Originally posted by Macs
View Post
Verificarea vizuala: luminile aprinse simultan cu functionarea motorul la ralanti si ar trebui sa apara usoare intesinificari a luminilor, la accelerari usoare si repetate(seara, este mult mai sesizabila fluctuatia intensitatii luminilor).
Aparitia fluctuatiilor intensitatii luminilor, confirma ca alternatorul incarca!
O lipsa de variatii a intensitatii luminilor, va anunta ca alternatorul nu incarca!
Indiferent de rezultate, treceti la o verificare cu ajutorul unui instrument de masura!!!
Verificarea cu ajutorul unui instrument de masura:
Folosind un multimetru, masurati tensiunea la bornele bateriei cu motorul oprit, apoi, porniti motorul si masurati tensiunea la ralanti si la turatie de cel putin 1500-1700 r/min.
Valorile tensiunii bateriei cu motorul oprit: intre 12 v.-12,5 v.
Valorile tensiunii bateriei, cu motorul la ralanti: maxim 13,4v.-13,5v.
Valorile tensiunii bateriei cu motorul turat: 14,2v.- max.14,5v.
Dupa aceste masuratori, aprindeti luminile de drum si masurati tensiunile la ralanti si cu motorul turat, la aceiasi turatie de mai sus:
Valorile tensiunilor, vor trebui sa arate scaderi neglijabile, de maxim o,2 v.-0,3 v.
Precizare: o baterie fara lichid la nivelul elementilor, poate oferi valori peste limita, ceea ce duce la defectiuni ale puntii redresoare sau a releului(electronic), cat si la sulfatarea bateriei.
Posibil sa nu fi reteta perfecta dar folosind-o de-a lungul anilor, nu m-a inselat niciodata.
Asteptam si alte solutii, ca pana moare omu`, tot are de invatat
Comment