Chestia asta n-am facut-o. Prima incercare am lasat la relanti dar nu i-a pornit, apoi am turat putin peste relanti(~1100-1200) si i-a pornit. Nu stiu cum era mai bine dar eu nu am oprit imediat ce a pornit el, a mai mers masina vreo 20s, banuiesc ca pe curentul meu au mers ambele, nu?
Despre acumulatori auto
Collapse
X
-
Daca bateria lui e pe zero, trebuie lasata putin conectata la bateria ta, abia apoi sa-i dea la automat. Am patit sa dau curent la un Cielo si a luat-o abia dupa 3-4 minute, eu cu motorul pornit, turat, relanti, nu pornea si pace. A luat-o dupa.In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
Originally posted by huffy View Post@B997NDL se pare ca nu sint singurul care are aceeasi parere.
Treaba asta se intimpla si la nemti.Bateriile Bosh sau Varta cu care echipeazaa masinile din fabrica,tin mai mult decit cele care le cumperi,dupa aceea,cu aceleasi specificatii si de aceeasi firma,dar fara sigla marcii auto.
Mai nou avem si noi baterii Rombat Dacia,de 12V 60A(Acumulator auto Original Dacia LOGAN / SANDERO 60AH),care se gaseste in reprezentante,fiind acumulatorul recomandat pentru motorizarile de 1.4.Oare de ce nu mai pun ei pe masina asa ceva de la inceput?
Uite aici si pozele cu bateriile Rombat Dacia si Varta BMW.
Comment
-
Originally posted by lord_wader View PostChestia asta n-am facut-o. Prima incercare am lasat la relanti dar nu i-a pornit, apoi am turat putin peste relanti(~1100-1200) si i-a pornit. Nu stiu cum era mai bine dar eu nu am oprit imediat ce a pornit el, a mai mers masina vreo 20s, banuiesc ca pe curentul meu au mers ambele, nu?sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
Comment
-
Originally posted by vitriol View PostPai nu... Nu pui cablurile, pornesti motorul tau si gata - cel cu probleme da la automat -, ci conectezi calburile, lasi motorul tau sa mearga vreo 5 minute astfel incat alternatorul tau sa bage curent si in bateria moarta. Dupa 5 minute de asteptat, in care se presupune ca bateria "bonlava" s-a mai "resurcitat" putin, poate da la automat.
Gandeste-te ca tu bagi in bateria descarcata cativa zeci de amperi instant. Daca bateria descarcata mai are viata in ea, cu cat o ti mai mult conectata la cabluri, cu atat ii scurtezi viata, risti sa o fierbi.
De asemenea recomandat ca masina donatoare sa aibe toti consumatorii opriti, sa nu se forteze alternatorul inutil.
Am pornit prin donatie de curent turism, microbuz, stivuitor, camion (donator tot un camion desigur).
In 90% din cazuri n-a fost nevoie mai mult de 1 minut, adica cat am pus cablurile, am trecut la masina bolnava, m-am scarpinat in nas si dat cheie.Last edited by Octavian; 19 February 2012, 09:51.
Comment
-
Multumesc tuturor pt. raspunsuri!
Nu ca asteptam raspunsul care sa ma multumeasca, dar cel mai mult imi convine postul lui Octavian
Unii zic ca 5 minute trebuie lasat pornit, in fine adevarul il stie probabil doar vreun inginer cu studii in domeniu. Nu ma vreau sa poluez cu intrebari off-topic, desi e bine de stiut pt. toti cum se face treaba asta, ca nici nu stii cand ai nevoie.
Comment
-
rombat sunt baterii bune, acum depinde si cum stii sa o exploatezi. Exemple: un vecin cu logan 1.4 din 2005, are 80.000 km cu aceeasi baterie din fabrica. un alt vecin cu logan din 2007 55 000 km care porneste masina cu muzica, iarna ii da cheie cu ventilatorul pornit si-a cumparat in decembrie baterie, deci totul tine de cum o exploatezi.
Comment
-
Originally posted by Octavian___32 View Postm-am scarpinat in nas.
Originally posted by lord_wader View PostUnii zic ca 5 minute trebuie lasat pornit, in fine adevarul il stie probabil doar vreun inginer cu studii in domeniu.
Comment
-
Originally posted by olcu iulic View Postbateria o am de cand e masina ,adica de 4 ani si inca mai tine .depinde de...
Comment
-
Originally posted by sebikka View Postun alt vecin cu logan din 2007 55 000 km care porneste masina cu muzica, iarna ii da cheie cu ventilatorul pornit si-a cumparat in decembrie baterie, deci totul tine de cum o exploatezi.
sa nu tii prea mult pe demaror, sa nu mergi cu farurile ziua,sa opresti ventilatorul, sa nu asculti muzica tare, eventual sa-i faci si o m _ _ _ e scurta la masina dimineatza.....Last edited by NerviiMei; 20 February 2012, 14:26.
Comment
-
pai nerviimei, stie tatu ce spune, asa te tine o baterie, invata de la oameni cu experienta ca nu te-ai nascut invatat sa le stii pe toate iar pt lord_wader daca vrei sa te tina bateria tre sa folosesti consumatorii numai cu motorul pornit, altfel are viata mai scurta
Comment
-
da, clar si pana cobor din masina ma apuca pastele.
n-a zis nimeni ca-s nascut invatat, dar nici paranoia asta cu aeroterma, farurile, muzica...nu o inghit. daca era asa , faceau astia din fabrica aeroterma pe contact, asa cum au facut ac-ul/clima sa nu porneasca daca ventilatia e oprita.
pe principiul asta , ar trebui sa nu mai criculam cu masina ca stricam pivotii, rulmentii, tocim ambreiajul, anvelopele...etc. toate astea, ca si bateria, sunt CONSUMABILE!
p.s. solutiile astea erau valabile pe vremea masinilor pe carburatie, cu pompe mecanice de combustibil. acum cand toate sunt controlate de prietenul computer, metodele astea nu fac vreo mare diferenta in durata bateriei. ia un mercedes, un bmw, un fiat si lasa-l o luna nepornit in parcare si vezi daca mai porneste. eu iti zic aici din experienta si cu mercedes e klass si cu fiat linea. ambele stock< fara larma, casetofon aftermarket> dupa maxim o luna n-a mai porniti niciuna, asa ca ce pretentii sa am de la logan la care si producatorul te trimite la garantie la baterii cu mufa de la uch scoasa ca sa te incadrezi in consumul cerut de Rombat/Caranda in standby.....
Comment
Comment