Despre acumulatori auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • la mine a tinut 3 ani si 10 luni si zic ca e ok.
    sigpic #

    Comment


    • Originally posted by Fane-CL View Post
      N-am avut timp s-o incarc, doar i-am dat o borna jos, totusi mi se pare ca s-a descarcat prea repede, radio cu volumul pe zero si modulatorul ce consum pot sa aiba?
      ..............
      Modulatoru FM are un consum foarte mare, sa nu crezi ca se infierbanta doar ca asa stie el sa functioneze la un consum foarte mic...
      N-am cartea la indemana, cauta in cartea lui si vezi ce consum are in regim de fuctionare.
      Eu nu ma mir ca in 10 ore de functionare modulator FM + HU a mancat din bateria asa de mult (oricum e slaba la 55 Ah)
      Last edited by Octavian; 10 September 2009, 23:24.

      Comment


      • Originally posted by 1.6_mpi View Post
        pt acumulatorii auto nu sunt recomandate nici un fel de descarcari. La o tensiune mai mica de 10,5 volti se produce sulfatarea (degradarea iremediabila) indiferent de cat de noua sau vache e bateria. este si mai rau daca se tine bateria descarcata o perioada lunga de timp. la alte tipuri de acumulatori Pb-acid (bateriile de tractiune de pe electrocare de exemplu) se specifica clar cate cicluri de descarcare suporta si cat la % trebuie sa fie acea descarcare. pt acumulatorii auto nici un producator nu face referire la asa ceva. ei verifica (la garantie) daca incarcarea este buna si care e curentul consumat in repaus.
        Tot plumb si electrolit folosesc si acumulatorii actuali, daca citim pe site-ul rombat gasim ,,Tehnologia cea mai avansata, din acest punct de vedere, este "tehnologia calciu", la care ambele placi sunt din aliaj PbCa. Elementul de aliere Calciu din gratare reduce mult consumul de apa al bateriei. In plus, acest aliaj fiind mai maleabil, gratarul poate fi realizat prin expandare din benzi laminate. In felul acesta rezulta un gratar suport pentru masa activa mai subtire (spatiu in plus in baterie - capacitate mai mare), cu rezistenta electrica mai mica (curenti mai mari in acelasi volum).,,
        Sulfatarea se produce la o baterie cu nivelul de electrolit scazut si/sau descarcata, este o diferenta intre ciclul de descarcare/incarcare care tine cateva ore si bateria descarcata care produce sulfatarea. Cati dintre noi nu am lasat radiocd-ul sa functioneze pana la epuizarea curentului din baterie si in niciun caz aceasta nu s-a sulfatat. Am spus ca acest ciclu descarcare/incarcare este indicat nu pentru a face aceasta operatie (nici eu nu fac acesta operatie) ci pentru ca, cei carora li se intampla acesta descarcare din cauza unui consumator sa nu-si faca griji.

        Comment


        • cat despre redresorul pomenit de colegul iashca, cu 10% curent de incarcare din capacitatea bateriei, ala e cazul ideal, de redresor de firma, nu unul fabricat pe genunchi in bucatarie de minitehnicus-ul din noi. cu un traf calumea si o instalatie elctrica la casa ce tine un aparat de sudat, pun pariu ca poti pompa 20A in baterie si teoretic o incarci in 4 ore. dar o faci praf. 10% ala e curentul maxim de incarcare la care electrolitul nu face "branza". de ce credeti ca incarcatoarele rapide pt acumulatorii astia mici de camera video, jucarii, etc, incarca repede dar dupa cateva zeci de cicluri, adio acumulatori? un redresor calumea alimenteaza bateria la 14.5V si din momentul cand ai pus-o la incarcat, o lasi pana scade curentul de incarcare la 1-1.5A.
          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

          Comment


          • In niciun caz bateriile nu vor fi incarcate cu redresor facut in bucatarie, adica facut dintr-un transformator si o punte redresoare, chiar daca iesirile din transformator iti permit sa ridici sau sa scazi tensiune. Daca la inceput bateria este descarcata si ia curent destul de mare iar tensiunea este acceptabila adica sub 15 V, dupa un timp, bateria incepe sa se incarce, curentul de incarcare scade undeva la cateva sute de mA iar tensiunea creste la peste 15 V ducand la deteriorarea bateriei. Daca totusi sunteti nevoiti sa incarcati cu un asemenea redresor, pe unul din cablurile redresorului (pe + sau pe -) inseriati un bec de far pentru a avea o tensiune cat de cat acceptabila.

            Comment


            • Masina mea e din 2005 cu bateria originala neincarcata fara sa adaug apa fara sa o deschid vreo data sa vad nivelul macar am mers numai drumuri scurte in orash 80% din viata ei si porneste la prima cheie se comporta ca noua.Is foarte multumit de ea si sper sa mai tine vreo 2-3 ani

              Comment


              • Singura problema pe care am avut-o cu Loganul meu a fost bateria.Am cumparat masina in februarie 2007(de noua) si in mai-iunie sa dus bateria.Am fost cu ea la service,acelasi de la care am achizitionat masina si au schimbat-o pe garantie,dupa mici figuri,bineinteles.Cand au verificat bateria au vazut ca era terminata si ca nici de incarcat nu mai putea fi vorba.Probabil am avut ghinion sa fie veche.Era de 50 ah si am primit una de 60.De atunci nu am mai avut probleme dar am ramas cu trauma si nu ascult muzica cu motorul orpit mai mult de 20-25 de min.

                Comment


                • Pe mine ma tinut cea originala din Fabrica din noiembrie 2006 pina in iunie 2009

                  Comment


                  • Dar daca bateria este fara intretinere mai trebuie sa completam cu apa distilata?scuze daca am intrebat ceva rau,dar eu asa intelesesem!!!!

                    Comment


                    • Salut, am o intrebare off-topic stiti pe undeve vreun poligon de conducere in Bucuresti?

                      Comment


                      • domnilor, o baterie lasata sa se descarce sub 75% din capacitatea ei a iesit din garantie. Dupa 2-3 "experiente" se produce sulfatarea dupa cum a zis cel de dinaintea mea.
                        Da, fara intretinere inseamna ca clientul nu are treaba cu bateria. Dar meseriasul, angajatii dealerilor etc. trebuie o data la 6 luni s-o puna pe redresor, deci un ciclu de incarcare. Nicidecum nu ciclu de DESCARCARE-INCARCARE. Doar incarcare. Si mai trebuie sa verifice densitatea electrolitului.
                        Dar cine mai citeste manualul care-l primeste odata cu bateria? sau cine intra pe site?
                        Si va rog frumos nu mai confundati bateriile de telefoane mobile cu bateriile de masina. Sunt lucruri total diferite.
                        PS: daca v-a murit bateria in primul an de la cumpararea masinii, mergeti la dealer si bagati-le carne in gura... ei aveau obligatia sa incarce bateria imediat ce primeau masina si la fiecare 6 luni de depozitare. In fabrica rombat se mentin incarcate bateriile. deci doar dacia si dealerii lor...
                        Last edited by beso; 19 September 2009, 11:51.
                        Dacia Logan Prestige, 1.6 16V, gri comet...

                        Comment


                        • Bateria Rombat originala, Calciu, fara intretinere, are 4 ani si jumatate si nu are nici o pb, nu a dat rateuri masina niciodata la pornire nici la temperatura joasa.

                          Comment


                          • Originally posted by cris_iasi View Post
                            Bateria Rombat originala, Calciu, fara intretinere, are 4 ani si jumatate si nu are nici o pb, nu a dat rateuri masina niciodata la pornire nici la temperatura joasa.
                            Si bateria mea este la fel Rombat fara intretinere si nu are probleme din 25 martie 2005 de cand este masina.

                            Comment


                            • Si astaia cu masini sh faceu misto de bateriile rombat!

                              Comment


                              • mistocari de 2lei buc. multi stiu putini cunosc.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google