de unde se recicleaza pe cele trei categorii de substante continute: plumb, acid si materiale plastice
                      Transportul bateriilor uzate se supune normelor ADR privind transportul substantelor periculoase
                      sigpic
                      Ambition 1.5 dc

                      Comment


                      • Originally posted by alessandro View Post
                        ce curent trebuie sa aibe o baterie in mers la borne ? la ralanti a mea are constant peste 13v. cateodata 14. si asta cu toti consumatorii porniti
                        Ce tensiune ai vrut sa spui
                        Undeva intre ~13,8-14,2 V, deci esti in parametri.

                        Curentul de incarcare depinde de ce consumatori ai, poa' sa fie si 20 A si mai mult.
                        Defapt asta e curentul de consum, care il da alternatorul in fc de consumatori.

                        D-asta multi pun botu (scuze de expresie) si-si pun baterie mai mare decat este necesar, dar e total aiurea, in timpul mersului consumul de curent e sustinut de alternator, bateria fiind mai mult un element de filtrare/''rafinare'' a curentului debitat de alternator.

                        Moartea bateriei este la pornire, d-aia la un dizal ai putea pune si baterie de 50 Ah, dar nu te va tine 5 ani ci numai vreo 2-3, pt ca in timp o omoara repede curentul care trebuie sa-l dea la pornire.
                        Last edited by Octavian; 13 February 2012, 19:39.

                        Comment


                        • Poate vrei sa spui, curentul debitat de generator, functie de puterea ceruta de consumatori. Curentul de incarcare depinde strict de gradul de incarcare al bateriei; nu incarci bateria cu asemenea curent, ea isi va lua doar "portia" necesara.
                          Last edited by IancuMIC; 13 February 2012, 19:42.
                          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                          Comment


                          • ...si eu ce am spus?

                            Comment


                            • Originally posted by Octavian___32 View Post


                              Curentul de incarcare depinde de ce consumatori ai, poa' sa fie si 20 A si mai mult.

                              Aici era o mica problema; intre timp ai adaugat completarea, la 18.39.
                              Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                              Comment


                              • Vorbeam cu un prieten care are un Golf V 1.9 TDI. Are Varta 60Ah 600A, din fabrica, iar inainte a avut un Golf IV 1.6 16v care avea o Varta de 44Ah 400A, din fabrica.

                                Voi va puneti baterii de 70-90Ah, pe polizoare de 1.4.

                                Pe cuvant de nu, urmatoarea baterie o sa fie asta, cea mai ieftina pe care am gasit-o. Si daca ma tine doi ani si o zi (doi ani are garantie) tot scot banii pe care ii dau pe ea.
                                sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google