Despre acumulatori auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • si nelinistit probabil inca 1-2

    Comment


    • Daca ma va tine 4 ani voi fi extrem de multumit , iar dupa acest interval o voi schimba ca sa nu am surprise.Actuala baterie cu care a venit masina din fabrica nu are nici 2 ani.
      sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

      Comment


      • Un test de sarcina (capacitate disponibila), la bateria mea, cu 640 A-EN dupa 5 zile de stationare si foto 2, acelasi test la o baterie Terra de 154 Ah si 900A.
        Dupa cum se vede, bateria de 154 Ah, necesita doar reincarcare. Are disponibil, in momentul masurarii, ~1/2 din capacitatea ei; daca ar fi fost un element dus testerul ar fi indicat si acest lucru.
        Nu intotdeauna se poate diagnostica o baterie, doar masurand tensiunea la borne.
        Attached Files
        Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

        Comment


        • IancuMic, conform site-ului Rombat, la 12,3V bateria este incarcata cam 50%. Sub 12,5V se recomanda incarcarea, deci se poate si fara un aparat performant sa-ti dai seama cand e cazul sa o incarci pe redresor.

          Comment


          • Masuratoarea mea: cand nu porneste, e terminata. Se intampla cam odata la 5 ani. N-am incarcat pe redresor niciodata o baterie, pentru Loganul benzinar.

            Comment


            • Originally posted by andri1940 View Post
              IancuMic, conform site-ului Rombat, la 12,3V bateria este incarcata cam 50%. Sub 12,5V se recomanda incarcarea, deci se poate si fara un aparat performant sa-ti dai seama cand e cazul sa o incarci pe redresor.
              Ideea era alta.
              Testerul iti spune "recharge". Dupa ce o reincarci ai 12,6v, sa zicem si doar jumatate din capacitate, disponibila, ceea ce inseamna ca bateria se indreapta incet, incet spre finalul vietii; acest lucru nu-l poti sti, doar masurand tensiunea la bornele bateriei. Cu alte cuvinte, putem avea o idee despre gradul de sulfatare al bateriei.
              ...
              In fine, discutam despre acumulatori auto; cine e interesat, afla cate ceva. O sa postez si niste masuratori, in sensul asta.
              Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

              Comment


              • Originally posted by mr.K View Post
                Masuratoarea mea: cand nu porneste, e terminata.
                Acelaşi tester îl folosesc şi eu.

                Comment


                • Am mai spus-o...o baterie (chiar buna) costa mai putin decat un plin de benzina / motorina.
                  Sa dai banii astia o data la un 5 ani, de ex., chiar nu mi se pare o tragedie.
                  Asa ca io prefer sa o schimb "preventiv", la 4-5 ani, nu sunt adeptu' redresoarelor si menajarii excesive a unei baterii care poate oricand, mai ales in sezonu' rece, sa te lase cu ochii-n ceata, sau soare, fct. de sezon
                  Last edited by Kojak; 25 May 2014, 20:57.

                  Comment


                  • Originally posted by IancuMIC View Post
                    Ideea era alta.
                    Testerul iti spune "recharge". Dupa ce o reincarci ai 12,6v, sa zicem si doar jumatate din capacitate, disponibila, ceea ce inseamna ca bateria se indreapta incet, incet spre finalul vietii; acest lucru nu-l poti sti, doar masurand tensiunea la bornele bateriei. Cu alte cuvinte, putem avea o idee despre gradul de sulfatare al bateriei.
                    ...
                    In fine, discutam despre acumulatori auto; cine e interesat, afla cate ceva. O sa postez si niste masuratori, in sensul asta.
                    La masurarea capacitatii testerul este foarte util. Exemplul pus de tine n-a fost unul foarte fericit, pentru ca baeria cu o capacitate mult redusa avea si tensiunea la borne mica. In rest, de acord cu tine, poti sa ai 12,7V in gol la baterie si sa nu fie in stare sa porneasca la rece, de exemplu.

                    Comment


                    • Va prezint o situatie in care un utilaj nu a mai pornit. Dupa cca 6 ore de reincarcare urmeaza testul ( sa stim daca mai merita sa avem incredere in ea sau nu). Masuratorile spun asa;
                      - tensiunea la borne buna
                      -61% curent disponibil, din 800 A.
                      -rezistenta interna 6,32 m.ohmi, aproape dublu fata de cat ar fi trebuit.
                      Rezultatul; baterie compromisa.
                      In multe din aceste cazuri, dupa ce se masoara doar tensiunea la borne, ai toate motivele sa crezi ca ai...resuscitat-o; in realitate dupa cateva zile, bateria nu va putea porni un motor si te va lasa exact cand ti-e lumea mai draga.
                      ...
                      Nici pe departe n-as vrea sa se inteleaga faptul ca ar trebui sa achizitionati asa ceva. Discutam doar despre acumulatori auto; discutii pur tenhice, pentru cei interesati.
                      Attached Files
                      Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                      Comment


                      • Pai n-ai procedat corect, masurarea nu se face imediat dupa ce o scoti de la incarcare pt ca ai rezultate eronate.
                        N-ai spus, la cat timp dupa incarcare ai facut masuratorile?

                        E valabil la orice acumulator, trebuie sa-l lasi un timp sa-i treaca excitatia, apoi faci masuratori.

                        Originally posted by andri1940 View Post
                        ...................In rest, de acord cu tine, poti sa ai 12,7V in gol la baterie si sa nu fie in stare sa porneasca la rece, de exemplu.
                        Daca dupa o zi iti arata 12,7 V porneste fara stres, n-am vazut nici un caz sa aibe 12,7-12,6V si sa nu aibe putere sa miste electromotoru.
                        Last edited by Octavian; 26 May 2014, 19:50. Reason: Automerged Doublepost

                        Comment


                        • Te asigur ca testul e foarte precis; despre ce ...excitatie vorbesti?
                          Din moment ce testerul afiseaza "bad" pe toata plaja de masuratori, nu exista nici un motiv sa mai dai sansa acelei baterii; in plus cresterea rezistentei interne e un parametru foarte important al masuratorii. Daca imi afisa "recharge', era alta situatie.
                          Atasez alte poze, in care e necesara reincarcarea.
                          Attached Files
                          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                          Comment


                          • Nu fac bancuri, nu se masoara un acumulator imediat ce l-ai scos de la incarcare.
                            Sau fa treaba asta si apoi masoara-l dupa cateva ore sa vezi ce valori ai.

                            Comment


                            • Originally posted by Octavian View Post
                              ... n-am vazut nici un caz sa aibe 12,7-12,6V si sa nu aibe putere sa miste electromotoru.
                              Uite asa am zis si eu, mai sus...Eram turbat langa ea, nu intelegeam. O masuram (cred ca de vreo 5 ori!) si...12.8!
                              Ma sui la volan, pom de Craciun, nu claxon (nici un geamat), lampa de 5W palpaia (plafoniera).
                              Cand am ajuns cu ea la service, am lamurit misterul.

                              Acum, in privinta testerului folosit de Nenea Iancu, tind sa-i dau dreptate, atat timp cat nu masoara doar tensiunea (cum facem noi, care nu aveam asemenea jucarii)...
                              Sunt indicii importante si valorile de dupa incarcare, facand diferentierea intre baterii bune si...cele cu clopotel.
                              Si o faza amuzanta, daca tot vorbeam mai devreme de necesarul de baterii.
                              L-am auzit pe tatal meu (in urma cu ceva ani) ca foloseste ocazional bateria autoturismului pentru utilajul U650, am crezut ca glumeste, pentru acela fiind necesara una de 154 Ah si vreo 900A. Asadar, pe jumatate din necesar!
                              Cand am vazut cum porneste si iarna cu aceeasi baterie (evident, apa calda, baia incalzita, pornire scurta, sa nu o vlaguiesti!) am ramas mut.
                              No! Amu...tin minte ca la mine, la minus 20 grade, se simtea nevoia unui plus, bujiile incandescente sugand ceva energie, apoi, la acea temperatura valorile standard sunt reduse drastic.
                              Facand comparatie si cu felul cum pornea si 1.6 empeiul, tot iarna, de aceea am scris in 4260 ce am notat.
                              Mai mult, 1.6 empeiul...este chinuit! Face curse de sub 1 km, stop, cateva minute bune (poate ore) si iar, tot asa circa 12-14 km/zi, neavand timp suficient de incarcare. Cu toatea astea, bateria nu da nici un semn de slabiciune.
                              Intr-adevar, cu trecerea timpului, valorile se dimineaza, e logic, insa nu atat de mult incat sa exageram in alta parte

                              INSA, nu conteaza marimea, ci sa stii sa o folosesti cu cap, daca tot vorbeam de marimi
                              Adica, sa fie perfect reglata, daca o impingi cu 2 persoane, sa o ia scurt, in cativa m.

                              E ca in viata, o scanteie anima tot, sau poate arde tot, fereasca Cel de Sus
                              Last edited by 77sky; 26 May 2014, 23:14.
                              Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                              Comment


                              • Si o baterie "moarta", desi are 10,51 v.
                                SOH=state of health.
                                Attached Files
                                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google