If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Va rog frumos, spune-ti-mi si mie daca se poate, cand imi verifica bateria (am cumparat o baterie noua, am montat-o si vreau sa ma duc la ei pt. garantie), trebuie sa scot bricheta sau nu??
Imi cer scuze pentru intrebarea stupida dar sunt incepator si e prima data cand merg la verificare.
Acum vreo 3 luni am cumparat o baterie, iar la verificare nu au facut decat sa puna un aparat pe bornele bateriei, m-au pus sa pornesc motorul si sa aprind farurile pe faza scurta. Au trecut pe foaie cat incarca alternatorul cu farurile stinse si cat incarca cu farurile aprinse. Atat si nimic mai mult.
sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
am fost azi la un service ...cu motorul oprit, 12,5...cand am pornit a zis ca se descarca...am inteles ca trebuie sa o schimb,,,,laterale, ma refer la dopuri...cele de pe lateral,,,cele din mijloc erau pline.....mi se pare putin 3 ani si 3 luni...de asta.
Va rog frumos, spune-ti-mi si mie daca se poate, cand imi verifica bateria (am cumparat o baterie noua, am montat-o si vreau sa ma duc la ei pt. garantie), trebuie sa scot bricheta sau nu??
Imi cer scuze pentru intrebarea stupida dar sunt incepator si e prima data cand merg la verificare.
Nu bateria se verifică, ci sistemul de încărcare al autovehiculului pe care se montează. Procedura consta in masurarea tensiunii de la bornele bateriei, cu motor pornit, in situaţiile cu/fară consumatori in circuit.
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
asta stiam , s-a mai zis , dar ma gandeam ca daca o pun pe redresor o data la 6 luni , sau s-o descarc complect cum zicea un coleg de forum ca face apoi s-o reincarc , sau s-o spal si s-o desulfatez ...
Iarna o incarci odata pe luna pe redresor, vara odata la doua, trei luni.
Spalare si desulfatare faci la o baterie la care nu mai ai ce pierde si consta in:
1 - pui bani deoparte pentru alta baterie
2 - te apuci de lucru (dureaza aproximativ o saptamana)
N-am pus pe redresor bateria Loganului niciodata, nici aia care a tinut 5 ani, nici asta care face in vara 3 ani.
Cand a picat prima baterie, i-am urat pensionare frumoasa si am inlocuit-o.
Daca masina e folosita des, alternatorul incarca bine, n-aveti de ce apela la redresor.
Daca masina e doar bibelou in care romanii blocheaza banii, e normal ca la cumpararea masinii sa se achizitioneze si un redresor.
Doar la un numar mare de porniri zilnice (taximetrie, curierat) se preteaza un redresor.
Last edited by mr.K; 6 March 2013, 12:11.
Reason: Automerged Doublepost
Iarna o incarci odata pe luna pe redresor, vara odata la doua, trei luni.
Pentru ce ai vrea sa faci asta?
Spalare si desulfatare faci la o baterie la care nu mai ai ce pierde si consta in:
Despre spălatul bateriei, incă n-am auzit; doar de stergere cu o carpă, pe exterior; de praf.
Despre recuperarea unei baterii sulfatate, sunt oarece recomandări, dar depinde de gradul de afectare.
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Am un Logan Ambiance fabricat si cumparat in februarie 2007, fara niciun fel de imbunatatiri (doar covorase de cauciuc). Astazi 10 martie 2013 s-a descarcat acumulatorul original Rombat Calciu 40Ah, pentru prima data, cei drept masina nu a mai fost pornita de doua saptamani. Semne de oboseala erau de mai mult timp, in sensul ca atunci cand temperaturile erau negativa si nu foloseam masina o perioada indelungata (doua, trei saptamani) motorul se invartea greu dar totusi pornea intotdeauna la prima cheie. O sa pun acumulatorul la redresor sau poate imbrumut curent, dupa care urmeaza sa-l inlocuiesc tot cu Rombat probabil Calciu de 40Ah sau eventual putin mai mare, in functie de pretul de achizitie. Am auzit ca in Bucuresti sunt doua centre Rombat care ofera inclusiv montajul, nu-mi place sa "surubaresc" daca nu este absolut necesar. O sa ma uit pe net. In concluzie am fost foarte multumit de Rombat, de faptul ca timp de 6 ani nu am avut probleme.
Cam asta este durata de viata. 5-6 ani cu mici exceptii...
Un neam de-al meu are 75 000 km si 6,5 ani cu originala si nu da semne de oboseala( tot 1.6 16v. Pe mine m-a lasat la 35 000 km.
pana la urma cred ca e vb si de noroc, eu unul nu prea am avut parte de asa ceva, bateria originala ma lasat exact dupa 2 ani, cat am avut garantie....am cumparat alta, romabat calciu, si dupa 3 ani si 3 luyni m-a lasat si asta, ...dupa ce am luat curent de la alta masina, vad ca inca tine, insa mi se pare putin in comparatie cu cat spun altii ca le tin bateriile....
Nu in toate cazurile... spre exemplu la mine bateria originala a tinut fix 3 ani si a decedat iar cea de acum a sarit de 3 ani si inca-si face treaba bine....cea de-a doua a prins si timpurile cand dadeam cate 30 sec la automat sa porneasca...
Inteleptul nu spune ce stie, iar prostul nu stie ce spune.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment